Vakantiebungalow gesloopt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Vakantiebungalow gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 15:29

AMSTERDAM - Vakantieparkengigant Center Parcs ziet zich geconfronteerd met een nieuw, weinig verheffend fenomeen: stomdronken jongeren, die hun weekeindje weg gebruiken om hun 'cottage' te verbouwen, een filmpje van hun vernielingen maken en dat vervolgens op internet plaatsen.

Vuurwerk afsteken in de open haard (met alle gevolgen van dien), bierflesjes openen aan de stereo of meubilair slopen : op internet wordt het allemaal in openheid getoond. Bij één vakantiehuisje, niet van Center Parcs, wordt de open haard met benzine zó hoog opgestookt dat de vlammen metershoog uit de schoorsteen slaan. Hoe het met dit huisje is afgelopen, is niet duidelijk.

De rest van het artikel staat hier.

Met stijgende verbazing heb ik artikel vanochtend gelezen. Dat is toch niet normaal meer? Al die jongeren staan ook nog gewoon met hun kop in beeld... echt iets om trots op te zijn! Overigens denk ik niet dat het echt handig is om dit via de media te verspreiden, je brengt alleen maar mensen op rare gedachte.

bron: http://www.telegraaf.nl

Esmeralda

Re: Vakantiebungalow gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:56

zo dan
maar waarom word er dan niet ingegrepen
er lopen zat van die parkwachten rond, die horen dat soort ellende toch aan te pakken.
bovendien krijg je na afloop wel de rekeing geprensenteert denk ik zo

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:58

centerparcs moet niet zo zielig doen want dat gaan ze echt wel verhalen bij die jongeren hoor

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 17:51

tita schreef:
centerparcs moet niet zo zielig doen want dat gaan ze echt wel verhalen bij die jongeren hoor

Ik denk niet dat centerparcs zielig doet, 't is gewoon diep triest dat het uberhaupt gebeurt.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:54

tita schreef:

hoe??? Verward

Het is een schande dat het uberhaupt verhaald moet worden!!
vind dit ronduit asociaal! Gestoord
Word er niet altijd geleerd dat je met je handen van andermans spullen afblijft? Als je een weekend wil ravotten doe dat dan lekker in je eigen huis en tuin en laat andermans spullen met rust?
idioterie

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 17:56

Oh ja, omdat Centerparcs het verhaalt op die gekken is het niet erg?? Wat een redenering zeg! Over het algemeen valt er bij dit soort idioten niet veel te halen en verder is het ronduit belachelijk dat ze 't in hun botte kop halen.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:08

Las het in de krant vandaag, telegraaf. Ze houden ze flink huis. Je kan er filmpjes van zien bij youtube.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:34

Deze jongeren zijn gewoon opgevoed door ouders, of waarschijnlijker, 1 ouder. Dit lijkt mij het gevolg van wat er al generaties terug is misgegaan toen ze de ouders bij de voornaam gingen noemen en het gezag op school weg viel. Er is weinig respect voor anderen en andermans spullen (bij een aantal jongeren) en men (die jongeren) doet waar men zin in heeft en het ergste is dat men vindt dat men daar recht op heeft.

Het enige wat men kan doen ,is de nieuwe generatie weer beter op te voeden en hopen dat dit uitsterft, maar ik vrees dat het al erger wordt en dat kooigevechten waarin mensen vechten op leven en dood straks heel gewoon zijn, buiten natuurlijk gewoon het vernielen van andersmans spullen.
Nou ja en hondengevechten enzo bestaan al. De mensen worden ruwer, agressiever, primitiever. Straks zijn bloedbaden gewoon weer leuk, en het houden van slaven normaal, net als in de Romeinse tijd, toen men vond dat men beschaafd was.

Blij dat ik geen kinderen heb.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:17

Centerparcs heeft het beleid blijkbaar veranderd, maar nieuw is dit (helaas) nauwelijks. Tien jaar geleden werden groepjes jongeren precies hierom geweerd uit Centerparcs (zo weet ik dat een paar vrienden na hun eindexamen geen weekendje centerparcs konden boeken.)

Het blijft zielig gedrag overigens.

