Verbieden paddo's, wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje_Lover

Verbieden paddo's, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 22:34

N.A.V. het meisje wat van de brug is gesprongen en heel die commotie (als ik het zo goed schrijf Bloos).

Wat vind jij en waarom, moeten paddo's verboden worden of juist niet??

Hermelijn

Re: Verbieden paddo's, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 01:12

Ik vind dat er meer naar buiten gebracht moet worden over wat paddo's doen, wat je ervan kan verwachten en waarmee je het absoluut niet moet gebruiken (andere drugs bv). Verbieden levert toch niks positiefs op.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 10:41

Ik vind dat ze moeten blijven,
want als het verboden word,dan word het toch wel
gedaan,en dan word het alleen maar intresanter.

In ned zijn er minder verslaafdden dan in andere landen.
want in Nederland is er best makkelijk aan te komen.
en de mensen weten hier wat het met je doet,ja ok
dat weten se daar mischien ook wel.
maar als bijv iemand Van Frankrijg komt in Nederland en
die wil drugs ,dan neemt ze natuurlijk meer dan normaal
(in Frankrijk kom je er veel moeielijker aan)

Er was ook een heel tijd terug een frans meisje van Nemo afgeprongen
weet je wel dat gebouw .

Maarja ik begin er allemaal niet aan

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 13:28

Ieder zijn eigen keus. Ik heb geen last v paddo's heb t nooit gebruikt en dat houd ik ook zo. Wat n ander doet moet ie zelf maar weten, en als je daarna wil springen...... tja. Er zijn ook mensen die dat zonder paddo's doen, wie weet speelde dat allang? Om nu alles te gaan verbieden? pffffffff. Dat wordt nog n zware dobber dan.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 13:32

Als je iets gaat verbieden vinden mensen het alleen maar 'leuker' om het toch te gaan gebruiken. Dus nee, niet verbieden.

Je kunt wel veel beter duidelijk maken wat paddo's en andere soorten (soft)drugs met je kunnen doen. En wat vooral de verschillende bijwerkingen kunnen zijn.
Kijk maar naar dat meisje dat van het Nemo is gesprongen.

Verdre vind ik ook dat het niet verboden moet worden, er is me ooit eens verteld dat iemand met constante migraine van dr homeopatische arts paddo-thee moest drinken tegen de hoofdpijn. Heeft ook nog geholpen.

Maargoed, gebruik wat je niet laten kan, ik begin er niet aan Lachen

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 16:51

paddo's zijn gaaf Lachen

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:16

Paddo's gaan niet meer uit je lichaam ,
het blijft in je buik vetten of ergens .
je kan er ook een psygische stoornis(of what ever) aan over houden.
het kan altijd terug komen !
ookal heb je het een keer gebruikt en toén niet

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 22:09

Billie_Ilona schreef:

Hoe kom je hierbij?

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:35

Ik vind dat ze gewoon moeten blijven.
Maar 't is af en toe gewoon niet helemaal duidelijk hoe je die dingen moet gebruiken, dus gebeuren er van dit soort gekke ongelukken.
Maar als je 't gaat verbieden komen mensen d'r toch nog wel aan. Nagelbijten / Gniffelen

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 15:46

Liesje_Lover schreef:
Billie_Ilona schreef:

Hoe kom je hierbij?

je kan idd flashbacks krijgen, dat mensen dus na lange tijd van het gebruik hun tripervaring weer herleven, maar dat kom meestal door combinatie met wiet of hasj.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:25

Hmmm, ik ga even duidelijkheid scheppen. Je kunt onmogelijk verslaafd raken aan paddo's: als je ze binnen een maand meerdere malen gebruikt werken de werkzame stoffen niet meer, je lichaam is daar dan aan 'gewend'. Dus die angst is ongegrond.

Verder, mijn mening: ik heb ze gebruikt en 't is best heftig. Je moet echt in een veilige omgeving zijn met iemand die je vertrouwt en dat was ik. Maarrr... heel veel drank of wiet kan hetzelfde bereiken (natuurlijk niet 't zelfde effect, maar wel die mate van heftigheid) of, in het geval van alcohol, zelfs nog veel erger! En nu worden die paddo's tenminste onder heel veel voorwaarden geteeld. Zou belachelijk zijn om dat te verbieden, dan gaan mensen illegale paddo's verkopen en wie weet wat je dan in je lichaam krijgt... Geef mij maar een halve portie legale paddo's, zo'n 1 keer per jaar! Haha!

