Namen ministers bekend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Namen ministers bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 21:25

Citaat:
Alle namen ministers bekend

Den Haag, 13 febr.
Alle zestien ministers van het vierde kabinet-Balkenende zijn bekend. De grootste verrassingen zijn de geneticus en PvdA'er Ronald Plasterk als minister van Onderwijs en CDA-ideoloog Ab Klink, die minister van Volksgezondheid wordt.

De post Integratie en Wijkverbetering gaat naar oud-FNV-bestuurder Ella Vogelaar. Het PvdA-Kamerlid Bert Koenders krijgt de ministerspost Ontwikkelingssamenwerking.

De andere namen waren eerder al bekend. CDA-leider Jan Peter Balkenende wordt premier, de vicepremiers zijn PvdA-voorman Wouter Bos (Financiën) en ChristenUnie-leider André Rouvoet (Jeugd en Gezin).

Waarnemend CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen gaat zoals verwacht naar Buitenlandse Zaken, oud-minister Piet Hein Donner naar Sociale Zaken, CDA-europarlementariër Camiel Eurlings naar Verkeer en Waterstaat en de huidige minister Ernst Hirsch Ballin blijft op Justitie. Verder verhuist huidig CDA-minister Maria van der Hoeven van Onderwijs naar Economische Zaken en krijgt CDA-Kamerlid Gerda Verburg Landbouw onder zich.

Namens de PvdA komt de Nijmeegse ex-burgemeester Guusje ter Horst op Binnenlandse Zaken en hoogleraar duurzaam ondernemen Jacqueline Cramer op Milieu.

De ChristenUnie levert naast Rouvoet ook senator Eimert van Middelkoop op Defensie. (ANP)

Bron: http://www.nrc.nl

Nou, de namen zijn bekend.

Vanuit mijn vakgebied kijk ik zelf vooral ook naar Volksgezondheid. Hmm, Ab Klink (persoonlijk vind ik het al jammer dat die post naar het CDA is gegaan), de logica ontgaat me een beetje maar dat zal wel aan mij liggen... Ik moet zeggen dat ik ook maar weinig van hem weet.

Wat vinden jullie ervan?
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 15-02-07 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aanpassingen gedaan

Shadow0

Re: Namen ministers bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:45

Ronald Plasterk?? Dat vind ik een hele interessante keuze! Het is in elk geval iemand met veel binding met het vakgebied, en uitgedachte ideeen. Maar wel iemand met misschien wat te sterke opinies over bepaalde zaken, en ik ben dan ook heel benieuwd hoe dat uitpakt.

De CDA-ministers die ik wel ken vind ik helemaal niks en passen voor het grootste deel ook nog eens niet bij hun post, en ik vraag me af of dat beter is bij de namen die ik niet ken.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 21:47

ik zag het al staan in de krant
hoop dat ze het goed gaan doen Lachen

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:12

Helaas nog steeds Balkenende aan de top. Wordt tijd dat dat eens gaat veranderen. Kan ik mijn klanten tenminste echt wat bieden, ik werk op sociale zaken en met de CDA aan kop is het voor de armeren echt geen pretje!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:41

Shadow0 schreef:
De CDA-ministers die ik wel ken vind ik helemaal niks en passen voor het grootste deel ook nog eens niet bij hun post, en ik vraag me af of dat beter is bij de namen die ik niet ken.

Klopt er zijn ministers die het op hun oude posten niet goed gedaan hebben naar andere verschoven. Maria naar economsche zaken, hemeltje hechten zo weinig waarde aan zon post.

Duidelijk is dat de PvdA met pijn sociale zaken heeft moeten laten schieten dat ze een zwaargewicht als Abdoul Thaleb daar staatssecretaris maken.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 13:35

Plasterk minister & interessant hoor je nu vaker ja. Of zoals wel gezegd wordt over zijn ministerschap: 'Er wordt straks een standbeeld voor hem opgericht, óf hij kan maar beter emigreren'. Haha!

Boev

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:39

@ sarabande hij heet geen Abdoul Thaleb maar Abouthaleb dat is alleen zijn achternaam Haha!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:42

guusje ter horst.... kan ze zich nu tenminste wel zat zuipen ze heeft nu waarschijnlijk wel een chauffeur Tong uitsteken

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:40

Als ik de Limburger zo lees, dan is de voertaal van het kabinet binnenkort Limburgs. Dan heeft Rowwen Heze alsnog gelijk gehad Knipoog

We zullen wel zien wat de dames en heren ervan bakken. Hopelijk komt Balkenende V niet al te snel.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:29

Bealy schreef:
Plasterk minister & interessant hoor je nu vaker ja. Of zoals wel gezegd wordt over zijn ministerschap: 'Er wordt straks een standbeeld voor hem opgericht, óf hij kan maar beter emigreren'. Haha!

