Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ilzjuh schreef:Gut. Dat hoor je wel erg vaak de laatste tijd zeg.
Ik vraag me af wat zo iemand bezielt? Dat je jezelf wilt ombrengen is al erg genoeg. Maar om dan ook anderen mee te nemen de dood in? Dat kan ik niet begrijpen.
Farouche schreef:zo erg... vooral dat zoontje, als die het overleeft. gewoon het besef dat zijn vader hem heeft gepoogd dood te maken
Vanessa24 schreef:De mensen die dat doen zijn zodanig in de war dat ze hun kinderen willen beschermen tegen alle kwaad in de wereld zelfs als dat betekend dat het kind dood moet.
Het is verschrikkelijk dat sommige mensen alleen maar de dood als uitweg zien. Wel raar om te lezen dat bij dergelijke familiedrama's de ouders het altijd overleven, maar de kinderen nooit.
Welshcobfan schreef:Vanessa24 schreef:De mensen die dat doen zijn zodanig in de war dat ze hun kinderen willen beschermen tegen alle kwaad in de wereld zelfs als dat betekend dat het kind dood moet.
Het is verschrikkelijk dat sommige mensen alleen maar de dood als uitweg zien. Wel raar om te lezen dat bij dergelijke familiedrama's de ouders het altijd overleven, maar de kinderen nooit.
fout, 1 persoon doet dit om die reden, de andere mensen die het doen lezen erover in de krant en kopieren het gedrag.... omdat ze zich herkennen in dat persoon (hij lijkt op mij, dus ik moet doen wat hij ook doet!). De eerste was wanhopig, de mensen die volgen zijn domweg schapen....
Vanessa24 schreef:Het waren niet alleen mannen, ook vrouwen zijn met hun verhaal in de media terecht gekomen door dit soort idiote acties, maar dat doet er niet toe.
Misschien zit er wel een kern van waarheid in, maar het lijkt me raar dat als ik 'een tweede ik' (daar ga ik dan vanuit) op het nieuws zie verschijnen in de exacte situatie waarin ik zou bevinden, en ik zou me daardoor ook zulke idiote dingen doen.
Misschien betrek ik het teveel op mezelf, dat ik het daarom niet kan begrijpen.