Over 45 jaar is onze aarde onleefbaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Over 45 jaar is onze aarde onleefbaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 21:14

Nou dat is even schrikken hé? Onze aarde zal ongeveer over 45 jaar feitelijk onleefbaar zijn! Hoe ik aan deze wijsheid kom? Nou mijn vader heeft hierover een boek en een film waarin dit allemaal uitgelegd wordt. Mijn vader zei dat dus grofweg (afgerond) over ongeveer 45 jaar onze aarde onleefbaar gemaakt is. Ja gemaakt, door de mensen, wij dus.

Mijn vader vertelde ook dat hij ongeveer 35 jaar geleden een boek had gelezen waarin verteld werd dat wij onze energie bronnen aan het uitputten waren.

Ik schrok wel ontzettend toen m'n vader dit vertelde, heeft me ook ontzettend aan het denken gezet. Ik wist ook wel dat de aarde opwarmt etc. maar niet dat de wereld ál over 45 jaar onleefbaar zou zijn! Ik weet nu wel dat ik geen kinderen wil, wil ik dat mijn kinderen in zo'n wereld terechtkomen? Nee, dat wil ik ze toch niet aandoen. En of we hier nog iets aan kunnen doen? Ik denk niet dat we dat nog gaan doen, denk dat we daar in feite te lui voor zijn.

Mijn moeder zei ook van we gaan toch uitsterven, dat zal toch ooit gebeuren. En dat is nu over 45 jaar dat is nu eenmaal zo. Niks is voor eeuwig. Aan alles komt een einde, en het einde van de mensheid komt er nu aan.

Verder geloof ik ook dat er iets is na de dood. Weet niet precies wat ik dan moet verwachten maar ik geloof ook wel in geesten etc. Zoveel mensen zien tegenwoordig geesten kan me niet voorstellen dat ze dat allemaal liegen. Daarom denk ik ook van als we dood gaan komen we misschien ook wel ergens waar het heel fijn is.

Vroeg me nu af hoe jullie hier over denken. Kijken wat hiervoor discussie uitkomt. Graag met opbouwend commentaar (niet van 'ik vind het slecht'' oid) en hou het vriendelijk laat iedereen zijn haar eigen mening geven (zonder hier direct op aangevallen te worden).

En ik zou het ook fijn vinden als jullie de poll even invullen. Bij voorbaat dank

edit: ik zou het ook op prijs stellen dat jullie even aangeven waarom dat jullie in de poll ja of nee hebben geantwoord. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 03-05-07 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Malibu_

Re: Over 45 jaar is onze aarde onleefbaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:17

tsja.. zat er wel aan te komen he.. maar ja er worden nu toch ook al meer auto's op gas gemaakt? Maar ja.. we zullen het nog wel zien over 45 jaar.. Over 10 jaar hebben we het klimaat van spanje al zeiden ze Haha!.

Ik heb er nikstegen.. ik had het vandaag nog koud met mn truitje met korte mouwen Haha! Dus ja ik ben een erge koudkleun.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:19

ik ben het absoluut met je eens dat er iets aan gedaan moet worden Ja
maar volgens mij is de aarde niet over 45 al onleefbaar hoor..
zo snel gaat dat niet.
het probleem is dat als we er niks aan er staks processen in gang worden gezet die zeg maar onomkeerbaar zijn en die zichzelf versterken.
Voorbeeld: permafrost smelt waardoor methaan uit het moeras dat bevroren was vrij komt in de atmossfeer. methaan is geloof ik 20 of 30 keer zo erg als CO2, dus houdt nog meer warmte in de atmossfeer waardoor meer permafrost verdwijnt en het weer warmer wordt.
als dit soort processen eenmaal beginnen denk ik niet dat wij als mensheid er nog iets tegen kunnen doen, ook al brengen we onze uitstoot naar 0.
Persoonlijk vind ik dat iedereen naar zich zelf moet kijken, begin eerst zelf met zo weinig mogelijk energie te gebruiken.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:21

Er zou best iets van waarheid in je verhaal kunnen zitten, ik heb wel het idee dat de mensheid zichzelf om zeep helpt met de wereld erbij.
Ik deel dezelfde mening over kinderen als jouw TS, ik vind nu dat ik ze het niet aan kan doen om in deze wereld op te groeien, zoveel ellende.
Het klimaat vind ik nu al veranderen... ben benieuwd of je verhaal uit gaat komen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:23

Och, vind het beetje overdreven.
100 jaar geleden zijde ze ook al dat de aarde over 10 jaar zou dood gaan, en dan is het weer 1000 jaar. Kijk , ik vind ook wel dat er wat moet gebeuren, maar goed Lachen .
Ik zie het wel, ben pas jong. En het zet mij ook wel aan het denken. Ik doe al wel steeds lichten uit/ opladers eruit / kraan goed dicht. Let er wel een beetje op

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:23

Ik vind dit wel erg dramatisch hoor, ze schreeuwen al tijden dat we in de eindtijd leven en dat we blij mogen zijn dat we nog op de aarde mogen rondlopen enzo.
Het zal heus niet zover komen, de mens denkt dit al honderden jaren.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 21:23

Nou misschien zeggen ze over 10 jaar weer iets anders. Misschien is er dan iets gebeurd waardoor het allemaal anders is, dat ik dan uiteindelijk toch kinderen neem.

off-topic: ligt dat nu aan mij of is mijn poll weg?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:24

