Dierenpartij stelt vragen over bontkraag minister

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderd09

Dierenpartij stelt vragen over bontkraag minister

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 22:25

Citaat:
DEN HAAG - De Partij voor de Dieren heeft minister van Economische Zaken Maria van der Hoeven (CDA) vrijdag om opheldering gevraagd over de bontkraag die zij donderdag tijdens de beëdiging droeg.

Volgens de partij heeft de woordvoerder van de bewindsvrouw bevestigd dat de kraag van vossenbont is, maar dat dit een legaal product is in Nederland.

De partij, die twee zetels in de Tweede Kamer bekleedt, heeft Van der Hoeven in een open brief om opheldering gevraagd. Zij wil weten of de minister het bontje droeg om haar opvattingen te uiten over het voorgenomen diervriendelijker beleid.

Verder is zij een e-mailactie gestart onder het motto 'Een dode vos bij Huis ten Bosch'. Hier kunnen Nederlanders reageren op het volgens de partij dieronvriendelijke signaal.

bron: nu.nl

ik vind dit toch wel heel kinderachtig, en ik vind dat de Pvvd nou niet echt positief binnen komt met zo'n betweterige actie. wat vinden jullie?

edit: foto Afbeelding

Adriana

Re: Dierenpartij stelt vragen over bontkraag minister

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:55

Sorry maar waarom is dat kinderachtig??? Vossenjacht is verboden, waarom ga je dan met zo'n bontje rondlopen???

Waarom zijn hun in de 2e kamer gekomen? Ook om hier tegen te strijden!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:57

vossenjacht is niet verboden, dus als zij een bontkraag wil dragen moet ze dat vooral doen. Ik vind het wel een goede actie opzich, misschien gaat ze dan wat beter nadenken voordat ze weer zo'n leuk kledingstuk koopt.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:42

Vossenjacht niet verboden? Ik dacht van wel. Of willen ze dat juist invoeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:45

Adriana schreef:
Vossenjacht niet verboden? Ik dacht van wel. Of willen ze dat juist invoeren?

volgen mei ook verboden of heb ik dat nou fout ?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:50

Volgens mij ook ja..

Ik vind het ook wel een goede actie. Daar is de Pvdd toch voor.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:53

Ze hebben het verboden maar omdat daardoor een vossen overpopulatie ontstond waardoor de wildstand drastisch snel achteruit ging hebben ze het daarom maar weer gelegaliseerd. Ja

Ben trouwens erg blij dat de vossen weer bejaagd mogen worden, was echt een ramp toen het nog verboden waren. Er liepen bij ons gewoon jonge vosjes over het gazon die normaal gesproken nog in hun nest moesten zitten, zo zielig. Er worden momenteel best veel vossen geschoten om weer een gezonde populatie te krijgen, ik heb er zelf dan ook geen problemen mee als daar een bont jas van gemaakt worden. Want een dode vos heeft anders geen andere functie, wel heb ik er moeite mee als er specifiek voor de bontjas een vos gefokt en gedood word.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:56

Ik vind het belachelijk. Hier in de buurt wordt op konijnen geschoten omdat er teveel van zijn.. Als ze dan gewoon daar wat vossen vangen en hier een aantal vossen loslaten.. Maarja afschieten is natuurlijk veel makkelijker en leuker!!

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:56

ik snap de Pvdd wel, want ze doen gewoon waar ze voor in de kamer zitten en verededigen hun standpunt, lijkt me niks kinderachtig aan.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:57

Laat die party zich lekker bezig houden met zinnige dingen in de politiek, ze lopen alleen maar op dieren te focussen. Hoe naief kan je zijn.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:58

MysticTinker schreef:
Ik vind het belachelijk. Hier in de buurt wordt op konijnen geschoten omdat er teveel van zijn.. Als ze dan gewoon daar wat vossen vangen en hier een aantal vossen loslaten.. Maarja afschieten is natuurlijk veel makkelijker en leuker!!

dat is natuurlijk klinklare onzin, het gaat uiteraard niet zo makkelijk als jij dat steld. die vossen breiden zich in een rap tempo uit en dan heb je straks geen konijn meer lopen...

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:03

sterker nog, dankzij het jacht verbod op de vos hebben wij in ons bos geen konijn meer over
Ik wou dat het zo makkelijk werkte als MysticTinker suggereert maar helaas zijn de bossen tegenwoordig te klein met te veel blokkades om een natuurlijk systeem foutloos te laten werken. En

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:11

Nou ik vind het een heel rot idee als een mama vos wordt doodgeschoten en dan een heel nest met kleintjes doodgaat van de honger..
Ik heb pas op tv nog een documentaire gezien waar ze hele families deden vangen (geen vossen, maar n soort katten, was ook niet in nederland) en die deden uitzetten op andere plaatsen waar ze nodig waren.
En daarna op die ene plaats zoveel mogelijk dieren castreren. Binnen een paar jaar was het probleem daar opgelost.

