Stelling: Hitlergroet VS hoofddoekje..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Stelling: Hitlergroet VS hoofddoekje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 00:29

Mijn stelling is: Een hitler groet brengen is het zelfde als een hoofd doekje dragen.
Het gaat allebei uit van een geloofsovertuiging en dus mag het...?

ps. respecteer elkaars mening hierin.
en ik wil geen discriminatie opmerkingen...

Babeth

Re: Stelling: Hitlergroet VS hoofddoekje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:47

Ik ben het er niet mee eens.
Kijk eens wat hitler aan heeft gericht. Dat doet een hoofddoek niet. Knipoog
Een hoofddoek dragen is iets heel anders dan een hitlergroet.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:50

nee..een Hitler groet heeft Hitler bedacht en die heeft veel dingen verkeerd gedaan ..
Een hoofddoekje dragen staat in de koran, geschreven door een profeet, en niet door een of andere idioot met een rassenprobleem

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:52

Marjo_x schreef:
nee..een Hitler groet heeft Hitler bedacht en die heeft veel dingen verkeerd gedaan ..
Een hoofddoekje dragen staat in de koran, geschreven door een profeet, en niet door een of andere idioot met een rassenprobleem

Dat wilde ik verwoorden, kwam er alleen niet uit.
Ben het met jou eens dus.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 00:57

ben ik het niet mee eens...Hitler was een genie met een zieke geest die dingen verzon om hemzelf heillig te verklaren en iedereen moest zich daaraan onderwerpen.
Een hoofddoek draag je uit eigen keuze en omdat het je geloof is..word tegenwoordig niet meer opgedrongen zoals hitler dus wel deed

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:09

Hier moet ik toch even over nadenken.
Hitler verzon die dingen (vrijwel) niet zelf, daar had hij zijn mannetjes voor (zijn moeder was joods, of half joods, dat weet ik niet meer zeker).
Wie heeft er meer schade aangericht? Praat je dat over doden of onderdrukten? Door de geschiedenis heen zou het mij niets verbazen als dat 50=50 is. (Hitler een paar jaar, geloof een paar eeuwen).
In beide gevallen is de bevolking goed op te jutten, ontstaan uit armoede en/of door geloof.
Ik weet het nog niet, ik ga dit volgen. Knipoog
@ marije86: niet iedereen draagt een hoofddoek uit vrije keuze.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:12

Ik ben tegen hoofdoeken Lachen ik vind dat geloof en werk gescheiden moeten zijn.
Plus dat ik het een onderdrukkende functie hebben vind

maar dat is louter mijn mening Lachen geliefde die dan ook te respecteren

Vind het wel niet hetzelfde als hitler.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:12

@roest...toevallig zag ik dus laatst een documantaire over het dragen van hoofddoek...voor heel veel vrouwen is het tegenwoordig een eigen keuze helemaal in nl in hun eigen land helaas nog niet altijd

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:16

marije86 schreef:
@roest...toevallig zag ik dus laatst een documantaire over het dragen van hoofddoek...voor heel veel vrouwen is het tegenwoordig een eigen keuze helemaal in nl in hun eigen land helaas nog niet altijd

dan zijn we het dus eens Knipoog
1. voor heel veel vrouwen, dus niet voor allen, en in die onderzoeken worden niet alle vrouwen benaderd, helemaal niet diegene die onderdrukt zijn.
2. de joden werden niet alleen in NL achtervolgt

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:19

roest schreef:
marije86 schreef:

dan zijn we het dus eens Knipoog
1. voor heel veel vrouwen, dus niet voor allen, en in die onderzoeken worden niet alle vrouwen benaderd, helemaal niet diegene die onderdrukt zijn.
2. de joden werden niet alleen in NL achtervolgt

nee zelfde als met de hoofddoek..alleen als je een hoofddoek wel een of niet draagt word je niet aan het gas gezet

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:21

dus jij vindt de dood erger dan een leven in onderdrukking?

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:23

roest schreef:

dat is niet wat ik zeg Knipoog
Ik vind hitler veel erger dan vrouwen met een hoofdoek verplicht ja of de nee
Al die mensen die moesten schuilen..in concentratiekampen zaten...weg gehaald bij famillie vrienden.
Vrouwen die gedwongen worden een hoofddoek te dragen is ook heel erg alleen wel een groot verschil vergeleken met hitler

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:24

Mijn buurvrouw is op haar veertiende uitgehuwelijkt toen waren ze al in belgie, aan een man die veertig is.

