Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
naresha schreef:er stelde ook iemand voor (op school) dat 'mannen-stellen' alleen jongetjes mochten adopteren en 'vrouwen-stellen' alleen meisjes, en dit om het feit dat de meeste kinderen een voorbeeld nemen aan de ouder van hun eigen geslacht, het kan zijn dat een meisje meer naar haar vader toe neigt maar vaak onbewust dingen van haar moeder overneemt..
Schimmelig schreef:Super, ben ik helemaal voor! Er zijn zoveel kindjes die geen liefdevol thuis hebben. Zo'n adoptie komt vanuit het hart
Liesje_Lover schreef:Ik vind dit niet meer dan normaal dat dat gewoon kan.
Wat betreft dat wat naresha zei, over dat mannen-stellen alleen jongens mogen adopteren en andersom, daar ben ik het niet mee eens. Een jongen trekt helemaal niet alleen naar de vader, het is zelfs zo dat de vader in een bepaalde periode de 'vijand' kan worden, waarna een tijd later hij zich wel met de vader gaat indentificeren.. maar ik vind dus gewoon dat ze gewoon mogen kiezen.
Judith_ schreef:Wij hebben ook ooit zo'n discussie gehad in de klas. De jongens vonden dat twee vrouwen geen kindje mochten adopteren maar twee mannen wel. Vond het zo'n onzin.