jongen in coma na beet van stafford in de nek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

jongen in coma na beet van stafford in de nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 13:28

Een 5-jarig kind is gisteravond in Chapelle-lez-Herlaimont, in de streek van Charleroi, door een hond van het ras American Staffordshire gebeten, zo melden de kranten van de groep Sud Presse op hun website. De jongen is er zo erg aan toe dat hij na een vier uur durende operatie in een kunstmatige coma werd gebracht.

http://www.vtm.be/nieuws/index_nieuwsbi ... html?p=103

Ik snap niet dat mensen zo weinig op hun honden letten, in mijn ogen zijn de gevaarlijkste honden de honden die worden aangezien als nooit iets doen. Dit is weer een voorbeeld van de hond doet nooit iets dus word er gewoon niet meer op gelet.
Het kind is zonder reden gebeten geweest, de moeder is er achter aangerend, en heeft de hond te pakken gekregen en de kaak open gekregen. En heeft dan het dier onder controlen proberen houden zodat het kind kon ontsnappen.

Vind het echt erg triest. En voor herhaling rassendiscriminatie of andere discussies is dit topic niet voor gemaakt. Wel zal er strenger worden gehandeld in de gemeente naar honden toe. Ben benieuwd wat ze onder streng noemen
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 13-05-07 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link toegevoegd

ikenindi

Re: jongen in coma na beet van stafford in de nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:31

pffff heb nettoevallig een berichtje in een ander topic getypt over een hand die mijn paard en `verzorgster` dreigend omcircelde en waar van het baasje niet de baas kon worden op hem.

laat ze ook een hondenbewijs maken naast het ruiterbewijs! je moet eerst je hond in bedwang kunnen houden wil je met hem naar buiten kunnen!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:31

Imo bijt een hond nooit zonder aanleiding!! Maar goed even verder op het verhaal...

Erg zielig voor dat jongetje en zijn moeder. Ik vind wel dat als een hond zodanig heeft gebeten hij afgemaakt moet worden. Hier ook, als een van onze honden ooit zou bijten krijgen ze een spuitje! Ookal zijn het mn allesjes.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 13:34

Wat is de aanleiding dan, de hond is uitgebroken en naar de andere tuin gelopen waar het kind zat te spelen?

De hond is afgemaakt door de dierenarts, bij ons is het hetzelfde één keer bijten en weg. Ook al zie ik hem zo graag

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:37

Princess_ schreef:
Imo bijt een hond nooit zonder aanleiding!! Maar goed even verder op het verhaal...

Daar denk ik ook zo over. Dus óf de hond was vals óf het kindje deed iets (lijkt me van niet maar goed). Ik heb ook een engelse staffordshire, vanaf dat ze pup was en omdat deze honden zo bekent staan kwa het vechten hebben we met haar een hele goede training gedaan. Daarna hebben we deze elke dag voortgezet (dus zitten blijft zitten en niet wegrennen!). Ze loopt elke dag tijdens het uitlaten en wandelen gewoon los, maar als ik kleine kinderen voorbij zie gaan roep ik haar even bij me, zodat hun rustig kunnen passeren. Ze doet geen vlieg kwaad, dat weet ik. Maar ze kan soms wel naar kinderen rennen omdat die toevallig een balletje hebben, en zij ziet dat als 'jeeee, ze willen met me spelen, hobbeldehobbel.' Kinderen worden dan bang of ze worden omver gelopen, nou..dan is dit toch een kleine moeite. Je weet dat je hond zoiets kan doen, let er dan extra op. Schandalig en erg vervelend voor het jongetje! Deze zal wel voor altijd bang zijn voor honden.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:44

Princess_ schreef:
Imo bijt een hond nooit zonder aanleiding!! Maar goed even verder op het verhaal..

ik zou dat niet met zeker zeggen
ik ben een keer gebeten (gelukkig was het maar een blauwe plek Bloos ) door een hond waar ik gewoon de krant over een hek wou gooien, ik bedoel maar: ik doe verder niks bij zo'n hond en toch bijt ie. er was totaal geen aanleiding om mij te bijten

ontopic: ik hoop dat het jongetje het redt, het moet wel een serieuze beet zijn geweest. Ach gut

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:47

Citaat:
ik zou dat niet met zeker zeggen
ik ben een keer gebeten (gelukkig was het maar een blauwe plek Bloos ) door een hond waar ik gewoon de krant over een hek wou gooien, ik bedoel maar: ik doe verder niks bij zo'n hond en toch bijt ie. er was totaal geen aanleiding om mij te bijten

Dat is juist een aanleiding voor honden! Ze voelen zich dan bedreigd of aangevallen door de beweging die je maakt en je gooit ook nog iets in zijn terrein. Voor ons is dit normaal maar voor honden kan dit bedreiging betekenen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:48

