Jongen doet Saddam na en hangt zichzelf op.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Jongen doet Saddam na en hangt zichzelf op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 16:21

HOUSTON (ANP) - De politie in het Amerikaanse Webster (Texas) sluit niet uit dat een jongen die zichzelf ophing de executie van Saddam Hussein nadeed. De 10-jarige was zondag dood in zijn slaapkamer aangetroffen.

Hij had zich aan een stapelbed opgehangen. Dat meldden Amerikaanse media donderdag. Sergio Pelico had de terechtstelling van de verdreven Iraakse dictator zaterdag op televisie gezien. Ook zijn familie vreest dat de jongen de executie wilde nadoen, en dat het experiment uit de hand liep.
Volgens een oom was Sergio een blij en nieuwsgierig kind. De politie vernam dat de jongen boos was geweest omdat hij geen kerstgeschenk had gekregen van zijn vader. Maar de onderzoekers geloven niet dat hij daarom zichzelf wilde doden.

Bron

Wáárom laten ouders hun kinderen zulke beelden zien? Scheve mond

Eva1975

Re: Jongen doet Saddam na en hangt zichzelf op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:24

Niet echt handig om dat na te doen... gelukkig is mijn kleine nog niet zo groot dat hij dat al na gaat doen.
En hopelijk doet hij nooit van die rare dingen... als is het nu al een kleine dondersteen.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:26

Triest, maar zulke dingen blijven meestal niet uit. Alhoewel ik toch altijd weer schokkend reageer als ik zoiets op het nieuws verneem.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:26

Heel vaak kun je niet voorkomen dat kinderen deze beelden te zien krijgen. Ook al zorg je er voor dat ze het niet zien thuis op tv. Dan zien ze het vaak wel bij een vriendje of zoeken het op het internet op...

Wel erg treurig dat dit is gebeurd.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:28

Faelivrin schreef:

Wáárom laten ouders hun kinderen zulke beelden zien? Scheve mond

dit vind ik dan dus wel een beetje dom hea, wat moet je dan je kinderen afschermen tegen alles wat slecht en kwaad is zodat ze als ze dan 18 en 'zelfstandig' zijn terecht komen in een wereld waarvan ze niets kennen, dat ze zo naief zijn dat ze de gevaren niet zien? zodat ze niet weten hoe het werkt in de wereld? kom nou, die ouders hadden dat kind juist BETER in moeten lichten en er over moeten praten ipv het gewoon niet te laten zien. moet je vooral doen, een muurtje om ze heen bouwen. pff..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:32

Sjah, in amerika is de hanging game wel populair en dus een groot probleem. Mischien heeft het hier mee te maken. Plus dat ik vind dat beelden van een ophanging niet moeten uitgezonden worden.
En elk kind kon ze zien.... plus de waarden van een ophanging aan een kind laten zien... heeft niks met een muurtje rond je bouwen te maken.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:37

als ze het willen zien zien ze het toch wel, dan kan je het maar beter samen bekijken en er over praten, en daarnaast het hoeft idd niet te maken te hebben met Saddam, want wat jij al zegt, de hanging game is groots, steeds jongere kinderen sterven eraan..

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:40

katiavl schreef:
Sjah, in amerika is de hanging game wel populair en dus een groot probleem. Mischien heeft het hier mee te maken. Plus dat ik vind dat beelden van een ophanging niet moeten uitgezonden worden.
En elk kind kon ze zien.... plus de waarden van een ophanging aan een kind laten zien... heeft niks met een muurtje rond je bouwen te maken.

