Wie weet hoe dit gaat ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

savanrobbie

Wie weet hoe dit gaat ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 18:12

Hallo allemaal.

Mijn zusje is op wintersport met school. Ook mijn neefje van 15 jaar is mee gegaan. De wintersport vakantie ging vanuit school. En ze zijn naar Oostenrijk.
Het was heel erg gezellig ondanks de slechte sneeuw.
Nu heeft mijn neefje en ander jongetje (wat in diezelfde groep zat) getrapt en heeft hem in zijn geslachtsdeel geraakt.
Dit jongetje moest binnen 6 uur geopereerd worden anders zou het zeker zijn dat hij onvruchtbaar zou worden. Na de operatie weten ze nog steeds niet of hij nog wel vruchtbaar is.
Mijn neefje is hier voor aangeklaagt door de ouders van het jongetje en door het ziekenhuis.
Nu is het in Oostenrijk zo, de behandelend arts oordeeld over hoe het is gegaan. Geen getuigen niks, naar aanleiding van wat de art ziet zegt hij hoe het gegaan is.
De arts had dus gezegd dat de trap nog harder dan die van een paard zou zijn geweest.
Mijn neefje moest het land verlaten, al had hij dit niet gedaan moest hij 2weken lang zitten IN Oostenrijk. Hij is met het vliegtuig naar huis gekomen en op het vliegveld in Insbruck is hij nog bijna opgepakt. Een heel gebeuren daar dus. Hij is nu veilig thuis ...

Maar weet iemand hoe dit nu verder gaat?
Gaat diezelfde straf gewoon mee naar Nederland, moet hij terug naar Oostenrijk om daar zijn straf uit te zitten?
Ik weet niet hoe het gaat, mijn oom en tante hebben het hier zo moeilijk mee.
Ik zou het graag willen horen als iemand hier iets over weet ...

Bedankt.

maartje_h

Re: Wie weet hoe dit gaat ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:15

jee dat klinkt allemaal wel heel dramatisch
ikheb geen ervaring ermee
sterkte

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:16

Phoe, dat is niet niks. Ach gut
Sorry maar ik heb er geen ervaring mee. Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat. Dus een stipje

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:20

Heb er eigenlijk ook geen ervaring mee.
Maar ze kunnen hem toch niet terug halen naar Oostenrijk om daar zijn straf uit te zitten? Hij is tenslotte minderjarig, dat zal ook wel meetellen.

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:22

jeetje wat zielig..
maar het lijkt me sterk dat hij terug moet naar oostenrijk, want hij is minderjarig..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:23

Als die arts verklaard dat die trap harder is geweest dan van een paard, komt ie in mijn ogen niet echt geloofwaardig over.

Ik heb een keer een paard iemand 2 meter door de lucht zien trappen, ik weet niet of een jongen van 15 dat gaat redden.

Hoe kwam het eigenlijk dat je neefje trapte?
Hadden ze ruzie of was het meer per ongeluk?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:24

nou het lijkt me sterk dat hij niet terug moet aangezien hij minderjarig is..
Waarom heeft hij getrapt dan?

Een trap harder dan een paard, nou dat geloof ik eerlijk gezegt niet.. Bloos

savanrobbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 23:47

Ik ben er niet bij geweest!!!
Er gingen wat praatjes heen en weer zoals, weet je wat pas pijn doet, hij trapte vanaf een bankje in die jongen zijn 'ballen'

zelf ben ik ooit getrapt door mijn eigen paard en had een scheurtje in mijn schaambeen.

Ik weet niet hoe hard hij getrapt heeft, de arts zegt dat de trap harder was dan die van een paard.
waarschijnlijk zal het er daarbinnen niet goed uit gezien hebben?

ik hou jullie op de hoogte hoe alles verder afloopt.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:58

Hij is minderjarig dus zal gok ik voor de kinderrechter moeten verschijnen, in Nederland.. maar voor jeugddetentie denk ik niet dat hij bang hoeft te zijn..hangt helemaal af van hoe het gegaan is allemaal en wat de aanklager voordraagt denk ik, op basis daarvan denk ik dat hij 'berecht' zal worden en wat zijn straf zal zijn, geen idee... Veel sterkte, trappen hoort niet, dat weet je op die leeftijd wel, als het niet uit een gevecht is voorgekomen zal het waarschijnlijk per ongeluk harder zijn aangekomen dan de bedoeling was, ongelukkig geraakt (hoewel elke trap ongelukkig is, laten we wel wezen). Ik hoop voor die jongen dat er blijvende schade zal zijn en het met een sisser afloopt.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 01:08

