Liposuctie dode woog 54 kilo...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Liposuctie dode woog 54 kilo...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 11:33

Te triest voor woorden... helaas maar waar.

Zou iedereen hier het manifest willen ondertekenen op www.beperkthoudbaar.info om deze waanzin te stoppen? Vriendjes zijn? Verdrietig

Citaat:
Liposuctiedode woog 54 kilo
Uitgegeven: 20 april 2007 10:42
Laatst gewijzigd: 20 april 2007 10:44

AMSTERDAM - De 21-jarige vrouw die deze week na een liposuctiebehandeling in een Utrechtse privékliniek overleed, woog 54 kilo. Dat heeft haar vriend gezegd tegen De Telegraaf.

De vrouw was volgens haar vriend een "gezonde, sportieve meid, die vijf keer in de week sportte."

De vrouw, een Amsterdamse, was echter niet tevreden met haar uiterlijk en liet, geïnspireerd door tv-programma's als 'Extreme Make Over' en 'Make Me Beautiful', vet wegzuigen en haar borsten corrigeren.

De Amsterdamse werd maandag behandeld in privékliniek Medisch Centrum Biltstraat. Het centrum zou operatieruimte hebben verhuurd aan Aestheticare, het bedrijf dat de operatie verrichtte.

Oorzaak

De oorzaak van het overlijden is nog steeds niet duidelijk. "We horen pas over een paar weken wat er precies is gebeurd", aldus de vriend van het slachtoffer.

Lynn_Nikita

Re: Liposuctie dode woog 54 kilo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:35

ja, ze was waarschijnlijk overleden aan comlicaties, mss had ze slecht hart of zo?
ook weet ik niet hoe lang dat ze was en hoe ze uitzag, kan best dat ze net een probleemgebied had wat ze met sporten niet wegkreeg.
ik vind 54 net gewicht, maar ik heb de vrouw niet gezien en weet haar beweegredenen niet om zich te laten opereren dus kunnen we niet echt over discussieren vind ik

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:37

Zo dat is pas diep triest !
Denk je even naar een kliniek te gaan ...
Snap zowieso niet dat mensen dat doen wees blij met wat je hebt .. Ach gut

Voor nabestaanden : Veel sterkte Ach gut

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:37

54 kilo zegt me helemaal niks!
Was ze 1.50m of 1.80m???

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:41

Inderdaad, dat gewicht alleen zegt niet zo veel. Ik heb gisteren de plastisch chirurg gehoord bij Pauw en Witteman ( ik luister altijd, ondertussen lees ik een boek, anders kom ik daar nooit aan toe Gestoord ) Toen vond ik hem wel oprecht klinken, heel begaan. Ik vraag me af wat er nou precies gebeurd is. De complicaties zijn blijkbaar helemaal aan het einde opgetreden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 11:42

Zelfs al ben je 1.50m dan is 54 kg een prima gewicht. Ik ben zelf 1.62m en ben ook 54 kilo, da's maat 34/36....

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:45

Tja, het is ieders eigen keus.
Ik ben blij dat de mogelijkheid er bestaat om iets te veranderen waar je zelf niet zo blij mee bent.
Voor het zelfde geld was dit meisje overleden toen ze haar amandelen liet verwijderen of iets anders.
Dan had je nietmand erover gehoord.
Zonder échte gegevens waar ze aan is overleden heeft het in mijn ogen geen nut om te speculeren...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:47

en daarbij, mss was ze wel slank en alles, maar had ze buikje van zwangerschap, of een vet ophoping rgens, weet ik veel wat.
ik vind erg dat ze overleden is, maar als er gene vet om weg te halen was lijkt t me sterkt dat die dokter opereerd.

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:47

ja voor een volwassen vrouw is 54 kilo nooit slecht. Maar sommige mensen willen er graag perfect uitzien. En bij zulke operaties zeggen ze er altijd bij dat er een risico is en je tekent ook een contract van te voren. Ook al is de kans klein de kans is er altijd en zij heeft die beslissing nog altijd zelf genomen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:48

Een van de redenen waarom ik vind dat je in een gezond lichaam niet moet gaan snijden. Het kan bij iedere operatie gebeuren, maar waarm zou je risico's lopen als het niet nodig is?

