Opnieuw warm weer op komst!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

natasja50

Opnieuw warm weer op komst!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 15:45

http://www.nu.nl/news/1045907/74/Opnieu ... komst.html

Citaat:
Opnieuw warm weer op komst
Uitgegeven: 17 april 2007 12:11
Laatst gewijzigd: 17 april 2007 14:47

DE BILT - Na het weekeinde krijgt Nederland wederom te maken met een aantal warme dagen. De meteorologen van weerinstituut KNMI voorspellen voor die dagen tussen de 20 en 25 graden Celsius.

De warmte houdt waarschijnlijk weer enige tijd aan, liet een woordvoerder van het KNMI dinsdag weten.

De komende dagen is het nog steeds warm voor de tijd van het jaar, maar aanzienlijk koeler dan de temperaturen van afgelopen weekeinde. Toen was het in De Bilt met 28,9 graden warmer dan ooit in april.

Wisselvallig

Of het volgende week weer extreem warm gaat worden is de vraag, stelt de woordvoerder. "Het wordt warm, maar of we in De Bilt weer zulke hoge temperaturen halen, zullen we moeten afwachten." Ook kan het wat wisselvalliger zijn dan in de eerdere warme periode. "Af en toe kan er een bui vallen."

Bijzonder
Temperatuurschommelingen zijn in april normaal. "Maar dat het zo extreem wisselt is wel heel bijzonder", aldus de woordvoerder.

Wat ook bijzonder is, is het aantal zomerse dagen (25 graden of warmer) in april tot nu toe. "We zitten nu op drie, maar met volgende week erbij wordt dat misschien wel meer." Sinds het jaar 1901 is er in totaal 17 keer sprake geweest van een zomerse dag in april.

Noordzee

Meestal houdt warm weer in april niet veel langer dan een dag aan. "De Noordzee is nu nog erg koud. Die zorgt ervoor dat de lucht boven land ook snel afkoelt. Maar als er geen wind staat, blijft het gewoon warm", stelt de zegsman.

Ik hoop dat er ook nog wat regen valt. Het is nu wel erg droog. Maar dat lekkere weer: héérlijk !! Haha!

Cassidy

Re: Opnieuw warm weer op komst!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:48

De natuur kan wat regen idd gebruiken, en afgelopen weekend vond ik het niet leuk meer (en de paarden ook niet).

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:48

Yes, laat maar komen die warme periode.
Regen verwacht ik eigenlijk niet tussendoor. Dat wordt binnenkort het land besproeien, anders hebben we nooit genoeg gras om de zomerperiode door te komen...

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:49

I love the summer Lovers
ik vind het wel lekker hoor dat warme weer Tong uitsteken

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:50

Als het rond de 25 graden blijft is het wel uit te houden, ook voor de paarden. 30 graden liever niet. Haha!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:51

Laat het warme weer maar weer komen, heerlijk!!

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:52

Ooh ik heb nu al weer zin in warm weer Lovers
Maar er mag idd wel wat regen vallen Ja (een heel klein beetje Vork )

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:53

Go jij! Go jij! Ik zag het Haha!jeeeeh!
Ook al vind ik het temperatuurtje nu ook wel prima haha Knipoog Mag wel iets koeler dan zondag... toen dacht ik dat ik wegsmolt in de tuin en daar kunnen mijn gewrichten niet echt tegen... max 25... kunnen we dat niet instellen Knipoog

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:54

Oei, ik vond het verschrikkelijk, en de paarden ook. Van mij mag het nog wel even duren hoor. Regen mag ook wel weer komen, het is nu zo stoffig en we kunnen de mest niet goed uitrijden...

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:54

Ja een beetje regen is niet erg. Zo af en toe Tong uitsteken
En dat hele warme hoeft ook weer niet Tong uitsteken
Ik vind van dat weer dat je met je shirtje naar buiten kan en het lekker hebt vind ik wel goed Tong uitsteken
Het hoeft geen 30 graden te zijn Tong uitsteken

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:55

het hoeft van mij niet 30 graden te zijn nee
maar nog een keer de warmte van afgelopen week vind ik wel erg fijn Haha!
als er af en toe dan maar een beetje regen valt voor de wei Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:56

ben ik de enige die er niet zo positief over is? Beseffen jullie wel waardoor dit warme weer komt? Versterkt broekaseffect, opwarming van de aarde, en dalijk een aarde waar op we niet eens meer kunnen genieten van het lekkere weer. Ik heb er eerlijk waar steeds nachtmerrie's over. Verdrietig brr.. over een paar jaar kan het al over zijn!! (weet niet hoeveel jaar, maar ik leef dan nog als het goed is! er van uitgaan dat ik een normale leeftijd bereik) Er zal een (drink)water tekort komen en wat al niet meer... ook is er het gevaar dat een groot stuk van nederland onder water komt te staan ivm met stijging van de zeespiegel. Joepiej limburg aan zee.. Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 17-04-07 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:57

Lekker dat warme weer, maar mijn grasjes willen ook wel een keertje een normale regenbui Clown

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:59

Maartje1990 schreef:
ben ik de enige die er niet zo positief over is? Beseffen jullie wel waardoor dit warme weer komt? Versterkt broekaseffect, opwarming van de aarde, en dalijk een aarde waar op we niet eens meer kunnen genieten van het lekkere weer. Ik heb er eerlijk waar steeds nachtmerrie's over. Verdrietig brr.. over een paar jaar kan het al over zijn!! (weet niet hoeveel jaar, maar ik leef dan nog als het goed is! er van uitgaan dat ik een normale leeftijd bereik) Er zal een water tekort komen en wat al niet meer...