Dit is al zovaak voorspeld.. altijd wel iemand die denkt dat de wereld vergaat.. hij draait nog steeds Knipoog De aarde veranderd constant met of zonder de mens wij versterken het wel maar in welke mate blijft altijd nog maar onbekend want hoe had het eruit gezien zonder de mens en zonder gassen, opraken van brandstoffen enz. Dit neemt niet weg dat we wel wat liever met moeder natuur kunnen omgaan. Het is allemaal maar gissen hoe het verder verloopt.
Verder kunnen mens en dier zich steeds beter aanpassen aan leefomstandigheden en over 45 jaar zal onze wereld er al heel anders uitzien en hebben we meer technologieën die ons kunnen helpen enz. en zijn we weer een paar jaar wijzer;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:25

ach ik maak me er niet zo'n zorgen om. In 1995 hoorde ik dat er in 2005 50 % mensen nog zou leven...
omdat het zo vreselijk onbewoonwaar was ofzo?
ach, ik denk maar zo:
ik leef nu, en denk niet na over mijn komende jaren, hoe ik alles zou gaan plannen.

dus maak je maar geen zorgen Knipoog

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:25

Ik zie geen poll trouwens

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:26

als iedereen zo denkt over kinderen over de TS,
zullen we inderdaad uitgestorven zijn over 45 jaar.
als niemand kinderen meer krijgt Haha!
ik denk inderdaad dat we de aarde aan het molestreren zijn ,
maar dat het zo snel gaat denk ik niet.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:27

Maar weetje. Wat ik dus ook heb gelezen. Dat het dus over een tijd verprijd word. Dan word het warmer, is het warm, dan word het weer kouder en krijgen we een ijstijd. Dus het kan ook heel normaal zijn dat het nu zo warm word.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 21:27

Devica schreef:
ach ik maak me er niet zo'n zorgen om. In 1995 hoorde ik dat er in 2005 50 % mensen nog zou leven...
omdat het zo vreselijk onbewoonwaar was ofzo?
ach, ik denk maar zo:
ik leef nu, en denk niet na over mijn komende jaren, hoe ik alles zou gaan plannen.

dus maak je maar geen zorgen Knipoog

tjah, maar als we over 45 langzaam en pijnlijk doodgaan, zie ik eerlijk gezegt toch niet zo zitten!

wat raar dan dat die poll opeens weg is Verward

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 21:28

Flying_Angel schreef:
Maar weetje. Wat ik dus ook heb gelezen. Dat het dus over een tijd verprijd word. Dan word het warmer, is het warm, dan word het weer kouder en krijgen we een ijstijd. Dus het kan ook heel normaal zijn dat het nu zo warm word.

nu je het zegt, klopt dat heb ik ook gelezen (hier op bokt). Maar of ik nu zo zit te wachten op een ijstijd??

Maar wat ik me nu afvraag, die ijstijd toentertijd is toch gekomen doordat er een meteoriet op aarde storten?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:29

Haha nou daar kan wel iets van 1000 jaar overgaan, dus zo snel komt er geen ijstijd Knipoog

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:30

Hmm.. Ik herinner me ook nog de heisa rond de eeuwwisseling. Ook weinig van gemerkt. Ieder geloof, en iedere cultuur heeft zo zijn denkwijze over het vergaan en bestaan van de aarde. Ik weet niet wat ik geloof.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:33

En in 2000 verging de wereld, op 06-06-06 verging de wereld nog een keer, oh en in 2010 vergaat de wereld weer..
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 03-05-07 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:35

Hoeveel levens zou deze wereld hebben?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:38

PrinCessRomy schreef:
En in 2000 verging de wereld, op 06-06-06 verging de wereld nog een keer, oh en in 2010 vergaat de wereld weer..

pfff hoevaak is hij al wel niet vergaan.. moeten we die keren van slimme sekteleiders er maar niet bij tellen Knipoog

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:40

Ik geloof er niks van. Er is al zo vaak gezegd dat de wereld zou vergaan, dat een meteoriet de aarde zou laten ontploffen en dat al het water van de aarbol zou verdwijnen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 21:41

Maar jullie merken toch ook het verschil van klimaat? dat is toch niet normaal meer? en vroeger hadden we niet de technieken die we tegenwoordig hebben. Met deze technieken kunnen we beter benaderen wanneer de aarde dus echt kapot is.

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:42

hahaha idd..

xDramaQueen

Lovely1 schreef:
PrinCessRomy schreef:

pfff hoevaak is hij al wel niet vergaan.. moeten we die keren van slimme sekteleiders er maar niet bij tellen Knipoog

Oh ja, in 1900 verging die ook, en in 1800, en in 1700, en op 03-03-03 ook want dat is de helft van de duivel Huilen van het lachen kortom ik luister hier niet naar, vind t zo'n onzin dat mensen t blijven zeggen, dood gaan we toch wel of we het nou willen of niet, mij kan je niet wijsmaken dat de aarde "vergaat" enig idee hoeveel levens hier op deze ronddraaiende bal zijn? Bovendien ik doe niet aan lampjes uit enzo, ja voor me moeder's gas &licht rekening maar voor de rest niet, hierdoor kan de aarde niet eens vergaan, want hoe zit t met de vele landen die niet eens een lampje hebben...

Flying_Angel

Maartje1990 schreef:
Maar jullie merken toch ook het verschil van klimaat? dat is toch niet normaal meer? en vroeger hadden we niet de technieken die we tegenwoordig hebben. Met deze technieken kunnen we beter benaderen wanneer de aarde dus echt kapot is.

Maar het gaat zo.

/\
/ \
/ \ En dan zo achterelkaar. Bovenste punt is het warmst en beneden is het koud.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:43

Maartje1990 schreef:

Machine's kunnen niets, dat zijn dingen die niet menselijk denken, bovendien we hebben niets aan die technieken, die kan niemand meer benaderen als de wereld is vergaan toch? Haha!