Klacht tegen loterij wegens psychische schade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 09:25

Bron: nu.nl

Uitgegeven: 16 december 2006 21:43
Laatst gewijzigd: 16 december 2006 21:57

RIJSWIJK - De Nationale Postcode Loterij is aangeklaagd door een vrouw uit Heusden. De vrouw zegt psychische schade te ondervinden omdat ze geen loten had terwijl de hoofdprijs in haar straat viel, zo verklaarde ze zaterdag in NOVA.

Een woordvoerder van de loterij bevestigde zaterdag dat de vrouw de organisatie voor de rechter heeft gesleept. Vrijdag ontving de organisatie volgens hem de dagvaarding.

Begin dit jaar viel de straatprijs van de Postcode Kanjer in de Hoogstraat van het Brabantse Heusden. Acht deelnemers mochten 13,9 miljoen euro verdelen. De klaagster was daar niet bij omdat ze geen loten had gekocht.

Niet bewust

Volgens de Postcodeloterij staat in de dagvaarding dat de vrouw bewust niet deelnam aan de loterij. "Bewust niet deelnemen, betekent dat mevrouw de ins en outs van de Postcode Loterij kende," aldus de kansspelorganisatie.

"Als je dan bewust niet deelneemt, dan weet je ook dat als er een grote prijs op je postcode valt, je niet één van de prijswinnaars bent." De zaak dient op 10 januari.

Wat een onzin! Ik snap dat je psychische klachten hebt hierom (zou ik ook wel hebben Clown ) maar, het is toch echt je eigen schuld dat je geen lot hebt! Ik denk niet dat ze wat bereikt hiermee. Begrijp al helemaal niet dat er een advocaat is hier hieraan mee werkt, mocht ze die hebbben.

Anoniem

Re: Klacht tegen loterij wegens psychische schade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 09:28

Ben het helemaal met haar eens, ik vind ook dat gewoon geld moeten uitdelen in willekeurige straten zonder dat gedoe met loten....Clown Koe Tong uitsteken
bij voorkeur in Hoog Soeren

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 09:46

hahaha, wel lachen, gaat ze de loterij aanklachen, hoe gek ben je dan,
je kan er toch van uit gaan , dat als je geen lot koopt, dat je ook geen prijs hebt,
een bezoek aan de psyg lijkt me beter op zn plaats.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 09:56

Hahaha, ik had het ook op Nu gelezen daarnet.
Maar als je bewust niet deelneemt aan een kansspel, dan moet je m.i. niet jammeren als je buiten de prijzen valt.
Je moet er toch niet aan denken wat er gebeurt als deze dame in het gelijk gesteld wordt? Dan kunnen de verschillende loterijen wel opdoeken. Hoewel dat misschien niet zo slecht is, want ik redeneer dus wel volgens het boekje: stel nou eens dat....(dus wij doen braafjes mee aan én de Postcodeloterij én de Staats- en nee, we winnen nóóit wat, maar stel nou eens.... Knipoog).

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:06

ik hoorde het net op de radio, vrouw gaf er ook zelf commentaar. ius toch ziek??? wat denkt die nu te winnen, krijgt toch niks, eigen schuld, had ze maar lot moeten hebben. Snap dat echt &^%&$%*& is als al je buren zoveel geld winnen, maar moet je dan een reachtzaak aangaan.
Vroegen ook aan haar of ze niet gewoon een slechte verliezer was ( ben ik mee eens) maar antwoorde ze nee op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:07

Wat een B*llsh*t zeg....

Dan zou ook iedereen de Lotto kunnen aanklagen, of welke andere loterij dan ook, omdat je niets gewonnen hebt.

Mevrouw heeft geen poot om op te staan. Ze had een lot moeten kopen, of nu d'r mond moeten houden en gewoon naar een psycholoog of psychiater moeten gaan als ze mentale hinder ondervind van het feit dat haar buren/straat nu wat meer geld op de bank heeft staan.

Pure jaloezie

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:38

Ik heb het gisteren bij Nova gezien...