Als ik haar vraag, hou je van me. Zegt ze het is een goede man hij slaat me niet dus heb ik geluk.

Uit de zes zusters is alleen 1 zuster uit de grepen van gedwongen huwelijk geraakt.
Ze woont alleen en draagt geen hoofddoek en af en toe wat smink

Als ik haar vraag hoe ze haar zuster ziet, vind ze haar een prutsmuts, en nog woorden waar bokt niet waardig voor is Lachen

ik ken nog veel die gedwongen onder hun sjaaltje leven, niet buitenmogen of alleen onder begeleiding van hun man.
Als ze gaan winkelen moeten ze achter hem blijven.

Ik vertel alleen wat ik ervaar Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:24

ik keur beide niet goed

wat hitler deed is met geen honderden excuzen goed te praten! dat ging allemaal veels te ver!

maar hoofddoeken? Nors opkijken
hmm lastige discussie...uit vrije wil..ja mits ze zich wel aan de regels houden zoals zonder hoofddoek werken en op de foto gaan voor ID
nee als ze zich te zwaar vasthouden aan het zware geloof en de westerse cultuur voor zwart uitmaken....dan had je hier niet moeten komen vind ik dan.....
Even voor de duidelijkheid: ik wil niet discrimineren maar heb een hekel aan alle buitenlanders (ook blanke) die in nederland komen wonen en het vertikken zich aan te passen.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:29

marije86 schreef:
roest schreef:

dat is niet wat ik zeg Knipoog
Ik vind hitler veel erger dan vrouwen met een hoofdoek verplicht ja of de nee
Al die mensen die moesten schuilen..in concentratiekampen zaten...weg gehaald bij famillie vrienden.
Vrouwen die gedwongen worden een hoofddoek te dragen is ook heel erg alleen wel een groot verschil vergeleken met hitler

Het gaat niet om die doek, maar de gedachte en het leven achter die doek

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:30

@roest...ik snap wel wat je bedoeld..alleen ik denk niet dat je dat kan vergelijken met elkaar eigenlijk.
Daar zijn er teveel verschillen voor vind ik

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:32

wat ik ook verschrikkelijk vond vorige zomer,

Een vrouw achter haar man, in een lange burke met klein vensterzicht handschoenen aan en waarschijnlijk te zwarte kousen.
Lekker warm

Gisteren waren er buren aan het inpakken voor een reis.
De camionet was bijna vol, de man plaatst iets verkeerd, en de vrouw meld het

De man: vrouw ga daar staan en zwijg Wow!

(als ze dat tege mij zouden zeggen zou die vliegen Bloos )

Maar goed ze luisterde braaf en ging stil opzij staan Boos!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:34

naadje24 schreef:
ik keur beide niet goed

wat hitler deed is met geen honderden excuzen goed te praten! dat ging allemaal veels te ver!

hmm lastige discussie...uit vrije wil..ja mits ze zich wel aan de regels houden zoals zonder hoofddoek werken en op de foto gaan voor ID
nee als ze zich te zwaar vasthouden aan het zware geloof en de westerse cultuur voor zwart uitmaken....dan had je hier niet moeten komen vind ik dan.....
Even voor de duidelijkheid: ik wil niet discrimineren maar heb een hekel aan alle buitenlanders (ook blanke) die in nederland komen wonen en het vertikken zich aan te passen.

Ik discrimineer!!! Maar niet op ras, kan dus net zo goed een rasechte Hollander zijn.
Het viel mij idd op in Turkije: Stel: Ik draag een rokje, ik vraag erom lastiggevallen te worden, maw: je moet je aanpassen aan onze cultuur, en gelijk hebben ze. Maar ik kan me irriteren dat dat op een 1 of andere manier andersom niet geldt. Wat mij nog het meeste irriteerd hieraan is NIET dat zij zich niet aanpassen, maar dat het door onze eigen overheid/bevolking veroorzaakt is/word. Wie is hier dan schuldig aan? Die turk of wijzelf?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:36

marije86 schreef:
@roest...ik snap wel wat je bedoeld..alleen ik denk niet dat je dat kan vergelijken met elkaar eigenlijk.

Is dat niet precies wat de bedoeling is van dit topic?

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:36

Waar haal je het vandaan...
Dit is echt de meest achterlijke stelling die ik in tijden voorbij heb zien komen.

De vergelijking Jodenonderdrukking, hoofddoeken kan ik nog inkomen als je echt niet weet waar je over praat maar dit?

