Vrouw doodgebeten door jachtluipaard (België)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Maya

Vrouw doodgebeten door jachtluipaard (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 19:39

Citaat:
Geen gerechtelijk onderzoek naar incident in Olmense Zoo

TURNHOUT- Het Turnhoutse gerecht benadrukt woensdag dat er nog steeds geen onderzoeksrechter werd aangesteld in het onderzoek naar het dodelijke incident in het dierenpark De Olmense Zoo in Balen. Die beslissing werd reeds maandag genomen, maar het parket wil die nog eens extra in de verf zetten.

Het parket ziet ook na de almaar toenemende getuigenissen van kennissen van de 37-jarige Karen Aerts geen reden om een gerechtelijk onderzoek te starten en een onderzoeksrechter te vorderen. De vrienden en kennissen beweren dat het slachtoffer met medeweten van de directie meermaals na sluitingstijd bij de jachtluipaarden mocht komen. Ze stellen daarom ook dat de directie oneerlijk is door te beweren dat Karen vorige zondag heimelijk in de kooi was binnengedrongen.

Wel is er bij het parket van Turnhout sinds zondag al een opsporingsonderzoek naar de omstandigheden van het ongeval hangende. ,,Dat is ook de normale gang van zaken'', zo reageert parketwoordvoerster Inge Delissen.

,,De politie heeft onder leiding van het parket ter plaatse vaststellingen gedaan en iedereen verhoord die informatie kon verschaffen over het voorval. De eerste conclusie was dat het om een ongeval ging. Of er al dan niet iemand strafrechtelijk verantwoordelijk gesteld kan worden, zal pas blijken als het opsporingsonderzoek is afgerond. Als zou blijken dat het ongeval bijvoorbeeld het gevolg is van nalatigheid, dan kan er eventueel bekeken worden of er iemand kan worden vervolgd voor bijvoorbeeld het toebrengen van onopzettelijke slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.''

De directie van de Olmense Zoo wenst nog steeds niet te reageren op de almaar toenemende getuigenissen rond hun medeweten. Ze wachten tot het parket klaar is met het opsporingsdossier.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF14022007_113

D'er word gezegd dat ze een sleuteldief is , dat ze dom is om die kooi in te gaan .
Maar ik vind dat jullie niet zo moeten oordelen . Jullie kennen haar niet , mijn nicht was haar beste vriendin en heeft haar ook verdedigd op tv (Renate Kerkhofs)

Die vrouw is van toen die welpjes klein waren met ze opgegroeid . Ze had ze tam gemaakt , ze vertrouwde ze .
Maar ze heeft niet veel geluk in haar leven gehad . Ze zei : 'Dieren kan je nog beter vertrouwen dan mensen' .
Die dieren waren dus alles voor haar ! Ze heeft van de zoo ook een sleutel GEKREGEN omdat ze die dieren zo goed kenden .
De zoo wou op een moment een jachtluipaard verkopen en toen heeft zij € 8000 neergeteld zodat het dier kon blijven .
Dus niet meer van logisch dat ze een sleutel kreeg hé ?! Haar band met die dieren was echt super .
De dieren kwamen altijd bij haar , legden hun hoofd op haar schouder , ze is zelfs eens bij hun in slaap gevallen !
Maar waarom gebeurt er dan zo iets ? Dat weet niemand en dat zal men ook nooit weten ..

Ze is dus geen sleuteldief , maar ze ging (zoals gewoonlijk) weer eens langs bij die dieren .

Girlgamer

Re: Vrouw doodgebeten door jachtluipaard (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:42

He gatsie. Het zijn en blijven natuurlijk roofdieren en vleeseters.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:44

waarom zo iets gebeurd is omdat het wilde dieren zijn en blijven.
Die dieren doen niet aan "banden" smeden met mensen...

zo was er eens een verhaal (echt gebeurd) van een man die tijgerwelpen had, die besten mochten bij hem in bed slapen en zo.
Op een dag vonden ze die man dood terug, hoogstwaarschijnlijk is een van die tijgers beginnen likken, maar doordat die tong zo stug is is de huid opengeschuurd --> bloed geproefd en tadaa...

hier is het misschien net zo gebeurd??

