Bejaarde vrouw komt onder achteruitrijdende vrachtwagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bejaarde vrouw komt onder achteruitrijdende vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:12

Citaat:
ZAANDAM - Vanmiddag omstreeks 14:00 is er in de wijk Westerwatering aan de Langeweide een bejaarde vrouw onder een vrachtwagen terecht gekomen die achteruit reed.

Politie, ambulance, brandweer en de traumaheli zijn ter plaatse gekomen, maar het mocht niet meer baten, de vrouw is helaas overleden aan haar verwondingen.

De vrouw heeft mogelijk de vrachtwagen over het hoofd gezien, net als de chauffeur van de vrachtwagen die de vrouw niet heeft gezien. De exacte oorzaak wordt nog onderzocht. Getuigen die nog geen verklaring hebben afgelegd, worden verzocht contact op te nemen met Politie Zaanstreek-Waterland op nummer 0900-8844.

Bron: http://www.zaanzone.nl/actions/nieuws/i ... ction=read

Dit gebeurde toen mijn moeder net even pauze had van het dansen, ze zagen een traumahelicopter en zijn toen gaan kijken..
Ongelukken gebeuren maar ik denk: vrachtwagenchauffers moeten toch altijd toeteren als ze achteruit gaan, en ze hebben achteruitkijkspiegels, hoe kan het dan dan de vrouw toch doodgereden is? Ik vind eigenlijk dat er meer veiligheidsregels moeten komen voor vrachtwagens. Er gebeuren te vaak ongelukken mee. Bij mij in de wijk mogen de vrachtwagens bijvoorbeeld alleen op het parkeerterrein achteruit rijden. En zou er niet iets kunnen komen als een camara waarmee je ook helemaal achter je vrachtwagen kunt kijken. Hoe denken jullie hierover?

quera

Re: Bejaarde vrouw komt onder achteruitrijdende vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:16

jeetje wat erg
Elke auto/vrachtwagen heeft een dode hoek ( zo noemen ze dat volgens mij ig)
dus het kan zijn dat ide vrouw daar precies instond en dan kan de chaufeur niet zien dat daar iemand stond.
ikzelf heb nog nooit gehoort van de regel van het toeteren. het zou best zo kunnen zijn hoor maar ik heb er nooit van gehoort
ik ben het met je eens van het achteruit rijden van de vrachtwagen in woonwijken. mits het niet anders kan natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:19

Je hoort toch altijd als een vrachtwagen achteruit gaat ''tuut tuut tuut'' ?
Dat bedoelde ik met toeteren Tong uitsteken

Volgens mij kan het wel anders daar. Het vrouwtje kwam trouwens uit het bejaardetehuis dat je op de foto in de link op de achtergrond ziet, en er is ook nog een basisschool dichtbij..

Jasmijntje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:20

Volgens mij is er ook geen regel van het toeteren maar wel dat als de vrachtwagen achteruit gaat er zo'n soort piepje is..
Zodat je weet dat de vrachtwagen achteruit gaat.

Wel erg trouwens zeg!

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:22

Ja, maar oudere mensen denken ook dat ze overal over kunnen steken he Lachen Ik weet niet of dat hierbij ook was. Ja welke vrachtwagen heeft een dode hoek, dit is echt zwaar kl.o.te voor die chauffeur. Die zal zich ook erg schuldig voelen.
Veel sterkte aan de familie, en de chauffeur Lachen

mischien was ze doof

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:22

Elke achteruit rijdende vrachtauto heeft toch zo'n speciaal geluidje?! *tuut tuut tuut tuut Haha! *
Daarnaast bestaan er van die camera's die speciaal op je dode hoek staan, een paar weken terug stonden wij stil achter een vrachtwagen(gewoon normale afstand ertussen), die kwam achteruit zetten en reed zo op onze auto in. Achteraf blijkt deze vrachtwagen ook gewoon zo'n camera te hebben, dus zo zie je maar, zelfs al heb je de middelen, een ongeluk zit in een klein hoekje..(letterlijk en figuurlijk in deze gevallen)

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:23

In een vrachtwagen zie je niet alles wat achter je zit...
Wel een naar ongeluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:29

