Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:– Inicialmente, a Aidida não disse ao Baltazar que estava grávida?
– Tinha a certeza que ele era o pai, mas não o procurei. Fiz isso tudo sozinha, sem ajuda de ninguém.
– Porquê?
– Não achei que ele seria bom pai.
sronnie schreef:Dan kun je dus niet een juiste conclusie trekken, ik ga nl. alleen op jouw informatie af over die ''stabiele'' omgeving.
Wat voor een illigale acties hij heeft gepleegd staat er ook niet bij, en of de biologische vader nu wel of niet aan was komen kloppen zijn die feiten toch gepleegd.
Lusitana schreef:Biologsiche vader heeft onder alle omstandigheden recht om zijn kind ergens vandaan te scheuren om het op te voeden?
En welk recht heeft een kind? Wat is in belang van een kind?
Lia_ schreef:Ik geef de biologische vader groot gelijk, het is toch te gek voor woorden dat een "moeder" zomaar een kind voor illegale adoptie afstaat zonder de vader daar in te kennen.
Wie zegt dat hij geen goede vader is???
Een moeder die zelf haar kind illegaal afstaat aan niet gescreende wensouders
Lusitana schreef:Er was GEEN RELATIE meer toen ze zwanger bleek. Ik vind dat wel wat uitmaken. Het is niet iets dat ze achter zijn rug om gedaan heeft, ze waren gewoon niet meer samen, dus wat heeft hij nog met haar te maken?
Lusitana schreef:Ik denk ook dat als je een relatie afbreekt met iemand, je daar goede redenen voor heeft en dat zij beter in kan schatten of hij een goede vader zou kunnen zijn, dan een ander. Misschien was hij wel aan de drank ofzo, en sloeg hij haar, weten wij veel.
Lusitana schreef:Lia_ schreef:Ik geef de biologische vader groot gelijk, het is toch te gek voor woorden dat een "moeder" zomaar een kind voor illegale adoptie afstaat zonder de vader daar in te kennen.
Wie zegt dat hij geen goede vader is???
Een moeder die zelf haar kind illegaal afstaat aan niet gescreende wensouders
Er was GEEN RELATIE meer toen ze zwanger bleek. Ik vind dat wel wat uitmaken.
Prrrr schreef:Tja - ze hebben met TWEE mensen, samen, een kind gemaakt. Lijkt me toch dat dat wel een verplichting oplevert...op zijn minst aan het kind.
Lusitana schreef:Ik vind niet dat een kind altijd "gemaakt" wordt. Er is sex en er wordt per ongeluk een eitje bevrucht. Ze zijn niet samen naar een dokter gegaan om te vragen of die even een zaadje bij een eitje wilde stoppen. Dat vind ik een kind maken.
Lusitana schreef:Een schadevergoeding van tigduizend euro eisen, lijkt me niet echt iets wat uit liefde voor het kind gedaan wordt.
Een kind uit ene beschermd nest weghalen, lijkt me ook niet iets wat je uit liefde voor een kind doet, helemaal niet als dit betekebnt dat ze eerst een tijd een tehuis in moet.
Prrrr schreef:Lusitana schreef:Ik vind niet dat een kind altijd "gemaakt" wordt. Er is sex en er wordt per ongeluk een eitje bevrucht. Ze zijn niet samen naar een dokter gegaan om te vragen of die even een zaadje bij een eitje wilde stoppen. Dat vind ik een kind maken.
Dat ben ik niet met je eens. Sex is een actie van twee mensen, en wanneer dat een actie tussen een mannetjes- en een vrouwtjesmodel is, is er een kans dat een een kind van komt - er is een leven gecreëerd dat er eerder niet was (de manier waarop die weg technisch wordt afgelegd doet in mijn opinie niet ter zake). Ik zie niet in hoe de beslissing over de toekomst van dat leven alleen bij de moeder kan liggen.