Rasisme, nogal "hip" onder de kleurlingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rasisme, nogal "hip" onder de kleurlingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:29

Als 1e wil ik zeggen dat ik niet weet waar dit moet staan dus zet ik het maar hier weg. Verplaatsen mag.

We zullen maar beginnen met een voorbeeld.
Je zit in de les, 2 (toevallig) kleurlingen zijn nogal vervelend en de leraar heeft ze al een paar keer gewaarschuwd, dus hij zegt "jullie luisteren niet, ga dan de les maar uit." en hun zeggen meteen "je bent een vette rasist enzo, jullie gooien mij en *** elke keer uit de les en nooit iemand anders." Iedereen is best wel rustig behalve hun, de hele les dus.
Ik vind het nogal stom dat die kleurlingen nogal snel zeggen dat ze buiten worden gesloten enzo terwijl ze dat meestal zelf doen. Dan zoeken ze bijvoorbeeld alleen bij "soortgenoten" contact ipv met gewone blanken te gaan zitten, en als een blanke dan een keer zegt van "en dat vinden jullie gek? dat het lijkt net alsof jullie worden buitengesloten, meestal doen jullie dat zelf hoor" en dan ben je meteen een rasist.
Even later loop je gewoon in de gang en dan hoor je ze zeggen van "ojee, daar hebben we weer een blanke hoor, zijn allemaal rasisten hier" of "daar heb je een stink-blanke weer hoor."
Ik word nu zo gek van al het gezeur dat die blanke niet zo rasistisch moeten doen enzo terwijl het meestal zo'n onzin is. Meestal doen ze er zelf ook aan terwijl ze het meestal zelf ook nog eens mee werken.

Ik open dit topic omdat ik nieuwsgierig ben of er meer bokkers het met mij eens zijn. Oja, ik ben zelf dus geen rasist, van mij mogen ze lopen, zeggen en staan wat ze willen Vork

Lovely1

Re: Rasisme, nogal "hip" onder de kleurlingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:33

Ik moet zeggen dat ik het met je eens ben... ik heb soms ook het idee dat er een reden wordt gezocht om naar de term "racisme" te krijgen. Racisme is verschrikkelijk en het bestaat nog steeds maar er moet niet door "gekleurde mensen" naar gezocht worden want dat maakt de strijd tegen racisme, die zowel blanke als gekleurde mensen voeren oneerlijk. Mij maakt het niks uit of iemand zwart, rood, geel, paars, gestippeld of wat dan ook is... als zijn of haar persoonlijkheid mij maar aanstaat Knipoog

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:34

Heb ook niks tegen buitenlanders, alleen als ze hier de boel lopen te verzieken mogen ze van mij weer een enkeltje terug naar hun eigen land.
Er zijn ook zat mensen die zich wel kunnen/willen aanpassen aan een andere cultuur, daar zul je mij nooit over horen Lachen

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:36

Wat mij ook wel eens op valt dat sommige kleurlingen nogal vreemde opmerkingen maken tegen over ons. Hier dan

Maar ben het idd wel met je eens

Vind idd wel je komt in Nl wonen, dan hoor je je ook gewoon aan te passen
Merk vaak genoeg op mijn werk (vind ik zelf erg vervelend) als je wat zegt en je loopt weer weg begin ze snel in hun taal te praten, wekt bij mij een naar gevoel op

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:41

toevallig had ik dat vanmiddag, zat in de kantine op school.
en dan staan er van die bewakers die zeggen dat je je troep in de prullenbak moet gooien. dus 2 buitenlandse meisjes worden aangesproken van joh gooi je dat nog even in de prullenbak. beginnen ze tog te gillen, jaa alleen omdat ik alloctoon ben enzo.
terwijl iedereen gewoon ze troep op moet ruimen?

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:03

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Irriteer ik me ook vaak aan. Als je een meningsverschil met een blanke hebt dan is dat normaal, heb je er een met een getint iemand dan ben je meteen een racist.
Voel mij zelf ook best vaak gediscrimineerd eigenlijk, omdat ik blank ben. Ik zal een voorbeeld noemen; als ik met een vriendin naar haar vriendenclub ga (met 3/4 getinte personen) dan krijg je super vaak dingen naar je hoofd gesmeten als 'kaaskop' of iets dergelijks, altijd wel iets met het feit dat je blank bent. En waag het dan vooral niet een opmerking terug te maken over hun huidskleur.
Ik ben zeker niet racistisch (mijn beste vriendin komt uit Sri Lanka) en heb genoeg buitenlandse vrienden, maar dit is toch wel een puntje die me soms irriteerd

