Jongens (14) opgepakt voor brengen Hitlergroet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 19:51

Citaat:

Uitgegeven: 28 januari 2007 14:45
DUIVEN - Twee 14-jarige jongens uit Duiven hebben de nacht van vrijdag op zaterdag doorgebracht in een politiecel, nadat zij in en bij een jongerencentrum in hun woonplaats de Hitlergroet hadden gebracht. Personeel van het jongerencentrum schakelde de politie in.

De jongens maakten het gebaar eerst binnen tijdens een feest. Toen zij naar buiten werden gestuurd, deden ze het nogmaals.

Justitie beslist volgens de politie wat er met de twee gaat gebeuren.

www.nu.nl

Helemaal mee eens dat ze zijn opgepakt, ik vind dit soort dingen echt niet kunnen, geintje of niet
Wat vinden jullie, is het overdreven om ze op te pakken hiervoor, of mogen ze flink aangepakt worden voor dit soort geintjes.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-01-07 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Jongens (14) opgepakt voor brengen Hitlergroet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:54

Nee is niet overdreven, drillen die handel, laat ze ze maar een flinke dosis rexpect bijbrengen, volgens mij hebben die jochie's namelijk geen idee waar ze mee bezig zijn, wordt tijd dat ze dat wél weten.

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:55

grr ze weten niet hoe erg ze er mensen mee kunnen kwetsen!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:56

Zeker niet overdreven, in de kiem smoren dit soort onzin. Van mij mag er nog wel een flinke taakstraf tegenaan gegooid worden ook. Of een verplichte stage in het Anne Frank huis ofzo. Ben overigens wel erg benieuwd van wie die kids dit hebben, van hun omgeving, gewoon stoerdoenerij of van huis uit...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:07

Een dagje naar kamp westerborg zenden en ze laten beseffen wat het betekend

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:51

napie schreef:

Inderdaad, dan piepen ze wel anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:54

Idd, dat is een gepaste straf Ja

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:55

Stuur ze naar Auschwitz en laat ze daar alle gruweldaden zien voordat ze weten waar ze het over hebben.
Dit is toch niet meer normaal Nagelbijten / Gniffelen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:57

Maar is het uberhaupt verboden dan? Er kan idd wat van gezegd worden, maar ze op laten pakken vind ik overdreven.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:34

Zwaar overdreven! Ik zou eerder die ouders aan spreken maar dan nog..... Netjes is t niet om te doen maar jee, er gaat niemand aan dood hoor. Ik heb t idee dat als t iest te maken heeft met de oorlog iedereen meteen op zijn acchterbenen staat. Wat mij betreft mag dat eens voorbij zijn.
Als mijn zoontje zo'n gebaar maakt zou ik met m gaan praten maar zou t dus niet goed vinden dat hij daar voor in n cel beland! Laten ze daar criminelen in stoppen!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:57

ShirleyA schreef:
Zwaar overdreven! Ik zou eerder die ouders aan spreken maar dan nog..... Netjes is t niet om te doen maar jee, er gaat niemand aan dood hoor. Ik heb t idee dat als t iest te maken heeft met de oorlog iedereen meteen op zijn acchterbenen staat. Wat mij betreft mag dat eens voorbij zijn.
Als mijn zoontje zo'n gebaar maakt zou ik met m gaan praten maar zou t dus niet goed vinden dat hij daar voor in n cel beland! Laten ze daar criminelen in stoppen!

Een zeer gepaste straf juist. Zulk gedrag moet je direct afstraffen, dat kan gewoon niet. Niet netjes?? Ik vind het toch wel echt veel verder gaan dan dat! Er gaat niemand dood aan?? Er zijn anders wel ontzettend veel mensen doodgegaan in de oorlog! Ik vind het juist goed dat mensen zo precies ('zo op hun achterbenen staan') als het op (de) oorlog aankomt. Het is verschrikkelijk wat er is gebeurt en dat moet niet nog een keer gebeuren. En ik vind het genoeg crimineel gedrag om daar voor in de cel te zitten. Kun je meteen overdenken wat je eigenlijk wel niet hebt gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:16

Overdreven? Super aktie!
Zoiets hoor je niet in je kop te halen.
Meteen lik op stuk, zet ze misschien ff een nachtje aan het denken wat er in die jaren allemaal gebuerd is

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:18

napie schreef:

Helemaal mee eens! Ze weten echt niet dat ze mensen hier mee kunnen kwetsen.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:18

de jeugd van tegenwoordig, is toch niet normaal meer!

