Kinderen voor straf in bos achtergelaten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 16:45

Citaat:

Uitgegeven: 19 maart 2007 21:47
Laatst gewijzigd: 20 maart 2007 09:57

BIBERACH - Twee kinderen uit het Zuid-Duitse Uttenweiler zijn in een bos achtergelaten omdat zij thuis niet hadden opgeruimd. Ze kregen een deken en wat speelgoed mee.

Een wandelaarster trof de koukleumende en angstige meisjes van vier en zeven jaar aan. Zij waarschuwde de politie, die de kinderen naar de familie terugbracht. Verder werd de kinderbescherming ingeschakeld, meldden Duitse media maandag.

De 29-jarige moeder en haar partner (24) waren naar eigen zeggen niet van plan de meisjes permanent achter te laten. De man wilde de kinderen 's avonds ophalen.

bron: nu.nl

Wat vinden jullie van deze manier van straffen?
Beetje uit de hand gelopen of totaal van de pot gerukt?

Valdo

Re: Kinderen voor straf in bos achtergelaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:48

echt belachelijk. er kan van alles gebeuren in dat bos of de kinderen gaan zelf opzoek naar huis en verdwalen. vind dit echt niet kunnen.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:50

Dit is belachelijk! Dalijk verdwalen die kinderen of komt er een of andere gek langs en neemt ze mee! Ik wil niet denken over wat er dan allemaal had kunnen gebeuren!
Er zijn veel betere manieren om je kinderen een standje te geven!

Moon

lekker gek ben je dan als ouder zijnde ^o)

ZitAa

Belachelijk dat ouders zo iets doen, wie weet wat er had kunnen gebeuren?! Verward

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:51

Dat is toch niet normaal. Die ouders proberen dus te zeggen: Als jullie niet lief en fatsoenlijk zijn. Hoeven we jullie niet meer. Hoezo goed voor hun zelfvertrouwen. Wie laat zijn kinderen nou achte rin het bos. Stel je voor er liep een of andere gek in het bos. Of ze waren rond gaan wandelen. Dan hadden ze die kinderen misschien nooit terug gevonden.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:51

Ongelofelijk, goede ouder ben je dan Scheve mond

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:52

Stelletje idioten! Er is toch niemand bij zijn volle verstand die 2 kleine kinderen moederziel alleen achterlaat in een bos? Zulke mensen zijn het niet waard om kinderen te hebben, vind het ook wel bijzonder dat ze gewoon weer teruggebracht zijn naar de familie? Mag hopen dat die moeder acuut onder curatele staat!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 16:53

idd, lekkere boodschap....jullie doen iets wat wij niet willen dus weg ermee..
Die kids moeten zich ongelooflijk verlaten hebben gevoeld.

Wat is er mis met even samen opruimen...het voordoen?

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:53

Gelukkig hadden ze nog wat speelgoed om mee te spelen:P
Nee maar wat een stelletje idioten zijn die ouders zeg doe je toch niet er kan van alles gebeuren

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:54

Jeetje dat is echt wel een beetje ziek!
Die kinderen moeten ze in een pleeggezin ofiets dergelijks plaatsen! Wie weet wat er had kunnen gebeueren als ze een 'fout' persoon tegen waren gekomen..

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:54

Als moeder van 2 puberende peuter/kleuters kan ik me voorstellen dat je er soms helemaal klaar mee bent maar dit......
Belachelijk.
Mijn oudste dochter is 4 en geen haar op mijn hoofd die er aan denkt haar in het bos achter te laten.
Nee.. ik stop haar in de kast Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
GRAPJE....
Bij ons bestaat de straf uit op de trap zitten en als het dan nog niet over is op je kamer zitten.

Volgens mij gebeuren er vaker rare dingen met kinderen maar komt dat niet in het daglicht. Kijk maar eens naar die SIRE reclame over kindermishandeling. De rillingen lopen dan over mijn rug.
Onze buurvrouw schreeuwt ook altijd naar haar kinderen en ik heb het vermoeden dat er ook vaak lijfelijk gestraft wordt, om het zo maar eens te zeggen. Maar ja, wanneer grijp je in!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:56

In mijn ogen ben je dan totaal gestoord. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn dochtertje achterlaat in een donker bos, omdat ze haar kamertje niet heeft opgeruimd!! Wat een onzin, waar gaat het over??
Er had van alles kunnen gebeuren en dan heb ik het nog niet over de kou. Zoiets doe je als ouders toch niet? Als je niet anders met je kinderen om kan gaan, wordt het de hoogste tijd om eens wat professionele hulp in te schakelen. Dus ouders, ga wat aan je eigen problemen doen, want dit soort praktijken zijn geen goed voorbeeld voor je eigen kinderen. Daarbij leren die kinderen dat ze niet veilig zijn bij hun ouders, dat is niet goed. Er zijn nog zoveel andere manieren om je kinderen te leren opruimen trouwens, die pedagogisch een stuk verantwoorder zijn.