Vind het erg triest voor die vrouw, ze is er letterlijk ziek van. ''Eigen schuld'' of ''pure jaloezie'' roepen, is natuurlijk makkelijk en getuigt van weinig empathie. Iedereen reageert anders, ik geloof echt dat je er ziek van kan worden als zoiets gebeurt. [edit]Uit de reportage bleek ook dat de grote winnaars meteen psychische ondersteuning kregen, terwijl de verliezers dat net zo hard (misschien wel harder) nodig hebben.[/edit]

Ik vind dat de Postcodeloterij een oneerlijk en huichelachtig principe heeft. In reclamebrieven gooien ze het ook op: 'Stel dat hij bij jou in de straat valt en jij hebt geen loten. Daar wil je niet aan denken, dat moet je voorkomen, doe dus mee, enz....'

En voor de duidelijkheid: dit geldt dus niet voor andere loterijen. Als jouw buurvrouw op ouderjaarsavond 20 miljoen wint bij de Staatsloterij, dan had jij dat NOOIT ook kunnen winnen. Dus je hoeft helemaal niet ''alle loterij aan te klagen''.
Laatst bijgewerkt door Toekie op 17-12-06 12:45, in het totaal 2 keer bewerkt

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:44

Ik ben het in zover met je eens Toekie, dat ik ook best kan begrijpen dat het echt klote is als je niet wint, en dat je daar best psychische klachten van kan krijgen. Inderdaad iedereen reageert anders, en een beetje begrip voor elkaar kan niet kwaad.

Alleen ik vind niet dat je de schuld bij de loterij kan leggen. Als ze bewust niet mee speelt, dan kent ze de consequenties van het niet meespelen, en daar hoort dus ook bij dat de buren wel winnen en jij niet. Ik ben zeer benieuwd wat de rechter hier mee gaat doen.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:46

dat iemand er nog serieus op ingaat .
ja sorrie zou er ook behoorlijk kapot van zijn als heel mijn straat miljonair wordt en ik niet , maar goed dan had ik mee kunnen doen .
iedereen kent het principe : hoe meerloten hoe meer geld je krijgt, wat ook betekend als je geen loten hebt krijg je niks ja helaas pindakaashoor. had ze maar loten moeten kopen Knipoog
die loten zijn ook niet gratis er zijn ook mensen die al jaaaaaaaaaren mee doen en niets winnen .

ik zou het erg oneerlijk vinden als ze schadevergoeding krijgt.....
vind het vervelend voor haar hoor , kan het helemaal begrijpen , maar de schuld ligt niet bij de loterij , maar bij haarzelf ...

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 12:48

Haha. Dan ga ik ze ook aanklagen omdat die prijs nóóit bij ons valt. Scheve mond

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:22

Ik kan me goed voorstellen dat je er ziek van bent als in je straat de straatprijs valt en jij speelt niet mee. Maar om dan de loterij aan te klagen dat gaat toch wel erg ver. Ze beslist zelf om niet mee te spelen en daarmee dus geen kans te maken op de prijzen. Dit is IMO gewoon pech hebben, je verlies voor lief nemen en doorgaan met je leven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:26

Lia_ schreef:
Ben het helemaal met haar eens, ik vind ook dat gewoon geld moeten uitdelen in willekeurige straten zonder dat gedoe met loten....Clown Koe Tong uitsteken
bij voorkeur in Hoog Soeren

Ben jij gek! Dan klaag ik de postcode loterij aan omdat ik eigenlijk moest verhuizen om dat geld te krijgen. Dan eis ik op z'n minst de verhuiskosten + kosten van de woning van de pcl die ik had gehad als ik verhuist was en dan dat geld pas had ontvangen. En dat geld krijg ik niet, dus mogen hun dat vergoeden. Koe

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:39

*LOL*

Écht he, wat mensen al niet verzinnen de laatste tijd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 13:42

En het trieste is dat dit wrs over gewaaid is vanuit Amerika waar deze vrouw wrs ook nog had gewonnen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:03

Sammie schreef:
En het trieste is dat dit wrs over gewaaid is vanuit Amerika waar deze vrouw wrs ook nog had gewonnen.

inderdaad, ik moest ook meteen aan Amerika denken.
Wat een rare wereld is het toch.... hoe bedenken ze het?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:17

Ik vind dit echt te triest voor woorden.
Niet zeiken! Ga door met je leven en wees blij voor een ander!

