Vrouw overleden na wedstrijd waterdrinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 10:23

Dit is al de 2de keer dat ik dit lees...
Een tijdje geleden was er ook al een jongen die bijna overleed aan een watervergiftiging.
En dit was nog wel een spelletje van de radio!

Uitgegeven: 14 januari 2007 07:18
Laatst gewijzigd: 14 januari 2007 07:18
SACRAMENTO - In de Verenigde Staten is een vrouw overleden nadat zij grote hoeveelheden water had gedronken. Dit meldde de nieuwszender CNN zaterdag.

Jennifer Strange (28) had op de radio meegedaan aan het spel Hold Your Wee for a Wii (Hou je plas in voor een Wii). De deelnemer die het meeste water kon drinken zonder naar de wc te gaan, won een Nintendo Wii-videospel.

Na het spel kreeg Strange hoofdpijn en begon te huilen voordat zij overleed. Uit de lijkschouwing is gebleken dat zij aan een overmaat aan water is overleden. Hoeveel zij heeft gedronken, is niet bekend. Zij laat drie kinderen achter.

liefiej

Re: Vrouw overleden na wedstrijd waterdrinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:24

jeetje, dat is toch niet normaal!komop hej!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:25

jeetje
dus teveel water grote hoeveel heden is niet goed
sterkte voor de nabestaanden van de vrouw...
Je verwacht toch nooit aan een teveel aan water drinken te overlijden..

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:25

ik vraag me dan af hoe je daaraan kunt overlijden?Hoeveel water moet ze dan wel niet gedronken hebben?
Vind het heel sneu voor de kindjes die ze na laat en natuurlijk voor haarzelf, denk je een nintendo te gaan winnen gebeurt je dit.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:26

Ik heb ervan gehoord. Vind het echt vreemd dat zoiets kan gebeuren. De gevaren van zo'n spelletje onderzoek je toch eerst of zeg ik nu iets heel raars?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:28

wat belachelijk dat er zulke spelletjes gedaan worden dan!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 10:30

Het is al eerder gebeurt met een ontgroening, alleen die jongen ging gelukkig niet dood.

Watervergiftiging na ontgroening
De leden van de Groningse studentenvereniging Albertus Magnus, die betrokken waren bij het ontgroeningsspel dat een 21-jarige medestudent bijna het leven kostte, worden niet vervolgd. Dat maakte de politie gisteren bekend.

In het Algemeen Dagblad zegt de student: "Steeds als ik een rondje van het spel verloor, moest ik een glas water in één keer leegdrinken. Ik geloof dat ik een liter of zes heb gehad, maar precies weet ik dat niet meer." Hij werd onwel, kreeg een epileptische aanval, belandde op de intensive care en is anderhalve dag buiten westen geweest.

Uit het politieonderzoek blijkt dat er geen sprake is van een strafbaar feit. De betrokkenen waren er niet van op de hoogte dat het drinken van zoveel water riskant is. Vice-praeses van Albertus Magnus, Afke Hemmes: "In de toekomst zullen we er rekening mee houden. Geen enkel middel mag meer overmatig worden ingenomen. We zullen een onderzoek doen naar de toedracht van het voorval." Eerder ontkende de vereniging dat er sprake is van een ontgroening en spreekt liever van een 'inwerkperiode' voor nieuwe leden van de barcommissie.

Wie te veel water drinkt, kan de natriumbalans in zijn lichaam verstoren. Watervergiftiging (hyponatremia) komt in de praktijk vrijwel alleen voor bij atleten die tijdens een wedstrijd veel zweten en daarna in één keer liters water drinken. Hoeveel water fataal is, hangt onder meer af van het lichaamsgewicht, zegt de Groningse hoogleraar toxicologie in de Volkskrant. "In het algemeen geldt dat een liter of drie per uur voldoende kan zijn."

De Rijksuniversiteit Groningen, die beurzen verstrekt aan de bestuursleden van Albertus Magnus, heeft een gesprek gehad met het bestuur. "We nemen het voorval serieus, maar het intrekken van de subsidie is nog niet aan de orde. We wachten het rapport van de vereniging af", aldus een woordvoerder.

