Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

develwife

Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 21:46

Citaat:
Bron: www.hln.be

In het noordwesten van Groot-Brittannië is afgelopen nacht een meisje van vijf doodgebeten door een pitbull-terriër. Haar grootmoeder, die de hond nog van het kind probeerde weg te trekken, werd met zware bijtwonden naar het ziekenhuis gebracht.

Het tragische ongeval gebeurde in de gemeente St.-Helens omstreeks 4.30 uur 's ochtends. De ouders van het meisje waren naar een oudejaarsfeestje. De grootmoeder paste op het kind. De precieze omstandigheden van het ongeval zijn nog onduidelijk. De hond werd door de politie ter plaatse afgemaakt.

Ik snap niet waarom dit steeds nog kan gebeuren Boos!
Is het een kwestie van niet opletten of wat!!!

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 04-01-07 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote

Chocopasta

Re: Vijfjarig meisje doodgebeten door pitbull-terriër

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:50

Tjee... wat zou dan de aanleiding zijn geweest vraag ik me af..
Sneu..

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:52

ben ook erg benieuwd naar de aanleiding.. je zou toch aannemen dat de hond normaal gesproken niet vals zou zijn als je een kind in huis hebt?

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:52

Ik weet niet waarom het steeds gebeurt, mischien was die hond wel ziek. Een hond valt niet zomaar aan. Kan ook met de opvoeding te maken hebben.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:54

*verwacht een ondertussen uitgekauwde discussie van tientallen pagina's *

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:54

had het idd ook al gehoord, best onbegrijpelijk waarom zo'n hond dat in 1 keer doet en als hij vals ofzo was, dan neem je hem toch niet in huis en vooral niet bij zo'n jong meisje!
echt heel sneu

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:58

Ik heb dit verhaal inderdaad ook gehoord, op nieuwjaarsdag. Inderdaad heel sneu! En ik zou ook wel willen weten wat de aanleiding daar aan toe nou was geweest.

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:59

Bah, wat erg.. de vraag is inderdaad waarom het weer gebeurd is...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:07

Die hond hoeft niet vals te zijn. Stel je voor, Oma let niet op, meisje prikt al 100 x in het oog van de hond, terwijl deze hond al een paar keer gewaarschuwt heeft... Ja, dan gaat het mis. En dan is het vaak de schuld van de hond.

Kleine kinderen en honden gaan gewoon niet samen. Die moet je nooit alleen laten. Al was het een chihuahua (ik noem maar wat)
Nu is het de pech geweest dat het een pitbull was... Die kunnen flink wat aanrichten. Maar een hond doet dat niet zo maar, of hij had al vals moeten zijn o.i.d., maar dan neem ik niet aan dat je een klein kind al in zijn buurt laat.

Wel heel erg trouwens...

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:10

Ik heb ook weleens gehoord dat een hond dat uit jaloezie kan doen..
Of dat waar is weet ik niet.
Maar er zullen vast veel theorieen zijn!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 03-01-07 01:17, in het totaal 1 keer bewerkt

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:11

En toch mag de hond dan niet een moordwapen worden.....Een hond hoort eerst te waarschuwen door te grommen en evt een waarschuwingsbijtje.Het probleem met een pitbull is dat het dan slecht kan aflopen met de mens.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:12

Nathalie schreef:
Die hond hoeft niet vals te zijn. Stel je voor, Oma let niet op, meisje prikt al 100 x in het oog van de hond, terwijl deze hond al een paar keer gewaarschuwt heeft... Ja, dan gaat het mis. En dan is het vaak de schuld van de hond.

Kleine kinderen en honden gaan gewoon niet samen. Die moet je nooit alleen laten. Al was het een chihuahua (ik noem maar wat)
Nu is het de pech geweest dat het een pitbull was... Die kunnen flink wat aanrichten. Maar een hond doet dat niet zo maar, of hij had al vals moeten zijn o.i.d., maar dan neem ik niet aan dat je een klein kind al in zijn buurt laat.

Wel heel erg trouwens...

Ben het helemaal met je eens.
Het kan best zijn dat het kindje met de hond wou spelen.
De hond heeft waarschijnlijk een aantal keer gewaarschuwd, maar het meisje heeft dan de waarschuwing van de hond niet begrepen.
In zo'n situatie wordt een hond gewoon agressief. Of het nou een pitbull is of niet.
Wat zal haar grootmoeder zich schuldig voelen.
Vreselijk dat zoiets gebeurd. Zowel voor de ouders/betrokkenen als voor het ras.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:13

jeanie schreef:
En toch mag de hond dan niet een moordwapen worden.....Een hond hoort eerst te waarschuwen door te grommen en evt een waarschuwingsbijtje.Het probleem met een pitbull is dat het dan slecht kan aflopen met de mens.

