Prins Harry op van de zenuwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Prins Harry op van de zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 10:29

De Britse prins Harry, die waarschijnlijk in mei wordt uitgezonden naar Irak, zegt op te zijn ...

Prins Harry, op van de zenuwen. ,,Ik doe het in mijn broek’’, zo wordt de 22-jarige geciteerd door de Britse krant News of the World.

Het blad tekende de woorden op tijdens een afscheidsfeest met twintig vrienden in zijn lievelingsdiscotheek in Londen.

Het blad meldt ook dat Harry zijn testament zou hebben opgemaakt. Hij bezit twintig miljoen euro. Maar de prins zegt ook dat hij het een grote eer vindt om deel te nemen aan de oorlog in Irak.

Het sjiitische Mahdi-leger claimt dat het een speciale eenheid in het leven heeft geroepen om Harry te ontvoeren als hij in Irak gelegerd is. De prins is tweede luitenant. Zijn regiment, de ’Blues and Royals’, wordt in de komende weken in Irak verwacht.

Het is onzeker of Harry wordt toegestaan naar Irak af te reizen, omdat de levens van andere soldaten daarmee mogelijk in gevaar worden gebracht.

Gelukkig hebben ze iets gevonden om hem niet te sturen. De idioot die dat bedacht had mag zijn gezicht natuurlijk niet verliezen. Ik begrijp niet hoe ze het maar kunnen bedenken om die jongen als doelwit naar een plek te sturen waar ze duidelijk niets in de hand hebben.

Wat voor impact heeft het op de al zo slechte verhoudingen als hij op de tv Al Jazeera onthoofd wordt, ik vind het een bespottelijke en gevaarlijke aktie.

Het is ook weer duidelijk dat pappie alleen van zichzelf houdt, anders had hij het wel verboden.

benangelique

Re: Prins Harry op van de zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:31

harry heeft altijd geroepen dat hij zelf de beslissing maakt, ondanks dat zijn vader (en het hof) het hem verboden hadden.
hij is volwassen en mag dus zijn eigen keuzes maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 10:34

Ik denk dat Harry niet begrijpt/begreep wat voor gevolgen het kan hebben.
Overigens is Harry 3e in de lijn van troonopvolgens en het lijkt me dat ook in Engeland het parlement verantwoordelijk is voor zijn doen en laten wanneer het de internationale politiek beinvloed.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:37

Ik vind het meestal zo een facade, van dat prins naar oorlogsgedoe. Die worden daar zo hard beschermt, en naar een rustig met weinig gevaren gebied gestuurt. Een gewone soldaat krijgt die dingen niet.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:20

Katiavl een gewone soldaat is ook niet zo'n perfect doelwit voor bepaalde groeperingen in dat land. Een prins ontvoeren, of het nou de 3e of 100e in troonopvolging is, levert veel meer aandacht en publiciteit op.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:55

Is uitgezonden worden niet gewoon een risico dat bij het vak hoort? Net zoals een veearts op rare tijden zijn bed uit moet? Okee op rare tijden zijn bed uit moeten is niet te vergelijken met naar een oorlogsgebied worden gestuurd, maar als je altijd al geroepen hebt dat je het zelf allemaal beslist, ja sorry hoor maar dat hoort nu bij het leger. Wel misselijk dat er nu mensen zijn die het op Harry gemunt hebben, maar oorlog is oorlog of je nu "gewoon mens" bent of je bent 3de in de lijn.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:40

Ik vind het idd helemaal zijn eigen keus of hij gaat of niet maar hij moet daarbij ook bedenken dat hij zijn collega's ook in gevaard brengt als hij het doelwit zou worden van een aanslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:14

magicrover schreef:
Is uitgezonden worden niet gewoon een risico dat bij het vak hoort? Net zoals een veearts op rare tijden zijn bed uit moet? Okee op rare tijden zijn bed uit moeten is niet te vergelijken met naar een oorlogsgebied worden gestuurd, maar als je altijd al geroepen hebt dat je het zelf allemaal beslist, ja sorry hoor maar dat hoort nu bij het leger. Wel misselijk dat er nu mensen zijn die het op Harry gemunt hebben, maar oorlog is oorlog of je nu "gewoon mens" bent of je bent 3de in de lijn.

Hij wil zelf ook wel gaan (dacht ik), maar het is nog niet zeker of hij wel mag. En dat is vrij logisch, ik denk namelijk dat de kans dat ze hem gaan proberen te ontvoeren vrij groot is. En daarbij is niet alleen hij in gevaar, maar zijn collega's ook natuurlijk. En ik vraag me af, of dat het allemaal waard is.
Het komt de vrede in Irak in elk geval absoluut niet ten goede lijkt mij.
Stel je voor dat hij op Al jazeera onthoofd wordt, zoals TS ook al zegt. Dan denk ik dat de boel daar ontploft.
Oftewel: laat prins Harry lekker in Engeland.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:01

Ben het helemaa met magicrover eens.
Hij wil zelf perse gaan. Hij heeft er bewust voor gekozen en wil geen andere behandeling krijgen dan zijn collega's. Daar is ook wel iets voor te zeggen.
En als de pers zich nou eens niet overal ging bemoeien, dan wist niet gelijk de hele wereld dat hij ging.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 19:14

Misterylady schreef:
Ben het helemaa met magicrover eens.
Hij wil zelf perse gaan. Hij heeft er bewust voor gekozen en wil geen andere behandeling krijgen dan zijn collega's. Daar is ook wel iets voor te zeggen.
En als de pers zich nou eens niet overal ging bemoeien, dan wist niet gelijk de hele wereld dat hij ging.