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:17

Lovely1 schreef:
Ik moet zeggen dat ik het met je eens ben... ik heb soms ook het idee dat er een reden wordt gezocht om naar de term "racisme" te krijgen. Racisme is verschrikkelijk en het bestaat nog steeds maar er moet niet door "gekleurde mensen" naar gezocht worden want dat maakt de strijd tegen racisme, die zowel blanke als gekleurde mensen voeren oneerlijk. Mij maakt het niks uit of iemand zwart, rood, geel, paars, gestippeld of wat dan ook is... als zijn of haar persoonlijkheid mij maar aanstaat Knipoog

precies! mooi gezegd! Ja

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:25

Ik heb blijbaar een racistische hond Gestoord Loop laatst met dat beest over straat, zegt een marokkaans pubertje uit de buurt:'ja dat is echt een vette racistenhond" Gestoord Haha! Ik had het niet meer, wat een halve zool

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:30

ik ben het ook beu, tis altijd, jij bent de rasist,patatie,patata,..
ga ja naar school staat er geschreven op zo'n muurtje F*c* belg, dan denk ik ga dan toch terug joh, we verplichten je niet om hier te blijven Vork

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:32

Hahaha, wat deed je hond fout dan? Plaste hij alleen tegen zwarte paaltjes? Clown

Ik ben het er ook wel mee eens, pas geleden nog, hing er voor de winkel een bordje met 'cassieres kijken de tassen na' en een paar turkse meisjes wilden niet in hun tassen laten kijken, kreeg je ook weer dat hele verhaal.. Terwijl bij alle nederlanders ook gewoon hun tassen werden gecontroleerd.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:32

helemaal mee eens marloes! 9/10 dagen ze het zelf uit en dan is het oppens rasosme...right...

offtopic:welke leraar was het en wat zei tie? Tong uitsteken

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:36

Citaat:
Hahaha, wat deed je hond fout dan? Plaste hij alleen tegen zwarte paaltjes?

Hihi nee, dan zou ik het nog kunnen begrijpen Clown

Het beest is heel lief en doet helemaal niks, liep gewoon te sjokken als altijd. Dat jochie zocht blijkbaar gewoon iets provocerends om te zeggen en dit was het beste wat ie kon bedenken ...

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:44

MysticTinker schreef:
Hahaha, wat deed je hond fout dan? Plaste hij alleen tegen zwarte paaltjes? Clown

ROFL

maargoed.., ik heb dus ook geen hekel aan buitenlanders of hoe jullie het noemen 'gekleurde'. Ik kan er goed mee overweg en heb er grote lol mee. Maar ik zit net op een nieuwe school en voel me daar soms zo k*t! Ik zat de eerste week (testweek) bij allemaal buitenlanders die allemaal tegen elkaar praten in hun taaltje en probeer daar maar eens iets van te zeggen. Verder vind ik het ook, ik maak ook wel eens opmerkingen voor de lol, maar niet omdat ik een rasist ben of iemand belaggelijk wil maken.

Zo zij ik vandeweek voor de lol tegen een kalsgenoot die aan mij vroeg, waar moet ik uitstappen uit de bus. Dus ik zeg voor de lol (oke, opzich was hij wel iets hard), nou.. heel makelijk te onthouden. Je staat in de rij te wachten en moet je erbij proppen in de bus, je staat tussen allemaal witte en komt aan op de ** (de straat van mijn school) ** dan stappen alle witte uit en zie je allemaal zwarte staan. Met hun stap je mee uit Haha! . Iedereen had er wel lol in en zag in dat het een geintje was. En die buitenlanders vlogen me zowat om de oren en begonnen in hun taaltje te banketstaaf tegen me. Dus ik zei pist dat ze het best zo konden zeggen, dus zeggen tegen mij.. Wat heeft dat er nou mee te maken, kaaskop!

Ik dacht, tja.. sorry hoor geintje Dromen

Maarja, zo hebben wij hier ook een nederlandse gekleurde in huis wonen (op kamers). En die vind dat wij de duivel zijn vanwege het geloof Cool maargoed dat is weer een ander verhaal

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:10

Lovely1 schreef:

als het maar niet een besmettelijke ziekte is, vind ik stippen ook niet erg Clown

Nee serieus, ik ken een donker iemand die altijd voor de gein zegt dat ze een racist is, ''ze heeft het niet zo op zwarte'' dat is wel grappig dan Lachen

maar het is wel vaak zo, dat als je donkere ook even streng behandeld, maar toevallig op dat moment de enige is die zo behandeld word roepen ze idd vaak ''racist!!''

