Citaat:Dochter: ik gun mijn vader de doodstraf
GRONINGEN - De dochter van Henk van D., de man die wordt verdacht van de moord op de 12-jarige Suzanne Wisman, vindt dat haar vader de doodstraf moet krijgen. Dat zegt zij in een exclusief interview met RTV Noord.
Nicole zegt slapeloze nachten te hebben van wat er gebeurd is en omschrijft haar vader als iemand die niet te handhaven is en niet in staat is te veranderen. De daden van haar vader omschrijft ze als 'verschrikkelijk' voor de nabestaanden van Suzanne. Zij en haar moeder waren zelf stelselmatig slachtoffer van mishandeling en zouden zeker tien keer aangifte tegen Van D. hebben gedaan wegens mishandeling. Daar zou echter weinig mee gedaan zijn, zegt Nicole. Het OM bestrijdt dat. Zo werd Henk van D. in 2003 veroordeeld tot een werkstraf van 20 uur wegens mishandeling van zijn toenmalige vrouw. Begin deze maand moest hij zich voor de rechtbank in Assen verantwoorden, wegens mishandeling van zijn dochter, maar die zitting is voorlopig uitgesteld. Overigens zou een vriendin van Nicole door hem zijn aangerand. Zij heeft hier echter geen aangifte van gedaan, volgens het OM.
22/1/2007 17:43 - Terug naar de hoofdlijnen
Bron: RTV Noord Nieuwsoverzicht - 22 januari 2007: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp ... &pid=63158
Ik vind dat ze voor zoiets een uitzondering mogen maken wat betreft de doodstraf, ik zou zeggen doe het bij hem precies zo na dat hij ook bij vrouw, kind en meisje heeft gedaan.
Ik heb hier absoluut geen woorden voor, ik had hem waarschijnlijk persoonlijk iets aangedaan.