Hier in nederland wordt dat trouwens ook met zwerfkatten gedaan, die worden gevangen, gecastreerd, en op dezelfde plek weer uitgelaten omdat ze toch nooit meer als huiskat kunnen worden geplaatst. Moeten die dan ook maar worden geschoten? Gaat toch prima zo? Het is wat meer werk ja, maar ik zou het er graag voor over hebben.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:13

Oja en wie gaat dat betalen? Klinkt leuk hoor verder. maar ik heb toch liever dat dat geld aan school en zorg word besteedt.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:43

Dieren moeten meer rechten krijgen, ze hebben toch ook echt gevoel. Ik ben het er wel mee eens, als minister hoor je toch een beetje respect te tonen. Hiermee begeef je je wel op glad ijs.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:54

sorry maar ik vind dit gewoon onzin,mag ze zelf even weten of ze bont draagt ?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:28

Germatje schreef:
Laat die party zich lekker bezig houden met zinnige dingen in de politiek, ze lopen alleen maar op dieren te focussen. Hoe naief kan je zijn.

Psst, geheimpje he... het heet de partij van de dieren.. Clown
Wat had je dan verwacht? *LOL*

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:32

Begrijpelijk. Wagelijk mens!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:32

Een minister die bont draagt = NOT DONE.
Ze hebben toch een voorbeeldfunctie !

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:49

WildWings schreef:
Germatje schreef:

Wat had je dan verwacht? *LOL*

Nou dat een partij voor allerlei onderwerpen moet opkomen, en niet alleen voor koetjes en kalfjes Knipoog

Vanillala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:55

Germatje schreef:

Wat had je dan verwacht? *LOL*[/quote]

Nou dat een partij voor allerlei onderwerpen moet opkomen, en niet alleen voor koetjes en kalfjes Knipoog[/quote]

Ja maar zo'n partij zijn zij dus niet, zij focussen vooral op één onderwerp. En of zo'n partij nuttig is of niet, laat ik in het midden Knipoog

Hoe dan ook hebben ze wel een punt, omdat ook het fokken van vossen voor bont verboden gaat worden dit jaar. Dus is het een beetje raar dat een minister met een vossenbontje gaat rondlopen. Het IS dan misschien nog niet verboden, en het zal ook niet verboden worden om met een oud bontje rond te lopen, maar zo'n minister moet, vind ik, wel rekening houden met dit soort dingen. Ze staat dus duidelijk niet achter het besluit wat is genomen.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:55

http://www.partijvoordedieren.nl/content/view/183
Staat toch duidelijk in dat ze voor de dieren bezig zijn, lijkt mij dat de rest van de partijen wel voor de rest zorgt. Er lopen ook te veel mensen rond op de wereld. Zou jij het leuk vinden een kogel door je kop te krijgen alleen omdat je met te veel bent? Nee! lijkt me niet Knipoog

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:56

@MysticTinker; een nest jonge vossen wordt verder verzorgd door het eerst volgende paar volwassen vossen dat hun pad kruist.

Ik vind het kinklare onzin dat een minister geen bont mag dragen, dan moeten alle ministers ook vegatarisch worden.

Waarom de vacht van de doodgeschoten vos niet aan een jas maken? Het dier is dood, en om het dier nou gewoon te laten liggen en niet te gebruiken is ook zo onzinnig.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:22

solarpleure schreef:
@MysticTinker; een nest jonge vossen wordt verder verzorgd door het eerst volgende paar volwassen vossen dat hun pad kruist.

Ik vind het kinklare onzin dat een minister geen bont mag dragen, dan moeten alle ministers ook vegatarisch worden.

Waarom de vacht van de doodgeschoten vos niet aan een jas maken? Het dier is dood, en om het dier nou gewoon te laten liggen en niet te gebruiken is ook zo onzinnig.

Vegetariër bedoel je? Vind het niet eens een gek plan, onder het mom van 'iedereen word te dik, stop met vlees eten'.
Zonder bontproductie geen dood dier! Het meerendeel van die dieren worden overigens gefokt in een kooitje, niet in het wild geschoten.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:38

Soraya92 schreef:
sorry maar ik vind dit gewoon onzin,mag ze zelf even weten of ze bont draagt ?!

Tis een vrij land, tuurlijk mag ze dat. Maar of het verstandig is; is een tweede.