Maar wie zegt dat deze hond niet eerst gewaarschuwt heeft?
Een kind van 5 snapt dat waarschijnlijk niet.. Of probeert het toch nog een keer. Oma hangt druk aan de telefoon, is even snel naar boven of weet ik veel wat.. En het is zo gebeurt!

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:16

jeanie schreef:

Ik denk niet dat het probleem met een pitbull is maar meer met honden en baasjes opzich...

Kinderen en honden nooit alleen laten (doe ik zelfs niet met mijn uberlieve goldenretriever)

Daarbij vind ik het ook raar dat die hond dus om 4,30uur dat kindje heeft gebeten!
Dat betekend dat hij toegang tot haar kamer had.
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 03-01-07 01:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:16

Nathalie schreef:

Als de hond eerst het meisje dood bijt en vervolgens oma aan stukken scheurt lijkt me niet dat dit is omdat ie in zn oog is geprikt.
Dan bijten ze hooguit 1 keer maar dan gaan ze geen volledige slachtpartij aanrichten.
Lijkt mij dat die hond gewoon niet goed in zn kop is.

Met het laatste ben ik het wel roerend eens Ja

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:17

daantjuhhh schreef:
jeanie schreef:

Ik denk niet dat het probleem met een pitbull is maar meer met honden en baasjes opzich...

Kinderen en honden nooit alleen laten (doe ik zelfs niet met mijn uberlieve goldenretriever)

Daarbij vind ik het ook raar dat die hond dus om 4,30uur dat kindje heeft gebeten!
Dat betekend dat hij toegang tot haar kamer had.

Of dat het kind aan het huilen was en dat de grootmoeder dus met het kind beneden ging zitten.
Waarschijnlijk even het kind alleen gelaten.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:18

Het zal wel aan mij liggen maar ik snap zo-ie-zo niet wat mensen met kleine kinderen met een pitbull of iets dergelijks moeten Gestoord

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:20

develwife schreef:
De hond werd door de politie ter plaatse afgemaakt.

Misschien een detail, maar dit vind ik toch ook niet leuk om te horen. Vraag me af.. naja misschien met een vuurwapen ofwat. Ach laat ook maar, is niet de moeite waard om over te speculeren Scheve mond

daantjuhhh: misschien was het kindje nog op om naar het vuurwerk te kijken ofzo..

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 03-01-07 01:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:20

jeanie schreef:
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap zo-ie-zo niet wat mensen met kleine kinderen met een pitbull of iets dergelijks moeten Gestoord

Dan heb jij de beginpost niet helemaal goed begrepen/gelezen. Knipoog

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:21

Meetje22 schreef:
Als de hond eerst het meisje dood bijt en vervolgens oma aan stukken scheurt lijkt me niet dat dit is omdat ie in zn oog is geprikt.
Dan bijten ze hooguit 1 keer maar dan gaan ze geen volledige slachtpartij aanrichten.
Lijkt mij dat die hond gewoon niet goed in zn kop is.

Met het laatste ben ik het wel roerend eens Ja

OK, dat is ook wel zo. Maar je weet niet hoe het gegaan is. Hoe heeft Oma deze hond van haar kleinkind af proberen te halen? Misschien was deze hond na lang zijn gedult te bewaren wel echt door het dolle heen. Je weet het niet. Hij had net zo goed wel vals kunnen zijn hoor, daar niet van. Maar het hóeft niet.

Als de hond vals was geweest, dan vind ik het nog erger, dat deze hond bij dat kind in de buurt kon komen...

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 01:21

Wat moeten oma's dan met pitbulls Haha! Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 02:37

Jeetje wat sneu zeg...

Er staat me vaag iets bij dat dit een tijdje geleden ook al gebeurd is. Dat een kindje in de buggy werd aangevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 02:39

alweer een kind dood gebeten door een hond? je hoort het echt steeds vaker

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 03:05

Ik had het nog niet gehoord of gelezen.
Dit is niet leuk, en van wie was die hond dan eigenlijks?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 08:52

ik kan het alleen maar met jeanie eens zijn, er zijn redenen waarom deze honden in nl verboden zijn.