Vermiste meisje vermoord teruggevonden in kanaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Vermiste meisje vermoord teruggevonden in kanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 14:58

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_45 ... n=homeArt1
In Genenbos (Lummen) in de omgeving van Diest is gisteravond het levenloze lichaam van Annick Van Uytsel, uit de Diestse delgemeente Kaggevinne, uit het Albertkanaal gehaald. Het vermiste meisje zat in twee in elkaar geschoven blauwe plastic zakken die met stenen verzwaard en met touwen dichtgebonden waren. Alles wijst erop dat de dader geprobeerd heeft zoveel mogelijk sporen uit te wissen en het pak onder water te houden. Ook ontbreken enkele kledingstukken van het meisje. De communicatie omtrent het moordonderzoek wordt beperkt gehouden, want ook de dader luistert mee, zo meldt het parket. Zo wil het parket niets kwijt over eventueel misbruik dat op het meisje gepleegd zou zijn. Het lijkt erop dat er nog geen concreet spoor is naar een of meerdere verdachten. De stad Diest heeft in de inkomhal van het stadhuis een rouwregister geopend. De jongeren van de school in Mechelen waar Annick Van Uytsel een modeopleiding volgde, hebben hun verdriet geuit in een gedicht.

De zak werd gisteren kort na 17 uur door een wandelaar die op weg was naar zijn werk opgemerkt in het Albertkanaal. Premier Verhofstadt heeft zijn medeleven aangeboden aan het gezin, de familie en de vrienden van Annick Van Uytsel.

Twee pistes
Het onderzoek naar de verdwijning van het meisje is inmiddels een moordonderzoek geworden. Daarbij wordt uitgegaan van twee pistes: ofwel werd Annick Van Uytsel ontvoerd en later vermoord door iemand die toevallig haar pas kruiste, ofwel werd ze achtervolgd en opgewacht door een bekende. De komende dagen worden de vrienden van het meisje opnieuw ondervraagd.

Autopsie
Het pak met het stoffelijk overschot werd gisteravond overgebracht naar het UZ Gasthuisberg in Leuven. Daar stelde de wetsdokter vast dat het wel degelijk om het verdwenen meisje ging. Nu staat ook vast dat het meisje werd vermoord. Haar lichaam werd teruggevonden op 13 kilometer van het traject dat ze zou genomen hebben om naar huis te fietsen.

Zaterdagochtend verdwenen
Het 18-jarige meisje verdween zaterdagochtend tussen Schaffen en Diest. Ze was naar een fuif van de jeugdbeweging geweest waar ze omstreeks 04.00 uur per fiets vertrokken was met een aantal vrienden. Zij voelde zich niet helemaal in orde maar besloot het laatste deel van de weg naar huis alleen af te leggen.

Toen het meisje om 6.30 uur nog niet thuis was, probeerde haar moeder haar op haar gsm te bereiken maar er werd niet geantwoord. Dat was het laatste signaal van Annicks gsm dat werd opgepikt, door een zendmast in de buurt van het afrittencomplex van de E314 in Halen. De ouders van het meisje verwittigden zaterdagochtend de politie, die onmiddellijk een speuractie op touw zette.

De eerste dagen werd vooral in de regio Schaffen-Diest gezocht, langs de weg die Annick Van Uytsel aflegde van de fuif naar haar woning, maar de laatste dagen concentreerden de zoekacties zich rond de E314 in Halen en in het bosrijk gebied daarrond. Vandaag werden daarbij voor het eerst ook militairen ingezet.
De oevers van het Albertkanaal, rond de plek waar het pak werd aangetroffen, zijn gistervanavond nog doorzocht door de speurders. Dat zal vermoedelijk ook vandaag doorgaan.

(belga/hln)

Vreselijk nieuws. 18jaar en vermoord worden na een avondje stappen. Het meisje is helemaal niet ver van hier verdwenen, en op maximum een kilometer of 15 hiervan gevonden. De schrik zit er dus wel een beetje in. Er zijn ook al heel wat waarschuwingen gekomen, zelfs van onze docent van Recht.. tevens ook jurist en bekend met heel wat moordzaken. Hij vreesde ervoor dat het niet bij een eenmalige actie ging blijven, en dat ze echt te maken hadden met een 'ziekelijk' iemand.

