Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Als ze niets hadden gedaan, hadden ze het kind niet "dood laten gaan". Het kind was nog deel van de moeder. Het was al dood!!!
Ze hebben het tot leven gewekt en dat vind ik een groot verschil. Dát is voor god spelen!
En, als ze het er nu ter plekke uit hadden gehaald, was het nog wat anders (in Amerika is dat eens met een aangereden hert gebeurt, het jong heeft het gewoon overleefd, maar heeft dan ook geen of nauwelijks zuurstof te kort gehad, omdat het onmiddelijk is gehaald...met behulp van een zakmes).
Ann schreef:Een dode tot leven wekken?? Ik wist niet dat zoiets kon tegenwoordig...
De baby is gereanimeerd en is daardoor nog een aantal uur in leven gebleven. Niet meer dan normaal/menselijk in mijn ogen dat men een poging heeft gedaan om dit prille leventje te redden. Dat het niet gelukt is, is ontzettend triest voor de achtergebleven familie. Nog triester was geweest als er géén poging was gedaan om de baby te reanimeren.
Ik moet een beetje denken aan die reclame van de Hartstichting.
Wat als er dan mensen denken: 'Laat ik maar niet voor God spelen, stel je voor dat deze persoon blijft leven als ik degene reanimeer...'.
Lusitana schreef:Een kind bestaat al tijdens de zwangerschap, het is niet zo dat als het daadwerkelijk geboren is, het pas recht heeft op medische hulp...De baby is in de eerste plaats GEHAALD via een keizersnede, het bestond dus niet voor de buitenwereld, is DAARNA gereanimeerd en als je wordt geboren met een hartstilstand en niet ademend, ben je bij mij dood en wordt je tot leven gewekt.
Lusitana schreef:Voor wie?