LadyElmira schreef:
Daar denk ik ook zo over. Dus óf de hond was vals óf het kindje deed iets (lijkt me van niet maar goed). Ik heb ook een engelse staffordshire, Ze loopt elke dag tijdens het uitlaten en wandelen gewoon los, maar als ik kleine kinderen voorbij zie gaan roep ik haar even bij me, zodat hun rustig kunnen passeren. Ze doet geen vlieg kwaad, dat weet ik. Maar ze kan soms wel naar kinderen rennen omdat die toevallig een balletje hebben, en zij ziet dat als 'jeeee, ze willen met me spelen, hobbeldehobbel.' Kinderen worden dan bang of ze worden omver gelopen, nou..dan is dit toch een kleine moeite. Je weet dat je hond zoiets kan doen, let er dan extra op. Schandalig en erg vervelend voor het jongetje! Deze zal wel voor altijd bang zijn voor honden.

Jouw hond zou imo in beslag moeten worden genomen en ergens anders geplaatst Boos!
Je mág een hond niet on-aangelijnd uit laten. Zeker niet waar je lopende kinderen ontmoet.

Zo vráág je dus om ongelukken en geef je de goede hondenbezitters een enorme slechte naam.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 13-05-07 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:49

ik ben eens gebeten omdat ik langs een hond liep. ik liep samen met een vriendin te kletsen. hond zat vastgebonden aan zo`n fietsenrek bij winkelcentrum. ik liep alleen langs. ineens hing hij aan mijn hand. heb nu nog litekens staan. ik loop nu ook niet zomaar meer langs een hond. al ben ik niet bang voor honden gelukkig.

maar iig was daar geen aanleiding. ik liep alleen langs. keek niet eens naar hem, maar naar de andere kant naar mijn vriendin. als je hond dat al aanvallend ziet moet je je hond niet ergens bij een winkelcentrum droppen en vastbinden.

en zulk soort dingen komen zo vaak voor!

Fieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:50

LadyElmira: Dat wilde ik nou net zeggen!

Ik vertrouw mijn hond wel, maar niet bij kinderen. Hij begint al te blaffen en te grommen naar kinderen als ze langs komen rennen enzo. Gelukkig weten wij dat allemaal, en dus gebeurt er niet zomaar wat. Soms komen er kinderen aan de deur om hem uit te laten, maar dat lijkt mijn geen goed idee..

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:52

Princess_ schreef:
Imo bijt een hond nooit zonder aanleiding!!

Inderdaad.
Honden taal is heel anders al mensen taal. Vooral voor kinderen is het erg moeilijk te begrijpen..
Een hond waarschuwt namelijk áltijd, soms zonder dat mensen het kunnen zien.. Óf de hond is vals.

Er is al eens een hond afgemaakt omdat het een kind had gebeten.. Wat bleek nou achteraf: de hond had níétjes in zijn oor!
Het zou je hond maar zijn geweest..

Maar dit is natuurlijk verschrikkelijk!! En inderdaad LadyElmira.. Het baasjes had veel beter moeten opletten Hopenlijk overleeft het jongentje het.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:53

traan_beauty schreef:
Princess_ schreef:
Imo bijt een hond nooit zonder aanleiding!!

Er is al eens een hond afgemaakt omdat het een kind had gebeten.. Wat bleek nou achteraf: de hond had níétjes in zijn oor!
Het zou je hond maar zijn geweest..

Maar dit is natuurlijk verschrikkelijk!! En inderdaad LadyElmira.. Het baasjes had veel beter moeten opletten Hopenlijk overleeft het jongentje het.

Die nietjes is een broodje aap verhaal.... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:54

slimmerik schreef:
LadyElmira schreef:
Daar denk ik ook zo over. Dus óf de hond was vals óf het kindje deed iets (lijkt me van niet maar goed). Ik heb ook een engelse staffordshire, Ze loopt elke dag tijdens het uitlaten en wandelen gewoon los, maar als ik kleine kinderen voorbij zie gaan roep ik haar even bij me, zodat hun rustig kunnen passeren. Ze doet geen vlieg kwaad, dat weet ik. Maar ze kan soms wel naar kinderen rennen omdat die toevallig een balletje hebben, en zij ziet dat als 'jeeee, ze willen met me spelen, hobbeldehobbel.' Kinderen worden dan bang of ze worden omver gelopen, nou..dan is dit toch een kleine moeite. Je weet dat je hond zoiets kan doen, let er dan extra op. Schandalig en erg vervelend voor het jongetje! Deze zal wel voor altijd bang zijn voor honden.

Jouw hond zou imo in beslag moeten worden genomen en ergens anders geplaatst Boos!
Je mág een hond niet on-aangelijnd uit laten. Zeker niet waar je lopende kinderen ontmoet.

Zo vráág je dus om ongelukken en geef je de goede hondenbezitters een enorme slechte naam.

amen! ook wij hebben een stafford, die nooit los lopt, alleen als er écht geen andere dieren of kinderen in de buurt zijn. zelfs niet op een hondenuitlaatplaats. je hebt de verantwoordelijkheid over je hond, jammer dat mensen die niet nemen, en er dit soort dingen gebeuren..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 13:57

Tuurlijk kan het kind de aanleiding niet zien hij zat aan de andere kant van de tuin in zijn eigen tuin. Mag je mij verklaren hoe dat komt....