Dus, voor de mensen van de kanten van Diest, leopoldsburg, Lummen, Halen,.. Ga alsjeblief niet alleen op pad snachts en let op je drinken als je naar een fuif gaat (wat mijn vermoeden trouwens is, iemand iets in haar drinken gedaan en gevolgt is toen ze vertrokken)!

ellepel

Re: Vermiste meisje vermoord teruggevonden in kanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:59

jee zeg............ Verdrietig

GoldenDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:00

niet weer he ,
paar jaar geleden heb ik ongeveer het zelfde met een goede vriendin meegemaakt.

heel veel sterkte voor alle nabestaande

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:01

Wat verschrikkelijk! vermoord worden na een avondje stappen..

Heel veel sterkte aan de familie en vrienden!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:07

Wat afschuwelijk, zeg.....
Dat er toch zulke griezels rondlopen, he... Wat bezielt je om zo'n meisje van haar leven te beroven?
Echt heel erg.... Sterkte voor alle nabestaanden!!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:13

Jemig, het zou maar familie van je zijn.
Echt erg.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:14

Wat erg zeg, veel sterkte voor alle nabestaanden. Ik hoop dat ze de dader snel pakken!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:17

Wat ontzettend afschuwelijk...

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:21

pff wat afgrijselijk.. en idd niet meer alleen op de fiets en zorg dat je iets bij je hebt! traangas of een klein busje haarspray..
Of zoals veel paardemensen hebben je mes!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:22

Tja annick was een kennis, 't is echt zo ongelofelijk. Een week lang toch nog de hoop dat ze was weggelopen en verder gezond en wel en dan dat nieuws gisteren. Sloeg echt in als een bom, veel mensen zijn er hier ook echt niet goed van. Je merkt het als je in Diest rondloopt op dit moment.. Scheve mond

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:24

Vreselijk, je bent tegenwoordig nergens meer veilig.
Begin steeds meer te begrijpen dat mijn moeder altijd wilde dat ik 'iets' meenam, busje haarlak of zo'n 'kapperskam' waarmee je scheidingen maakt zeg maar (geen id hoe het heet!!)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:24

Jeetje, Heel veel sterkte voor de familie en vrienden.
Was ze maar weggelopen.. Ach gut

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:32

Oh, wat verschrikkelijk! Echt niet normaal!

Waar gaat dit heen! Hoop dat ze de dader te pakken krijgen!

Heel veel sterkte gewenst aan de ouders en verdere familie! Vriendjes zijn?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:27

Heftig zeg!! Hier hadden mijn ouders het al over! Heel veel sterkte voor alle bekenden!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:00

De Standaard schreef:
Op het lichaam van het 18-jarige meisje is nog tot vannacht 5 uur een autopsie uitgevoerd, maar veel details heeft die tot nog toe niet opgeleverd. Het lichaam heeft geruime tijd in het water gelegen en dat bemoeilijkt het onderzoek.

Daardoor is het nog gissen naar de doodsoorzaak van het meisje uit Schaffen. Het parket deelde wel mee dat Annick een erg zware klap op het hoofd gekregen heeft, maar of dat ook onmiddellijk haar dood heeft veroorzaakt, is niet duidelijk.

Het is eveneens onduidelijk of Annick gedood werd in de buurt van de vindplaats of pas later naar het Albertkanaal vervoerd werd en eventueel verder is afgedreven tot in Genenbos.

Blijkbaar heeft ze ook nog een sms gestuurd naar haar vriend in de aard van "ik voel me misselijk en moet de hele tijd huilen".

Ik hoorde gisteren op het nieuws van 8u dat ze een pak hadden gevonden en om 11u dat zij het inderdaad was...
Het is ook helemaal niet ver van mij, ik woon vlakbij Gasthuisberg in Leuven waar ze het lijk naartoe hebben gebracht en toen ik er vanochtend voorbijfietste, huiverde ik toch even.
Dit is gewoon gruwelijk.

Maar aan de andere kant, misschien 'gelukkig' voor de ouders dat het niet zoiets wordt als Natalie Gijsbrechts, hoewel het natuurlijk vreselijk is om je kind te verliezen...

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:04

In school hebben we het er ook erg veel over gehad, blijkbaar is ze met haar hoofd tussen haar benen in de zak geduwd. Ik had nog net het nieuws gehoord dat er een pak terug is gevonden; Maar ze nog niet wisten wie of wat.

Vanmorgen werd ik wakker, met de krant voor m'n neus.. Vermoord. Jeetje zeg! Wat een verschrikkelijke mensen leven er op de wereld..

Misschien heel raar, maar beter dit, dan geen nieuws. En al helemaal voor de ouders: ik kan me voorstellen dat hun meer dan gek worden!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:04

De jongens uit mijn klas zijn dus verschrikkelijk op dat vlak.

