hoofddoek thuislaten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vind jij dat een hoofddoek verboden moet worden in de klas?

ja
81 (57%)
nee
52 (36%)
anders, namelijk...
9 (6%)

Totaal aantal stemmen: 142

jameyskatje

hoofddoek thuislaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 19:18

http://www.home.nl/nieuws/peiling/

echt te belachelijk voor woorden. maargoed

ik ben benieuwd naar jullie mening. aangezien toch 34% van de mensen (op dit moment) tegen een hoofddoek in de klas zijn.

dan vraag ik me af wat voor argumenten hun daarvoor hebben.

wiifke

Re: hoofddoek thuislaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:19

Ik vind het best dat ze een hoofddoek dragen, maar daarin tegen vind ik dan ook dat een pet in de klas mag..

Kiim__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:21

Zoals wiifke al zegt; mag een hoofddoek in de klas, mag een pet ook. Dit zie je vaak bij ons op school dat de jongens hun pet af moeten doen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 19:25

maar een pet heeft geen waarde.. ja het is mode.
maar een hoefddoek is zeer belangrijk.
het is een belangrijk onderdeel van de islam waar mensen in geloven.

nederland is een vrij land waar je je geloof mag uitten.. dus en hijaab mag dragen.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:26

Ja, maar wat heeft het voor zin dat je, je pet af moet doen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:27

bij ons is het gewoon zo dat studenten weigeren hun pet af te zetten als er mensen met hoofddoek in de college zaal zitten.

Daarbij gaat het bij deze peiling om een protestants-chirstelijke basis school. Een hoofddoek is een islamitisch iets, als ze graag een hoofddoek opwillen moeten ze niet naar een christelijke basis school gaan.

Mensen, kijk is naar de website, het gaat niet om openbare of islamitische scholen maar om PROTESTANTS-CHRISTELIJKE scholen.
Laatst bijgewerkt door Mri op 24-04-07 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:28

Misschien ben ik wel heel hard maar ik vind als je in nederland komt wonen moet je je maar aanpassen aan de principes hier!

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:29

ze komen in ons land dus moeten zich met dat soort dingen ook kunnen aanpassen. als wij naar bepaalde landen gaan en daar naar school moet je ook verplicht een uniform aan dan kun jij ook niet met je gewone kleren komen. (misschien ander voorbeeld maar vind het wel hetzelfde)

Mri

stalleke schreef:
Misschien ben ik wel heel hard maar ik vind als je in nederland komt wonen moet je je maar aanpassen aan de principes hier!

Benmik het mee eens, maar als het zou gaan om een islamitische school, dan zou ikhet alweer een ander geval vinden.

Hier gaat het duidelijk om een protestants-christelijke school

Malibu_

pff.. hoofddoek.. is een kenmerk van een geloof.
Als jij daar voor uit komt en je draagt hoofddoek. Absoluut geen probleem mee! Vind het juist goed dat ze daar voor uitkomen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:30

ik vind dat ze gewoon moete aanpasse aan de maatschappij en ook in de klas..
wij geen petten hun geen hoofd doekjes..
makkelijk zat

Anoniem

moeilijk dilemma.

Ben in opleiding tot lerares Biologie en heb er gelukkig nog geen kennis mee gemaakt.

ik PERSOONLIJK ben van mening dat het af moet in de klas, geen enkel hoofddeksel.

Maar als de school hoofddoeken etc in de klas toestaat mogen de leerlingen van mij het in de klas dragen en zul je mij niet horen.

Anoniem

Ik vind dat een hoofddoek moet kunnen! je het hoort bij je geloof dus waarom dan ook niet? En zeker op een gelovige school mag het wel!! Een rozenkrans mag toch ook?

Oke, je moet wel de moeite doen om je aan te passen maar ik vind wel dat er rekening mag worden gehouden met je geloof.

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:31

Eigenlijk vind ik dat ze hun hoofddoek moeten afdoen.
Ik ben niet racist ofzo maar als ze naar Belgie,Nederland komen vind ik ook dat ze hun moeten aanpassen
Op de hoofddoek heb ik nog niet echt iets tegen maar als je op straat loopt en je loopt langs een Turk,Marrokaan dan praten ze(meestal) Turks(of wat dan ook) en ik vind dit zo belachelijk,je komt hier wonen dus je moet je eigen ook leren aanpassen.Ik heb niets tegen hun geloof en wil hier ook geen commentaar op.
Vrije meningsuiting
Laatst bijgewerkt door Wadi_ op 24-04-07 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

it_is_me

Als een hoofddoek in de klas toegestaan wordt, dan zou een pet ook mogen, maar dan wel achterstevoren. Leerkracht en kind kunnen elkaar dan evengoed goed aankijken.

Denise

ma_rie_tje schreef:
bij ons is het gewoon zo dat studenten weigeren hun pet af te zetten als er mensen met hoofddoek in de college zaal zitten.