Een hoofddoek is een kledingstuk dat wordt gedragen (meestal he...) als geloofsovertuiging. Een hitlergroet is dit in enig opzicht ook wel, maar... Als je even verder kijkt zie je dat de hitlergroet een uiting is van (zeer domme) EXTREMISTEN.
Het dragen van een hoofddoek totaal niet.

Ik zie liever mensen zonder, maar heb geen problemen met mensen die een hoofddoek dragen. In dat geval zou ik ook problemen moeten hebben met de katholieke kerk.

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:37

roest schreef:
naadje24 schreef:
ik keur beide niet goed

Ik discrimineer!!! Maar niet op ras, kan dus net zo goed een rasechte Hollander zijn.
Het viel mij idd op in Turkije: Stel: Ik draag een rokje, ik vraag erom lastiggevallen te worden, maw: je moet je aanpassen aan onze cultuur, en gelijk hebben ze. Maar ik kan me irriteren dat dat op een 1 of andere manier andersom niet geldt. Wat mij nog het meeste irriteerd hieraan is NIET dat zij zich niet aanpassen, maar dat het door onze eigen overheid/bevolking veroorzaakt is/word. Wie is hier dan schuldig aan? Die turk of wijzelf?

Waarom moeten die mensen aanpassen kwa kleding? wil je ze kledingvoorschriften gaan opleggen? Goh nu gaat ineens de vergelijking hitler wel op he.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:39

roest schreef:
marije86 schreef:

Is dat niet precies wat de bedoeling is van dit topic?

haha juist Knipoog
die vergelijking gaat dus gewoon niet omdat het twee hele andere dingen zijn

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:40

Edding3000 als je goed leest ben ik tegen alle geloofsovertuiging op het werk Lachen

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:44

Edding3000 schreef:
Dit is echt de meest achterlijke stelling die ik in tijden voorbij heb zien komen.

De vergelijking Jodenonderdrukking, hoofddoeken kan ik nog inkomen als je echt niet weet waar je over praat maar dit?

Een hoofddoek is een kledingstuk dat wordt gedragen (meestal he...) als geloofsovertuiging. Een hitlergroet is dit in enig opzicht ook wel, maar... Als je even verder kijkt zie je dat de hitlergroet een uiting is van (zeer domme) EXTREMISTEN.

Ik zie liever mensen zonder, maar heb geen problemen met mensen die een hoofddoek dragen. In dat geval zou ik ook problemen moeten hebben met de katholieke kerk.

Een uiting van zeer domme Extremisten? (Heeeeeel kort uitgelegt) Duitsland verkeerde in hongersnood, 1 man beloofde toekomst aan deze mensen in hongersnood, mensen zijn zo wanhopig, ze houden vast aan zijn woorden (ja hij begon als 'mens'). Mensen zijn zo wanhopig dat ze er alles voor over hebben om het beter te krijgen, en hitler speelde daarop in. Ik ga niet verder uitleggen.
Voor iedereen die geinterreseerd is hoe dit werkt bij de mens, ik raad je aan om deze film eens te bekijken: The Wave. Een leraar die het over dit onderwerp had, leerlingen die niet konden begrijpen dat mensen zo ver konden gaan en hij heeft de geschiedenis herhaald op deze klas.

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 01:45

roest schreef:
Edding3000 schreef:

Een uiting van zeer domme Extremisten? (Heeeeeel kort uitgelegt) Duitsland verkeerde in hongersnood, 1 man beloofde toekomst aan deze mensen in hongersnood, mensen zijn zo wanhopig, ze houden vast aan zijn woorden (ja hij begon als 'mens'). Mensen zijn zo wanhopig dat ze er alles voor over hebben om het beter te krijgen, en hitler speelde daarop in. Ik ga niet verder uitleggen.
Voor iedereen die geinterreseerd is hoe dit werkt bij de mens, ik raad je aan om deze film eens te bekijken: The Wave. Een leraar die het over dit onderwerp had, leerlingen die niet konden begrijpen dat mensen zo ver konden gaan en hij heeft de geschiedenis herhaald op deze klas.

We hebben het hier niet over de periode '40 - '45 maar over mensen die deze groet nu gebruiken lijkt me?
De mensen die nu groeten met een hitlergroet zijn compleet van het padje af.
nogmaals: ik heb het hier niet over de periode 40-45.
Laatst bijgewerkt door Edding3000 op 02-03-07 01:45, in het totaal 1 keer bewerkt