Lopen al heel de dag te zingen; "Er ligt een wijf in de vaart..."
en aan idereen vragen; "Waar is Annique?"
Ik kan er verre van mee lachen Boos!
Wens de familie, kennissen en vrienden veel sterkte toe met hun verlies...

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:05

Ik kende de broer(die reed bij ons op de manege).
Echt vreselijk! Ze zat verleden jaar nog bij ons op school maar ze was afgestudeerd.
Op school hebben we een minuut stilte gehouden.
En het is dan zo dichtbij.
Veel sterkte aan familie,vrienden,etc.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:17

Waar gaat het allemaal heen.
Vrienden,familie, gecondoleerd.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:22

Toen ik las dat ze vermist werd zei ik nog, die word niet levend terug gevonde..
Waar gaat het heen met de wereld??!!
Denk eigenlijk dat ze zo iets minder ''openbaar'' moeten maken omdat het dan snel worde ''nagedaan'' ofzo, eerst hoor je het nooit, erna bijna elke dag.. Scheve mond
Ik vind het diep en diep triest, hier zijn geen woorden voor..!
sterkte voor de nabestaanden, en iedereen die er ook iets mee te maken heeft, dus ook in de buurt woondend.. Ach gut

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 19:32

milou123 schreef:
Toen ik las dat ze vermist werd zei ik nog, die word niet levend terug gevonde..
Denk eigenlijk dat ze zo iets minder ''openbaar'' moeten maken omdat het dan snel worde ''nagedaan'' ofzo, eerst hoor je het nooit, erna bijna elke dag.. Scheve mond
sterkte voor de nabestaanden, en iedereen die er ook iets mee te maken heeft, dus ook in de buurt woondend.. Ach gut

Al eens gedacht dat je er vroeger gewoon minder over hoorde omdat het toen gewoon juist niet openbaar werd gemaakt? Publieke schande.. dat kon ons belgenlandje niet aan, volgens mij gebeurde het toen even veel. Misschien hebben ze ingezien dat het 'openbaar' maken juist een positieve invloed heeft. Mensen worden voorzichtiger, kijken wat meer uit hun doppen, zullen misschien niet zo snel meer alleen naar huis fietsen na een fuif?

Mientjeuh schreef:
Blijkbaar heeft ze ook nog een sms gestuurd naar haar vriend in de aard van "ik voel me misselijk en moet de hele tijd huilen".

Daarom dat er bij mij ook de gedachte door mijn hoofd gaat: Er is iets in haar drinken gedaan, één of andere drugs.. Is makkelijk gedaan. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze er al lang achter zijn of er misschien iets van drugssporen in haar lichaam teruggevonden zijn, maar dat ze dat gewoon niets openbaar willen meedelen mits de moordenaar nog steeds meeluisterd (wat een gruwelijke gedachte). Ik hoop allesinds dat die moordenaar snel gepakt wordt! Het klopt ook wel wat je zegt, blij dat ze nu al gevonden is. Stel je maar eens in de plaats van die ouders mocht het nog maanden duren. Altijd maar blijven hopen terwijl je weet dat er geen hoop meer kan zijn.

Sterkte nog, aan al degene die haar gekend hebben. Dit moet enorm zwaar zijn voor jullie. Ik kan me de dood van een vriendin voor ogen halen, en het verdriet daarbij. Maar niet op deze manier, zo oneerlijk, zo gruwelijk.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:35

milou123 schreef:

Vroeger gebeurde het evenveel, maar toen was het een schande. (iig nu nog steeds, maar er word teminste over gepraat.) Mensen hadden geen mogelijkheid om er over te praten, en stoken alles maar in de dovepot. Nu praat men erover; En geloof me, mensen gaan echt beter uit hun dopen kijken hoor..

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:43

whisperramse schreef:
De jongens uit mijn klas zijn dus verschrikkelijk op dat vlak.

Lopen al heel de dag te zingen; "Er ligt een wijf in de vaart..."
en aan idereen vragen; "Waar is Annique?"
Ik kan er verre van mee lachen Boos!
Wens de familie, kennissen en vrienden veel sterkte toe met hun verlies...

Die had ik me toch effe een mep verkocht hoor. Scheve mond
Verschrikkelijk, moet er niet aan denken dat mijn vrienden iets overkomt wanneer ze alleen naar huis gaan, bah, krijg er de bibbers van als ik er zelfs maar aan dénk dat ze iets zou overkomen. Scheve mond

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:57

Het lijkt wel of je het steeds meer hoort..vreselijk !!!

Sterkte voro de nabestaanden

Emeraude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:42

Het is hier ook in de buurt, vreselijk.
Zo dichtbij en toch onwerkelijk.
Heel veel sterkte voor familie en vrienden.