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 19:52

Wirobelgje schreef:
waarom zo iets gebeurd is omdat het wilde dieren zijn en blijven.
Die dieren doen niet aan "banden" smeden met mensen...

zo was er eens een verhaal (echt gebeurd) van een man die tijgerwelpen had, die besten mochten bij hem in bed slapen en zo.
Op een dag vonden ze die man dood terug, hoogstwaarschijnlijk is een van die tijgers beginnen likken, maar doordat die tong zo stug is is de huid opengeschuurd --> bloed geproefd en tadaa...

hier is het misschien net zo gebeurd??

Tja je hebt ook honden wat ineens naar de keel van hun baasje grijpen ..
Je kan moeilijk zeggen dat honden niet aan 'banden' smeden doen met mensen ..

En ja dat kan idd wel ja .. We zullen het nooit weten Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:56

He bah..

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:04

Het is misschien wel inderdaad een hard oordeel, de Olmense Zoo wil natuurlijk niet verantwoordelijk zijn hiervoor en ze kunnen alleen niet aansprakelijk zijn voor het gedrag van hun eigen dieren wanneer een ander persoon iets "verkeerds" gedaan heeft.
Nu blijven het wilde dieren, ook al kennen ze je en heb je een goede band met ze. Lijkt me soms inderdaad moeilijk te begrijpen. Toch gebeurd het met dit soort dieren vaker. Vroeger was het de leeuwen temmer, nu is het een soort "verzorgster".
Mensen vergissen zich vaak in dieren, het zijn nu eenmaal geen mensen! (klinkt trouwens eng, slapen tussen de jachtluipaarden- doe mij maar gewone katten!)
Wens je nicht veel sterkte, lijkt me onbegrijpelijk moeilijk als een dier de reden is van de dood.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:15

Ik blijf het ontzettend dom vinden, sorry.

smano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:20

Het zijn en blijven wilde dieren dus ja vind het wel heel sneu maar eerlijk gezegd ook wel een beetje dom.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:28

Wilde beesten kan je zo lief en tam opvoeden, 1 klein ongelukje is genoeg om het met je leven te bekopen. Het gebeurt wel vaker dat 'oh zo tamme tijgers/leeuwen/beren in het niets plots iemand aanvallen. Soms door een kleine stommiteit.

Toevallig zag ik deze week op National Geographic nog zo'n incident. Een zogenaamde afgetrainde beer die een vrouw opeens aanviel. Beer zat rustig in een zaaltje te wachten op een stoel, vrouw zat langs de beer. Opeens kijkt de beer langs zich, vliegt op de vrouw af en begint te vechten. Vrouw is er gelukkig nog goed van afgekomen dankzij het alert reageren van de omstaanders.

Wat bleek er nu gebeurd te zijn op de vertraagde beelden? De vrouw was naast de beer gaan zitten, maar zat iets meer naar achter zodat de beer haar niet kon zien. Toen de beer omkeek, verschrok hij zich zo hard van de plots zo kort bij hem zittende vreemde vrouw, dat hij in een reactie een klap uitdeelde.

Zo kan het ook met deze jachtluipaarden gebeurt zijn. Een stom iets dat hun in paniek heeft doen schieten, en het is voorbij. Daarom is, of het nu de fout was van de vrouw of van de zoo, enorm dom geweest om alleen en zonder medeweten toen de kooi binnen te gaan. Het zijn en blijven nog altijd wilde dieren, hoe goed je zo ook opvoed.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:59

Miss_Maya schreef:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF14022007_113

D'er word gezegd dat ze een sleuteldief is , dat ze dom is om die kooi in te gaan .
Maar ik vind dat jullie niet zo moeten oordelen . Jullie kennen haar niet , mijn nicht was haar beste vriendin en heeft haar ook verdedigd op tv (Renate Kerkhofs)