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 20:28

Ik ben het wel helemaal met jou eens Fitch!
Ik heb ze ook 1x gebruikt. Bij een vriendin thuis, lekker vertrouwd lagen samen op bed nogal gek te doen. Was al met al een hele leuke ervaring, totdat we in bed lagen en maar wakker bleven. Vriendin van me raakte een beetje in paniek maar daarna zijn we toch om 4 uur snachts ofzo in slaap gevallen eindelijk Lachen. Was best grappig om een keer te doen.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:31

Liesje_Lover schreef:
Ik heb ze ook 1x gebruikt. Bij een vriendin thuis, lekker vertrouwd lagen samen op bed nogal gek te doen. Was al met al een hele leuke ervaring, totdat we in bed lagen en maar wakker bleven. Vriendin van me raakte een beetje in paniek maar daarna zijn we toch om 4 uur snachts ofzo in slaap gevallen eindelijk Lachen. Was best grappig om een keer te doen.

Haha, tof! Hallucineerden jullie ook? Of vertekende alles gewoon een beetje?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:34

Verbieden vind ik onzin, het heeft toch geen zin en je krijgt er alleen maar gezeik van.
Ik heb nooit begrepen dat mensen graag paddo's willen proberen. Ik ben zelf nooit het probeer type geweest, ik zie het nut er gewoon niet van in. Vooral niet omdat er ook een gevaarlijke kant aan zit.
Maar ieder zijn eigen keus natuurlijk

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 20:35

Fitch schreef:
Liesje_Lover schreef:

Haha, tof! Hallucineerden jullie ook? Of vertekende alles gewoon een beetje?

Ik zag echt alles vaag, haar kamer was echt super mooie kleuren enzo Tong uitsteken. En ehm.. d'r kast groeide en kromp steeds.
En ze had een poster boven d'r bed hangen met een wit tekentje erop, en dat tekentje ging echt door heel de kamer zweven Knipoog.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:49

Hahaha! Toen ik ze had gebruikt verloor ik steeds de interesse in alles wat ik net van plan was. Dus ik wilde bijv staan maar verloor halverwege de interesse dus toen had ik een half uur lang zo'n hele vreemde houding tussen staan en zitten in, en ik wilde een slok drinken nemen maar verloor de interesse en toen stroomde 't helemaal over de grond!

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:56

Citaat:
je kan idd flashbacks krijgen, dat mensen dus na lange tijd van het gebruik hun tripervaring weer herleven, maar dat kom meestal door combinatie met wiet of hasj.

ja dat bedoel ik,kon het even niet goed uitleggen.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 08:59

Een vriendin van me werkt bij de politie in Amsterdam en de verhalen die ik van haar hoor over mensen die paddo's hebben gebruikt zijn zo heftig dat ik er mooi vanaf blijf. Mensen schijnen zeer regelmatig te denken dat ze kunnen vliegen, nou dan moet je maar hopen dat je hele sterke vrienden bij je hebt die je kunnen tegenhouden. Ook heeft ze een paar keer meegemaakt dat mensen in een soort psychose blijven hangen, soms wel een week of langer (ze weet niet eens of het bij allemaal wel weer in orde is gekomen).
Het enge aan paddo's vind ik dat het een natuurproduct is en je nooit weet hoeveel werkzame stof er in zit. Verbieden lijkt me trouwens niet de oplossing, maar misschien wel proberen het moeilijker te maken grote hoeveelheden te kopen? Blijkbaar zijn vooral Franse toeristen in staat een heel bakje leeg te eten terwijl je aan veel minder genoeg hebt. De echte die-hard zullen dan misschien toch wel bij meerdere tenten paddo's gaan verzamelen, maargoed, dan ben je gewoon stom bezig, je kunt mensen niet overal tegen beschermen. Er is ook nog zoiets als zelf nadenken.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 11:19

Meer info naar buiten brengen erover! Verbieden schiet je niets mee op, dan gaan mensen het alleen maar stiekum doen en krijgje nog meer ongelukken.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:19

Ik ken ook iemand die zijn moeder en zusje probeerde te.. uhm.. zullen we maar zeggen.. met ze willen vrijen..
Hij is toen in een politie busje meegenomen en heeft toen het hele busje ondergeplast..
& nog wel paar meer dingen..