Daarbij gaat het bij deze peiling om een protestants-chirstelijke basis school. Een hoofddoek is een islamitisch iets, als ze graag een hoofddoek opwillen moeten ze niet naar een christelijke basis school gaan.

Mensen, kijk is naar de website, het gaat niet om openbare scholen maar om PROTESTANTS-CHRISTELIJKE scholen.

Vind ik niet. Ik vind het idee om alle Islamieten op een andere school dan Nederlanders te pleuren echt heel slecht. we staan nu al zover van elkaar verwijderd, hoe moeten we ooit harmonieus met elkaar samenleven als we ze allemaal naar hun eigen clubjes jagen? Wat komt er dan na: Alle openbare gebouwen scheiden in Islamitisch of Christelijk? Een hoofddoekje in de klas; heb je er last van? Ik snap sowieso al neit waarom je geen pet op mag in de klas, maar een hoofddoekje kun je neit verbieden.
Laatst bijgewerkt door Denise op 24-04-07 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Yentl_

ik ben het helemaal eens met de bovenstaande reacties!
ga dan naar een moslimschool als je zonodig je doek wilt dragen, als hun een hoofddoek mogen dragen wil ik me pet ophouden.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:32

Malibu_ schreef:
pff.. hoofddoek.. is een kenmerk van een geloof.
Als jij daar voor uit komt en je draagt hoofddoek. Absoluut geen probleem mee! Vind het juist goed dat ze daar voor uitkomen!

Dus jij zegt dat ze dan lekker op een school dat een ander geloof als basis heeft hun geloof moeten uitdragen?

nee, ik vind dta ze zich aan moeten passen aan de school die ze kiezen. Ze zijn vrij om te kiezen naar wat voor school ze de kinderen sturen, maar stuur ze dan niet naar een basisschool waar jij je niet aanpast aan de grondslag van deze school.
Stuur ze dan naar een openbare of islamitische school.
Laatst bijgewerkt door Mri op 24-04-07 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:32

Moet jij eens proberen op een school bijv in Iran zonder hoofddoek aan te komen omdat je christelijk bent!!! Op een protestants-christelijke schoolvind ik dat ze dit best mogen verbieden.Misschien mag Nederland nog enigszins zijn eigen cultuur behouden?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:33

Dniesjj117 schreef:
ma_rie_tje schreef:

Mensen, kijk is naar de website, het gaat niet om openbare scholen maar om PROTESTANTS-CHRISTELIJKE scholen.

Vind ik niet. Ik vind het idee om alle Islamieten op een andere school dan Nederlanders te pleuren echt heel slecht. we staan nu al zover van elkaar verwijderd, hoe moeten we ooit harmonieus met elkaar samenleven als we ze allemaal naar hun eigen clubjes jagen? Wat komt er dan na: Alle openbare gebouwen scheiden in Islamitisch of Christelijk? Een hoofddoekje in de klas; heb je er last van? Ik snap sowieso al neit waarom je geen pet op mag in de klas, maar een hoofddoekje kun je neit verbieden.

Als ongelovoge ouder doe jij je kind ook niet op een christelijke school, maar op een openbare school.
Dit omdat je als ouder niet achter de grondslag staat.

Het zelfde geld voor islamitische mensen!

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:33

De 'buitenlanders'moeten die aanpassen. Tuurlijk! Maar je hebt wel verschillende culturen! Zoals het hier gaat om christelijke, heb je ook de moslims, katholieke mensen.
De christelijke lopen met een bijbel in hun zak. Waarom geen hoofddoeken bij de moslims?

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:35

Tiessie schreef:
Moet jij eens proberen op een school bijv in Iran zonder hoofddoek aan te komen omdat je christelijk bent!!! Op een protestants-christelijke schoolvind ik dat ze dit best mogen verbieden.Misschien mag Nederland nog enigszins zijn eigen cultuur behouden?

en dit vind ik dus ook!
als je Marokko in een rokje loopt word je gewoon bij *** gegrepen en MOETEN we ons dus wel aanpassen. laat ze zich dan ook in Nederland aanpassen.

oOoKellyoOo

Ik ben geen racist en waardeer ieder zn geloof maar ik vind dat iedereen over een kam moet scheren. Als ik in een moslim land zou wonen en het was absoluut verplicht zou ik het ook doen alleen al uit respect voor het land.

babli

naar een speciale school sturen vind ik niet nodig dan kom je nooit dichter bij elkaar maar ik snap wel dat er heibel over word gemaakt. Hoofddoek ophouden betekend dus voor veel jongeren ook pet ophouden en dat kan een oorzaak worden voor een soort opstand.
Sommige dingen vind ik ook te ver gaan zoals de Moskee in Rotterdam. Ik bedoel hebben wij hier ook om gevraagd? Ik zie het in Turkije nog niet gebeuren we zijn daar goed voor vakanties maar meer ook niet we worden daar voorderest ook als oud vuil behandeld.

KiWiKo

ik vind het wel anders................. omdat dit een manier van leven is...

ik wordt ook niet gebannes omdat ik klompen draag