Puber door het lint om afwas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Puber door het lint om afwas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 07:31

Een 15-jarige jongen uit Oud-Beijerland is maandagavond volledig door het lint gegaan omdat zijn moeder hem enkele huishoudelijke klusjes wilde laten doen. Hij gooide met borden, schopte zijn moeder tegen haar benen en smeet ander huisraad rond. Daarna sloot hij zich op in zijn kamer. De politie moest eraan te pas komen om hem 'met gepast geweld' aan te houden.

De agenten die rond 18.30 uur op de schermutselingen aan de Molenwerf afkwamen, kregen van de puber de nodige verwensingen naar hun hoofd, maar slaagden erin hem op te pakken, meldt de politie dinsdag. Hij is in een politiecel gezet. De politie laat weten dat voor de jongen een hulpverleningstraject wordt gestart.

http://opmerkelijk.nieuws.nl/461307/Pub ... t_om_afwas
http://www.opmerkelijk.nieuws.nl

Pff, waar kunnen mensen zich druk om maken zeg. Toen ik 15 was, was het de normaalste zaak om even de afwas te doen Ik mag toch hopen dat deze jongen even flink op zijn strepen wordt gezet wat betreft fatsoen.

daffodil

Re: Puber door het lint om afwas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 07:39

15???? voor zover ik me kan herinneren deden wij altijd klusjes, afwassen, brood en groente halen op zaterdag en strijken. Volgens mij vanaf een jaar of 6/7 kregen we al een "taak", tafel dekken en/of afruimen. Grote ruilhandel altijd binnen ons gezin want ja de één heeft een hekel aan het één en de ander aan het ander, maar dat mocht van mijn moeder zolang het maar gebeurde!

Het is echt te belachelijk voor woorden dit, zo'n joch zou wat mij betreft even lekker geheropvoed kunnen worden!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 07:41

Geen woorden voor.
De maatschappij is niet zo veel meer als vroeger
Afwas hoort er gewoon bij, maarja. Vrije opvoeding. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 07:42

najaaaaa moet niet gekker worden zeg Lachen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:00

Wat een raar jong! Toch denk ik niet dat je het gelijk aan de opvoeding kan wijten, ik heb ook heel wat strijd om mijn puberdochter de kleinste taken te laten doen. Alhoewel ik daar tot nog toe geen politie voor heb hoeven bellen Haha! Maar wat niet is kan nog komen!

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:10

Ik denk dat hier veel meer aan de hand is. Dit lijkt niet op de normale puber die even geen zin heeft. Lijkt mij eerder dat hier gedrags of persoonlijkheidsproblemen een rol spelen. Opvoeding kan daar een rol in spelen maar dat hoeft zeker niet altijd. Denk dat die jongen het beste af is met goede hulpverlening en dat gaan ze nu ook doen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:13

zo die had de mijne geweest. Die had ik voor straf bij heel de straat de afwas laten doen. Is hij nou helemaal belazert.Hoop dat zijn ouders zo verstandig zijn om prof. hulp in te schakelen, wie weet is er nog hoop hem en zijn ouders.
** Maar aan de andere kant, wat brengt zo,n jongen nou zo ver dat hij dit doet **

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:16

Ik denk dat die jongen niet goed in zijn hoofd is Bloos
Nouja ,een normaal kind gaat zijn eigen moeder toch niet slaan alleen maar omdat hij de afwas moet doen Verward
Nja de jeugt van tegenwoordig e.... Tong uitsteken

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:17

flowerxxx schreef:
Ik denk dat hier veel meer aan de hand is. Dit lijkt niet op de normale puber die even geen zin heeft. Lijkt mij eerder dat hier gedrags of persoonlijkheidsproblemen een rol spelen. Opvoeding kan daar een rol in spelen maar dat hoeft zeker niet altijd. Denk dat die jongen het beste af is met goede hulpverlening en dat gaan ze nu ook doen.

Ik ben het hier mee eens, hoewel het natuurlijk niet meteen een persoonlijkheidsstoornis hoeft te zijn. Misschien zit er wel iets compleet scheef in dat gezin. Maar dit lijkt me in ieder geval geen losstaand incident, hopelijk worden ze nu geholpen ( zowel kind als ouders ).

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:18

Haha Tong uitsteken
Stiekem moet ik er wel een beetje om lachen Tong uitsteken

Het is toch normaal om een keer de afwas te doen. Ik denk wel dat er iets aan de hand is daar hoor.. Want die jongen draait niet voor niks in één keer door.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:18

wie weet moest hij wel een afwas doen van zo,n 100 man en zijn moeder had die nieuwe afwaszooi gekocht van de reclame!!! Ja dan zou ik ook balen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:19

zucht het zou je eigen kind maar zijn, das geen fijn gezicht dat je ziet hoe ie meegenomen wordt door de politie

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:22

ik zelf heb een puberaal zusje van bijna 15, maar die is ook verschrikkelijk hoor, die wil het liefst ook niks doen en de hele dag achter pc zitten, en het bloed onder de nagels van me ouders vandaan halen.
Gelukkig gaat het hier nog goed zonder prof hulp en de politie,
maar tegenwoordig?? wat een wereld leven we in

