Citaat:WARSCHAU - Waarom draagt Tinky Winky in het kleuterprogramma Teletubbies van de BBC een damestasje? Dit is een van de prangende vragen waarmee de Poolse overheid kampt.
Ewa Sowinska van een door de regering ingesteld orgaan dat toeziet op onder meer kinderrechten in Polen, zei in een maandag gepubliceerd vraaggesprek dat wordt onderzocht of de Teletubbies tot homoseksualiteit aansporen.
"Het tasje van Tinky Winky heeft mogelijk een homoseksuele ondertoon. Ik zag het damestasje wel maar pas later realiseerde ik me dat Tinky Winky een jongen is." aldus Sowinska.
Ze gaat deskundigen zoals psychologen raadplegen om te zien wat haar te doen staat.
Het volledige bericht staat HIER.
Bij dit soort berichten vraag ik me serieus af in welke eeuw we leven. Een paar jaar terug was er ook al een rel in de US over de vermeende geaardheid van Tinky Winky: een paars geval met een driehoek op zijn kop en een damestasje, dat kan toch nooit goed zijn? Echt ongelofelijk.

Overigens was zoiets ergens wel te verwachten in het verlengde van dit artikel van 25 april jl.: http://www.nu.nl/news/1056471/60/rss/Br ... fobie.html
Ik moest wel lachen om de laatste zin van het artikel over de Teletubbies:
Citaat:De serie draait om vier fel gekleurde bolle verschijningen die niet uitblinken in verbale communicatie.