Arm Meisje !.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nightlover

Arm Meisje !.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 17:46

Een Koerdisch meisje uit Irak heeft haar drang naar romantiek met de dood moeten bekopen. De tiener, ongeveer zestien jaar oud, werd recentelijk gestenigd door een groep van naar schatting duizend man, nadat ze zich had bekeerd tot de Islam.

De jongedame kwam uit een Yezidische omgeving en was verliefd geworden op een Islamitische jongen. In de hoop om met de jongen te kunnen trouwen, vluchtte ze van huis en bekeerde ze zich tot de Islam. Lokale moslimsjeiks wezen haar vervolgens een schuilplaats toe maar na onderhandelingen met haar familie besloot het meisje weer terug naar huis te gaan. Onderweg belandde ze in een hinderlaag van woedende Yezidi-mannen die haar aanvielen en uiteindelijk overgingen tot steniging. Het meisje stierf door een grote steen die op haar gezicht werd gegooid.

Op de website Jebar.info is een filmpje van de brute moord verschenen, waarop onder andere toekijkende politieagenten te zien zijn. Het filmpje is hier te bekijken, maar wordt afgeraden voor mensen met een zwak hart.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/76192
video:
Moderatoropmerking:
verwijderd omdat het niet geschikt voor Bokt is.

--------------------------------------------------------------------------------------

Update 20:51
De steniging van de tiener heeft met name in het Midden-Oosten veel losgemaakt, zo blijkt nu. In Mosul, de stad waar de moordpartij plaats vond, zijn er vlak na de steniging 36 Yezidi-mannen geëxecuteerd als vergelding. In Bagdad is een bus opgeblazen met daarin voornamelijk Yezidische en Christelijke mensen. Prins Thahzin Said Ali, de leider van zo'n 1 miljoen Yezidi, heeft zich uitgesproken tegen de moord op het meisje, en eerder deze week hebben diverse vrouwenrechtenorganisaties een demonstratie gevoerd bij het Koerdische parlement in Hawler. Volgens vice-parlementsvoorzitter Kemal Kerkuki zijn er al diverse verdachten opgepakt in verband met de steniging.

--------------------------------------------------------------------------------------

De 17-jarige yezidi Du'a Khalil Aswad die onlangs in Koerdisch Noord-Irak werd gestenigd, is kort na haar dood opgegraven, zo werd afgelopen week bekend gemaakt. Dat gebeurde opdat haar vader het dorp nog trots haar maagdenvlies kon tonen. Hiermee kon de man aantonen dat zijn dochter hem niet ten schande had gemaakt. Het meisje kon daardoor ook gewoon op een Yezidisch kerkhof worden begraven.

Het meisje werd gestenigd door zo'n duizend woedende Yezidi-mannen die niet konden verkroppen dat ze zich tot de islam had bekeerd om met een islamitische jongen te kunnen huwen. In Noord-Irak wonen circa een half miljoen yezidi’s. Het zijn Koerden die een van oorsprong oud-Perzische religie aanhangen en geloven in engelen. Erg engelachtig zijn ze overigens niet als het om familie-eer gaat.

De yezidi’s kennen een strenge hiërarchie, zijn in kasten georganiseerd en trouwen altijd onderling. Vrijwel dagelijks gaan honderden vrouwen in Koerdistan de straat op om te protesteren tegen het geweld, en tegen de brute eerwraakmoord door yezidi's. Eerwraak is in Koerdisch gebied schering en inslag. De openbare eerwraak op Du’a Khalil is echter uitzonderlijk omdat er honderden mensen bij waren, zelfs politiemannen, en omdat de executie is gefilmd. De gruwelijke videobeelden circuleerden eerst alleen op Koerdische en islamitische websites. Later gingen ze de wereld over.

Geweld
De steniging van Du'a Khalil Aswad heeft overigens tot enorme spanningen geleid tussen radicale moslims en yezidi’s. De radicale islamieten zien de yezidi’s sowieso al als aanbidders van de duivel. Na de moord op het tot de islam bekeerde meisje is dat er niet beter op geworden.