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:14

TornadoLover schreef:
ik ben het ook beu, tis altijd, jij bent de rasist,patatie,patata,..
ga ja naar school staat er geschreven op zo'n muurtje F*c* belg, dan denk ik ga dan toch terug joh, we verplichten je niet om hier te blijven Vork

Ja, dat vind ik nou ook weer dom. Als je belgen dom vind, waarom ga je er dan tussen wonen ROFL

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:29

Dit word vast een grote discussie Clown

Ik denk dat je dit altijd wel zult houden. Wat voor school zit je? Middelbare?
Tis hetzelfde als dat ik me neefkes aap(je) of apekop noem.

Maargoed, ik roep ook wel eens kaaskop, gewoon sarcasme, als geintje.
Ben zelf ook half 'kaaskop' hoor Duivel .

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:01

De kleurlingen hoor je altijd maar roepen: we worden gediscrimineert enzo!
Maar zelf discrimineren ze ook de blanken/Nederlanders net zo hard.

Ik heb verder niks tegen de kleurlingen (om het maar even netjes te zeggen Knipoog ) maar wat ik echt heel irritant vind dat is dat ze vaak in hun eigen taal praten, dan denk ik: praat Nederlands, je woont niet voor niks hier! (heb het ook een keer gezegd, toen gingen ze gelijk Nederlands praten, dat was wel netjes Knipoog )

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:07

Het beste kan je dit niet serieus nemen (als het een vreemde betreft). Haal gewoon je schouders op en lach ze uit. Of maak er een grapje over "hou jij niet van kaas dan?? ik wel hoor". Of bij domme belg, nederlander etc " aan de opmerking te horen heb ik meer IQ dan jij".

Als het een klasgenoot of kennis is kan je natuurlijk proberen om uitleg te vragen. Waarom denkt hij/zij dat?

Voor veel mensen is het een standaarduitdrukking bij alle moeilijkheden die ze tegen komen. Maar bedenk ook dat je het als Nederlander een stuke makkelijker hebt in de maatschappij. Types die dit soort uitspraken doen hebben vaak veel frustratie.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:15

Had ik vorig jaar nog, wij stonden met een groep buiten te wachten op de bus. Gewoon aan het praten, niks aan de hand. top der eens tel turkse jochies, tien meter van ons vandaan, beginnen ze ons uit te schelden voor van alles en nog wat. Hoorde trouwens later, ik moest een bus eerder hebben met nog wat mensen, dat er nog een man was gestopt en vanalles tegen die jochies begon te schelden.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:17

flowerxxx schreef:
Voor veel mensen is het een standaarduitdrukking bij alle moeilijkheden die ze tegen komen. Maar bedenk ook dat je het als Nederlander een stuke makkelijker hebt in de maatschappij. Types die dit soort uitspraken doen hebben vaak veel frustratie.

Inderdaad! Dat vergeten veel mensen vaak, of beseffen het gewoon niet. Maar het is maar al te waar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:18

o0valerie0o schreef:
offtopic:welke leraar was het en wat zei tie? Tong uitsteken

Paulusen (?)
hij zei daarna "nu voel ik mezelf zeer geraakt in mijn hart" Clown

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:18

Soms is het wel zo dat mensen snel zeggen dat ze gediscrimeneerd worden.. Volgens mij is dat gewoon zo omdat ze bang zijn dat het zo is.. bovendien is het denk ik ook nogal stoer doenerij... Maar ik snap wel dat ze zekerheid willen door dingen te doen die ze gewend zijn

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:20

pubertijd Haha!
ik merk het ook wel. maar dat zijn meestal kinderen van 13,14,15 jaar.
ik lach er meestal om Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:25

Nou, ik weet niet of dat jij 18,19 jaar een puber noemt?

Vorig jaar, sportdag, omdat een blank meisje zei "oow, dat gaan we met gemak winnen" vloog een kleurling der om der oren en begon te trekken aan der haren omdat ze zich gediscremineert voeld. Sorry hoor maar hoezo lichtgevoelig?

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:25

jameyskatje schreef:
pubertijd Haha!
ik merk het ook wel. maar dat zijn meestal kinderen van 13,14,15 jaar.
ik lach er meestal om Lachen

Helemaal gelijk.
Ik erger me er ook aan dat alles wat gezegd wordt dat negatief is tegenover allochtonen, dat het meteen racisme is (en allochtonen is in mijn context geen scheldwoord). Ik word nooit kaaskop genoemd of zo, maar in eht algemeen wordt er wel een vervelende houding tegenover Nederlanders (of Belgen) gegeven. Het liedje 'poedersuiker' bijvoorbeeld. Ze zingen erover dat neit elke Marokkaan hetzelfde is, dat ze neit allemaal slecht zijn, maar ondertussen scheren ze de Nlers wel over een kam dat we allemaal discrimineren. Ik durf niet eens alleen in de achterwijken van Rotterdam te lopen: Ik voel me daar zelf net een buitenlander. Je wordt daar vies aangekeken als je wit bent.