Die vrouw is van toen die welpjes klein waren met ze opgegroeid . Ze had ze tam gemaakt , ze vertrouwde ze .
Maar ze heeft niet veel geluk in haar leven gehad . Ze zei : 'Dieren kan je nog beter vertrouwen dan mensen' .
Die dieren waren dus alles voor haar ! Ze heeft van de zoo ook een sleutel GEKREGEN omdat ze die dieren zo goed kenden .
De zoo wou op een moment een jachtluipaard verkopen en toen heeft zij € 8000 neergeteld zodat het dier kon blijven .
Dus niet meer van logisch dat ze een sleutel kreeg hé ?! Haar band met die dieren was echt super .
De dieren kwamen altijd bij haar , legden hun hoofd op haar schouder , ze is zelfs eens bij hun in slaap gevallen !
Maar waarom gebeurt er dan zo iets ? Dat weet niemand en dat zal men ook nooit weten ..

Ze is dus geen sleuteldief , maar ze ging (zoals gewoonlijk) weer eens langs bij die dieren .

Het spijt me, maar ik vind dat wat je hier nu schrijft enigszins naief.
Jachtluipaarden zijn wilde dieren. Of je ze nou van kleins af aan hebt gekend, tam gemaakt doet er niet toe. Deze dieren zijn niet al eeuwen lang gedomesticeerd (zoals bijv. de hond), diep van binnen blijven ze wild. Één verkeerde beweging (in hun ogen) en het kan idd zijn dat ze je aanvallen. Dat ligt niet aan de dieren, dat ligt aan de mens die zo stom is om zich met die dieren te bemoeien. Zodra jij je op hun territorium bevindt, heb je je aan hun regels te houden. Doe je dat niet, dan kunnen zulke dingen gebeuren. Triest, dat zeker. Vooral voor de dieren, omdat die hier (waarschijnlijk) straks weer de dupe van zijn (als in: beesten waren vals etc.).

Hoe dan ook, ontzettend dom van die vrouw om de kooi van die jachtluipaarden binnen te gaan. Goede band of niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:01

ik vind het ook een knap staaltje van overmoed ......... kom je weet toch wel beter!!

mens is er stiekum gebleven en heeft met haar leven gespeeld

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:06

xKatleentjex schreef:
Wilde beesten kan je zo lief en tam opvoeden, 1 klein ongelukje is genoeg om het met je leven te bekopen. Het gebeurt wel vaker dat 'oh zo tamme tijgers/leeuwen/beren in het niets plots iemand aanvallen. Soms door een kleine stommiteit.

Toevallig zag ik deze week op National Geographic nog zo'n incident. Een zogenaamde afgetrainde beer die een vrouw opeens aanviel. Beer zat rustig in een zaaltje te wachten op een stoel, vrouw zat langs de beer. Opeens kijkt de beer langs zich, vliegt op de vrouw af en begint te vechten. Vrouw is er gelukkig nog goed van afgekomen dankzij het alert reageren van de omstaanders.

Wat bleek er nu gebeurd te zijn op de vertraagde beelden? De vrouw was naast de beer gaan zitten, maar zat iets meer naar achter zodat de beer haar niet kon zien. Toen de beer omkeek, verschrok hij zich zo hard van de plots zo kort bij hem zittende vreemde vrouw, dat hij in een reactie een klap uitdeelde.

Zo kan het ook met deze jachtluipaarden gebeurt zijn. Een stom iets dat hun in paniek heeft doen schieten, en het is voorbij. Daarom is, of het nu de fout was van de vrouw of van de zoo, enorm dom geweest om alleen en zonder medeweten toen de kooi binnen te gaan. Het zijn en blijven nog altijd wilde dieren, hoe goed je zo ook opvoed.

Dat van die beer heb ik ook gezien! Die schrok inderdaad zo erg dat hij die vrouw aanviel.