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:11

Echt te zot voor woorden, stel kneuzen. Onbeschrijflijk, die zijn toch trots, sjonge.
Dan ben ik wel erg naief als ik verbaasd ben dat dit gebeurd, wie bedenkt nu zoiets idioots?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:35

sharief, dat wordt meestal niet bedacht... maar een hoop drank en een boel stoerdoenerij en dat soort dingen ontstaan helaas vanzelf Scheve mond

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 10:48

Sorry hoor, maar ik lust zelf ook wel een drankje, maar ik verzin het niet om de boel te slopen of vuurwerk in de open haard af te steken. Dit gaat ver boven baldadig gedrag. Het ergste wat wij vroeger hebben gedaan bij Center Parcs is het bad vol laten lopen en er volgens zo hard in gaan liggen dat er een litertje of 10 overheen klotste. Nou, daar heb je zelf het meeste last van, want de vloerbedekking blijft nog best wel lang nat.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 10:52

Ik had het stukje ook gezien op tv, echt schandelijk. Het zullen je kinderen maar wezen. En dan inderdaad ook nog gewoon met je hoofd vol in beeld gaan. Whoehoe, kijk mij eens stoer zijn! Achterlijke idioten... Schadevergoeding en een behoorlijke taakstraf voor dit soort 'schatjes'!

Je zal trouwens maar in het naastgelegen huisje zitten, dan ben je toch ook niet blij lijkt me. Scheve mond

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 10:54

JoT schreef:
Je zal trouwens maar in het naastgelegen huisje zitten, dan ben je toch ook niet blij lijkt me. Scheve mond

Mag hopen dat je dan de receptie even informeert, zodat er ingegrepen kan worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:00

Tessebes schreef:
Sorry hoor, maar ik lust zelf ook wel een drankje, maar ik verzin het niet om de boel te slopen of vuurwerk in de open haard af te steken. Dit gaat ver boven baldadig gedrag.
Ten eerste ben je (vziw) geen jongen in een stoer jongensgroepje, ten tweede leidt drank niet automatisch tot zulk gedrag maar kan dat wel heel goed.

En geloof me, ik ben (helaas) getuige geweest van stomme acties door dronken lui, inclusief het spelen met vuur, vuurwerk en benzine (hoewel ik meestal gelukkig wel wist te voorkomen dat de dingen echt uit de hand liepen - de minder fijne dingen waren gelukkig van voor mijn tijd en daar wilde ik ook niks mee te maken hebben).

Het is stom gedrag en zielig gedrag en er valt veel over te zeggen, maar het is zeer waarschijnlijk toch niet meer dan uit de hand gelopen baldadig gedrag. Waarom toch de neiging om dit te willen zien als 'ver boven baldadig gedrag'?

(Overigens, ook al is het gewoon uit de hand gelopen dronken onzin, dat is geen reden tot minder straf... mijn voorkeur zou uitgaan naar: het betalen van de volledige kosten, een flinke taakstraf en een poos voorwaardelijk)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:09

Gewoon baldadig gedrag vind ik dit zeker niet. Vakantiehuisjes vernielen, bushokjes verbouwen en meer van dat soort ellende, dan ben je toch niet goed snik als je zulk soort dingen doet! Laat het dan niet zo uit de hand lopen, daar ben je nog altijd zelf bij...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:16

belachelijk
ik heb het zelf ook ooit gezien, waardeloze gasten, gooiden fietsen van de buren in het meertje enzo, echt belachelijk, zulke lui mogen heel hard aangepakt worden!!!
ik snap niet dat mensen lol kunnen hebben in het slopen van spullen van anderen....

ga dan naar truckstar, daar mogen ze eens per jaar met zijn allen caravans slopen, of een fiets zodanig slopen dat deze door een wc bril past Haha!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 11:17

Ik denk dat je eerder over vandalisme kunt spreken. Ik vind dit geen overmoedig (=baldadig) gedrag.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:23

Vorig jaar waren wij naar Centerparcs. We kregen een praatje met een medewerker. Die vertelde dat er die week mensen waren geweest die alle deuren uit het huisje hadden gehaald en hadden opgestookt in de open haard Verward . Dit waren gezinnen met kinderen. Dan spoor je toch niet.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:27

Lekker voorbeeld voor je kinderen ben je dan... Crimineeltjes in de dop worden dat, want van pa en ma mag je doen waar je zin in hebt, ook als je daarmee andere mensen of bedrijven mee benadeelt of zelfs leed berokkend.

