Blafverbod in Culemborg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Blafverbod in Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 14:23

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6096 ... 2#reacties

Blafverbod in Culemborg
door onze correspondent
CULEMBORG - De gemeente Culemborg heeft een blafverbod ingesteld voor honden. In de algemene plaatselijke verordening wil het college van burgemeester en wethouders een passage opnemen die het verbiedt dieren te houden op een manier die voor omwonenden hinderlijk of schadelijk kan zijn.

Volgens een woordvoerder van de gemeente kwam het verzoek om het verbod van bewoners, een woningcorporatie en de politie.

In de modelverordening van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten staat overigens wel een bepaling over dierenoverlast, maar die stelt slechts dat het college het recht heeft gebieden aan te wijzen waar geen hinderlijke of schadelijke dieren gehouden mogen worden. Volgens de gemeente kunnen diereneigenaren nu alleen verzocht worden de overlast te beperken.

Kunnen ze beter gelijk een verbod voor het houden van honden van maken. Het is bijna onmogelijk om een hond te houden zonder dat die ooit een keer blaft.
Bovendien vinden bepaald soort omwonenden alles hinderlijk en schadelijk.
De mensheid lijkt steeds onverdraagzamer te worden.

Marloes_R

Re: Blafverbod in Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:13

Tjongejonge, dat werkt toch niet? Verward
Dan zou je dus nooit meer lekker met je hond in de tuin kunnen ravotten, want dan blaffen die van mij altijd. Zou ik meteen mijn honden weg kunnen doen. Ik vind het een erg vreemd verbod.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:15

Euh auto's maken ook lawaai en zorgen voor luchtvervuiling dus die ook maar verbieden..
En kinderen maken ook wel heel erg veel herrie soms...
En van ruziende buren komt vaak ook heel veel herrie af...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:16

Doet me denken aan die vrouw uit amerika, ze wou tekkels maar ze vond hun blafgeluid te scherp. dus deet ze hem maar naar de da om de banden door te laten snijden zo dat de hond niet meer kon blaffen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:18

Yep mijn honden mogen niet meer blaffen hier in Culemborg. Haha!
Hoorde ze net toch blaffen Cool hoe hoog zal de boete zijn? Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 15:19

katiavl schreef:
Doet me denken aan die vrouw uit amerika, ze wou tekkels maar ze vond hun blafgeluid te scherp. dus deet ze hem maar naar de da om de banden door te laten snijden zo dat de hond niet meer kon blaffen

Stembanden doorknippen is voor de hond zelf een lichte ingreep, maar hier in Nederland verboden.

Zulk soort toestanden ga je natuurlijk wel krijgen als je in een buurt woont waar buren helemaal niets kunnen hebben en je gemeente verbied het blaffen van je hond.
Alternatief is naar het asiel brengen, weet niet waar de hond zelf blijer van zou worden....

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:20

Wat een onzin zeg.
Nog even en de vogels mogen niet meer fluiten. Scheve mond

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:23

Hier in Culemborg zit er een kynologenclub, een hondenvereniging. Op een veld achter de flats. Stuk of drie flats ofzo. Tja, als die honden aan flyball doen of behendigheid, die worden helemaal blij en blaffen van opwinding. Er is al meerdere malen een klacht ingediend tegen de vereniging dat de honden overlast zouden veroorzaken.
Het is maar net hoe je het bekijkt.
Vanaf de flats werd ook vergiftigd vlees naar beneden gegooid als wraakactie, drie honden zijn er al aan overleden. Toen begonnen de flats te lobbyen tegen een bladverbod en die hebben ze gekregen.

Het is gewoon een actie om de KCC daar weg te krijgen, heel sneu.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 15:28

Roane schreef:
Hier in Culemborg zit er een kynologenclub, een hondenvereniging. Op een veld achter de flats. Stuk of drie flats ofzo. Tja, als die honden aan flyball doen of behendigheid, die worden helemaal blij en blaffen van opwinding. Er is al meerdere malen een klacht ingediend tegen de vereniging dat de honden overlast zouden veroorzaken.
Vanaf de flats werd ook vergiftigd vlees naar beneden gegooid als wraakactie, drie honden zijn er al aan overleden. Toen begonnen de flats te lobbyen tegen een bladverbod en die hebben ze gekregen.

Dat is inderdaad heel sneu.
Bij KC Culemborg heb ik verschillende keren wedstrijden gelopen en als ik me goed herinner zitten ze op sportvelden en staan die flats er nu niet bepaald direkt tegenaan.

Maar zo'n verbod kan ook voor een particulier verregaande gevolgen hebben. Je hoeft maar buren te hebben die zich overal aan storen en je hebt al een groot probleem met dit verbod.
Overigens kunnen katten 's nachts ook een bak kabaal maken maar die eigenaren hebben het voordeel dat je zelden de eigenaar van zo'n kat kunt achterhalen.

Mensen met kippen of vogels in de tuin kunnen bij onverdraagzame buren ook een behoorlijk probleem krijgen.
Jammer dat een gemeente zo ver gaat om het klagende deel van onze bevolking te steunen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:31

De flats staan er zeker niet tegenaan, maar het galmt en als je je eraan ergert dan hoor je alles.
Elk normaal persoon weet dat honden blaffen, diegene die deze wet heeft goedgekeurd heeft denk ik zelf geen hond. Duivel *brengt bezoekje*

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 15:37

Roane schreef:
De flats staan er zeker niet tegenaan, maar het galmt en als je je eraan ergert dan hoor je alles.
Elk normaal persoon weet dat honden blaffen, diegene die deze wet heeft goedgekeurd heeft denk ik zelf geen hond. Duivel *brengt bezoekje*

Maar het gaat ook veel verder dan alleen honden:

In de algemene plaatselijke verordening wil het college van burgemeester en wethouders een passage opnemen die het verbiedt dieren te houden op een manier die voor omwonenden hinderlijk of schadelijk kan zijn.