Beetje naief
Hij krijgt zowiezo een andere behandeling dan zijn colega's. En hij is een prins dus de pers schrijft over hem, zeker in Engeland.

Laura1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:19

Ik ben van mening dat als hij naar Irak wil om daar te vechten, hij dat lekker mag doen. Maar dan moet hij niet verwachten dat de overheid van Engeland hem anders behandeld dan een normale andere soldaat op het moment dat hij krijgsgevangen genomen wordt. En tweede luitenant is nog helemaal niet het hoogste wat er is dus ik denk dat er een beetje ophef om niets wordt gemaakt. Mijn vriend is ook tweede luitenant... Boeiend?!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:34

Vechten in Irak?? Ik dacht dat we daar waren om de sh*t weer op te bouwen?? Er zullen wel wat voorvallen voorkomen.. maar de insteek is niet om te vechten toch?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:35

Laura1989 schreef:
Ik ben van mening dat als hij naar Irak wil om daar te vechten, hij dat lekker mag doen. Maar dan moet hij niet verwachten dat de overheid van Engeland hem anders behandeld dan een normale andere soldaat op het moment dat hij krijgsgevangen genomen wordt. En tweede luitenant is nog helemaal niet het hoogste wat er is dus ik denk dat er een beetje ophef om niets wordt gemaakt. Mijn vriend is ook tweede luitenant... Boeiend?!

Ja, maar niet een prins in Engeland.
Het gaat er ook helemaal niet om of hij een hoge rang heeft of niet. Al had hij de laagste rang, dan nog zal hij een doelwit zijn in Irak.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 18:55

Hij brengt hiermee ook zijn mede-soldaten in gevaar, dat vind ik nog wel het ergste.
Ik vind het echt niet slim dat hij gaat, als hij ontvoerd wordt is dat niet zo mooi

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 19:03

Gelukkig heeft de legerleiding besloten hem thuis te laten.

Toch nog iemand met verstand

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:05

waarom gelukkig die andere soldaten worden er zonder toeten of blazen naar toe gestuurd. Die mogen hun leven wel risceren toch maar gewone mensen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 19:07

Omdat hij niet alleen zijn eigen leven, maar juist dat van anderen nodeloos in gevaar zou brengen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:07

maar een prins wordt eerder ontvoerd dan een `gewoon` mens... toch vind ik al die commotie ook maar stom. laat die gast doen wat ie wil en laat em met rust!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:08

ben ik blij dat ik hem niet ben, je hebt toch verdorie geen eigen leven meer. Alles word je geboden of verboden. Zal hij zich poedersuiker voelen dat de rest moet gaan en hij thuis moet blijven zitten veilig voor de haard.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:11

Hij gaat niet meer hoor! Volgens het laatste nieuws uit de krant. Het is te link ivm ontvoerders enzo

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:14

katiavl schreef:
waarom gelukkig die andere soldaten worden er zonder toeten of blazen naar toe gestuurd. Die mogen hun leven wel risceren toch maar gewone mensen.

Idd, alsof het niet uitmaakt dat die omkomen oid Scheve mond

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:15

ja en ze hebben hem ook gelijk een uitgaansverbod opgelegd. Dus hij mag niet mee, maar hij mag thuis ook niks. Ze zijn bang dat ie zich anders klem zuip en misdraagd. Nou ja denk dat dat een logische reactie zou zijn. Hij krijgt de enen mentale klap naar de ander.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:21

Beetje l*llig als hij dan al niet mee mag, thuis ook nog eens als een gedetineerde behandeld worden. Zo leuk is het blijkbaar niet om als prins door het leven te gaan!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:24

_Laura schreef:
Idd, alsof het niet uitmaakt dat die omkomen oid Scheve mond

Het doet er wel toe, en dat is het hem net!
Als ze de prins zelf laten beslissen (en dus naar Irak laten meegaan) zullen er meer bommen gegooid worden, aangezien de prins een EXTRA doelwit word.
Hij wil gaan, zonder verdere hulp en bescherming ... maar hij mag niet omdat er dan ofwel een jacht op hem word geopend ofwel er extra veel bommen gegooid worden op de troepen zodat ze meer kans hebben om de prins te raken ... dit kan zeker niet de bedoeling zijn van een oorlog!

OP

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:28

ikenindi schreef:
laat die gast doen wat ie wil en laat em met rust!

Ik snap niet dat je dit zegt ... als de prins gaat kan dit het leven van alle soldaten daar kosten (of toch minstens van de troep waar de prins deel van uit zal maken), moeten deze jongens het leven geven omdat de prins graag mee wil? Om de prins een beetje vrijheid te geven (die daar dus toch afgepakt word want strijden of ontvoerd worden noem ik ook niet echt vrijheid)?

Waarom vinden jullie dan dat ze hem moeten laten gaan?

OP