Familiedrama: vader springt met zoon van rotsen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_M

Familiedrama: vader springt met zoon van rotsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 07:14

In Dinant is een man gisterennamiddag samen met zijn 8-jarige zoontje van de rotsen gesprongen.
Het zoontje overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen, de vader is nog steeds in levensgevaar.
Vermoedelijk gaat het om een gezinsdrama. De man leefde gescheiden, en had net voor de daad nog met zijn ex-vrouw gebeld.

Het volledige artikel: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_442455.html

Ilzjuh

Re: Familiedrama: vader springt met zoon van rotsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 19:57

Gut. Dat hoor je wel erg vaak de laatste tijd zeg. Scheve mond
Ik vraag me af wat zo iemand bezielt? Dat je jezelf wilt ombrengen is al erg genoeg. Maar om dan ook anderen mee te nemen de dood in? Dat kan ik niet begrijpen.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:55

zo erg... vooral dat zoontje, als die het overleeft. gewoon het besef dat zijn vader hem heeft gepoogd dood te maken Scheve mond

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:56

Het zoontje is overleden voor zover ik begrijp. De vader is nog in levensgevaar.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:58

Verschrikkelijk zoiets,
Ik snap nooit dat mensen eerst andere vermoorden en dan zichzelf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:00

Ilzjuh schreef:
Gut. Dat hoor je wel erg vaak de laatste tijd zeg. Scheve mond
Ik vraag me af wat zo iemand bezielt? Dat je jezelf wilt ombrengen is al erg genoeg. Maar om dan ook anderen mee te nemen de dood in? Dat kan ik niet begrijpen.

1 antwoord: de media....
Mensen identificeren zich met hun voorgangers doordat ze er uitgebreid over lezen in de media. (kijk maar eens naar de overeenkomsten: alle mannen waren gescheiden of zaten in een relatie die niet lekker liep...). Als men dit wil stoppen, moet de media er niet zoveel aandacht aan schenken. Maar goed de media denkt aan geld ipv morele verplichting.

Zonde... weer een jong kind dood door zijn eigen vader.

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 21:35

Farouche schreef:
zo erg... vooral dat zoontje, als die het overleeft. gewoon het besef dat zijn vader hem heeft gepoogd dood te maken Scheve mond

Hij is inderdaad overleden..

En inderdaad Welshcobfan, sensatie boven alles.. Jammer..

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 08:38

Waar ik al helemaal niet tegen kan is dat het steeds "gezinsdrama", "familiedrama" etc word genoemd. Zo lijkt het vaak of de vader in dit geval dr niks aan kan doen.
Het zijn niet meer dan gewoon moordenaars die gigantisch egoistisch zijn, als je dan toch uit het leven wil stappen dan doe je dat maar alleen.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:22

De mensen die dat doen zijn zodanig in de war dat ze hun kinderen willen beschermen tegen alle kwaad in de wereld zelfs als dat betekend dat het kind dood moet.
Het is verschrikkelijk dat sommige mensen alleen maar de dood als uitweg zien. Wel raar om te lezen dat bij dergelijke familiedrama's de ouders het altijd overleven, maar de kinderen nooit.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:25

gadver wat een naar bericht

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:28

Vanessa24 schreef:
De mensen die dat doen zijn zodanig in de war dat ze hun kinderen willen beschermen tegen alle kwaad in de wereld zelfs als dat betekend dat het kind dood moet.
Het is verschrikkelijk dat sommige mensen alleen maar de dood als uitweg zien. Wel raar om te lezen dat bij dergelijke familiedrama's de ouders het altijd overleven, maar de kinderen nooit.

fout, 1 persoon doet dit om die reden, de andere mensen die het doen lezen erover in de krant en kopieren het gedrag.... omdat ze zich herkennen in dat persoon (hij lijkt op mij, dus ik moet doen wat hij ook doet!). De eerste was wanhopig, de mensen die volgen zijn domweg schapen....

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:29

Echt , Je hoort het steeds vaker !!
Afschuwelijk ....
En het ergste :
Het ventje overleeft het niet en vaders : Zal je zien ...
Bah onwerkelijke/oneerlijke wereld Ach gut

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:30

al weer een familie drama jeetje wat triets voor de nabestaanden

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:32

En het jongetje was nog niet op slag dood. Is pas in het ziekenhuis overleden aan zijn verwondingen. Je weet natuurlijk niet of hij buiten bewustzijn was, maar straks was dat niet het geval en heeft hij alles bewust meegemaakt. Dat vind ik nog het ergste!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:33

Welshcobfan schreef:
Vanessa24 schreef:

fout, 1 persoon doet dit om die reden, de andere mensen die het doen lezen erover in de krant en kopieren het gedrag.... omdat ze zich herkennen in dat persoon (hij lijkt op mij, dus ik moet doen wat hij ook doet!). De eerste was wanhopig, de mensen die volgen zijn domweg schapen....