Ik vraag me af of hij het een volledige termijn volhoudt. Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:42

sarabande schreef:
Klopt er zijn ministers die het op hun oude posten niet goed gedaan hebben naar andere verschoven. Maria naar economsche zaken, hemeltje hechten zo weinig waarde aan zon post.

Duidelijk is dat de PvdA met pijn sociale zaken heeft moeten laten schieten dat ze een zwaargewicht als Abdoul Thaleb daar staatssecretaris maken.

Enne, als de PvdA zo graag Sociale Zaken had willen hebben, hadden ze daar vast wel voor gevochten. Knipoog Denk dat het juist een goede leerschool is, beginnen als staatssecretaris. Bovendien is de minister degene die de klappen opvangt als het mis gaat. Knipoog Dus nog veiliger ook.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:55

plasterk vind ik wel een goede keuze!!
en ook de minister van milieu is niet verkeerd.
Ik denk dat buiten wat CDA ministers de juiste mensen op de juiste plaatsen zitten.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:56

Wat heeft iedereen toch tegen de CDA ministers? Haha!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:02

MissJ: de beste stuurlui hebben nog altijd aan wal gestaan Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:16

MissJ schreef:

Nou.... lijkt me duidelijk.... het zijn CDA'ers Haha!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:21

Aimee schreef:
MissJ schreef:

precies!

enne: ik sta prima aan wal hoor!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:22

Aimee schreef:

Tong uitsteken
Zal ik eens een hele gewaagde uitspraak doen? Haha! Niks mis met CDAers. Haha! Haha! Haha!
*duikt weg*

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 02:05

Iemand toevallig woensdag Pauw en Witteman gezien? Ik weet even niet meer wie het was, maar het punt dat aangehaald werd was dat het afwachten is of Plasterk ook verstand heeft van het (v)mbo, basisonderwijs, studiehuis etc etc. Wat zijn kwaliteiten voor wetenschappelijk onderwijs en onderzoek betreft denk ik dat de universiteiten geen betere minister hadden kunnen wensen. Dijksma op onderwijs verbaasd me ook niets. Als oud Lsvb-ster moet zij dat toch kunnen.

Guusje op binnenland vind ik ook een goede keuze net als de keuzes van de CU.

Maar ja, het blijft afwachten,maar vooralsnog geef ik ze 't voordeel van de twijfel.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 10:36

Ja, Doeke Terpstra zei dat bij P&W.

Spuit elf Wilders heeft natuurlijk weer wat te zeuren over de dubbele nationaliteit van de beoogde staatssecretarissen Albayrak en Aboutaleb. Gaaaap

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:53

MissJ schreef:
Tong uitsteken
Zal ik eens een hele gewaagde uitspraak doen? Haha! Niks mis met CDAers. Haha! Haha! Haha!
*duikt weg*

Beetje ouwe wijn in nieuwe zakken, maar ja Wijn liep weg Knipoog .
In die aflevering van Pouw en Witteman gaven ze wel een plausibele verklaring voor het feit dat Achmed Abouthaleb (sorry Boev Bloos ) geen minister wordt, hij is nog maar kort politicus en ze willen hem niet direkt op zijn bek laten gaan, waar een aantal mensen natuurlijk op zit te wachten. Van Donner kan hij het vak en de weg binnen de ambtenaren mafia mooi leren.

Dat in die aflevering van Pouw en Witteman zijn voorganger Rob Oudkerk zat vond ik een beetje stuitent, begrijp niet dat die de publiciteit maar blijft zoeken, hij had zich bij het PVDA bestuur zelfs ter beschikking gesteld, domme man.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:01

Ze hadden Ben Bot gewoon op BZ moeten laten zitten... Niks mis mee...

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:05

Rob Oudkerk is ook zo'n man die geen blad voor de mond neemt.
Hij heeft een eigen mening en draagt die ook uit.
Helaas was het voor hem ook vechten tegen de bierkaai.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:59

Gitta1977 schreef:
Ze hadden Ben Bot gewoon op BZ moeten laten zitten... Niks mis mee...

Had Bot ook graag terug gezien, maar ik denk dat Maxime Verhagen zeker geen slechte minister zal zijn.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:00

jaantsje schreef:
Rob Oudkerk is ook zo'n man die geen blad voor de mond neemt.
Hij heeft een eigen mening en draagt die ook uit.
Helaas was het voor hem ook vechten tegen de bierkaai.

vechten tegen de bierkraai? Sorry, maar ik vond Rob Oudkerk gewoon echt geen best politicus, en ook niet bepaald iemand die je erg serieus kan nemen.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:27

Ik heb op zich niks tegen CDA ministers maar het lijkt erop dat Balkenende mensen om zich heen verzamelt die in zijn "normen en waarden" straatje passen en dat vind ik een beetje jammer.
In plaats van iemand als Joop Wijn aan te houden.