De ophanging kreeg je niet eens te zien...alleen dat ie een zwart ding om zijn nek kreeg en de touw om zijn hoofd meer niet...en je zag hem er alleen gruwelijk erbij liggen maar er waren geen schokkende beelden...Tenminste je zag hem niet doodgaan of hoe ze hem ophingen...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:43

Ik stond toch wel een beetje vreemd te kijken toen ik dit bericht las...
10 jaar... toen ik 10 was had ik dus nooit de gedachte om me eigen op te hangen (nu ook niet..)
Over dat een muurtje opbouwen, ik snap best dat je niet alles voor een kind kan verzwijgen. Maar ik vraag me af of hij dat héle filmpje heeft gezien. dat je alles zag waarbij Saddam werd opgehangen, of alleen dat hij naar de strop liep en dat het beeld daarna zwart werd.
Als hij alles heeft gezien vind ik het ook niet echt kunnen, ik vind dat een kind van 10jaar niet álles hoeft te weten en te zien.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:45

de beelden waarbij hij daadwerkelijk opgehangen word zijn nergens uitgezonden, en in amerika is er vaak een grotere censuur als hier dus dat zal daar ook niet zo zijn, ik vraag me uberhaupt af of het tot daar wel gefilmd is.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:46

DresslOver schreef:
de beelden waarbij hij daadwerkelijk opgehangen word zijn nergens uitgezonden, en in amerika is er vaak een grotere censuur als hier dus dat zal daar ook niet zo zijn, ik vraag me uberhaupt af of het tot daar wel gefilmd is.

maar op het nieuws hoorde ik dat de beelden van de ophanging over de hele wereld zijn gegaan...
het zal maybe ook nog wel ergens op internet staan (zullen heus wel een paar gekken geweest zijn die het erop hebben gezet)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:55

Verschrikkelijk zoiets! Vraag me echt af waar dat joch zijn verstand heeft zitten... ik vind het vreselijk voor hem en zijn familie/vrienden, maar toen ik 10 was wist ik preciés wat er kan gebeuren als je zoiets doms doet. Scheve mond
Misschien is dit eerder een verwijt naar de ouders... ik weet uiteraard niet hoe zijn opvoeding is gegaan.

Ik denk ook niet dat je moet proberen kinderen zulke beelden niet te laten zien. Je kunt beter energie steken in het bijbrengen van verstand, zodat een kind zelf kan uitmaken wat onverstandig is en wat niet. Je houdt het toch niet tegen dat een kind zulke dingen ziet (games, tv, pc, internet), dus dan zou ik geruster zijn als het kind ze wél ziet en weet dat dat iets heel ergs is en er niet bij in de buurt komt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:59

casperrr schreef:
Ik stond toch wel een beetje vreemd te kijken toen ik dit bericht las...
10 jaar... toen ik 10 was had ik dus nooit de gedachte om me eigen op te hangen (nu ook niet..)
Over dat een muurtje opbouwen, ik snap best dat je niet alles voor een kind kan verzwijgen. Maar ik vraag me af of hij dat héle filmpje heeft gezien. dat je alles zag waarbij Saddam werd opgehangen, of alleen dat hij naar de strop liep en dat het beeld daarna zwart werd.
Als hij alles heeft gezien vind ik het ook niet echt kunnen, ik vind dat een kind van 10jaar niet álles hoeft te weten en te zien.

In amerika is het een serieus probleem, het is daar in om je op te hangen en dan te bezwijmelen = kick
Veel kinderen zijn er al mee gesneufeld. Mischien heeft het hier wel mee te maken.
Op oprah was er ook eens een programma over, en dat kindje wou ook iemand nadoen

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:04

Volgens mij is Amerika grotendeels een groot problemenland...
Hoor er bijna alleen maar problemen over... Vind het echt niet gezond als er in een land een kick is om je eigen op te hangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:09

Iemand van 10 is geen baby... Een jongen van 10 jaar oud, weet dat als hij zich ophangt, hij dood gaat.

Iemand van die leeftijd kan dat soort basale consequenties begrijpen.

Dus het is waarschijnlijk een spelletje geweest dat verkeerd af liep (wilde zich niet echt ophangen maar doen alsof, en is dan in de strop verstrikt geraakt ofzo), of het gaat toch om zelfmoord (ja, dat kan heel goed op die leeftijd...)

Kinderen hebben inderdaad heel erg de neiging om dingen na te spelen, dat merk ik ook aan mijn neefje van 9, die speelt gewelddadige games, en heeft in het "echte" leven ook altijd een denkbeeldig automatisch geweer bij zich waar hij iedereen mee lastig valt.