Ik mag toch hopen dat er even goed naar deze ouders gekeken wordt of ze wel in staat zijn om hun kinderen normaal op te voeden. Boos!
Lijkt mij duidelijk een zwaar geval van niet.

(Die van mij is amper twee en ruimt al alles op, omdat ze zo graag meehelpt. Als je dat gedrag beloont, veel complimentjes geeft, leren ze vanzelf om mee te werken. Mijn dochter mag van mij wel eens wat minder opruimen zelfs Haha! Dat kan ze haar hele leven nog namelijk.) Knipoog

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:56

Sommige mensen zouden gewoon geen kinderen moeten krijgen tsss..how low can you gooo

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:57

Hmm

Ach ja een hond, kat, konijn gooien mensen ook los in het bos als ze ze zat zijn..
Dus waarom niet een kind. Duivel

Ik moet er niet aan denken om kinderen te nemen dus ik begin er niet aan.. Dit zouden meer mensen moeten doen.
Maar helaas doen ze dat wel en dan gebeuren in de uiterste gevallen dit soort dingen.

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:01

vreselijk !!
Er had vanalles kunne gebeuren ..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:15

nou ze hadden "gelukkig' een deken en speelgoed bij zich, dus het viel reuze mee hoor.
De kinderbescherming zal eens gaan kijken hoe het daar thuis zit. tuurlijk en volgende week lezen we: 2 kindertjes vastgebonden aan boom, de week erna kindertjes opgeknoopt aan de boom. Sommige mensen hadden gewoon nooit kinderen moeten krijgen. Als ik dan denk aan het stel bij ons op de hoek, die zou die 2 met alle liefde opvangen.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:18

bah, bij die ouders zit een flinke steek los.
stel je voor dat ze niet door aardige mensen waren gevonden, maar door een of andere kinderrovende gek? lekker dan...
arme kinders: 't zullen je pa en ma maar zijn... dan had ik het met de mijne gelukkig een stuk beter getroffen!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:25

Kieffer schreef:
Dit is belachelijk! Dalijk verdwalen die kinderen of komt er een of andere gek langs en neemt ze mee! Ik wil niet denken over wat er dan allemaal had kunnen gebeuren!
Er zijn veel betere manieren om je kinderen een standje te geven!

Precies!
Me moeder moet het niet proberen me achter te laten in het bos Nagelbijten / Gniffelen

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:27

Je moet toch gestoort zijn ook, he!! Je zet je kinderen toch niet in een bos!!

Mijn moeder ook niet (ookal heb je hier niet veel bos!)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:32

Wij hebben hier heel veel bos Haha! , maar geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan denkt om mijn kind daar achter te laten met een dekentje en wat speelgoed . Ik laat mijn kind helemaal nergens achter als ze iets fout doet. Het voorbeeld om je kind zich onveilig te laten voelen met alle gevolgen van dien later. Als zoiets gebeurt, lossen we het samen of als gezin op. Een kind heeft duidelijkheid, consequent zijn en regels nodig. Maar ook veiligheid en zekerheid. En met zo'n gestoorde oplossing haal je precies het verkeerde in kinderen naar boven. Ze kunnen er heel wat aan overhouden, psychisch.

Ik vind het trouwens een heel raar verhaal. Ze wilden hun kinderen straffen; dus je zet ze in het bos met een dekentje en speelgoed. Jaja..... Ik hoop dat deze familie goed onderzocht wordt op mishandeling e.d. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:34

totaal van de pot gerukt zo iets doe je chet gewoon niet :@

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:38

Die van mij is bijna 10 en natuurlijk word je weleens boos. Maar ik kan me niet voorstellen dat je je kind mishandelt of zoiets doet. Stel dat ik hem boos in mijn auto zet, dan ben ik zeker weten allang afgekoeld als we daar zijn. net als slaan. Als je je kind slaat en het huilt dan ga je toch niet door? Ik hoef hem niet te slaan, maar ik kan me niet voorstellen dat je zo ver gaat. In dit gezin is echt wel meer mis!!
En die van mij mag nog steeds niet overal alleen naartoe, laat staan op die leeftijd!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:44

ik kan er niet uit ophalen hou oud de kinderen waren,maar dan nog,een meid van 17 zou ik er nog niet alleen achterlaten.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:45

Citaat:
Een wandelaarster trof de koukleumende en angstige meisjes van vier en zeven jaar aan.

Errug jong dus Scheve mond