poep op de weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

poep op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 19:04

Naar aanleiding van een ander topic ben ik nu redelijk gefrustreerd. Poep op de weg jullie mening.
Jaarlijks gebeuren er veel ongevallen met motorijders die ervaren genoeg zijn.
Het moet maar een beetje zijn en het is genoeg om uit te glijden. Met soms dodelijke gevolgen...
Ik ken er persoonlijk twee, en dat vind ik genoeg om aan te kaarten.
Hoe is jullie standpunt daarover.

Deftige argumenten zou ik graag horen, niet ze moeten maar zien toestanden. Want een klein beetje poep zie je vaak niet liggen.

Cheveyo

Re: poep op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:07

Ook al ruim je het achter je kont op, dan nog kan het genoeg zijn om op uit te glijden denk ik. Denk alleen wel dat je het eerder hebt in het dorp dan op de provincialere wegen. Bij ons is veel al een 30 km zone dus dan is het denk ik nog wel te overzien. Maar als ik met een druk paard onder me zit en hij poept dan ga ik er niet af om het op te ruimen.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:09

Welk topic wat dat dan?En hoort dit eigenlijk wel hier?

Maar vind het best wel onzin. Want die blaadjes op de weg nu zijn ook glad en die modder uit de bermen en dan die steentjes op de weg.Je kan overal wel over uitglijden..Als je bv met een scooter rijd is dat toch precies zo?Niet alleen een motor lijkt mij?
En neem aan dat op de Snelweg ofzo ook geen poep ligt..

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:10

Ik snap dat je dit frustrerend vindt, maar motorrijders rijden vaak (let op: niet altijd!!!) te hard en hier gebeuren ook dodelijke ongelukken mee, maar je denkt toch zeker niet dat ze zachter gaan rijden? Je reactievermogen is veel minder wanneer je hard rijdt...misschien dus dat ze de poep eerder zien liggen wanneer ze zich aan de snelheid houden (nu hoor je mij niet zeggen dat ze dan nog niet uit kunnen glijden hoor, maar dit is mijn mening).
Ik stap alleen maar door het dorp met mijn paard en daar is maximum snelheid 30 km/u. Ik vind het knap dat je dan een doodssmak kunt maken over hoopje poep...of zie ik dat helemaal verkeerd?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:11

aah zie dat het voor jou in belgie speelt, dan heeft mijn post niks toe te voegen denk ik Knipoog

Buiten dat, je wilt niet weten hoeveel bestuurders je met een asovaart voorbij komen, binnen en buiten bebouwde kom. Effe opentrekken precies naast jouw paardje Boos!
Zou willen dat ik een knopje op mijn paardje had met: "oliebol on it"

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 19:12

Dat begrijp ik wel Ja
Heb dit topic gestart om gewoon is wat meningen te horen. En mischien het begrip naar de motorijdende kant ook te verhogen.

Blaadjes zijn minder glad, steentjes zijn even gevaarlijk.
Maar moet je zeggen aah er liggen ook steentjes dus ik moet niet opletten.

Steentjes word trouwens nu veel aan gedaan. Zo ben ik ook eens gecrasht
En inderdaad veel motorijders rijden te snel. Maar daar gaat dit niet over

Jep, het zit in de domme dingen. De ene reed 30 en de andere vijftig. Zal straks het artikkel eens zoeken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:13

Als je een beetje opvoeding hebt gehad ruim je het natuurlijk op. Meestal heb ik iemand op de fiets bij me die een schop onder de snelbinder heeft. Ben ik alleen dan fiets ik later als ik het paard afgezadeld en verzorgd heb terug en ruim het alsnog op. Kleine moeite en wordt gewaardeerd door de medemens. Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 19:14

Cheveyo schreef:
aah zie dat het voor jou in belgie speelt, dan heeft mijn post niks toe te voegen denk ik Knipoog

Buiten dat, je wilt niet weten hoeveel bestuurders je met een asovaart voorbij komen, binnen en buiten bebouwde kom. Effe opentrekken precies naast jouw paardje Boos!
Zou willen dat ik een knopje op mijn paardje had met: "oliebol on it"

Das gewoon dom!!!
Maar ja, je moet er ook maar een paar hebben om een slechte naam te krijgen.
Ik persoonlijk rij 1) nooit te snel op de openbare weg daar is circuit voor
2) leg moto uit. Die vijf minuutjes zullen het niet maken

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:15

Daarbij vraag ik me af hoe het precies kan. Ik rijd of op de stoep of in de berm of in de 'goot'. Wat doet een motorrijder daar eigenlijk??? (ik zelf heb daar met motor nog niet gereden iig, dan heb je een heel andere positie op de weg namelijk).

Ligt er aan waar hij het heeft laten vallen (ivm opruimen) Knipoog.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 19:16

Cheveyo schreef:
Daarbij vraag ik me af hoe het precies kan. Ik rijd of op de stoep of in de berm of in de 'goot'. Wat doet een motorrijder daar eigenlijk??? (ik zelf heb daar met motor nog niet gereden iig, dan heb je een heel andere positie op de weg namelijk).