Dat ze maar 54 kilo woog, tsja dat is haar eigen keuze. Misschien was ze niet zo groot en had ze bijvoorbeeld in verhouding stevige bovenbenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:49

vreselijk.. 54 kilo.. dat vind ik niet zwaar maar goed, het is ieders keus idd..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:50

Arabesk schreef:
Zelfs al ben je 1.50m dan is 54 kg een prima gewicht. Ik ben zelf 1.62m en ben ook 54 kilo, da's maat 34/36....

Wat je vergeet is dat dit een operatie was om het werk van een andere chirurg te corrigeren ( in ieder geval volgens de betrokken chirurg ). Dus je weet helemaal niet wat de beweegredenen waren. Bovendien kan je alleen het gewicht niks zeggen, je kan een probleemgebied hebben. Ik ben zelf helemaal niet van plastische chirurgie, maar ik ben ook helemaal niet van het trekken van conclusies op basis van nog niet de helft van de informatie.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:53

54 kg zegt helemaal niets over hoe dik of dun het meisje was als je haar lengte niet weet.
Bovendien haar vriend zegt dat ze 54 kilo weegt. Wie zegt dat dit waar is? Ken behoorlijk wat vrouwen die liegen over hun gewicht.

Ylana heeft gelijk als ze zegt dat ze ook bij een ander soort operatie had kunnen overlijden. Maar als ze overlijd bij een blindedarm operatie die sowiezo noodzakelijk was omdat ze anders ook was overleden vind ik toch wel wat anders dan overlijden bij een cosmetische operatie die absoluut niet noodzakelijk is.

Mensen voelen blijkbaar zo de druk van het schoonheidsideaal dat ze de risico's van een operatie voor lief nemen. Hoewel het risico op een verkeerde afloop waarschijnlijk erg klein zijn, bestaat dat risico zoals nu weer bewezen is wel degelijk.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 11:56

Misser schreef:
Een van de redenen waarom ik vind dat je in een gezond lichaam niet moet gaan snijden. Het kan bij iedere operatie gebeuren, maar waarm zou je risico's lopen als het niet nodig is?

Ik heb tot op de dag van vandaag nooit een minuut spijt gehad van de borstverkleining die ik in 1994 heb laten doen. Lichamelijke klachten lijken mij reden genoeg om tot een ingreep over te gaan, hoe gezond dat lichaam verder ook is. Beetje kort door de bocht dus IMO, jouw opmerking.

Verder vind ik het ook vrij kort door de bocht om conclusies te trekken op basis van de informatie die in het bericht wordt gegeven. Voor een ander is het heel gemakkelijk om een oordeel te vellen op basis van een gewicht van 54 kg, maar we weten verder niets over haar lengte, haar lichaamsbouw en haar lichamelijke en/of psychische klachten. Het is niet aan ons om te oordelen of een operatie 'absoluut niet noodzakelijk' is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:01

Dieptriest dat het zo afgelopen is voor zo'n meisje en vooral niet te vergeten; alle nabestaanden. Verdrietig

Je lichaam kan nog zo veranderen als je zo jong bent. Toen ik 21 was had ik zwaardere bovenbenen dan ik nu heb. Clown
En ik heb altijd heel veel gesport, ik was een zeer fanatiek hardloper en ik deed diverse lessen, als tae bo, aerobics, streetdance e.d. Inmiddels na het krijgen van een kind, ben ik echt superslank geworden (borstvoeding is DE truuk en daarna gewoon gezond eten en veel bewegen). Terwijl ik op mijn 21e nog modellenwerk deed en ook echt een bepaald figuurtje moest zien te behouden.

Ik ben zelf tegen dit soort operaties, tenzij je echt figuurproblemen hebt. Dit verhaal klinkt bij mij meer als iemand die gewoon niet tevreden was met haar lichaam, waarschijnlijk een verkeerd zelfbeeld had. Daarbij, klopt het dat ze EN liposuctie EN haar borsten liet vergroten? Tegelijk? Of klopt dat niet? Pauw en Witteman heb ik gisteren niet gezien trouwens. Hoe was dat?