Met of zonder alcohol, ontgroenen blijft kennelijk riskant. Anna van Griethuysen, praeses van de Landelijke Kamer Van Verenigingen, wil er weinig over kwijt: "Wij gaan ervan uit dat de verenigingen goede regels hanteren."

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:39

Triest verhaal.
Dit effect is tijdens WOII uitgebreid "wetenschappelijk" onderzocht door de nazi's die graag dit soort weerzinwekkende experimenten uitvoerden, het is dus bekend. Het lijkt mij dat een lichaam ook heel duidelijk aangeeft dat er iets gebeurd waar het niet op berekend is d.m.v. signalen als heel nodig moeten plassen, ondraaglijke buikkramp, zweten, hoofpijn, paniekaanvallen. Een spelletje is leuk maar dit gaat wel heel erg ver om door te zetten.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:52

Nou... het is al sinds 1500 bekend dat alle stoffen giftig zijn, het heeft alleen te maken met in welke hoeveelheden je het tot je neemt.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 10:55

Deze dingen krijg je voordat je overlijd, dan zou je toch al een beetje moeten weten dat je moet gaan stoppen met water drinken...
spierverstijvingen, spierkrampen, hoofdpijn, misselijkheid, braakneigingen, vertroebeling van bewustzijn, desoriëntatie, flauwvallen en zelfs dus epileptische aanvallen en coma.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:39

Omdat het in wedstrijdverband was ga ik er vanuit dat ze in heel korte tijd dat water naar binnen heeft gewerkt,
op het moment van de symptomen ben je dan waarschijnlijk dus al te laat.

fabiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:53

bizar verhaal zeg.. vooral een vreemd spelletje :s
Mensen doen tegenwoordig de gekste dingen voor geld/materialen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:17

sorry vindt dit echt te erg en zeker omdat ze drie kinderen achter laat wrom doe je ook mee aan zon spel waar je leven letterlijk op het spel staat sorry heb hier echt geen worden voor

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:04

En die kinderen krijgen wel een Wii?? Scheve mond (anders is het toch zo zielig, moeder overleden en geen wii)
Onbegrijpelijk dat de moeder die volwassen is, aan zulk stompzinnige spel meedoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:14

Ok, ik ga mijn bron maar even niet bekend maken, maar ik kan jullie wel vertellen dat er ten minste een liter of 14 voor nodig is voor water dodelijk is.

En inderdaad, aan ieder teveel kun je overlijden. De meeste mensen denken er echter niet zo bij na dat je ook aan water dood kunt gaan. En deze vrouw heeft hoogstwaarschijnlijk heel wat meer gedronken dan de programmamakers hadden kunnen vermoeden.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:24

Moet je voor de grap eens proberen, een aantal glazen water achter elkaar opdrinken. Na een paar glazen gaat het je al tegenstaan en na nog een paar glazen voel je je zo beroerd zoals al aangegeven dat je uit jezelf al niet meer verder drinkt. Waar zit je verstand dat je zoveel water drinkt, met een litertje of 3 ben je er echt heel ziek van en dat je dan nog bewust doorgaat snap ik niet. Heel triest voor het gezin.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:38

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:40

Wow..
Dat is niet meer normaal..

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:41

Een gemiddeld persoon sterft na 10 L water drinken ineens. Je lichaam kan de osmotische druk niet meer handhaven, waardoor je cellen zo opzwellen tot ze barsten.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:19

Radiozender heeft dus slecht zijn huiswerk gedaan.....

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:39

Dit is niet de eerste keer.. Scheve mond

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:34

Wat verschrikkelijk zeg Scheve mond Ik word er helemaal stil van
En idd.. dit is niet de eerste keer, dat je voor zo'n stom spel je leven vergeeft

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:35

Las het gisteren, ze had ook nog kinderen, zou ze de wedstrijd gewonnen hebben?

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:37

boh niet normaal!
leuk voor die kinderen dat spelletje Boos!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:01

jeetje zeg... ik geloof dat 7 liter dodelijk is.

het komt doordat het water al het zout uit je lichaam wegspoelt. maar zout hebben je nieren etc. nodig, dus als dat er niet meer is ga je dood.
ik dacht dat dit wel bekend was. degene die dit heeft verzonnen heeft echt een groot probleem.

vreselijk vind ik het. echt vreselijk.