Ligt er aan waar hij het heeft laten vallen (ivm opruimen) Knipoog.

Sommige rijden dik in het midden van de weg hoor.
Nja op de stoep en berm ga ik niet rijden Sigaar
Positie is eigelijk hetzelfde, juist moet je veel defensiever rijden

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:17

Als hij in de berm poept is er natuurlijk niks aan de hand maar ik zie toch regelmatig hopen poep op fietspad of asfalt liggen en dan schaam ik me voor een ander Bloos

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:20

Midden op de weg zal ik me niet begeven met mijn paardje Knipoog rare positie ook, er rijden ook nog auto's dus ook gevaarlijk.
Met de koets rijden we wel op de autopositie en we hebben geen poepzak. Bij ons is het nog wel wat boers en ik voel me ook wel banketstaaf als het gebeurd maar in de zeikregen ga ik niet terug Knipoog. Overigens als ik met mijn paardjes wandel en ze doen het onderweg dan ruim ik het wel direct op, even in de goot vegen met je schoen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 19:28

Ik begrijp het wel hoor. Wou gewoon is aankaarten dat het soms een probleem kan zijn.
En heb goede reacties gehad. Ja

En sommige motorrijders vervloek ik ook Bloos Haha!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:29

ik ruim het niet op tenzei het vlakbij huis is. mijn pony poept nooit op de weg alleen in een bermmaar eigenlijk nooit onder het zadel. mn paard wel maar daar rij ik altijd of ind e berm of ophet fietpad veel andere plekken niet omdat hij nog jong is. verder wordt er vanuit het verkeer ook geen rekening gehouden met ruiters en paarden(zoal autos vrachtwagens die gas bijgeven en motorrijders) als ik af en toe her uit het raam kijk komen de motors gerustmet 100 door de straat(is lange rechte straat) en is 50 toegestaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 19:31

Daar is natuurlijk een problematiek aan.
Kan ik begrijpen. Zeggen de rijscholen ook. In mijn groep was er zelfs een jongen waarvan de instructeur niet wou dat hij zijn exaam haalde. Maar dan ga je gewoon naar een andere school he.
Maar dan moette de mensen die het goed bedoelen niet boeten natuurlijk.

Ik heb braafjes geleerd. Dat ik juiste snelheid moet aanhouden. Zou ik een boet krijgen van snelrijden kan ik alles vergeten Bloos en afgeven.

Ik heb ook een race versie, en heb gevoel dat mensen me vaak raar aankijken

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:41

Kwam vanmiddag door een dorp heen gereden en daar lag ook paardenpoep op de straat, daar wilde een oudere vrouw oversteken en gleed uit over poep.
Was wel zielig om te zien.

Ik vind dat als je met de wagen gaat rijden best een schop en bezem mee kunt meenemen die kun je wel plaatsen.

Tja en als je erop zit word het toch wat lastiger, als die van mij in een woonwijk poept dan ruim ik het op dan vraag ik bij iemand gereedschap.

Maar als ze ergens in de berm poept dan laat ik het liggen,goed voor het gras zullen we dan maar zeggen Tong uitsteken

Groetjes

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:44

Op de kar dus en dan stoppen om het op te ruimen, midden in het verkeer en dan weer verder rijden, nah doe maar niet....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 19:44

waarom geen poepzak? Ik ben wel een leek op men gebied Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:48

heb ik gewoon niet Knipoog en daar moet hij ook eerst weer aan wennen.

Buiten dat, hier komen dagelijks rijtuigen/menwagen etc door de straat en mijn ene hoopje op de weg wat maximaal eens per maand gebeurd doet daar geen afbreuk aan Knipoog

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:49

Cheveyo schreef:
Op de kar dus en dan stoppen om het op te ruimen, midden in het verkeer en dan weer verder rijden, nah doe maar niet....

Ligt er dan wel aan waar je bent he Tong uitsteken

Groetjes

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:53

Ik vind het vies, ik zie het overal liggen op straat of soms zelfs op de stoep als ik met mijn paard een rondje rijdt. Mijn paard poept nooit op straat maar als hij het wel zou doen schuif ik het even in de berm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:56

Naast dat het dus gevaarlijk is vind ik het onzettend goor. Vooral midden op de stoep. Er zijn veel paarden hier in het dorp dus er ligt nogal wat stront hier. Mijn paard poept niet veel onder het buiten rijden, bij echt lange ritten misschien een keertje. Meestal schop ik het in de goot of de berm.

Zou het met een kar niet juist makkelijker kunnen? Zeker met een rustig paard. Okee, in je eentje niet men zelf ook eigenlijk nooit dus weet niet echt hoe makkelijk of moeilijk het gaat.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:59

Nope, met een kar houd o.a. je het verkeer op als je stopt Knipoog. Daarnaast heb ik geen rustig paardje Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:07

Met een paard hou je ook behoorlijk verkeer op. Leek me alleen makkelijker juist omdat je het verkeer op houd. Maarja, meeste automobilisten hebben ook niet erg veel gedult daarvoor.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 20:09

Mischien zou het beter zijn dat ze het in de theorie voor het rijbewijs zetten.
Nu staat er maar één vraagje in over paarden van de....