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:29

Jeetje..ik vind het al een achterlijk idee.
Ik zou het echt niet in mijn kop halen om dat te gaan doen.
En het dan ook nog op internet zitten,,sporen niet Slapen .

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:39

Door dit soort groepjes worden straks(na maatregelen) misschien wel een hoop jongeren geweigerd, dan zijn er dus heel wat mensen de dupe die een gewone vakantie willen houden.

Ik was afgelopen jaar in landal en toen zat er ook zo'n groepje engelse jongeren naast ons( ik 24 jaar en schoonzusje 19 jaar en mijn dochtertje 3 jaar) zijn toen ook bijna de dupe geworden van deze gasten. Toen ze door hadden dat er 2 jonge meiden naast hun zaten begon het stoere gedrag, ze stonden zelfs tegen ons raam aan te plassen en naar binnen te gluren.
Er was er zelfs 1 op het dak geklommen om door het dakraam van de badkamer naar binnen te gluren.
Ik heb toen een klacht ingediend, vervolgens komt de parkwachter bij ons huisje langs om de boel de controleren en met de mededeling dat onze engelse buren hadden verkondigd dat wij net zo hard meededen.Heb toen maar even verteld dat ik als moeder geen streken meer uithaal, die tijd heb ik gehad.
Uiteindelijk is het uit de hand gelopen omdat de buren kwaad waren over mijn klacht, stonden ze s'nachts op het raam te beuken en sigaretten via het raampje naar binnen te gooien, gelukkig waren we wakker want 1 brandende sigaret was bij mijn dochtertje in haar vakantiebedje gevallen, moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik niet wakker was geweest.
S'morgens weer naar de receptie en de parkwacht alles laten zien, hij schrok behoorlijk toen ik vertelde van de sigaret, uiteindelijk zijn we overgeplaatst naar een ander huisje en hebben ze gelukkig ingezien dat niet alle jongeren het zelfde zijn.
We hebben ook nog een diner bon gekregen voor 2 dagen en heel veel excuses. De laatste dag moest ik nog naar de receptie komen, en kreeg mijn dochter een knuffel en een dvd van puk en pelle(animatie op het park), dus voor ons is het nog goed afgelopen en hebben we even goed een leuke vakantie gehad.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:04

Citaat:
het heeft niets met Center Parcs te maken", benadrukt ze. Het aantal cottages dat jaarlijks in Nederland door bezoekers wordt gesloopt, is weliswaar redelijk stabiel (twaalf tot vijftien per jaar), maar het verschil is, aldus commercieel directeur Paul Geraerds van Center Parcs, dat "de zichtbaarheid van de excessen is toegenomen door de filmpjes op internet" .

Je moet toch verdomd veel en goed tekeer gaan wil je die huisjes zodanig gesloopt hebben!! Je zou maar eigenaar van zo'n woning wezen, de meeste eigenaren (helaas niet allemaal) zorgen goed voor hun huisje met goede spullen, zodat men van hun vakantie kan genieten. Erg leuk als jongeren bij wijze van gein de boel gaan slopen. Rolleyes Waar is de humor van dit?

Uit normale gezinnen komen ook zulke jongeren hoor. je wilt niet weten wat het zoontje van de directeur op het park hier in de buurt heeft gedaan met 'n vriendjes!! En papslief dan nog zeggen dat doet mijn zoon niet! Nee, vandaar de foto's!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:12

Jemig, het wordt ook steeds gekker hier!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 13:51

Tessebes schreef:
JoT schreef:

Mag hopen dat je dan de receptie even informeert, zodat er ingegrepen kan worden.

Ik zou er zelf op af gaan. Ik ben het type dat het risico loopt om klappen te krijgen omdat ik dergelijk gedrag niet tolereer. En toch blijf ik er tussen springen (spring ook tussen vechtende honden, heel dom, maar kan het niet laten, ook niet nadat ik al gebten ben). Tot nu toe is het trouwens goed gegaan, je zult verstelt staan wat je nog met dialoog kunt bereiken als je kalm blijft.