Roepen 'fiets you' naar politie geen belediging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Roepen 'fiets you' naar politie geen belediging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 17:42

Citaat:
Uitgegeven: 22 januari 2007 16:11
LELYSTAD - "Fúck you", riep de boze S.J. uit Almere op 6 november 2006 tegen de politie. Van de rechter in Lelystad moet dat kunnen. Hij sprak de 30-jarige Almeerder maandag vrij van belediging van een ambtenaar in functie.

De politierechter in Lelystad vond het gebruikte scheldwoord "niet erg aardig", maar hij vond in tegenstelling tot de politie Flevoland de term "fúck you" geen belediging. De officier van justitie overweegt in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak. Zij had tegen J. een boete van 300 euro geëist.

http://www.nu.nl/news/953372/14/Roepen_ ... iging.html

Als het geen belediging is.... Wat is het dan wel? Nagelbijten / Gniffelen

Zappa

Re: Roepen 'fiets you' naar politie geen belediging

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:45

ik ga het ook uitproberen denk ik
ben benieuwd
of ze het wel of geen belediging vinden

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:09

Dit is in mijn ogen zeker een belediging, inderdaad, als dit geen belediging is: wat dan wel?
Je hoort de politie niet te beledigen, zij proberen de orde te handhaven en dat zou je juist moeten waarderen.
@zydeco: waarom zou je het uitproberen?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:30

Ik zou de uitslag van het hoger beroep nog even afwachten voordat je dit zelf gaat uitproberen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:33

Ik vind het niet kunnen om fiets you te zeggen; , mening geven mag kan ook op andere manier bijv; /ik vind je nu een zak ofzo dat mag want je zegt ik vind .. Zeg je je bent een zak dat mag dan weer niet.
ach de ene rechter vind het ok een andere weer niet.. niets zo veranderlijk als de rechters evenals de wet die te pas en onpas in ieders voordeel gehandhaaft word.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:40

Cassidy schreef:
Ik zou de uitslag van het hoger beroep nog even afwachten voordat je dit zelf gaat uitproberen.

ik ga het zeker niet proberen
ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat k het absurd vind dat dit niet als belediging word gezien
en als je er zo gemakkelijk mee weg komt
wil ik met mijn eigen ogen wel eens zien
dus een beetje raar verwoord
maar zo bedoelde ik het een beetje

(ben af en toe een beetje raar in dat soort dingen )

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:41

Als het geen beledeging is is het een scheldwoord Tong uitsteken Knipoog

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:45

Geen belediging?
Het wordt steeds gekker Rolleyes

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:47

Cassidy schreef:

Lijkt me verstandig ja.
Ofwel; probeer het liever helemaal niet.

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:51

Schimmelig schreef:
Citaat:

Een vriendelijk verzoek. Haha! (geintje)

Je mag alles denken,
maar je kan niet alles zeggen.

Als je dit soort taal tegen een agent toe gaat laten,
waar is de grens dan ?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 19:53

flyinglady schreef:
Een vriendelijk verzoek. Haha! (geintje)

*LOL* Ligt eraan wie het zegt denk ik

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:54

oke?? apart

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:55

avanti4ever schreef:
Ik vind het niet kunnen om fiets you te zeggen; , mening geven mag kan ook op andere manier bijv; /ik vind je nu een zak ofzo dat mag want je zegt ik vind .. Zeg je je bent een zak dat mag dan weer niet.

Of je nu zegt 'je bent een zak' of 'ik vind je een zak', vind ik weinig verschil inzitten en tegenover een agent vind ik het allebei niet kunnen.

Dat van 'maar als je zegt 'ik vind' is het toch een mening' vind ik zo'n zeurargument, sorry.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:30

@misser , ik zeg ok niet dat ik het goed vind!!! er staat ook bijv ,Maar ja de wet zegt echt. dat je je mening mag geven en als je ik vind er voor zegt zou het dus wel mogen. Nogmaals het was een VOORBEELD Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:23

Pffffffffff 300,- euro voor t beledigen v n agent? Waanzin! Voor t vermoorden v n dier krijg je minder...... waar gaat t over zeg.
Ik vind t niet netjes om dat te zeggen maar t hangt er ook helemaal v af wat er is voorgevallen. Agente zijn soms echte bloedzuiger hoor. Nee dat is geen vooroordeel, heb jaren een relatie gehad met n smeris dus.........