Ieder dier kan voor een onverdraagzame buur hinderlijk of schadelijk zijn of overlast bezorgen.

Het zal inderdaad wel galmen. Een normale gemeente zou kijken of er geen plek voor deze KC was waar wat minder bebouwing omheen staat. Dat lijkt me persoonlijk ook een veel betere manier dan maar gelijk een regel instellen waar je iedereen die dieren heeft mee om de oren kunt slaan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:39

Nou, als je in culemborg woont kan je je hond dus wel wegdoen!Wat een belachelijke actie zeg! Degene die het heeft bedacht zal ongetwijfeld de pest hebben aan honden! Boos!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:41

daar zal mijn zus blij mee zijn zeg :S
raar

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:42

Tallie_Ho schreef:
Nou, als je in culemborg woont kan je je hond dus wel wegdoen!Wat een belachelijke actie zeg! Degene die het heeft bedacht zal ongetwijfeld de pest hebben aan honden! Boos!

Ik ga mijn honden dus niet wegdoen. *LOL*

De KCC zou inderdaad verplaatsen, de gemeente had besloten dat daar een voetbal veld kwam voor allochtone jongeren om ze van de straat te houden. Vonden we niet erg, we waren die flatjes nu ook meer dan beu, maar de gemeente kon ons ook niets beter bieden, dus weigerden we weg te gaan. We gaan niet zomaar weg, alleen als we er iets beter voor terug krijgen (mams werkt daar, kom er ook vaak. Ik vind dat 'blaffen' reuze meevallen maar wie ben ik?)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:45

En binnenkort hebben ze geluidsoverlast van de allochtone jongeren en dan gaan ze er ook een verbod op leggen ofzo...

IK snap echt niet de houding van sommige mensen

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:46

Oh daar wil ik wel voor lobbyen, die dronken jongeren die vrijdagavond door mijn wijk struinen... Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:35

Roane schreef:

Tssssss ik hoor regelmatig de herrie van de voetbal trainingen laat staan de wedstrijden zelf vd plaatselijke voetbal club. Ik HAAT voetbal, dus............
Laten mensen elkaar toch eens wat lucht geven! Ik heb ooit besloten me voral niet te storen aan die voetbal geluiden en heb er ook gewoon geen last van. Ik hoot t wel, maar dat is wat anders!
Als je honden hoort heb je gewoon pech maar om dan giftig vlees te gooien daar waar de honden lopen vind ik moord, tja t is maar net wat je erger vindt.....

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:38

Roane schreef:
Tallie_Ho schreef:

Ik ga mijn honden dus niet wegdoen. *LOL*

De KCC zou inderdaad verplaatsen, de gemeente had besloten dat daar een voetbal veld kwam voor allochtone jongeren om ze van de straat te houden. Vonden we niet erg, we waren die flatjes nu ook meer dan beu, maar de gemeente kon ons ook niets beter bieden, dus weigerden we weg te gaan. We gaan niet zomaar weg, alleen als we er iets beter voor terug krijgen (mams werkt daar, kom er ook vaak. Ik vind dat 'blaffen' reuze meevallen maar wie ben ik?)

En wat gaan ze doen als die allochtone jongeren overlast bezorgen? Ook verbieden? Vast niet!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:00

Haha wat een ontzettende sukkels! Meer kan ik niet uit brengen! Haha!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:38

Ik geloof dat ik moet gaan verhuizen Haha!
Ach, het zal wel weer zo'n geweldige Slapen 1-april grap van de gemeente zijn Koe

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:39

Ja net zoals toen met dat nijlpaard vorig jaar.

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:40

Roane schreef:

De KC moet daar al weg, ze gaan voorlopig naar het veld van Fortitudo aan de Lange Dreef en de gemeente gaat nog in overleg voor een definitieve plaats.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:43

OMG! Nou dan kan ik mijn honden beter ophokken en een een muilkorf omdoen. Dromen Stelletje rare lui zeg, aandachttrekkers... Tis dat m'n ouders in Culemborg/Beusichem wonen maar anders was ik al lang vertrokken... Ja

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:57

Zielige mensen zitter er daar in Culemborg in het gemeente bestuur...
We kennen ze al een tijdje Clown
Me ouders zijn nu gelukkig weg uit culemborg en wonen in Beusichem wat gelukkig onder buren valt ..

Maar idd vergiftig vlees naar beneden gooien is niet menselijk meer en merendeels wat er in die flats daar woont is allochtoon.
Kunnen ze het KCC niet naar het rondeel verplaatsen of een waar het vroeger zat achter de lekzoomruiters bij de lek?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:54

irene schreef:
Roane schreef:

De KC moet daar al weg, ze gaan voorlopig naar het veld van Fortitudo aan de Lange Dreef en de gemeente gaat nog in overleg voor een definitieve plaats.

Dat was zo, maar dat is weer omgedraaid omdat het toch geen goed idee was aka; Kynologen club wilde alleen weg als ze er iets beters voor terug zouden krijgen. Fortitudo was een tijdelijke oplossing (ligt nog steeds midden in een woonwijk). Kynologen club zou van de gemeente een nieuw plaats krijgen in de nieuwbouw, nieuw clubhuis nieuw veld maar dat ging niet door. Toen zei Kynologenclub van doei. Jullie kunnen ons niet dwingen weg te gaan, wij blijven totdat JULLIE met wat beters komen om ons weg te krijgen. Knipoog

Dus nee, we gaan 'nog' niet naar fortitudo. *insider hier XD*