Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Princess_ schreef:Imo bijt een hond nooit zonder aanleiding!!Maar goed even verder op het verhaal...
Princess_ schreef:Imo bijt een hond nooit zonder aanleiding!!Maar goed even verder op het verhaal..
Citaat:ik zou dat niet met zeker zeggen
ik ben een keer gebeten (gelukkig was het maar een blauwe plek) door een hond waar ik gewoon de krant over een hek wou gooien, ik bedoel maar: ik doe verder niks bij zo'n hond en toch bijt ie. er was totaal geen aanleiding om mij te bijten
LadyElmira schreef:Daar denk ik ook zo over. Dus óf de hond was vals óf het kindje deed iets (lijkt me van niet maar goed). Ik heb ook een engelse staffordshire, Ze loopt elke dag tijdens het uitlaten en wandelen gewoon los, maar als ik kleine kinderen voorbij zie gaan roep ik haar even bij me, zodat hun rustig kunnen passeren. Ze doet geen vlieg kwaad, dat weet ik. Maar ze kan soms wel naar kinderen rennen omdat die toevallig een balletje hebben, en zij ziet dat als 'jeeee, ze willen met me spelen, hobbeldehobbel.' Kinderen worden dan bang of ze worden omver gelopen, nou..dan is dit toch een kleine moeite. Je weet dat je hond zoiets kan doen, let er dan extra op. Schandalig en erg vervelend voor het jongetje! Deze zal wel voor altijd bang zijn voor honden.
Princess_ schreef:Imo bijt een hond nooit zonder aanleiding!!
traan_beauty schreef:Princess_ schreef:Imo bijt een hond nooit zonder aanleiding!!
Er is al eens een hond afgemaakt omdat het een kind had gebeten.. Wat bleek nou achteraf: de hond had níétjes in zijn oor!
Het zou je hond maar zijn geweest..
Maar dit is natuurlijk verschrikkelijk!! En inderdaad LadyElmira.. Het baasjes had veel beter moeten oplettenHopenlijk overleeft het jongentje het.
slimmerik schreef:LadyElmira schreef:Daar denk ik ook zo over. Dus óf de hond was vals óf het kindje deed iets (lijkt me van niet maar goed). Ik heb ook een engelse staffordshire, Ze loopt elke dag tijdens het uitlaten en wandelen gewoon los, maar als ik kleine kinderen voorbij zie gaan roep ik haar even bij me, zodat hun rustig kunnen passeren. Ze doet geen vlieg kwaad, dat weet ik. Maar ze kan soms wel naar kinderen rennen omdat die toevallig een balletje hebben, en zij ziet dat als 'jeeee, ze willen met me spelen, hobbeldehobbel.' Kinderen worden dan bang of ze worden omver gelopen, nou..dan is dit toch een kleine moeite. Je weet dat je hond zoiets kan doen, let er dan extra op. Schandalig en erg vervelend voor het jongetje! Deze zal wel voor altijd bang zijn voor honden.
Jouw hond zou imo in beslag moeten worden genomen en ergens anders geplaatst![]()
Je mág een hond niet on-aangelijnd uit laten. Zeker niet waar je lopende kinderen ontmoet.
Zo vráág je dus om ongelukken en geef je de goede hondenbezitters een enorme slechte naam.
slimmerik schreef:LadyElmira schreef:Daar denk ik ook zo over. Dus óf de hond was vals óf het kindje deed iets (lijkt me van niet maar goed). Ik heb ook een engelse staffordshire, Ze loopt elke dag tijdens het uitlaten en wandelen gewoon los, maar als ik kleine kinderen voorbij zie gaan roep ik haar even bij me, zodat hun rustig kunnen passeren. Ze doet geen vlieg kwaad, dat weet ik. Maar ze kan soms wel naar kinderen rennen omdat die toevallig een balletje hebben, en zij ziet dat als 'jeeee, ze willen met me spelen, hobbeldehobbel.' Kinderen worden dan bang of ze worden omver gelopen, nou..dan is dit toch een kleine moeite. Je weet dat je hond zoiets kan doen, let er dan extra op. Schandalig en erg vervelend voor het jongetje! Deze zal wel voor altijd bang zijn voor honden.
Jouw hond zou imo in beslag moeten worden genomen en ergens anders geplaatst![]()
Je mág een hond niet on-aangelijnd uit laten. Zeker niet waar je lopende kinderen ontmoet.
Zo vráág je dus om ongelukken en geef je de goede hondenbezitters een enorme slechte naam.
Princess_ schreef:wat een onzin! je mag op genoeg plekken je hond los uitlaten! mijn hond luisterd als de beste en als ze hier los mocht lopen liet ik haar ook los lopen.
Princess_ schreef:wat een onzin! je mag op genoeg plekken je hond los uitlaten! mijn hond luisterd als de beste en als ze hier los mocht lopen liet ik haar ook los lopen.
katiavl schreef:Tuurlijk kan het kind de aanleiding niet zien hij zat aan de andere kant van de tuin in zijn eigen tuin. Mag je mij verklaren hoe dat komt....
In mijn ogen zijn er wel degelijk dieren die aanvallen zonder reden, gewoon een knopje dat omgaat. Waar ik diergeneeskunde studeer worden vaak de agressieve hersennen onderzocht. Het onderzoek is nog bezig maar ben wel benieuwd wat eruit komt. Maar als je een foto te zien krijgt van de hersenen van een hond die een kind heeft doodgebeten. Ik krijg er rillingen van...
Princess_ schreef:Maar goed ik vertrouw mijn hond en zij doet niets. (