Ik denk dat je nooit te weten komt wat dat dier bezielde. Het is en blijft een wild dier, hoe goed ze ook "afgericht" zijn. Ik vind het echt op eigen risico van deze vrouw.

Als ze maar van het jachtluipaard afblijven!!! (je hoort vaak verhalen van die dieren die worden afgemaakt omdat ze mensen aanvielen)

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:07

Volgens mij hoorde ik dat de dieren gewoon blijven leven. Denk ook dat je ze moeilijk iets kan verwijten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:09

De dieren blijven leven hoor. Dat is zelfs de wens van de nabestaanden. Het slachtoffer zelf zou het zo gewilt hebben.
Het zou trouwens van den domme zijn om de dieren af te maken wegens moordenaars. Dan kan je wel heel Afrika neerleggen Haha! .

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 23:20

xKatleentjex schreef:
De dieren blijven leven hoor. Dat is zelfs de wens van de nabestaanden. Het slachtoffer zelf zou het zo gewilt hebben.
Het zou trouwens van den domme zijn om de dieren af te maken wegens moordenaars. Dan kan je wel heel Afrika neerleggen Haha! .

Dat is ook zo. Maar het gebeurt vaak zat bij wilde dieren die als huisdier gehouden worden.

Maargoed dat is in dit geval gelukkig niet zo Lachen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:01

Citaat:
Ze heeft van de zoo ook een sleutel GEKREGEN omdat ze die dieren zo goed kenden .

Dus als ik maar vaak genoeg langs ga in een dierentuin bij de leeuwen krijg ik de sleutel??? Verward
Ronduit belachelijk! In dat geval is de dierentuin zelf hartstikke fout bezig door mensen bij wilde dieren in de kooi te laten.
Ondanks dat vind ik het een domme actie van de vrouw zelf de kooi in te gaan ook al dacht ze de dieren te kennen. Ze zitten daar niet voor niets achter slot en grendel!!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:36

Ik blijf die vrouw toch heel dom vinden! Hoe kan je denken dat dit soort dieren te vertrouwen zijn? Heel dom om dat te denken. Hoe haal je t in je hoofd om te gaan slapen ik een ruimte met wilde roofdieren? Die vrouw mag dan wel de dieren meer vertoewd hebben dan mensen maar dat is niet terecht gebleken en dat had ze kunnen weten. Of ze de sleutel nu wel of niet eerlijk had verkregen maakt niet uit voor de domme actie die ze heeft ondernomen.
Lijkt me idd niet dat de dieren worden afgemaakt daar een jachtluipaard niet geacht wordt tam te zijn, ze lopen ook niet gezellig over straat zoals honden bv.

Daarnaast heb ik ook bekenden in Artis en weet daardoor dat een leeuwenwelp van 3 maanden al link kan zijn! Dat is hun instinct en dat moet je respecteren. De verzorgers daar gaan ook niet zomaar de verblijven v de roofdieren in.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:32

vind het ook wel een beetje dom hoor!
Het is natuurlijk triest wat er is gebeurd, maar het zijn en blijven roofdieren!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:53

Ik vind het ook dom? Clown
Wel sneu ja, maarja.

NoaFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:24

Het is idd niet slim geweest van deze vrouw maar ik kan het ergens wel begrijpen.
Citaat:
Gaia wil sluiting Olmense Zoo

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 022007_017

Dat de vrouw zichzelf toegang had verschaft tot de gesloten en niet-publieke kooien door de sleutel te bemachtigen, vindt Gaia geen verschil maken. ,,Het is de verantwoordelijkheid van het park ervoor te zorgen dat die sleutel niet ontvreemd kan worden'', aldus nog De Greef.

Gaia stelt dat het veiligheidsprobleem in de zoo niet enkel aan de gebrekkige infrastructuur te wijten is, maar ook aan een foute mentaliteit van het personeel en de directie.