De Ansar al-Sunna, islamitische extremisten uit de stad Mosul, heeft een fatwa uitgevaardigd waarin de uitroeiing van yezidi’s wordt bevolen. De heilige plaatsen van de yezidi’s in de stad Shaykan zijn in brand gestoken. De geestelijk leider is gemolesteerd. Tientallen yezidi’s zijn de afgelopen maand vermoord.

Hoewel de Koerdische overheid de gemoederen probeert te sussen, laaide het geweld afgelopen week weer op. Vorige week zondag werden in Mosul twee yezidi-politiemensen vermoord, een paar weken daarvoor hielden radicale moslims een bus aan en haalden er 23 yezidische arbeiders uit om ze neer te schieten.

De Opperste Raad van de Yezidi's heeft de steniging op het meisje overigens afgekeurd. De raad wijt deze aan stamtradities die niets te maken hebben met de religie.

Wat vinden jullie hier nou van ????
Mijn mening : Dat het meisje sex heeft gehad is een schande???
Nou ik vind DIT afschuwelijk en een SCHANDE dat al die gasten staan te filmen
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 15-05-07 23:54, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

_Bonte_

Re: Arm Meisje !.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:49

gewoon fout , laat haar toch doen , het is allemaal haar keuze ... ze is oud genoeg om te weten wat ze kan en niet kan ... verschrikkelijk dat dit nog gebeurt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:53

nightlover schreef:
Mijn mening : Dat het meisje sex heeft gehad is een schande ,

Pardon? Dat meen je toch niet he?

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:55

weer dat gezeik met geloven en moorden.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:57

veerledec schreef:
nightlover schreef:

indd?
Zowiezo, ik zie nergens dat ze sex heeft gehad? Want haar vader kon ''nog trots het maagdenvlies aantonen''..
Dus, dan klopt het allebei niet.

Ik vind het schandalig dat ze gestenigd is. Maar goed, wat kun je daar aan doen? Daar gaat het erg genoeg
wel eens zo.. Ach gut arm meisje

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 17:58

Veerledec :

Moesten eigenlijk ??? achter .....
Dat het meisje sex heeft gehad [ of schijnt te hebben gehad]valt toch helemaal in het NIETS vergeleken met dit Hamer

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:58

Die belachelijke wetten daar Verdrietig

Denise

Dat ligt aan dat geloof, daar mag zo weinig van... Vind het vreselijk voor d;r, maar ja, wat kan ik er nou aan doen behalve medelijden tonen?

romatjuh

veerledec schreef:
nightlover schreef:

Hoop dat t een typfout is, vind dit namelijk erg bekrompen..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:00

Dat is echt ziek..
Ik vind het echt niet meer normaal hoor..
Het wordt tijd dat iedereen een eigen mening mag gaan hebben..
Als zij toch met hem wil trouwen, laat haar..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:00

verschrikkelijk.. voor zover ik weet was het meisje nog steeds maagd omdat idd zoalsJustBePr0ud al zegt de vader nog trots het maagdenvlies kon tonen..
Verschrikkelijk voor het meisje.. arm, arm meisje

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:05

nahja!

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 18:08

nightlover schreef:
Veerledec :

Moesten eigenlijk ??? achter .....
Dat het meisje sex heeft gehad [ of schijnt te hebben gehad]valt toch helemaal in het NIETS vergeleken met dit Hamer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:09

Mijn god.. arm meisje...
Ik vind dit wel héél erg ver gaan...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:12

belachelijk

helaas gebeuren er veel van zulke praktijken door het zogenaamde geloof

ik vind een geloof pas een geloof als er niemand mee wordt pijn gedaan, en dat er normale regels gelden.
kijk zoals bij de katjholieken en protestanten, gij zult niet vreemd gaan, gij zult geen geweld plegen,
maar in sommige geloven gaan de regels zo absurd ver, in en in triest dat hier niets aan gedaan kan worden

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:14

crossmonster schreef:
belachelijk

helaas gebeuren er veel van zulke praktijken door het zogenaamde geloof

ik vind een geloof pas een geloof als er niemand mee wordt pijn gedaan, en dat er normale regels gelden.
kijk zoals bij de katjholieken en protestanten, gij zult niet vreemd gaan, gij zult geen geweld plegen,
maar in sommige geloven gaan de regels zo absurd ver, in en in triest dat hier niets aan gedaan kan worden

De christenen hebben anders ook zat gemoord vanwege hun geloof hoor.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:18

valerm schreef:
weer dat gezeik met geloven en moorden.