Wooow hee.
Wat een verhaal.
Ik weet nog dat een vriendinnetje van mij een jochie in de brugklas had getrapt in z'n ballen. Ook behoorlijk hard, maar geen gevolgen gelukkig.
Ik hoop dat het nog goed komt, anders is 't echt heel naar voor dat jongetje én je neefje.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 02:00

Aangezien hij minderjarig is zal hij denk ik niet terug naar Oostenrijk moeten.
Ik denk wel dat hij voor de jeugdrechter zal moeten komen in Nederland.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:42

jeetje wat een verhaal!
Maar dan heeft jouw neefje ook wel hard getrapt of niet? als dat jongetje geopereerd moest worden?
Ik hoop dat het allemaal goed komt... sterkte in ieder geval met alles.
hoe is je neefje eronder eigenlijk?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:51

Naar mijn weten heeft Nederland geen uitleveringsverplichting (bij minderjarigen zeker niet). Verder kan ik je niet helpen. Sterkte!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:55

heftig verhaal, ben benieuwd naar de afloop

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:45

Sorry hoor maar ik vind t voor dat andere jongetje veel erger! Die heeft er n operatie opzitten (op n kl*te plek ook nog - letterlijk) en loopt nog de kans onvruchtbaar te worden! Het lijkt me voor zijn ouders ook heel erg. Ik kan me eerlijk gezecht over jouw neefje niet ze druk maken; had hij maar niet zo keihard moeten schoppen. Harder dan n paard is natuurlijk overdreven maar een zacht schopje is t zeker niet geweest. Ik vind dat geen normaal gedrag en een straf moet hij daar in mijn ogen zeker voor krijgen!
Ik wens dat andere jongetje sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:48

Dat was mijn gedachte eerlijk gezegt ook
Het zal echt niet een zacht schopje zijn geweest als die andere jongen direct geopereerd moet worden.
Zo hard als een paard zou ik dus spreekwoordelijk oppakken, dus zien als, hij heeft uit volle macht getrapt, ipv bij een stoeipartijtje elkaar perongeluk daar raken.
En dat haal je simpelweg niet in je kop, dus je neefje is imo nogal heel erg fout.

Ik hoop ook dat het bij dat jongetje allemaal goed kan komen.
En wat zal die een pijn hebben, arm kind Verdrietig

savanrobbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 11:49

tuurlijk zal dat andere jongetje pijn hebben !!!

maar mijn oom en tante lopen de kans alles kwijt te raken door hun leuke zoon!!!!
Dat jongetje is geopereerd en kon de rest van de week gewoon weer bij de groep zijn.
mijn neefje is naar huis gestuurd, logisch.
maar ik denk dat mijn oom en tante meer in de oliebol zitten dan die ouders vand dat andere jongetje.

Tuurlijk moet mijn neefje een straf krijgen.
heel erg logisch.

maar mijn vraag was alleen maar, of 1 van jullie wist hoe en wat voor straf hij zou krijgen...

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:05

savanrobbie schreef:
tuurlijk zal dat andere jongetje pijn hebben !!!

maar mijn oom en tante lopen de kans alles kwijt te raken door hun leuke zoon!!!!
Dat jongetje is geopereerd en kon de rest van de week gewoon weer bij de groep zijn.
mijn neefje is naar huis gestuurd, logisch.
maar ik denk dat mijn oom en tante meer in de oliebol zitten dan die ouders vand dat andere jongetje.

Tuurlijk moet mijn neefje een straf krijgen.
heel erg logisch.

maar mijn vraag was alleen maar, of 1 van jullie wist hoe en wat voor straf hij zou krijgen...

En de ouders v dat jongetje dan? Maken die zich geen zorgen denk je? Misschien kan hun zoon geen kinderen krijgen door jouw neefje! Ik denk dat dat erger voor ze is dan voor jouw oom en tante hoor! Ik vind jou erg egoistisch denken je maakt je druk om je eigen fam maar ik lees nergens dat je t erg vond voor t slachtoffer en zijn fam......
Daar wordt ik n beetje naar van!