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:20

tsja.. hun zijn heus niet de enigen die dat doen.. dus willen ze dan iedereen een beetje gaan oppakken daarvoor? Verward
Opzich vind ik het wel terecht hoor daar niet van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:22

Zijn er dan nog meer van de leeghoofden?
Ja, die zouden ze ook op moeten pakken en ook mee naar westerborg nemen Ja

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:25

BounceBabe schreef:
napie schreef:

Inderdaad, dan piepen ze wel anders!

Dat betwijfel ik (helaas).

Ik ben ook al eens jongeren tegen gekomen die maar al te graag met de Hitlergroet rondzwaaide op feestjes (de neef van mijn ex was bijvoorbeeld jammer genoeg zo'n kaalgeschoren type). Heb 1 keer eens geprobeert om er een discussie mee aan te gaan.
Nooit meer, de kortzichtigheid hou je echt niet voor mogelijk. Alles en iedereen die niet blank is zowiezo uitschot. R&B mag bijvoorbeeld niet gedraaid worden, want dat is muziek 'van de bruin'. Zijn ideaalbeeld was dat alle niet-blanken uit het land werden gegooid, dan zouden we een goede samenleving hebben. Dan zouden alle problemen opgelost zijn want het zijn alleen maar de kleurlingen die voor problemen zorgen. (nee hoor, geen tegenspraak mogelijk Gestoord )
Die 'mensen' vinden foto's en verhalen over de kampen in Duitsland nog grappig ook. Zolang het maar niet gebeurd bij hun makkers, volgens hun verdienen de joden (en andere groepen) het.

Triestig genoeg Verdrietig .

En ik vind het ook helemaal niet erg dat ze opgepakt zijn, integendeel. Het is hoog tijd dat men kordaat optreed tegen dit soort idiotisme. Alleen vrees ik dat de gedachtengoed van de jongeren daardoor niet zomaar veranderd. Je zou ze eigenlijk eens een lange taakstraf moeten geven in de joodse gemeenschap, dat ze zelf kunnen zien dat die mensen geen uitschot zijn.

edit: Nog even voor de duidelijkheid. De jongen waarmee ik heb geprobeerd te praten was 19...

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:25

Marlou_ schreef:
de jeugd van tegenwoordig, is toch niet normaal meer!

Beetje kort door de bocht niet? Je hebt ook gekken boven de 18 Scheve mond

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 21:26

Ik vind het helemaal niet overdreven. Hitler heeft vreselijke dingen gedaan, en om daar zo mee te gaan spotten vind ik beneden alle peil. De mensen die dit overdreven vinden kan ik ook echt niet begrijpen. Het zal je familie maar zijn, of nog erger, je zult maar familie hebben verloren dankzij Hitler

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:59

Men moest is weten hoeveel deze groet voorkomt, hoeveel mensen dit doen 'voor de lol'.
Ik vind het wel overdreven, het is een beetje vergelijkbaar met schelden met het woord kanker, daar kun je ook veel mensen pijn mee doen, maar daarvoor hoef je toch ook niet in een celletje te zitten?

Ik vind het wel erg onbeschoft als je zulk gedrag vertoont..

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 00:03

tja het is terecht dat die jongens even goed aangepakt worden maar om ze op te pakken?t zijn in mijn ogen nog geen criminelen.
en als ze dan zo streng op gaan treden tegen zulk soort acties en mensen en dingen mogen ze ook wel wat aan die site doen met katten die op hitler lijken

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 00:03

runningkawa schreef:
Zijn er dan nog meer van de leeghoofden?
Ja, die zouden ze ook op moeten pakken en ook mee naar westerborg nemen Ja

Pfffff, had je afgelopen zaterdag voor de gein hier in Apeldoorn moeten lopen, was een betoging van het NVU.....
Ik vind het gewoon schandalig dat gemeenten en de regering dit soort praktijken toestaat, ok vrijheid van meningsuiting prima, maar dit is gewoon vette racisme en pro-hitlerjugend....

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 01:02

Ik vind het opsluiten in de cel ook erg overdreven. Dat ze de tent uitgegooid zouden worden lijkt me al straf genoeg op die leeftijd, dat soort jochies gaan door een nachtje cel écht niet meer nadenken over wat er gebeurd is.

Verder vind ik dat iedereen zijn mening mag uiten, ondanks dat het kwetsend zou kunnen zijn, zolang het maar niet opruiend is. Vrijheid van meningsuiting gaat veel verder dan alleen maar mogen zeggen wat maatschappelijk aanvaardbaar is Knipoog

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:20

Ze zouden inderdaad straf moeten krijgen en dan in een buurt waar ze een hekel aan hebben. Een 2de optie zou een dwangbuis zijn, dan is een groet onmogelijk! Beetje vergezocht, maar dat zou opzich ook al een straf zijn.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:25

Ik vind het een beetje overdreven. Net dat de politie niks beters te doen heeft dan jongentjes opsluiten Rolleyes