Inderdaad, altijd dat vreselijke geloof. :m Wat mij betreft wordt het allemaal afgeschaft ¬_¬'

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:24

nightlover schreef:

Verward
Een schande om op je 16e verliefd te zijn......
En eventueel wat gefrummeld te hebben....is geen schande hoor is een keuze die ieder meisje moet kunnen maken.
Zonder wetten van anderen...moet een eigen keuze kunnen zijn.
Meiske was nog maagd.....triest hoor.

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:31

Ik begrijp deze cultuur niet en ik zal hem ook nooit begrijpen en ik weet zeker dat ik een cultuur waarin het gerechtvaardigd is om een 17 jarig meisje te stenigen, ook niet wil begrijpen. En als we het dan toch op de geloofscultuur moeten gooien, zal God hopelijk niet zo een zakke .. wasser zijn dat hij dit goedkeurd. Mijn goedkeuring heeft het in ieder geval niet.

Bitween

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:35

Boos! dit is echt zeer triest.
Alleen maar door een geloof,als dat meisje het wilt,dat moet dat toch gerespecteerd worden.
wat een vreselijke dood moet dit meisje gehad hebben Boos!
bij sommige daar is het geloof in hun bol geslagen Boos!
een hele grote steen op hun gooien,kijken of ze dan nog steeds lachend een filmpje kunnen maken Boos!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:36

pompom schreef:
nightlover schreef:

Verward
Een schande om op je 16e verliefd te zijn......
Ik denk niet dat nightlover dat zo bedoelde, ik denk dat ze bedoelde 'een schande dat ze seks had? het is pas schande dat iedereen zo staat te filmen!'

Ik heb het filmpje gezien, ik werd er misselijk van, al die mensen die daar maar staan, meisje dat na paar stenen probeerd weer overeind te krabbelen en iedereen die maar doorfilmt met die poedersuiker.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:37

Heb het filmpje gezien..met kramp in mn maag en kippevel op mn armen...
wat een pijn moet dat meisje gehad hebben, alleen omdat ze verliefd was op dr 16e...

Er staat trouwens NERGENS dat ze sex heeft gehad!!

Het is dus in mijn ogen absoluut ook geen schande die zij begaan heeft.
Ze was verliefd, heeft zich bekeerd en wilde trouwen. En is na onderhandelingen zelfs teruggegaan!

Dat je als vader het lijk van je dochter opgraaft om het maagdenvlies te laten zien!!! dat vind ik een schande..

wat zou ik toch graag een bom hebben..hele dorp plat...nooit meer last van zulke idioterie..

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:57

achterlijk, echt waar!!! Ga mij zeggen, dat je goed bezig bent als je haar stenigt.. nee daar ben je goed mee bezig om je geloof te bewijzen

nee arm meisje, het is haar leven.. (was Boos! )

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 19:03

lotteke schreef:
Heb het filmpje gezien..met kramp in mn maag en kippevel op mn armen...
wat een pijn moet dat meisje gehad hebben, alleen omdat ze verliefd was op dr 16e...

Er staat trouwens NERGENS dat ze sex heeft gehad!!

Het is dus in mijn ogen absoluut ook geen schande die zij begaan heeft.
Ze was verliefd, heeft zich bekeerd en wilde trouwen. En is na onderhandelingen zelfs teruggegaan!

Dat je als vader het lijk van je dochter opgraaft om het maagdenvlies te laten zien!!! dat vind ik een schande..

wat zou ik toch graag een bom hebben..hele dorp plat...nooit meer last van zulke idioterie..

en jij denkt dat dat helpt...

snoeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 19:04

Jeetje de wereld word steeds gekker. Maar hoe heeft die vadr in hemelsnaam nou bij dat opgegraven meisje dr maagdenvlies nog kunnen tonen??