Ik heb geen idee wat voor straf jouw neefje gaat krijgen maar ik hoop n goede. Want wat hij heeft gedaan is echt ernstig.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:11

Jeetje die heeft dan wel heel hard getrapt. Hadden ze ruzie ofzo ??

Ik heb ook geen idee hoe het precies loopt, maar ik weet wel dat de verzekering er alles aan zal doen om het te verhalen. Toen ik van mijn eigen paard af viel vroeg de verzekering ook van wie het paard was om de schade te verhalen !!

savanrobbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 12:32

De ouders van dat jongetje ken ik persoonlijk. En natuurlijk zijn die boos en verdrietig!!! Maar meer een deel alleen maar omdat ze hun vakantie niet af hebben kunnen maken.

De ouders van dat jongetje zijn niet bang dat het niet goed komt.

Mijn familie inderdaad, staan op het punt misschien alles wel te verliezen.
Ze hebben een eigen winkel enz.

Iedereen die ik er over hoor praten zegt. ..
Was het je neefje maar die in zijn ballen had getrapt.

Volgens mij heb jij niet het idee wat de gevolgen er van zijn!!

Natuurlijk is mijn neefje fout geweest & natuurlijk moet hij een zware straf krijgen. Allemaal heel normaal, in mijn ogen.
En keur het ook echt niet goed wat hij gedaan heeft.

Maar het jongetje en zijn ouders hebben minder tijd van onzekerheid dan mijn oom en tante.

Misschien dat je het zelf een keer mee maakt en dan zal gaan begrijpen hoe erg het is als je kind iemand dit aan doet.
en waardoor jij als ouder zo in de oliebol komt te zitten.

want ja, hij is nog minderjarig !!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:37

Is er dan al zeker dat dit jongetje ooit kinderen kan krijgen?
Want dat neemt hij dan mee totdat hij dat ooit wil, lijkt me langer dan dat de ouders van dat jongetje aan tijd last van hebben

tja. medelijden met die ouders en dat jongetje...nee eigenlijk niet
Hij flikt zoiets stoms, niemand anders

Maar nederland kennende zal hij wel geen straf krijgen, dat krijg je hier niet eens als je iemand vermoord
Zo te horen is oostenrijk daar wat beter met de straffen
Maar om erlijk te zijn hoor je van dat land ook nooit veel rottigheid

savanrobbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 12:41

Het jongetje moet hier in Nederland nog naar het ziekenhuis om hier alles na te laten kijken.
WAARSCHIJNLIJK heeft hij geen letsel, en dat zal misschien pas blijken wanneer hij ooit voor kinderen kiest.

Ik denk dat het erger is een kind te hebben die een ander jongetje schopt

dan dat je kind geschopt wordt ...

er komen zoveel problemen enz op je af.

ik geloof wel, dat de straf die hij in oostenrijk heeft gekregen mee wordt genomen naar nederland.

het is mishandeling en hier wordt dat anders berecht dan daar.
ik weet het niet hoe het allemaal verder zal gaan lopen,
daarom was mijn vraag aan jullie ....

of iemand weet hoe dit verder loopt

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:41

Hij zal zelf geen straf krijgen, de straf is dat zijn ouders alles moeten betalen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:44

Citaat:
, en dat zal misschien pas blijken wanneer hij ooit voor kinderen kiest.

Dus wie zit er langer mee?

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:49

Het is wel erg overdreven dat jouw oom en tante alles kwijt zullen raken hoor.
Maar goed je zegt zelf al dat pas als dat andere jongetje kinderen wil zal blijken of dit wel kan..... lijkt me erger voor die ouders dan voor jouw oom en tante! Want er zal een hoop verdriet voortkomen als blijkt dat dat niet kan en de kinderwens wel aanwezig is!
Ik vind t dan ook niet fait om te zeggen dat jouw oom en tante t zwaarder hebben dan die andere ouders!
En de uitspraak 'als ik t zelf n x mee maak' is erg ongepast! Laat mijn zoontje hier lekker buiten!
Natuurlijk zullen je oom en tante zich zorgen maken, maar jij onderkent de angst v die ander ouders, en die zijn t slechtst af hoor!