Alweer een busstaking, Deze keer een week! Maar als de vakbonden hun zin niet krijgen gaan ze net zolang door totdat zij de CAO wel goed vinden!
Vind het knap balen! Heb vanaf morgen een uitwisselingsstudente hier en we moeten overal heen, maar nu rijden de bussen niet! Pff, word er zo ziek van hea!
Ik zag het vanmorgen in de krant ja...wie zijn weer de dupe...wij..
Vanaf 23 april: Acties in het Openbaar Vervoer
20-4-2007
Vanaf maandag 23 april voeren de bonden acties in het openbaar vervoer. Houdt u rekening met het uitvallen van bussen buiten de spits (van 09.00 -16.00 en na 19.00 uur).
Vanaf maandag 23 april voeren de bonden acties in het openbaar vervoer. We adviseren u om rekening te houden met het uitvallen van bussen buiten de spits:
Tot 9.00 uur ’s ochtends Bussen rijden wel Tussen 9.00 en 16.00 uur Geen bussen Tussen 16.00 en 19.00 uur Bussen rijden wel Na 19.00 uur Geen bussen
Er zijn geen acties bij Veolia Fast Ferries en bij de treinlijnen van Veolia Transport Limburg.
Het is nog niet bekend hoelang de acties zullen gaan duren. Via deze website houden we u op de hoogte.
Ik kan dan wel naar school maar niet terug, dat word fietsen fijn... Stakingen vind ik nooit zo erg gewoon een dagje vrij maar een week gaat de school niet pikken. Ik las het gisteren ochtend in de bus.
Ikzelf zit op kamers, dus normaal gesproken zou ik dan wel heen kunnen komen, zit de rest van de week dan toch in Eindhoven. Alleen zijn nu net m'n ouders op vakantie en pas ik op de hond, dus moet ik wel terugreizen. Echt typisch, precies nu dat staken. Het wordt iig mooi weer maandag, dus ik ga ook met de fiets naar het station, dus een gezonde oplossing.
Ik kan een paar dagen niet eens op school komen, ga niet 2 uren eerder op school zijn. En een paar dagen ruim 2 uren wachten om weer naar huis te kunnen vind ik ook overdreven. Ga dus waarschijnlijk niet naar school. 't Is ook niet echt op fietsafstand.
mij komt het eigenlijk wel goed uit, heb met stage geregeld dat ik maar halve dagen hoef te draaien. Dan kan ik eerder naar huis voordat de bussen stoppen met rijden.
Ik vind het jammer dat wij als ov-reiziger ons zo moeten aanpassen, aan de andere kant zullen de chauffeurs ook niet voor niks staken. Kan het goed begrijpen dat hun ook fatsoenlijk(ere) arbeidsvoorwaarden willen
maandag kan ik heen en terug dinsdag wel heen, maar totaal niet terug (afhankelijk van ouders dan) Woensdags ben ik al vrij Donderdags ga ik niet heen (kan ik totaal niet terug komen, ouders aan ut werk)
vrijdag moet ik heen want dan heb ik een toets ( wordt dan weer opgehaald door me vriend)
misschien die zwart willen reizen hebben wel weer geluk
ze zeggen dat nu ook de trammen gaan staken heeft iemand een idee?
edit dus ook geen trams!!! dat word dus de hele week geen school
Laatst bijgewerkt: 20 april 2007, 18.00 uur
Vanaf maandag 23 april voeren de bonden acties in het openbaar vervoer. We adviseren u om rekening te houden met het uitvallen van bussen buiten de spits:
Tot 9.00 uur ’s ochtends Bussen en trams rijden wel Tussen 9.00 en 16.00 uur Geen bussen en trams Tussen 16.00 en 19.00 uur Bussen en trams rijden wel Na 19.00 uur Geen bussen en trams
Ik baal behoorlijk van deze staking. Ben nu op stage en opzich is dat niet ver met de bus, maar mijn stagegenootje moet maandagochtend uit Noord Holland komen, en das wel lastig zo...
ik krijg zo juist door over de mail dat er een akkoord is tussen de bonden en Veolia, dat betekend dat er in limburg en een gedeelte van noord brabant maandag gewoon gereden wordt!
de hoop is nu dat ook arriva, connexxion en hermes het goede voorbeeld zullen volgen.
ik ga dus.... maandag ochtend 8 uur naar de leerlingen bali (ik ben namelijk disdag om 1 uur uit !! ) om vrij te vragen (ik zit namelijk op het groen college in goes... en meer dan de helft van de leerlingen zijn met het openbaar ..... dus...jaa maar alex66 kan je dat mailtje is naar mij door sturen.... ik heb namelijk ook met veolia te maken en dat kan ik dan ff naar m'n school mailen (wij hebben ook busjes dus...misschien brengen ze ons tot terneuzen ) ik hoop dat ze gaan staken........ dat beteknend voor ons waarschijnlijk VRIJ edit: oh maar ze reiden alleen niet in zeeus-vlaanderen .......
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 21-04-07 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Bleegh moet ik elke dag 3 kwartier van station naar school lopen, en weer terug Minder, maarja wel goed voor de conditie, hopen dat het lekker weer blijft
iedereen die een trein kan nemen.... heeft geluk... ik woon in zeeuws-vlaanderen en.... er rijd alleen maar een goedere trein en die gaat niet door de wedsterschelde ik heb medeleide met de mensen die daardoor lang moeten wachten (ik zal aan julie denken)
toen ik nog op school zat wachte iik ook altijd op de busstaking was ik lekker de hele dag vrij of in dit geval de hele week. ik was er altijd blij mee hihi
Ik baal er ongelovelijk van, ik heb tentamens volgende week dus ik MOET naar school en ik ben iedere keer om half 11 vrij, kan ik dus mooi wachten tot 4 uur Ik erger me kapot aan die stakingen altijd, ik heb zo'n hekel aan de arriva Er is altijd wel wat..
Ja ik vind het gewoon belachelijk.. Ik dacht dat ze mensen wilden stimuleren met het openbaar vervoer te gaan, moeten ze vooral om de haverklap gaan staken en bijna maandelijks de prijzen opschroeven Een paar jaar terug hadden ze zo'n staking dat reizigers niet hoefden te betalen, dat vond ik een veel betere actie want zo is arriva de dupe en niet de scholieren en mensen die naar hun werk moeten.