Verbieden is totale onzin..
Op de gebruiks aanwijzing staat duidelijk voor de 1e keer maximaal een halve portie..
Dan kom je er na een paar keer (als je doorgaat) vanzelf achter hoeveel je hebben kunt..
Dus de meeste 'ongevallen' komen wel door een overdosis..
Althans.. dat denk ik..

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:32

Ik denk dat die labiele pubers niet dit soort dingen moeten kopen.. En anders kan je ze gewoonin het bos plukken.. maar daar staan ook giftige tussen dus tja..
Ene verbieden heeft geen zin.. dit meisje wat gesprongen is heeft het ook laten halen door andere..

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 15:37

Ik vind dat die dingen verboden meoten worden. Ze zijn gewoon veel te gevaarlijk. Een neef van een vriendin van mij had het ook gebruikt en is uit zn slaapkamer raam gevallen, wel overleefd maar had 2 gebroken benen. Het kan ook zijn dat je in een psychose raakt, en nooit weer helemaal de oude wordt

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:20

Ik denk dat de risico's niet opwegen tegen de leuke belevenissen van verstandige gebruikers.

Vrienden van mij gingen een keer paddo's gebruiken en ze hadden afgesproken dat een paar niets zouden nemen om de rest in de gaten te houden.
Ze zouden ook in dezelfde ruimte blijven.
Daar kwam dus niks van terecht, 1tje waren ze zelfs een tijdje kwijt.
Die was dus even gaan pinnen, maar dan moet je wel langs een verlaten haven.
Als je daar in valt vinden ze je pas als je weer boven komt drijven.
Jaar daarvoor was er iemand met auto en al ingegaan, ook onder invloed van paddo's.
Dacht dat ze auto kon rijden, gelukkig zag iemand haar gaan (sterker nog hij liep z'n hond uit te laten en kon die auto zelf net ontwijken).

Er is gewoon moeilijk controle op te krijgen en daardoor is het risico veels te groot.

En dan heb ik het nog geeneens over mensen met aanleg voor psychische aandoeningen die ineens getriggerd kunnen worden.

Erg jammer voor de mensen die er wel mee om kunnen gaan.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:27

Weet je wat ik nu niet snap? Waarom zou je het eigenlijk willen gebruiken? In feite ben je bezig om heel bewust jezelf te vergiftigen, daar komen die 'mooie' hallucinaties vandaan. Van mij mogen ze al die troep verbieden, paddo's, wiet, enz..

Als mensen denken dat ze die zooi nodig hebben om een leuke avond te hebben, moeten ze misschien maar eens kritisch naar hun leven gaan kijken. Is vast op een andere manier ook leuk te maken.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:47

Nezzie schreef:
Als mensen denken dat ze die zooi nodig hebben om een leuke avond te hebben, moeten ze misschien maar eens kritisch naar hun leven gaan kijken. Is vast op een andere manier ook leuk te maken.

Dat is erg generaliserend en slaat echt nergens op.

Voor degene die een kennis bij de politie had werken: Vaak worden paddo's in combinate met bv alcohol genomen, en dat is ALTIJD een slechte zaak.

Ik denk niet dat ze het moeten verbieden, om de simpele reden dat je er nu nog enige vorm van controle over hebt. Wel kun je mensen beter voorlichten, en de verkopers zouden altijd goed moeten controleren op leeftijd.
Nu worden die dingen nog onder goede omstandigheden gekweekt, en kun je nog met enige zekerheid zeggen dat je goed spul in handen hebt. Als het in het illegale circuit gedrukt word heb je dat niet meer.
Illegaliseren is geen oplossing, het is slechts een van de vele manieren om je kop in het zand te steken.