Suus schreef:Ik vind het ook niet kunnen. Ik heb echt helemaal niks tegen moslims en hun geloof. Maar persoonlijk vind ik dat je rekening moet houden met de normen en waarden in het land waar je woont. Wij slachten dieren hier niet op zo'n manier. Omdat het dieronvriendelijk is. Ik snap niet dat hier mag, echt niet. Ik ga in Tunesië ook geen dingen doen die niet volgens hun normen en waarden zijn. Ik ga bijv. niet met een korte broek, mouwloos en diep uitgesneden truitje aan daar een kerk binnen. Om maar een voorbeeld te noemen.
Jij niet, maar de gemiddelde toerist geeft er ook niks om wat er wel en niet kan in het vakantieland...
Hebben jullie je wel eens verdiept in de manier van slachten?
Denken jullie dat het voor de dieren prettig is om vervoerd te worden naar een slachthuis en daar een kogel door hun kop te krijgen?
JUIST omdat dat ook dieronvriendelijk is gebeurt dat niet in Islamitische landen.
Er word gebeden en bedankt voor het dier wat ze mogen slachten, en het zal NOOIT geslacht worden door een onervaren slachter. Bij ons worden er zelfs cursussen gegeven om te leren slachten. (op plastick dieren) voordat je voor het eerst een dier slacht.
De halsslachtader wordt doorgesneden waardoor het beest gelijk bewusteloos is en dus niets meer voelt.
Zo onvriendelijk is het dus helemaal niet.
Het ziet er niet leuk uit en Nederlanders kennen het niet, dus dan is het allemaal eng en slecht.
Ik zeg ook niet dat ik het leuk vind. Ik kijk thuis rond de tijd van het slachtfeest expres geen turkse zenders, want je ziet overal slachtingen etc. Ik hoef dat niet te zien.
Maar ik vind de gedachten erachter heel mooi, en ik vind dat ze juist heel respectvol tegenover het dier zijn.
Ik zal er nooit aan mee doen. Net zoals vorig jaar stond ik de geit van onze buren te voeren, en de volgende dag stonden ze met een zak vlees aan de deur. Ik kan dat dan niet meer op eten, als ik zo leuk bezig ben geweest met die geit.
Maar ze worden heel respectvol en goed behandelt voor dat ze geslacht worden. Bij ons zie je ook echt niet geiten ofzo in de kofferbak van een auto.
Maargoed, ik weet eigenlijk niet hoe dat in Nederland gebeurt.. Maar er zitten nou eenmaal regels aan vast, ik neem niet aan dat die in Nederland veranderen.