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:20

ShirleyA schreef:
Pffffffffff 300,- euro voor t beledigen v n agent? Waanzin! Voor t vermoorden v n dier krijg je minder...... waar gaat t over zeg.
Ik vind t niet netjes om dat te zeggen maar t hangt er ook helemaal v af wat er is voorgevallen. Agente zijn soms echte bloedzuiger hoor. Nee dat is geen vooroordeel, heb jaren een relatie gehad met n smeris dus.........

Jawel, dat kan best, maar dan nog hoef je niet van leer te trekken, toch?

't Zou wat zijn als we tegen Jan en Alleman ordinair zouden gaan staan schelden als we er op een gemakkelijke manier niet uit komen.Kwestie van elementaire beleefdheid.

Dat betekent niet dat ik niet begrijp dat een politieman het ook fout kan hebben, maar dan ga je achteraf maar netjes een klacht indienen of zo.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:22

Cassidy schreef:

Idd ik heb genoeg politie in de familie ( Clown ) en reken er maar op dat niet iedere agent even coulant is wanneer zoiets naar hem of haar geroepen wordt!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:24

Cyntje schreef:
Cassidy schreef:

Idd ik heb genoeg politie in de familie ( Clown ) en reken er maar op dat niet iedere agent even coulant is wanneer zoiets naar hem of haar geroepen wordt!

En terecht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:24

Schimmelig schreef:
Citaat:
Uitgegeven: 22 januari 2007 16:11
LELYSTAD - "Fúck you", riep de boze S.J. uit Almere op 6 november 2006 tegen de politie. Van de rechter in Lelystad moet dat kunnen. Hij sprak de 30-jarige Almeerder maandag vrij van belediging van een ambtenaar in functie.

De politierechter in Lelystad vond het gebruikte scheldwoord "niet erg aardig", maar hij vond in tegenstelling tot de politie Flevoland de term "fúck you" geen belediging. De officier van justitie overweegt in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak. Zij had tegen J. een boete van 300 euro geëist.

http://www.nu.nl/news/953372/14/Roepen_ ... iging.html

Apart he? Zouden ze in het buitenland moeten doen, meteen wapenstok in je nek en nachtje politiecel met proces-verbaal. En terecht. Nazie, h*oer, mag niet, klootzak mag weer wel. Verward

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:25

Zeker terecht, zoiets hoef je in het buitenland niet te flikken hoor! Als men op zoiets simpels al geen aanpak doet,... waar gaan we dan heen met ons landje ( Rolleyes ) maarja, dat was al langer bekend Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:28

ShirleyA schreef:

Oke, kan je reaktie ook wel weer voorstellen, maar je bent zelf verantwoordelijk voor je daden, dus als je ergens voor wordt staande gehouden, ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen medewerking en voor wat je zegt. Kunnen ze zuigen, oke, maar daar is altijd een aanleiding aan vooraf. De zuigers zijn meestal de burgers die zelf op een tergende manier op het randje of helemaal niet op het randje de macht van een agent gaan uitproberen. Kan ik mij voorstellen dat er ook tussen zitten die een wat korter lontje hebben, zeker in sommige werkgebieden.

Kijken of die persoon ook fiets you tegen zijn baas kan zeggen en vrolijk verder kan gaan met zijn werk en ook nog loonsverhoging gaat krijgen? Haha! Haha! Wat zal het zijn??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:31

zydeco schreef:
ik ga het ook uitproberen denk ik
ben benieuwd
of ze het wel of geen belediging vinden

Zeer aparte houding, lekkere prettige omgangsvormen heb jij, lekker veel respect en beleefdheid bezit jij. Ik hoop voor je dat je de politie nooit nodig hebt als slachtoffer. Dat zal je een behoorlijk rot gevoel geven als ze je moeten helpen ipv dat je op ze kunt schelden, maar dan zal er ook wel weer niets goeds aan zijn.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:26

Als dat geen belediging is dan weet ik het ook niet meer.
Erg vreemd.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:29

Geen belediging? Een uiting van respect kun je het ook niet echt noemen he? Nagelbijten / Gniffelen
Waanzin, wat is er straks geoorloofd om tegen de "handhavers der wet" te brullen? Lekker respectloos wordt het hier dan, krijg je fijne samenleving!

Komt er een hoger beroep? Dat eerst dan maar eens afwachten Lachen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 12:57

Ik vind het uitschelden/beledigen van een agent niet kunnen.
Maar ik vind uitschelden/beledigen in het algemeen niet kunnen. Dus ook niet tegen je buurvrouw of een wildvreemde voorbijganger.