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:26

ik vind sommige mensen wel heel snel met conclusies komen.
Er kan zoveel meer aan de hand zijn met deze jongen en/of zijn ouders om nou meteen te reageren met "maar tegenwoordig, wat een werels leven we in" of De maatschappij is niet zo veel meer als vroeger"
Ik zie verschillende jongeren voorbij komen op mijn werk waarvan het nog veel erger is en ook die zijn nog prima te helpen.
Ik hoop ook dat bij deze jongen het juiste hulpverleningstraject ingezet wordt...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:31

Ik dacht dat mijn broertje al erg was als hij moet helpen met afwassen ( met deuren slaan, boos naar boven stampen) maar dit slaat echt alles! Scheve mond
Jeetje hoe erg kan je door het lint gaan om iets van misschien 10 minuutjes werk. Tjonge. Nagelbijten / Gniffelen

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:35

Naja joh,, wat een raar ventje,, en ik vond me zelf al erg. Het zyn inderdaad maar 10 minutjes (ik zeg meestal,, ALWEER !! Tong uitsteken hahah) en dan ga ik een een turbo tempo (letterlijk) alles erin zetten en eruit halen of met de hand doen Tong uitsteken

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:38

lekker apart, klussjes horen er gewoon bij.
Beetje sneu om zo tegen je moeder te doen, arme moeder. wat moet die geschrokken zijn.
Hopelijk word die jongen geholpen met leren zijn woede te bedwingen ofzo.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:39

rakkertje13 schreef:
Geen woorden voor.

Ik wil niet zeuren hoor, maar komt een beetje over alsof je vindt dat álle jongeren tegenwoordig zo zijn en ik denk sowieso dat er met die jongen iets anders aan de hand is.
Als mijn moeder me vraagt even de afwas te doen of iets anders, dan wil ik dat echt wel even doen. Ik ken echt niemand die dan zijn/haar moeder gaat schoppen. Knipoog

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:40

hij sloot zich zelf op? Ik had als moeder zijnde zijn deur geblokkeerd zodat hij helemaal zijn kamer niet meer uit kon voordat hij zijn excuses had aangeboden ! wat een rotjong!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:40

jezus de wereld wordt steeds gekker!!

ik hielp al mee in het huis vanaf me 11e...mijn ouders werkte beide 40 uur voor mijn luxe dus dan moet je wel...
ik strijkte,deed de afwas en de was,stofzuigen,dweilen,hond verzorgen,enz..

sommige jongeren van tegenwoordig
sommige zou ik echt wel een ongelofelijke trap onder hun hol willen verkopen Bloos

offtopic:
cayenne: wat een geweldige avatar heb je!!!

edit: dit gevoel van die trap komt overigens omdat er gisteren een jonge dame mijn huis is binnengestormd en blind op mij en mijn vriend ging inslaan omdat onze autoalarm is storing was gegaan en zij niet kon slapen Sigaar
overigens heeft ze het geeneens gevraagd of hij uitkon,maar klopte aan en begon te meppen en wij hebben m niet gehoord anders had ik m uiteraard uitgezet
overigens wordt dit dus nu een rechtszaak...
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 09-05-07 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:41

postbodesiem schreef:
hij sloot zich zelf op? Ik had als moeder zijnde zijn deur geblokkeerd zodat hij helemaal zijn kamer niet meer uit kon voordat hij zijn excuses had aangeboden ! wat een rotjong!

Een dagje daar laten afkoelen !! Knipoog

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:05

ik had er van gehoord, hoe erg kan je reageren op HUISHOUDELIJKE taakjes, omg

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:07

zow das zeker een puber dan zeg...jeetje
mijn jongens "moeten" me nu al "helpen" met van alles, de oudste is 5
afwas hoeft niet daar hebben we een vaatwasser voor maar wel hun eigen bordjes erin zetten
en bijv de borden en het bestek op tafel zetten voor het eten, dat soort dingen.

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:08

rakkertje13 schreef:
Geen woorden voor.

Niet alle jongeren zijn zo hoor Knipoog je moet "de jeugd van tegenwoordig" niet allemaal over een kam scheren Knipoog ik ben 14 en doe ook wel eens wat zonder problemen in huis etc. (afwassen niet want we hebben een vaatwasser Vork) dus. bij deze Knipoog ik vind het wel te gek voor woorden van die jongen, maar niet alle "pubers"zijn zo Knipoog

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:24

Citaat:
edit: dit gevoel van die trap komt overigens omdat er gisteren een jonge dame mijn huis is binnengestormd en blind op mij en mijn vriend ging inslaan omdat onze autoalarm is storing was gegaan en zij niet kon slapen Sigaar
overigens heeft ze het geeneens gevraagd of hij uitkon,maar klopte aan en begon te meppen en wij hebben m niet gehoord anders had ik m uiteraard uitgezet
overigens wordt dit dus nu een rechtszaak...
[/quote]

Hmm dat lijkt mij een zeer nare situatie voor jullie. Je zult wel erg geschrokken zijn van deze actie. Neem aan dat jullie aangifte hebben gedaan? Indien je wat meer info wilt over een rechtszaak etc stuur maar een pb ben er redelijk in thuis. Bloos