Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ethelate schreef:Idd, zolang het niet in gezeldschap is waar niet iedereen die taal verstaat, vind ik het niet storen. Jij praat op vakantie de taal van het land waar je op dat moment bent?
Wordt je erg beperkt in je vakanties boeken denk ik
Mijn Canadeese huisgenootje probeert juist haar Nederlandse les in de supermarkt enz. te oefenen en dan beging iedereen in het Engels terug te praten omdat ze zo graag laten blijken dat ze engels kunnen![]()
Ik stelde haar al voor van die een hoofddoek om en ze zijn niet meer zo gewillig hoor om je te helpen in het engels.
Sander_ schreef:Als jij in het buitenland bent praat je toch zeker ook Nederlands? Het is wel een ander verhaal als je er ook woont, dan dien je die taal ook te kunnen spreken, maar tegen je naasten/vrienden blijf je toch je moedertaal spreken.
Dat wil ik graag, dus dan mag iemand anders dat van mij ook.
Kir_Ples schreef:Idd!
Als jij in Turkije woont neem ik aan dat jij geen Turks praat?
Ineke2 schreef:Kir_Ples schreef:Idd!
Dat ligt eraan hoelang je er woont... Als je er permanent gaat wonen of in elk geval langer dan 3 maanden, zou ik toch een poging gaan doen om de taal te leren
Ineke2 schreef:Kir_Ples schreef:Idd!
Dat ligt eraan hoelang je er woont... Als je er permanent gaat wonen of in elk geval langer dan 3 maanden, zou ik toch een poging gaan doen om de taal te leren
Diablo schreef:Ik kan me best redden met de Duitse taal, maar gewoon onder elkaar (mijn gezin dus) praten we echt geen Duits hoor.
Ineke2 schreef:Diablo schreef:Ik kan me best redden met de Duitse taal, maar gewoon onder elkaar (mijn gezin dus) praten we echt geen Duits hoor.
Dat zeg ik toch ookOnder elkaar geen probleem, alleen als er andere mensen bij zijn die de buitenlandse taal niet kennen... Dan vind ik het zwaar irritant.
Diablo schreef:Nou Stephanie100, de Duitsers kunnen er ook wat van hoor. Die zul je niet snel Nederlands horen praten als ze in Nederland zijn (op vakantie bijvoorbeeld). En dan bedoel ik niet onder elkaar, maar als ze bijv. iets bestellen bij Nederlanders. Ze praten stug Duits door....is ook moeilijk voor ze, want volgens mij zijn er weinig extra talen die ze beheersen.