In mijn ogen zijn er wel degelijk dieren die aanvallen zonder reden, gewoon een knopje dat omgaat. Waar ik diergeneeskunde studeer worden vaak de agressieve hersennen onderzocht. Het onderzoek is nog bezig maar ben wel benieuwd wat eruit komt. Maar als je een foto te zien krijgt van de hersenen van een hond die een kind heeft doodgebeten. Ik krijg er rillingen van...

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:59

slimmerik schreef:
LadyElmira schreef:

wat een onzin! je mag op genoeg plekken je hond los uitlaten! mijn hond luisterd als de beste en als ze hier los mocht lopen liet ik haar ook los lopen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:00

Natuurlijk bijt een hond óók zonder aanleiding. Of je moet het hebben van een verkeerd baasje als aanleiding zien.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:01

Het blijft altijd riskant, honden en kleine kinderen. Ouders zouden hun kinderen moeten leren niet zomaar vreemde honden te benaderen en hondeneigenaren zouden hun hond aan de lijn moeten houden. Maarja, als alles gebeurde als het zou moeten dan zou de wereld perfect zijn...

Ik ben wel benieuwd naar de omstandigheden, maar wat heb je er ook aan. Je kunt nooit weten wat een hond van zo'n koter als dreigend beschouwd, oogcontact? Uitgestrekte armpjes? Laat dit (nogmaals) een les zijn voor mensen met kleine kinderen..

edit:Waar staat dat ze in de tuin zaten? Kan het niet terug vinden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:02

Princess_ schreef:
wat een onzin! je mag op genoeg plekken je hond los uitlaten! mijn hond luisterd als de beste en als ze hier los mocht lopen liet ik haar ook los lopen.

Een hond mág in slechts enkele gebieden los. Op trottoirs waar je kinderen tegen kunt komen mag je op geen enkele plaats in Nederland je hond los laten lopen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 14:03

Maar een les voor mensen met kleine kinderen? Laat je kind niet buitenspelen met mama erbij als er een hond in de tuin ernaast zit?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 14:03

Ben trouwens wel benieuwd wat de strengere maatregelen zijn

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:04

Princess_ schreef:

Dat valt mij altijd weer tegen hoor, moeten altijd met de auto naar een bos met een speciaal losloopgebied. Maar misschien zit dat bij jou wel in de buurt, heb je mazzel Lachen

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:05

zie in de stad vaak genoeg honden loslopen Lachen politie zegt er niets van! als het hier verder ook mocht zou ik het dus ook doen. alleen hier mag je hond nergens los, alleen in het hok.

Maar goed ik vertrouw mijn hond en zij doet niets. Vaak aan het spelen met kleine kinderen, overigens nooit alleen. Kindjes kunnen alles met haar doen, ze doet niets. Maar ik zal dr nooit alleen laten ermee.

@perlina, hier mogen ze nergens los. Alleen op de hei....en dat is nogal een stukkie ver weg Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:08

katiavl schreef:
Tuurlijk kan het kind de aanleiding niet zien hij zat aan de andere kant van de tuin in zijn eigen tuin. Mag je mij verklaren hoe dat komt....

In mijn ogen zijn er wel degelijk dieren die aanvallen zonder reden, gewoon een knopje dat omgaat. Waar ik diergeneeskunde studeer worden vaak de agressieve hersennen onderzocht. Het onderzoek is nog bezig maar ben wel benieuwd wat eruit komt. Maar als je een foto te zien krijgt van de hersenen van een hond die een kind heeft doodgebeten. Ik krijg er rillingen van...

dat is de bekende kronkel Knipoog zulke honden zijn er niet veel, maar ze zijn er wel, daar kan je als eigenaar niets aan doen, de hond heeft een afwijking, waardoor hij uit het niets kan aanvallen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:10

Princess_ schreef:
Maar goed ik vertrouw mijn hond en zij doet niets. (

En dat zei de eigenaar van deze hond tot gister ook.....

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 14:11

Mijn hond doet echt helemaal niets.. de kinderen van mijn zus kunnen er alles mee doen.. en hij blijft gewoon rustig.. alleen als je een stok of iets in je hand doen kan hij lomp zijn, omdat ie groot is en omdat ie wilt spelen.. en de andere hond daar moeten we wel mee uit kijken.. omdat ie soms nog wel gromd.. Maar het scheeld ook heel erg veel hoe je je hond opvoet.. die ene hond is bij ons geboren en die zou echt nooit iets doen alleen uit spelen of als hij echt bedreigd word.. maar die andere hebben we op latere leeftijd gekregen,,

Ontopic: Ik hoop dat t kindje der goed vanaf komt Knipoog
Laatst bijgewerkt door miekske op 13-05-07 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt