Ritueel slachten...hoe denk jij erover??( Schokkende docu)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Ritueel slachten...hoe denk jij erover??( Schokkende docu)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 22:16

Ik wilde dit topic starten naar aanleiding van het topic"Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]" omdat er een tikje teveel hierover gediscuseerd werd.
Het is een enorm gevoelig onderwerp en ik wil ook vast mensen waarschuwen dat er in dit filmpje zeer schokkende beelden vertoont worden.
De documantaire is zowel schokkend als leerzaam en erg doordringend... aan het einde van de film wordt gezegt dat er geen copyright opzit en of de film verspreid kan worden dus dat doe ik ook bij deze...

Het is niet bedoeld om op te ruien en alleen serieuze antwoorden worden op prijs gesteld...dus aub geen kort door de bocht antwoorden van "och wat zielig" en noem maar op.

Hier is de link....denk erom...schokkende beelden en niet geschikt voor elke kijker!!

http://www.youtube.com/watch?v=HXS_Ekd_ ... ed&search=

Tinky12

Re: Ritueel slachten...hoe denk jij erover??( Schokkende docu)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 22:28

Mijn mening over het ritueel slachten....
Dat je dieren opeet vind ik tot daar aan toe...daarvoor moeten ze natuurlijk eerst geslacht worden...
Het slachten van dieren vind ik persoonlijk kunnen als dit op een zeer snelle,pijnloze en dus humane manier gebeurd.
Wat er in deze docu wordt vertoond is verre van humaan en kan nooit de bedoeling zijn van de geloofsovertuiging van velen.
Ik ben geen radicaal en ook geen vegetariër,ik eet vlees ...al is het wel met mate.Na het zien van deze docu weet ik wel dat ik geen halal/koosjer vlees wil hebben...tenminste niet daarvandaan.
Dit is natuurlijk maar 1 slachterij en ook nog eens in Amerika....
Persoonlijk vind ik ook dat je op een verpakking moet kunnen lezen of een dier hallal geslacht is of op de "normale"manier.

Het topic waarin een groep van bokt naar een slachterij hier in Nederland is geweest zag er zo anders uit...daar ging het er zeer netjes aan toe...alles was schoon en het slachten verliep zo snel en vlekkeloos dat het al gebeurd was voordat je er erg in had...en zo hoort dat ook (nogmaals chapeau dames voor de leerzame filmpjes en foto's).
Zo kan het dus ook en zo hoort het ook....
viewtopic.php?f=48&t=730842&st=0&sk=t&sd=a

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 23:25

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 00:47

hm, interessant filmpje van de TROS..

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 01:13

Zeker een intressant filmpje.

Ik ben absoluut tegen ritueel slachten.
Naar mijn mening is het onzin om een dier zo te laten lijden.
Multiculturele samenleving Boos! , Bleh Misselijk Ik kan veel hebben, maar hier kan ik boos om worden.
Nooit meer vlees bij de albert hein meenemen dus. (nou doen we zowat nooit boodschappen bij de AH).
Als alles hier in nederland zo geslacht zou gaan worden wordt ik vegetariër.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 01:29

Ik ben echt tegen onververdoofd slachten. En vind het dan ook schandalig (wat uitgezonden wordt in het Tros filmpje) dat ik onververdoofd vlees zou kunnen kopen zonder dat ik dat weet.
Ik vind het tevens ook niet normaal dat hier in Nederland een uitzondering op de wet wordt gemaakt, zodat dieren wel onverdoofd geslacht kunnen worden, om religieuze redenen.

Waarom een dier onnodig laten lijden?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 01:39

Ik vind het echt van de zotte! Boos!
Gewoon bizar!
Heb een buurvrouw die in Marokko was en ook ritueel een koe werd geslacht voor een bruiloft, nou niet normaal, die foto's alleen al! Misselijk
Nee, vind dit nergens op slaan.
En heb niets tegen multiculti om het maar even zo te zeggen maar ik vind dat dit niet zou mogen!
Helemaal nergens!
Kom nou op, hallal slachten en dan op eten, daar wordt een mens beter van!
Jaja! Verdrietig

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 01:43

Ik wil toch nog even iets toevoegen. Had het eerste filmpje niet gezien, maar kwam hem tegen in het excursie topic.

Wat erg zeg. Ik snap echt niet dat er zulke mensen rondlopen en ik moet er spontaan van huilen. Bah, verschrikkelijk dat je dit een levend wezen wil aandoen. Zoveel pijn door eerst de keel open te snijden, ingewanden eruit te halen als de koe in zo'n machine vastzit, dan eruit gooien en je ziet gewoon dat hij nog probeert op te staan Huilen

mirella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 10:35

Walgelijk filmpje.

Wat een pijn moet zo'n koe hebben als zijn keel wordt opengesneden en dan wordt ook nog de luchtpijp eruit gehaald en daarna wordt de koe op de grond gedonderd en schoppen ze ook nog bloed in zijn gezicht, bah, vind dit verre van humaan.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 10:40

Walgelijk en moet in Nederland ook absoluut verboden worden.. Als ze ritueel willen slachten doen ze dat maar fijn in land van herkomst... hier slachten we op een humane manier en anders eet je maar geen vlees. Hopelijk gaat de nederlandse regering ook eens zo denken i.p.v alles maar toestaan anders discrimineer je... belachelijk dit.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 10:43

ik hoef het filmpje niet te zien, hebe r zo ook al een beel van. ik eet vlees, ben geen vegetarier. Ik wil wel dat dieren zo snel mogelijk geslacht worden, en niet dat ze hoeven te lijdden, zoals bij hallal slachten wel gebeurd.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 10:46

Nou..het ergste vind ik eigenlijk dat dit alles gebeurd onder het toeziend ook van een Rabbi.Volgens de Thora moet je (als je dan toch vlees wilt eten) meededogen tonen door het dier een zo goed mogelijk leven te laten leven en het een snelle en pijnloze dood bezorgen.Dat kan ik hier dus niet in terug vinden...
Hoe kun je als Rabbi,die dan toch leeft volgend de wetten en waarden van de Thora,jezelf nog in de spiegel bekijken en zeggen dat er exact volgend die wetten geslacht worden...bah.

Wat mij eigenlijk heel erg verbaasde is dat er in Nederland Hallal geslacht wordt (zonder verdoving) en het vervolgens in de schappen verdwijnt bij het normaal geslachte vlees.Ik wil toch wel duidelijk weten wat ik eet en er zeker van zijn dat als ik dan een keer vlees eet,het die dus op een humane manier geslacht is...dus wel verdooft van te voren.

Ik hoop dat ze het op een redelijk korte termijn voor elkaar krijgen om het slachten zonder verdoving te verbieden en er een meldingsplicht op de vleesverpakking komt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 10:48

ik heb gekeken tot de koe werd omgedraaid daarna wilde ik het niet meer zien.
Helaas heb ik wel gelezen wat de vorige mensen hebben gepost dus heb ik wel zo'n idee.
Dat hele ritueel slachten moet verboden worden het is zo vreselijk het is niet humaan meer.
Geloofsovertuiging ga toch fietsen zal best maar dan graag in het land van herkomst en niet hier.
Wij hadden dit soort rare fratsen jaren geleden niet.....Nederland is veel te tolerant tov buitenlanders en hun slachtgedrag.

Poeh moet maar zien als ik ooit in Marokko ga wonen of er dan uberhaupt wel een slager is die voor mij een lekker varkentje slacht en voorbereidt

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:54

Ritueel slachten, snap niet dat ze dat ooit bedacht hebben. Arme dieren. Snel en pijnloos ok, maar een dier langzaam tot zijn eind laten komen? Jakkes.

Goh en wat haalt dat ritueel uit? Niks nakkes nada!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 13:15

Ik hoef het filmpje ook niet te zien, want weet al ongeveer wat daar te zien is en dat vind ik echt abnormaal!
Ik ben echt TEGEN ritueel slachten. Dieren horen gewoon op een vlugge, pijnloze manier dood te gaan.
Ik eet ook vlees en ik baal er heel erg van dat je niet weet hoe het dier geslacht is als je vlees koopt bij de AH. Als het dier ook op zo'n gruwelijke wijze is geslacht dan zou ik gelijk vegetarier worden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 13:17

Onverdooft ritueel slachten vindt ik echt niet kunnen. Dat ze er een ritueel van maken, dat moet iedereen zelf weten, maar onverdoofd slachten is barbaars!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 13:20

Ik ben er ook tegen
Dat mensen zo primitief zijn in andere landen is misschien niet tegen te houden.
Maar in een land als Nederland waar we zoiets toestaan..neee

We hoeven niet alle gebruiken van andere culturen toe telaten.
Nederland is gek wat dat betreft en slaat vaak door in dat soort dingen
Nederland is Nederland, met Nederlandse gewoontes, wil je hier wonen, prima, maar sommige gewoontjes van je eigen land gooi je dan over boord.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 13:23

in nederland worden volgens mij alle jonge koeien ritueel geslacht, dat heb ik gelezen of gehoord, bij radar ofzo geloof ik,
nederland schijnt de grootste exporteur te zijn van halal rundvlees..
ik vind het ook verschrikkelijk hoor, geen woorden voor.
had wel een keer gelezen ergens op bokt dat zo'n koe ook snel dood is, maar geloof dat niet zo,
anderen zeggen dat het een kwartier kan duren..
ik vind het gewoon stom, ben zelf christen, en het geeft niet wat je eet, dat poep je toch weer uit,
het is veel belangrijker wat je doet en waar je je mee inlaat ect.
dát is wat er toe doet.
qua geloof dan even he.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 13:25

Mijn god. Dit vind ik echt heel erg en ik moest ook even goed mijn adem uitblazen bij het horen van de dieren hun noodkreet! Het rare is alleen dat ik zo toch weer een boterham met gebraden gehakt of wat dan ook ga eten...

