Krokodillen verslinden 9 jarige jongen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Krokodillen verslinden 9 jarige jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 09:11

http://www.nu.nl/news/1051555/24/Krokod ... nees.html.

PEKING - Elf krokodillen in een Chinees dierenpark hebben een 9-jarige scholier verslonden. Een dier had de jongen bij zijn kleren gegrepen en hem in de vijver gesleurd. Vervolgens stortte de hele groep zich op de Chinees.

De scholier was samen met andere kinderen over het hek geklommen. Zij sloegen de dieren met stenen en stokken, meldden Chinese media zondag over het incident in Beihai. De krokodil die de jongen aanviel, is doodgeschoten.

en ja hoor, daar gaan we weer. Niet te geloven dit hoor, er staan niet voor niets hekken. Waar zijn de normen en waarden gebleven (die zoizo al anders liggen in andere culturen wat dieren aangaande) en de leraren ?
Ben hier heel hard in, what comes around, goes around....

Pistasche

Re: Krokodillen verslinden 9 jarige jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:13

Jeetje dat kind is gek, sorry dit klinkt hard maar ik vind het wel ze eigen schuld !

En die krokodil die doet wat ze van nature doen en die word neergeschoten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:15

De link doet het niet...

Hoe krom is dit. We halen een wild dier uit zijn natuurlijke habitat. Zetten hem in een afgezet stuk met hekken eromheen. Kinderen klimmen over de hekken. Slaan deze dieren met stenen en stokken. Het dier, wat totaal niet weet wat hem overkomt, verdedigd zichzelf instictief en wordt vervolgens afgeschoten...

Ergens begrijp ik het dierenpark wel. Want een krokodil met de naam: "Dat is degene die dat jongetje toen had aangevallen", kun je in een dierenpark niet hebben om een publieke rel of boycot te voorkomen.

Maar had dat dier niet herplaatst kunnen worden?!?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:19

Tja, wie klimt er dan ook over het hek? En waar waren de de begeleiders..

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:23

pff dat beest is nou afgeschoten logisch dat hij dit doet welke gek gaat er naar diertjes gooien..

eerlijk gezegt vind ik het hard voor hem! Bloos

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:23

jeetje dat dat zomaar kan zeg, over een hek klimmen en dan meteen tussen elf krokodillen staan. op zich snap ik ergens ook wel dat die krokodil is doodgeschoten, misschien werd hij anders ook wel te gevaarlijk voor de verzorgers.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 09:24

Nou dat is het hem ook..wat ik al niet snap ik dat een 9 jarige het in zn hoofd haalt om over hekken te klimmen en de krokodillen te mishandelen..dat je op die leeftijd al dat besef hebt e dat je ovber de hekken moet om die actie te doen..dan weet je donders goed waar je mee bezig bent.
Hij heeft het terretorium betreed als eerste en ten tweede die ook nog eens schandalig verstoord, logisch dat deze dieren zichzelf verdedigde..

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:31

Kimberley77 schreef:
Nou dat is het hem ook..wat ik al niet snap ik dat een 9 jarige het in zn hoofd haalt om over hekken te klimmen en de krokodillen te mishandelen..dat je op die leeftijd al dat besef hebt e dat je ovber de hekken moet om die actie te doen..dan weet je donders goed waar je mee bezig bent.
Hij heeft het terretorium betreed als eerste en ten tweede die ook nog eens schandalig verstoord, logisch dat deze dieren zichzelf verdedigde..

idd hoe halen ze het in hun hoofd! De dieren zijn altijd de l*l ze kunnen niet praten en hoe moeten ze dit anders duidelijk maken..?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:41

Ik vind het werkelijk belachelijk dat de krokodil die het kind verslonden heeft afgeschoten is.

Het is de natuur van die dieren om aan te vallen en te verslinden, daarom worden ze ook niet voor niets achter hekken en glaswerk gehouden.

Bah bah bah Boos! Wat kan ik hier kwaad om worden.

Rot voor dat kind, en zeer zeker ook rot voor de ouders maar rond uit belachelijk dat een dier meteen maar kapot geschoten moet worden omdat het gedrag wat hij vertoonde zijn natuurlijke gedrag is. Boos!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:44

Geef het beest maar weer de schuld Boos! Slaat nergens op dit!
Beestje heeft zichzelf gewoon verdedigd in zijn EIGEN terratorium.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:47

niet de fout van het beest
hij verdedigde zichzelf in zijn eigen terrstorium.
mwah hoe hard het ook klint ik vind het wel een beetje eigen schuld, maarja was vast niet de bedoeling dat eht zxo ver uit de hand zou lopen

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:49

Kimberley77 schreef:
http://www.nu.nl/news/1051555/24/Krokod ... nees.html.

PEKING - Elf krokodillen in een Chinees dierenpark hebben een 9-jarige scholier verslonden. Een dier had de jongen bij zijn kleren gegrepen en hem in de vijver gesleurd. Vervolgens stortte de hele groep zich op de Chinees.

De scholier was samen met andere kinderen over het hek geklommen. Zij sloegen de dieren met stenen en stokken, meldden Chinese media zondag over het incident in Beihai. De krokodil die de jongen aanviel, is doodgeschoten.

en ja hoor, daar gaan we weer. Niet te geloven dit hoor, er staan niet voor niets hekken. Waar zijn de normen en waarden gebleven (die zoizo al anders liggen in andere culturen wat dieren aangaande) en de leraren ?
Ben hier heel hard in, what comes around, goes around....