Daar geloof ik niet in, er is nu meer aandacht voor in de media, daardoor lijkt het vaker te gebeuren.
Je kan mij niet wijsmaken dat er nu op dit moment ouders zijn die denken: 'goh, een rotsblok is ook wel een goed idee'.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:33

Zoveelste gezinsdrama.. Ik blijf er bij; het lijkt tegenwoordig wel een hype te zijn. Lips are sealed
Maargoed, vind het echt super erg, vooral voor het jongentje.. Zeker omdat hij niet op slag dood was en misschien nog heeft moeten leiden..
Ik snap niet wat mensen er toe kan brengen om zo'n familie-zelfmoord te plegen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:20

Vanessa: het gaat ook niet om de manier waarop maar die mensen identificeren zich met hun voorganger(s). Kijk maar eens naar de feiten: allemaal mannen! die moeite hadden met hun relatie of waren gescheiden. En ze namen allemaal een kind mee...
Kijk naar de columbine highschool moorden, in een zeer korte tijd (volgens mij 2 maand) vonden er 3 exact dezelfde incidenten plaats op andere highschools met daders die heel veel gemeen hadden.
Berichtgeven over een incident door de media is niet slecht, het gaat om de manier waarop: ze moeten geen info geven over de dader, want op die manier kunnen mensen zich identificeren met hen...
Ach je hoeft het niet te geloven, onderzoek heeft het allang bewezen namelijk Knipoog
(men ziet een stijging van zelfmoordgevallen als er veel info over de suicidale man/vrouw naar buiten is gebracht. De zelfmoordgevallen die daarop volgen betreffen mensen die heel veel gemeen hebben met de eerste.... )

Het is erg triest, maar een mens volgt graag iemand die op haar/hem lijkt. Het kan heel goed werken als het gaat om iemand die iets positiefs teweeg heeft gebracht, maar als het gaat om dit soort dingen wens ik dat de mens niet zo'n kuddedier was....
(je vergelijkt je overigens ook sneller met mensen die veel met jou gemeen hebben, dan met mensen die totaal niet op jou lijken)

(ik wacht nog steeds op nog een universiteitsmoord door iemand die ook tegen de kakkers is en in een sociaal isolement zit... ik hoop dat hij er niet is (een zij kan namelijk al niet... want hij vergelijkt met een hij Knipoog )..... )

Het gaat dus niet over het feit dat de media er aandacht aan schenkt, maar over de inhoud ervan... Zolang ze geen info geven over de situatie van de dader, zullen er geen soortgelijke gevallen bijkomen.
De media is zich er wel degelijk van belust, maar ja dit verkoopt beter...

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:27

Het waren niet alleen mannen, ook vrouwen zijn met hun verhaal in de media terecht gekomen door dit soort idiote acties, maar dat doet er niet toe.

Misschien zit er wel een kern van waarheid in, maar het lijkt me raar dat als ik 'een tweede ik' (daar ga ik dan vanuit) op het nieuws zie verschijnen in de exacte situatie waarin ik zou bevinden, en ik zou me daardoor ook zulke idiote dingen doen.
Misschien betrek ik het teveel op mezelf, dat ik het daarom niet kan begrijpen.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:29

Dit hoor je echt vaak laatste tijd.. Het lijkt wel of ze door die berichten ook op ideeen komen ofzo! Wat ontzettend zielig dat zulke dingen gebeuren en dat kinderen dan de dupe worden.
Heel erg dat er zulke dingen gebeuren!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:32

Vanessa24 schreef:
Het waren niet alleen mannen, ook vrouwen zijn met hun verhaal in de media terecht gekomen door dit soort idiote acties, maar dat doet er niet toe.

Misschien zit er wel een kern van waarheid in, maar het lijkt me raar dat als ik 'een tweede ik' (daar ga ik dan vanuit) op het nieuws zie verschijnen in de exacte situatie waarin ik zou bevinden, en ik zou me daardoor ook zulke idiote dingen doen.
Misschien betrek ik het teveel op mezelf, dat ik het daarom niet kan begrijpen.

En maar goed ook! Er zijn gelukkig maar weinig mensen die zich herkennen in het profiel van deze mensen! De meeste mensen herkennen juist de positieve aspecten van zichzelf in andere mensen Lachen

(ik weet dat vrouwen net zulke idiote acties ondernemen, maar daar reageren alleen andere vrouwen op en nooit mannen. Een man zal zich niet snel identificeren met een vrouw. Ik wou het niet al te lastig maken Tong uitsteken)

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:36

Aha, je past je schrijven aan mijn IQ.. heel goed van je Clown Haha!
Dan vraag ik me toch af waarom mannen zich niet vergelijken met vrouwen en andersom? als je beide in dezelfde situatie zit...

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:42

Ik schik echt heel erg.
Dinant is een dorp in België waar ik geregeld aan het klimmen ben, ze hebben daar geweldige rotsen..........
En nu dit?????op mijn lievelingsplek?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:45

tsja, ik kan me er niet druk om maken. het is en blijft een prehistorisch instinct. "als ik niet meer leef neem ik m'n kind mee" onder het mom van een kind niet alleen achter laten met de trauma

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:49

het volgende familiedrama Scheve mond

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 12:27

Waar gaat het heen in deze wereld
Het arme jongetje, slachtoffer geworden van de wanhoop van z'n vader Scheve mond