Je kunt er denk ik weinig aan doen om dat soort dingen te voorkomen. Of je moet alle games waarin geweld voorkomt afschaffen, en geen geweld op tv laten zien.
Maar de mens wil graag geweld zien. Kijk maar naar de beelden op tv, de spellen die ontwikkeld worden, etc.

Heel vervelend voor de familie van deze jongen... Maar ik denk niet dat dit voorkomen had kunnen worden door de ophanging van Saddam niet te laten zien/horen.
Ik zou niet zomaar de tv als schuldige aanwijzen. Het is de taak van ouders om kinderen duidelijk te maken dat bepaalde spelletjes gevaarlijk zijn. Een strop om je nek hangen is daar 1 van.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:11

ten eerste ; dat soort dingen laat je idd niet aan n kind zien
ten tweede wie zegt dat hij dat nadeed, kan ook n uit de hand gelopen 'grap' zijn met helaas ernstige consequenties...
Vind t een beetje raar dat er wordt gezegt hij deed saddam na want wie wat was er in dat gezin wel heel wat anders aan de hand triest dit!

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:11

Ik vind het raar van de ouders dat ze een 10 jarig kind zulke beelden laten zien. Maar dan nog is het jongetje oud genoeg om zelf te bedenken dat als hij zichzelf ophangt dat hij dan doodgaat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:13

mii123 schreef:
Ik vind het raar van de ouders dat ze een 10 jarig kind zulke beelden laten zien. Maar dan nog is het jongetje oud genoeg om zelf te bedenken dat als hij zichzelf ophangt dat hij dan doodgaat.

nja google eens en je vind het ook

anti er werd gewoon gezegd dat dit een populaire game is in amerika. Niet dat dit er een geval van is maar het zou kunnen.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:15

katiavl schreef:
mii123 schreef:

nja google eens en je vind het ook

anti er werd gewoon gezegd dat dit een populaire game is in amerika. Niet dat dit er een geval van is maar het zou kunnen.

Ja dat is waar, maar mijn ouders hebben toch tegen mij gezegd dat ik dat filmpje niet mag kijken op internet. Maar ik zou het toch niet doen, word er al misselijk van als ik er alleen maar aan denk!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:16

mii123 schreef:

niet ieder kind weet dat ligt ook n beetje aan de vermogens van een kind en of er andere dingen zijn waardoor zijn iq en of inlevingsvermogen anders is er zijn triest genoeg een hoop kids ook van die leeftyd die nergens gevaar in zien

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:14

Ik snap ook niet dat ze deze beelden aan ie jonkies laten zien Scheve mond

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:21

misschien heeft hij het wel in een onbewaakt moment gezien,dat hij gewoon aan het zappen was ofzo.
Ik denk niet dat de ouders het bewust hebben laten zien.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:23

Oeps. Nagelbijten / Gniffelen
Wel heel erg sneu zeg.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 20:43

Je hoeft het niet te verbieden, maar je kunt het je kind NIET laten zien en er vervolgens geen uitleg bij geven, je moet je kinderen uitleg geven waarom, en dat ze het zelf niet moeten proberen. Rolleyes En DAT is hier duidelijk niet gebeurt. Natuurlijk hoef je niet een muurtje om ze heen te bouwen, zo naïf ben ik nou ook weer niet, maar een goede uitleg was hier op zijn plaats geweest, een kind van 10 onderneemt zoiets heus niet als de ouders hebben uitgelegd dat je dan uiteindelijk dood gaat. Scheve mond

En nog wat. Hoe kan een kind zoiets NA-DOEN als het de beelden niet heeft gezien? Denk niet dat je zelf zo'n goede constructie kan maken als je niet eens weet wat het precies inhoud. Het lijkt mij dus dat het kind de beelden wel degelijk heeft gezien, en DAT had niet gemoeten. Inlichten is prima, en je moet er zoals ik al zei geen muurtje omheen bouwen, maar zulke beelden laat je maar even achterwegen voor kinderen van een jaar of 10. Of ben ik nou zo stom?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:50

Die constructie is niet bepaald moeilijk hoor.