Weer een situatie waar het dier de dupe van is.
Ze hadden niks achter die hekken te zoeken en al helemaal niet door stenen te gooien naar die dieren.
Dat dit gebeurt is,is vreselijk vooral voor de ouders van het kind.
Maar het dier had nooit afgeschoten mogen worden.
Oja het is trouwens what goes around,comes around en niet andersom haha Haha! Tong uitsteken

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:15

Bij een hond kan je nog zeggen dat de eigenaar hem aangeleind had moeten houden, maar nu is het echt de schuld van de kinderen zelf.
Er staan inderdaad niet voor niets hekken, en die dingen staan er niet om overheen te klimmen.. Scheve mond
Als die kinderen dan ook die krokodil nog eens gaan lopen pesten, vind ik het niet gek dat hij aanvalt.

Sorry, maar kan nu niet echt medelijden met het kind hebben, gewoon oerdom.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:39

En waar was de leerkracht? En wáár was de opvoeding? Hóe haal je het in vredesnaam in je hoofd
om stenen naar dieren te gooien? Ik hoefde dit vroeger niet eens in mijn hoofd te halen, want dan zwaaide erwat.... ik zou het trouwens niet eens bedenken.

Het is wel vreselijk wat dit jochie is overkomen, maar hij had dit zelf ook wel kunnen zien aankomen denk ik.

* Je klimt over het hek, dus betreed je het terrein van de wilde dieren
* Je gaat de beesten ook nog lopen pesten/uitdagen.

Niet te geloven dit.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:41

zielig dat die krokodil is dood geschoten..

Dat dat kind dood is , is z´n eigen schuld..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:43

Arme krokodil! Waarom hebben ze hem afgeschoten? Omdat hij zijn territorium verdedigd? Wat een lafaards die dat hebben gedaan! Dat beest is weer de dupe door het domme gedrag van een kind Boos!

En van die 9-jarige is zijn eigen schuld. Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te doen? Heb je dan niks geleerd van je ouders om respect voor dieren te hebben?

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:45

Dieren die mensen doden worden afgemaakt... mensen die dieren doden, komen er vanaf met een boete, waarschuwing of zelfs een schouderklopje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:46

belachelijk dat het beest is afgeschoten..

en weer de vraag waar waren de begeleiders?! dieren zijn hier weer de dupe geworden

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:48

Die krokodil heeft zijn dood neit verdiend, dat kind min of meer wel. Ik snap niet hoe je het in je hoofd haalt om over hekken te klimmen, laat staan stenen te gooien en met takken te slaan... Wat gek.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:49

Sluit me helemaal aan bij voorgaande reacties. De wereld is echt gek op sommige gebieden hoor. Ik snap er geen bal meer van allemaal.
En wie is er de dupe..in dit geval de krokodil. Man man moet niet gekker worden,

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:53

Ik sluit me ook aan! Die krokodil die deed gewoon wat hem aangeleerd is! Die krokodil kon er niks aan doen! Moest dat domme joch maar niet over het hek klimmen hoe hard het ook klinkt! Boos!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 12:18

Ik vind het wel erg dat mensen het nu zo hard zeggen dat het de jongen zijn eigen schuld is. Ik vind ook dat je niet over een hek moet klimmen en krokodillen moet pesten maar ik vind de dood dan net een iets te zware straf eerlijk gezegd.

Daarnaast weet je ook niet waarom die krokodil is doodgeschoten, misschien in een reddingspoging, misschien omdat ze de resten van het kind anders niet uit het hok konden halen.
Het hoeft niet alleen uit pure straf te zijn geweest!

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 15:27

Het is dan wel dat kind zn eigen schuld. Maar die leraren horen die niet op de kinderen te passen ? Of is er dan even niemand die zegt kom onmiddelijk achter dat hek vandaan.. Vind het maar beetje appart verhaal. Vind de dood dan net ook te zware straf maarja, tegenwoordig word dr helemaal niet meer opgelet. Tsja, dat die krokodil hem nou eenmal pakt dan zo zijn die dieren. Vork

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 15:34

Hoe kun je nou zeggen dat het zijn eigen schuld is? Het is een KIND! Kinderen denken niet overal bij na. Denk je nou echt dat dat jochie er is gegaan met de gedachte: k zal eens even lekker die dieren gaan plagen, dan bijten ze me fijn dood?

Natuurlijk had de krokodil niet doodgeschoten mogen worden, het dier handelde volgens zijn instinct. Maar om nou te zeggen dat dit jochie de dood verdiende.....

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 15:45

IK vind het wel erg hard geoordeeld om te zeggen het is zijn kind zijn eigen schuld dus lekker puh. Natuurlijk is het fout wat hij deed maar het is wel een kind. Zijn er dan helemaal geen mensen meer die zich kunnen verplaatsen in anderen. Wat denk je van die ouders hoe die zich moeten voelen zou men dat dan ook tegen hun zeggen eigen schuld dikke bult. JA het is ook heel zielig voor het dier afmaken had niet moeten gebeuren het handelde instinctief. Maar wie is er nu eigenlijk echt schuldig? De ouders die het kind niet geleerd hebben dat hij daar niks te zoeken had. (ik wist vroeger precies wat wel en niet mocht en ik ben echt niet streng opgevoed) De leraren misschien die blijkbaar niet hebben opgelet of wel en er niiks aan gedaan hebben. Of misschien de dierentuin want hoe is het mogelijk dat je alleen maar over een hekje hoeft te stappen om in een verblijf van levensgavaarlijke dieren te komen staan. Jammer dat men hier niet over nadenkt en alleen maar impulsief en kortzichtig reageert.