Wat zijn mensen toch ontevreden op deze wereld zeg.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:28

Ik vind het triest dat er advocaten zijn die hier in meegaan. Doorverwijzing naar een goede psycholoog die haar leert hoe je een teleurstelling overwint, zou deze mevrouw veel meer helpen.
Ik zou er ook ziek van zijn als de hele straat wint en ik niet, maar voor geen goud dat ik dat ook nog eens op de televisie zou gaan vertellen Gestoord

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:30

Ben opzich wel benieuwd hoe dit afloopt, of Nederland echt gek is geworden ja of nee Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:34

Ik ben gelijk met de buren om tafel gaan zitten, wij lopen namelijk dubbele schade en wij zijn geen lid en de postcodeloterij is nog nooit bij ons gevallen Boos!

Wij eisen dus dubbele schadevergoeding Geld, geld!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:01

Dit is de enige loterij waarbij ook de verliezers aangewezen worden. Bij een normale loterij schijnt dat niet te mogen. In de geval geloof ik wel omdat het om "goede doelen" gaat.
Ik vind de postcodeloterij wel fout bezig in het algemeen, maar dat is mijn mening.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:06

hahaha, moest echt lachen toen ik dit bericht las. Tuurlijk, ik zou ook zo ontzettend ziek zijn als mn buren wel paar miljoen zouden winnen en ik niet..maarja, eigen schuld dikke bult..stel ou datz e keurig elke maand een lot kocht, maar wegens een keer rood staan haar lot niet werd afgeschreven (wat ze later waarschijnlijk wel zouden afschrijven) en net op dat moment de straatprijs zou vallen..ja dan had ik ook een gokje gewaagd hoor, dan was de kans iets groter geweest om er wat uit te slepen.
Nee, als ik meneer de rechter zou zijn had ik voor haar iets geregeld, in natura een aantal sessies betalen voor psychische hulp. Wedden dat ze die afslaat? want het is haar alleen maar om het geld te doen en niets psychisch..je krijgt weet ik niet hoevaak reclame van die pcloterij binnen, dat het NU je kans is om mee te doen etc, dus dan hadz e maar lot moeten kopen, kansen genoeg in dit kasnspel Lachen.
Maarja, ze kan het proberen, wie weet haalt ze er nog wat uit, wint ze het, komt de rechter haar tegemoet en word er gelijk een wet vastgesteld dat dit in het vervolg NOOIT meer kan gebeuren Lachen

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:11

Jasper schreef:
Ik vind het triest dat er advocaten zijn die hier in meegaan. Doorverwijzing naar een goede psycholoog die haar leert hoe je een teleurstelling overwint, zou deze mevrouw veel meer helpen.

Welke advocaat wil dief van eigen portemonnee worden, denk je? Haha!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:29

Ik moest ook gelijk aan Amerika denken... ik dacht eerst dat het een grapje was... maar 1 april is al geweest!

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:31

Zo ken ik er ook nog wel een paar... Clown

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:39

Zag het ook op het nieuws ja.
Dat geloof je toch niet.
Ik zou ook baaaaaaalen als de buren wel wonnen en ik niet, maar goed, je bent er nog altijd zelf bij hoor! Om dan de loterij aan te klagen, dat vind ik echt niet kunnen, en om dan nog serieus genomen te worden.. Gosh.
Nee, ik vind het echt te gek voor woorden. Het is een KANSspel, de loterij. Of je wint, of je wint niet. Of je doet mee, of je doet niet mee. Dat is de hele grap van het spel.
Als je dus niet mee doet, en niet wint, dan is dat je eigen beslissing.

Psychische schade.. pfff.