Jeetje wat naar!!! We zagen idd al de Trauma vlak boven school overvliegen. Nooit geweten dat hij zo dichtbij moest zijn. Het is zowiezo riskant al die vrachtwagens in wijken, zeker wijken als westerwatering. Maar de arme chauffeur kan hier ook niets aan doen, hij kan tenslotte niet weten dat er iemand achter hem langs loopt. Ze kunnen hoogstens een radar plaatsen zodat ze weten dat er iets achter ze zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:31

De chauffeur kan er idd niks aan doen. Maar ze zouden wel wat kunnen veranderen in de wijk zodat de vrachtwagens niet meer midden op de weg achteruit rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:33

Dat zeker, het is ook bijna onmogelijk daar in die smalle straat. Het verkeer is al een zooitje met gewone auto's daar, laat staan met vrachtwagens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:34

Idd. Maargoed, dat is vaker hier geweest. Eerst een ongeluk en dan gaan ze kijken wat er beter kan Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:37

Tja, da's nou de geweldige gemeente Zaanstad Nagelbijten / Gniffelen Pas actie ondernemen als er doden zijn gevallen. En dan moeten het vaak nog famillie of bekenden zijn van iemand bij de gemeente wil er een beetje vaart achter worden gezet Lips are sealed

vandemariene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:37

Het is erg dat zulke dingen gebeuren!!! Maar het is nooit helemaal te voorkomen!! Een achteruitrij signaal is NIET verplicht en ook al had het er op gezeten had het zo kunnen zijn dat de vrouw niet op tijd had weg kunnen komen en er zijn zat mensen die er niets van aantrekken en gewoon achter voertuigen langs lopen die achteruitrij lampen en signalen aan hebben!!IK ZEG DUS NIET DAT DIT IN DIT GEVAL ZO WAS!!! Voor er mensen zijn die zeggen dat deze vrouw wel had opgelet ed. En camera's en spiegels hebben altijd een stuk dat een dode hoek is... Maar de dode bij een vracht wagen waar altijd overgesproken wordt, is ongeveer de eerste 3 meter voor de wagen tot de eerste 4 meter naast de vrachtwagen aan de rechterkant de bijrijders kant dus!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:40

Is zo'n signaal niet eens verplicht? Dat vind ik best belachelijk. Het is zo simpel, en het kan wel voorkomen dat iemand niet weet dat zo'n ding achteruit gaat rijden...

vandemariene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:47

nope voorzover ik weet is het niet verplicht! tenzij die er op zit dan is het verplicht hem tegebruiken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:49

Dan kan er dus nog zeker wel wat veranderd worden aan de veiligheid van die dingen Lachen

vandemariene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:53

Ja das waar! Maar ook aan het gedrag en geduld van mensen... Want zomaar 50% van de mensen denken er nog wel even vlug langs te schieten... dom maar waar!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:56

ik vind het echt heel vervelend wat er gebeurd is, maar mensen zouden eigenlijk eens in een vrachtwagen gereden moeten hebben.
Pas dan zie je hoe je met vrachtwagens rekening moet houden. Want het ligt echt niet altijd aan de chauffeur!

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:58

He, dat is hier vlakbij gebeurd, vreselijk zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 00:07

Hé bah, wat naar! Scheve mond

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:59

ja wel naar natuurlijkmaar het komt toch heel vaak voor helaas!

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:06

Barco schreef:
ik vind het echt heel vervelend wat er gebeurd is, maar mensen zouden eigenlijk eens in een vrachtwagen gereden moeten hebben.
Pas dan zie je hoe je met vrachtwagens rekening moet houden. Want het ligt echt niet altijd aan de chauffeur!

precies en ik heb ook vaak zat dat kinderen bejaarden of volwassen denken ach die rijd toch rustig daar schiet ik snel effe langs erg fijn natuurlijk !!
Maar het is natuurlijk verschrikkelijk

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:09

verschrikkelijk
die chauffeur heeft een trauma voor t leven....
mijn vriend is vrachtwagenchauffeur, en ik ben wel vaak met hem mee en die dode hoek is gigantisch Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:10

vandemariene schreef:
Ja das waar! Maar ook aan het gedrag en geduld van mensen... Want zomaar 50% van de mensen denken er nog wel even vlug langs te schieten... dom maar waar!

Deze liep alleen wel met een rollator...

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:13

Niet elke vrachtwagen heeft zo'n geluidje hoor