Citaat:ZAANDAM - Vanmiddag omstreeks 14:00 is er in de wijk Westerwatering aan de Langeweide een bejaarde vrouw onder een vrachtwagen terecht gekomen die achteruit reed.
Politie, ambulance, brandweer en de traumaheli zijn ter plaatse gekomen, maar het mocht niet meer baten, de vrouw is helaas overleden aan haar verwondingen.
De vrouw heeft mogelijk de vrachtwagen over het hoofd gezien, net als de chauffeur van de vrachtwagen die de vrouw niet heeft gezien. De exacte oorzaak wordt nog onderzocht. Getuigen die nog geen verklaring hebben afgelegd, worden verzocht contact op te nemen met Politie Zaanstreek-Waterland op nummer 0900-8844.
Bron: http://www.zaanzone.nl/actions/nieuws/i ... ction=read
Dit gebeurde toen mijn moeder net even pauze had van het dansen, ze zagen een traumahelicopter en zijn toen gaan kijken..
Ongelukken gebeuren maar ik denk: vrachtwagenchauffers moeten toch altijd toeteren als ze achteruit gaan, en ze hebben achteruitkijkspiegels, hoe kan het dan dan de vrouw toch doodgereden is? Ik vind eigenlijk dat er meer veiligheidsregels moeten komen voor vrachtwagens. Er gebeuren te vaak ongelukken mee. Bij mij in de wijk mogen de vrachtwagens bijvoorbeeld alleen op het parkeerterrein achteruit rijden. En zou er niet iets kunnen komen als een camara waarmee je ook helemaal achter je vrachtwagen kunt kijken. Hoe denken jullie hierover?