Ik vind het echt heel erg wat er gebeurd en ik vind het afschuwelijk om te horen. Maar ookal vinden wij dit, we eten alsnog een stuk vlees bij ons eten. Daarom vind ik eigenlijk dat ik het lef niet mag hebben om te zeggen dat ik het zielig vind e.d. Ik ben nu wel heel misselijk en draaierig door de schokkende beelden. Niet omdat ik het vies vind maar omdat ik moet denken aan de dieren die bij ons in de buurt staan. Ik moet er niet aan denken dat er zoiets met hun zal gebeuren en ik ben er dan ook zwaar op tegen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 13:35

runningkawa schreef:
Ik ben er ook tegen
Dat mensen zo primitief zijn in andere landen is misschien niet tegen te houden.
Maar in een land als Nederland waar we zoiets toestaan..neee

We hoeven niet alle gebruiken van andere culturen toe telaten.
Nederland is gek wat dat betreft en slaat vaak door in dat soort dingen
Nederland is Nederland, met Nederlandse gewoontes, wil je hier wonen, prima, maar sommige gewoontjes van je eigen land gooi je dan over boord.

precies, hier ben ik het volledig mee eens!

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 13:53

3 WOORDEN

O MIJN GOD !!!!!!!

dat is echt zo afschuwelijk bah bah dat kan echt niet Boos! Boos! Boos!
waar is die fabriek ik zal em is in de fik steken Huilen Huilen
dat is echt het meest afschuwelijke dat ik ooit heb gezien !!!!
echt niet meer normaal dat vind ik geen geloof meer dat is gewoon het ZWAAR SCHENDEN VAN DIERENRECHTEN !!!!!!
DIT KAN NIET KUNNEN WE HIER IETS TEGEN DOEN ?????
IK BEN ABSOLUUT TEGEN RITUEEL SLACHTEN Huilen Huilen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:19

Ik ben absoluut tegen ritueel slachten, omdat ik geloof dat "normaal" slachten rustiger en pijnlozer gaat.
Ik heb een collega die moslim is en met het offerfeest zelf zijn schaap slacht waar ik al hele heftige discussie mee heb gehad (tot groot genoegen van meeluisterende overige collega's Knipoog ). Ik begrijp dat in sommige landen de gebruiken anders zijn en er gewoon minder mogelijkheden zijn voor verdoofd slachten, maar ik vind niet dat we dan in een land als Nl waar die mogelijkheden er wel zijn maar ritueel moeten slachten omdat dat andermans gebruik is.

Ik moet wel zeggen dat ik ook weleens een schaap de keel doorgesneden heb zien worden (in Australie) en als het op de juiste plek en manier gebeurt is het dier ook binnen twee seconden dood. Dan nog is het niet mijn manier van doden, maar het moment van pijn is iig zeer beperkt.
Helaas begreep ik hier dat het filmpje te gruwelijk is voor woorden en de dieren zelfs nog proberen op te staan??

mirella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 14:38

Ik heb zelfs een koe weg zien lopen terwijl de keel al doorgesneden was, misschien was het in een ander filmpje maar wel bij hetzelfde bedrijf. Het dier stond op en zag een open stuk en ging daarheen, echt zo zielig, hij was totaal de weg kwijt, ik vind het echt te gek voor woorden dat dit nog kan.

Ik ben er absoluut tegen dat er zonder verdoving wordt geslacht. Het is gewoon walgelijk en zeer dieronvriendelijk.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 16:02

Ik ben het er ook mee eens, zulke primitieve en dieronwaardige toestanden moeten ze verbieden hier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 18:48

Het is gewoon walgelijk, meer kan ik er niet van zeggen.
Sommige mensen denken zo verkeerd over dieren. Het zijn geen poppen, het zijn geen producten zonder gevoel.
Ik kan er echt totaal niet bij met mijn hoofd, dat iemand er zo droog bij kan kijken, laat staan het zo'n dier aan doen.
En waarom? Omdat ze niet in voor ons verstaanbare taal kunnen uitleggen wat er ze voelen?
Wat voor recht hebben mensen om dit soort monsterlijke dingen ongestraft uit te vreten?
Het is idioot, zielig, smerig en gevoelloos en het moet echt verboden worden...