Ik heb een zus die een BV heeft laten doen. En ik ken een paar meiden die liposuctie hebben laten doen, jaren geleden. Helaas kwamen de zwaardere bovenbenen na een aantal jaar weer gewoon terug. Mede omdat zij hun levenstijl niet aangepast hebben (sporten, gezond eten). Lijkt me dan erg zonde van je geld. Clown

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:02

54 kilo voor iemand die 1.50 vindt ik op zich ook niet extreem te zwaar. Ben zelf 1.50 en wil toch graag onder de 50 kg wegen en ik ben echt niet smal. Maar ik vind gewicht ook niet echt belangrijk. Bouw, figuur is "belangrijker" twee mensen die evengroot zijn kunnen een heel ander gewicht hebben maar er toch beiden goed uitzien.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:03

Wat is er nou zo bijzonder aan het berichtje? Ze is echt niet de eerste hoor. Zij heeft het risico genomen om er 'mooier' eruit te zien, helaas voor haar en haar omgeving heeft het anders uitgepakt. Wat een onzin om dit te bestempelen alsof het iets heel ergs is.

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:08

Karin schreef:
Misser schreef:

Ik heb tot op de dag van vandaag nooit een minuut spijt gehad van de borstverkleining die ik in 1994 heb laten doen. Lichamelijke klachten lijken mij reden genoeg om tot een ingreep over te gaan, hoe gezond dat lichaam verder ook is. Beetje kort door de bocht dus IMO, jouw opmerking.

Verder vind ik het ook vrij kort door de bocht om conclusies te trekken op basis van de informatie die in het bericht wordt gegeven. Voor een ander is het heel gemakkelijk om een oordeel te vellen op basis van een gewicht van 54 kg, maar we weten verder niets over haar lengte, haar lichaamsbouw en haar lichamelijke en/of psychische klachten. Het is niet aan ons om te oordelen of een operatie 'absoluut niet noodzakelijk' is.

Maar dat word er toch ook bedoeld..
Jij hebt het niet gedaan vanwege "mode".
Maar omdat je waarschijnlijk last had van je rug en dergelijke.
Dan heb je dus een borstverkleining gedaan voor je gezondheid!!!!

Dus niet omdat je dat mooier vind!

Ik heb maar een klein beschaafd cupje. (A/B)
Ik zou best graag een borstvergroting willen, en dan niet naar cup D ofzo, maar gewoon een mooie volle B.

Maar ik zou dat dan doen omdat ik het mooier vind..
En ik denk dat Misser ook bedoeld!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:10

Vanessa24 schreef:
Wat is er nou zo bijzonder aan het berichtje? Ze is echt niet de eerste hoor. Zij heeft het risico genomen om er 'mooier' eruit te zien, helaas voor haar en haar omgeving heeft het anders uitgepakt. Wat een onzin om dit te bestempelen alsof het iets heel ergs is.

Nou, heel erg is het wel natuurlijk. Je zal zo maar je leven verliezen als je 21 jaar oud bent. Beetje rare reactie.....

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:13

elbeauty schreef:
ja voor een volwassen vrouw is 54 kilo nooit slecht.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik ben zelf 1.70 en weeg 55 kilo en dit is veel en veel te weinig, laat staan als ze groter dan 1.70 zou zijn. Dan is het gewoon gevaarlijk om zo weinig te wegen. Als je dan nóg liposuctie wil, dan ben je gewoon ziek bezig en moet je aan anorexia gaan denken.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:14

Vanessa24 schreef:
Wat een onzin om dit te bestempelen alsof het iets heel ergs is.

Voor jou en mij is het niet echt erg want wij kennen het meisje niet. Dus hebben wij er geen verdriet van.

Maar voor haar familie, vriend en vrienden en voor haarzelf is het toch echt wel erg dat ze is overleden. Ze was nog zo jong en had nog een heel leven voor zich.

Dus ja dit is wel heel erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:14

Maar je weet van te voren dat er aan elke operatie, hoe klein ook, gevaren zitten

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:16

runningkawa schreef:
Maar je weet van te voren dat er aan elke operatie, hoe klein ook, gevaren zitten

Natuurlijk weet je dat.
Maar daarom is het nog wel triest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:17

Dat zeg ik toch ook niet
Maar het is niet zo dat je niet weet dat er iets mis kan gaan.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:17

Karin schreef:
Misser schreef:

Ja maar jij had lichamelijke klachten, dus dan is er imo al geen sprake meer van 'gezond lichaam'.

Edit: Daantjuh beschrijft idd wat ik bedoel.