Ik ben er nu een werkstuk over aan het maken (Global Warming) en ik vind dat men niet zo snel conclusies moet trekken. Ik heb ooit een enquete erover gehouden en één iemand gaf mij een antwoord waar ik serieus over ben gaan nadenken. Diegene zei:"Waarom? Voor de vorige ijstijden was het immers ook warm".

Anyway, i love the summer! Al was het vorig weekend nog wat aan de warme kant, het is in Nederland echt rennen of stilstaan wat betreft het weer.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:00

nee geen regen zondag Tong uitsteken

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:05

Jaa laat het maar lekker weer supermooi weer worden hoor! Ja
Van de week even wat regen en dan rond het weekend weer lekker.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:06

Voor mij lekker.
Paarden minder *LOL*

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:09

Lekker, laat het mooie weer maar komen hoor! Go jij! Go jij!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:09

Heerlijk die warmte, al vindt ik het soms wel een beetje té!! Haha!
Voor de paarden wel wat minder, die temperatuurs verschillen..

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:12

doe mij maar 25/30 graden hoor,
dan is die hond eindelijk hele dag rustig Tong uitsteken

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:18

Ik vind het niet zo erg, wel voor de paarden. Die van mij is nog druk bezig met verharen, en die temperatuurverschillen van 10 graden per dag zijn niet echt goed voor hem.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:19

Maris89 schreef:
Maartje1990 schreef:
ben ik de enige die er niet zo positief over is? Beseffen jullie wel waardoor dit warme weer komt? Versterkt broekaseffect, opwarming van de aarde, en dalijk een aarde waar op we niet eens meer kunnen genieten van het lekkere weer. Ik heb er eerlijk waar steeds nachtmerrie's over. Verdrietig brr.. over een paar jaar kan het al over zijn!! (weet niet hoeveel jaar, maar ik leef dan nog als het goed is! er van uitgaan dat ik een normale leeftijd bereik) Er zal een water tekort komen en wat al niet meer...

Ik ben er nu een werkstuk over aan het maken (Global Warming) en ik vind dat men niet zo snel conclusies moet trekken. Ik heb ooit een enquete erover gehouden en één iemand gaf mij een antwoord waar ik serieus over ben gaan nadenken. Diegene zei:"Waarom? Voor de vorige ijstijden was het immers ook warm".

Anyway, i love the summer! Al was het vorig weekend nog wat aan de warme kant, het is in Nederland echt rennen of stilstaan wat betreft het weer.

Ik geloof eerlijk gezegd ook dat het allemaal wel meevalt.. heb ooit eens met aardrijkskunde geleerd (buiten de lesstof over het broeikaseffect om) dat de aarde elke zoveel jaar steeds warmer wordt en dan daarna weer zoveel jaar steed kouder.. ik geloof hier wel in, zal met de cyclus van de aarde te maken hebben!

Begrijp me niet verkeerd, de uitstoot van verkeerde stoffen moet inderdaad beperkt worden en we moeten zeker zorgen voor onze aarde! maar ik geloof niet dat de aarde aan het vergaan is....
misschien klink ik nu als een egoïstisch persoon of iets dergelijks maar als het echt het geval is dat de wereld vergaat geloof ik niet dat wij als mensjes daar heel veel tegen kunnen doen, in ieder geval nu niet meer....

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:22

Kaat18 schreef:
Ik vind het niet zo erg, wel voor de paarden. Die van mij is nog druk bezig met verharen, en die temperatuurverschillen van 10 graden per dag zijn niet echt goed voor hem.

Dit is inderdaad wel een interessant punt. Hoe doen jullie dat? Deken op, deken af, deken op, enz? Of nemen jullie de beslissing en laten hem helemaal af. Komende week wordt het s nachts weer 2 a 3 graden. Doen jullie dan weer een deken op of niet? En, wat is dan het beste voor het paard? Oplaten en na een week opeens weer opdoen? Ik vind het maar lastig.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:34

Maris89 schreef:
Maartje1990 schreef:

Ik neem aan dat je de film ''An Inconvenient Truth'' hebt gezien?
Dan weet je dus ook dat de temperatuur op aarde inderdaad schommelt, maar niet zo heftig als de afgelopen tijd.

Zoek op internet eens naar wat grafieken over de hoeveelheid CO2 in de lucht en de temperatuurveranderingen.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 18:36

Nee, die heb ik niet gezien Lachen . Ik ben me wel bewust dat er een grotere CO2 uitstoot is in de laatste jaren. Is de mens de schuldige? Zijn we nu ineens zó veel meer aan het verbruiken dat de aarde er niet tegen kan? Ik weet het niet .