,,Het park kweekt bij bezoekers al jaren de indruk dat gevaarlijke roofdieren knuffelbeesten zijn. In de dierentuinwetgeving staat bijvoorbeeld dat alle contact tussen bezoeker en dier vermeden moet worden, maar in Olmen mogen de mensen de dieren voederen waar de verzorgers bijstaan. Nog geen jaar geleden stelde een band er zelfs zijn nieuwe CD voor in de kooien van gevaarlijke dieren.''

Met vetgedrukte ben ik het dus wel eens. Niet slecht bedoeld voor de zoo maar ze geven onbewust idd vaak de indruk dat deze dieren niet gevaarlijk zijn. De olmense zoo is bekend vanwege hun katten en ze komen er regelmatig mee op tv alwaar de directie/verzorgers met de dieren aan het spelen/knuffelen zijn. Tuurlijk wordt er dan wel vermeld dat deze dieren gevaarlijk zijn maar als je dan zo'n grote spinnende kat erbij ziet liggen, geeft dat toch wel een heel ander beeld. Ik kan het ergens dus wel begrijpen dat deze vrouw de kooi is ingegaan als ze dit eerder al vaker gedaan heeft met toestemming en toezicht van de directie.
Hoe dan ook is het een tragisch ongeluk

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:07

Wil hier ook even op reageren. Ten eerste vind ik het erg dat deze vrouw overleden is. Maar kan het niet ontkennen dat het echt dom is wat ze gedaan heeft. Het blijven immers WILDE dieren. Ook zijn ze door mensen opgevoed.

Ik heb namelijk zelf de ervaring kunnen beleven door in africa een cheetah te aaien. Dit was er ook een door mensen opgevoed en toch moest het onder begeleiding van een hoop rangers. En kreeg zeer duidelijke instructies mee. Het was een belevenis maar het werd me maar al te duidelijk dat deze dieren echt heel wild zijn en niks te duchten hebben... Heb er echt veel respect voor.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 23:23

Goof schreef:
Citaat:
Ze heeft van de zoo ook een sleutel GEKREGEN omdat ze die dieren zo goed kenden .

Dus als ik maar vaak genoeg langs ga in een dierentuin bij de leeuwen krijg ik de sleutel??? Verward
Ronduit belachelijk! In dat geval is de dierentuin zelf hartstikke fout bezig door mensen bij wilde dieren in de kooi te laten.
Ondanks dat vind ik het een domme actie van de vrouw zelf de kooi in te gaan ook al dacht ze de dieren te kennen. Ze zitten daar niet voor niets achter slot en grendel!!

Alsjeblief lees eens wat ik zeg .. én plaats dan een reactie (wat terecht is)

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 23:27

Dom zou ik het trouwens niet noemen ..

Ze kent die beestjes van jongs af aan . En ze denkt die te vertrouwen maar ze had het mis . En zo zijn mensen ook , alleen zonder een dodelijk afloop .
Honder bijten toch vaker en vaker mensen dood , dus honden houden is ook dom ? Zo kan je bezig blijven he ..
Ik vind het nog al naïef om zo iemand dom te noemen terwijl je nog niet eens weet hoe het in mekaar zit .
Jullie weten niks over haar leven , waarom ze bij die dieren in de kooi gaat . Maar geloven wel de media die verzint dat ze een sleuteldief is . (Pik maar eens iets wat je krijgt Vork ) .

Ik ga het hele verhaal nog niet eens opnieuw typen maar je kan wel zeggen dat ze echt steun bij die dieren vond .

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:28

Dan nog Miss_Maya, het zijn en blijven roofdieren, die altijd onvoorspelbaar kunnen reageren. Juist als ze zoveel met ze opgetrokken heeft zou ze dat moeten weten.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 23:30

MissJ schreef:
Dan nog Miss_Maya, het zijn en blijven roofdieren, die altijd onvoorspelbaar kunnen reageren. Juist als ze zoveel met ze opgetrokken heeft zou ze dat moeten weten.

Idd maar toch , er zijn zoveel mensen die gevaarlijke dingen doen !