Abortus om hazenlip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Abortus om hazenlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 14:11

_Bonte_

Re: Abortus om hazenlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:14

tja op een of andere manier is het heel erg en belachelijk maar als je alle kosten er na bekijkt om deze hazelip toe te laten maken ed. en je hebt niet veel geld ..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:15

ik kan de link niet openen:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:15

Tsja... als je nog binnen de termijn zit waarin je sowieso nog een abortus mag plegen kun je dit heel moeilijk juridisch waterdicht krijgen. Want hoe druk je het verschil uit tussen een vrouw die zwanger is van een ongewenst kind, of een vrouw die geen kind met een hazenlip wil?

In principe wordt dit probleem opgevangen door de verwijzingsgesprekken die artsen voeren met de vrouw voordat de abortus wordt uitgevoerd, en de bijbehorende bedenktermijn.

Ik vraag me bij dit soort berichten altijd af hoe eea genuanceerder ligt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat wanneer je een kinderwens hebt en bewust zwanger geworden bent, je je dan laat aborteren omdat het kind een hazelip lijkt te hebben. Ik ben dan toch geneigd te denken dat er veel meer meespeelde dan alleen die hazenlip.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:18

allemensen, het moet niet gekker worden toch.. Boos!
hoe lang zal het nog duren, voordat et niet eens meer geaccepteerd word als je een kind met een afwijking geboren laat worden?
oke het is het extreme uiterste, maar ik vraag het me toch af hoor..

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:20

Ik denk dat je niet kunt oordelen zonder alle feiten te kennen.

Bovendien worden jaarlijks vele gezonde foetussen geaborteerd zonder dat iemand daar wakker van ligt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:24

Op een ander forum loopt dit topic ook al een tijdje en daar worden wel goede punten naar voren gebracht zoals een lijstje met verschijnselen die allemaal onder een hazelip vallen;
Soorten schisis en benamingen

Cheiloschisis = lipspleet (compleet of incompleet)
Cheilopalatoschisis = lip + gehemelte spleet (harde en/of zachte gehemelte)
Cheilognathoschisis = lip + kaakspleet
Cheilopalatognathoschisis = lip + gehemelte + kaakspleet
Palatoschisis = Gehemelte spleet (harde en/of zachte gehemelte)

Hier zitten ook echt ernstige afwijkingen/verminkingen bij en ook dat wanneer de kaakspleet voorkomt deze pas geheeld kan worden wanneer het kind 9 jaar oud is!

Wat mijn reactie daar was is dat mijn ouders mijn zusje hebben laten aborteren omdat ze anders waarschijnlijk doof, blind en stom geweest zou zijn en daarnaast ook nog meervoudig gehandicapt en dus geen menswaardig bestaan zou hebben. Waarschijnlijk hadden ze het een godsgeschenk gevonden als zij 'maar' een hazelip zou hebben gehad..

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:28

Ik vind het idd belachelijk, hoe hebben die artsen die ouders voorgelicht??!! Denk wel dat als ouders eenmaal de beslissing hebben genomen zoiets te doen er geen weg terug is. Waarom willen zulke mensen uberhaupt kinderen? Ze willen zeker de prefecte kinderen, nou, die bestaan niet...de perfecte ouders trouwens ook niet. Toch?

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:29

ik vind het ook achterlijk dat mensen dat doen. Wil iedereen dan perfecte kind? Er zijn zoveel dingen om die hazenlip weg te werken ofzo en ja, een hazelip is toch niet zo erg? Zo denk ik dan hoor!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:31

Anderzijds kan ik me wel voorstellen dat een ouder die zelf een lichamelijke afwijking heeft (gehad) en hier bijvoorbeeld enorm mee gepest is dit zijn kind niet wil aandoen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:48

Ik ben blij dat de moeder van Jan Jaap van der Wal die beslissing niet genomen heeft Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:51

Een simpele hazelip is pas goed te beoordelen op een echo lang nadat de termijn waarin abortus gepleegd mag worden.
Als zoiets binnen de termijn gezien wordt waarin abortus nog mag, is het een zeer ernstige afwijking en denk ik dat de ouders echt wel goed voorgelicht worden over de beslissing die ze nemen...
De media belicht het hele verhaal maar vanuit 1 kant. Er komt in het hele verhaal geen echte arts aan het woord...

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 15:14

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:39

Sorry, had er te snel overheen gelezen...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:02

Kijk, als een vrucht nu echt heel ernstig gehandicapt blijkt te zijn, lijkt het me nog een afschuwelijke beslissing en ik hoop ook nooit voor een dergelijke keuze kom te staan, maar dan kan ik het nog enigzins begrijpen.
Maar een abortus om een hazelip.....Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:08

Ik denk dat je er pas kan over oordelen als je er zelf voor staat, wat als je het zelf hebt meegemaakt of al een kind zo hebt, die elk jaar weer geopereerd moet worden, achterstand school, ziekenhuis, pijn, gepest en toch blijf je het altijd zien. Dan zijn er ook kinderen die behoorlijk verminkt zijn, behoorlijk wat missen in het verhemelte. Je moet het als ouder ook aan kunnen en idd genoeg geld hebben voor een plastische chirurgie operatie als alles dicht is en voldoende volgroeid is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:11

Word veel terugbetaald hoor Knipoog
Ik heb een kennis gehad, die een baby had met een serieuze hazenlip. Baby was echt verschrikkelijk Bloos

Nu is ze een paar keer geoppereerd, nooit gepest erg levendig kind. Dokter had ook gezegd dat vaak de ouders er meer moeite mee hebben dan het kind zelf...

Abortus om hazenlip vind ik verschrikkelijk. Mijn mening

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:16

Tsja. Als ik er achter zou komen dat mijn kindje ernstig verminkt zou zijn door een hazenlip (er zijn allemaal soorten en er zijn echt erge verminkingen) dan zou ik nog wel even 10x nadenken. Datzelfde geld voor een gehandicapt kind. Ik denk dat ik er niet mee om zou kunnen gaan als het kind geestelijk/lichaamlijk gewoon niet in orde is. Maar goed, ik hoop eigenlijk nooit voor de keuze te hoeven staan!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:19

Gewoon een beetje anders uitzien in je gezicht?
Tegenwoordig willen mensen perfecte kinderen.
Hazenlip was vroeger wel niet makkelijk. Ma nu kunnen zelfs de extreme gevallen gemaakt worden zonder dat je het ziet.

Zoals de chirurg het zij vond ik het terecht. Meeste ouders schamen zich meer voor het kind, dan het kind voor zichzelf.

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:24

katiavl schreef:
Gewoon een beetje anders uitzien in je gezicht?
Tegenwoordig willen mensen perfecte kinderen.
Hazenlip was vroeger wel niet makkelijk. Ma nu kunnen zelfs de extreme gevallen gemaakt worden zonder dat je het ziet.

Zoals de chirurg het zij vond ik het terecht. Meeste ouders schamen zich meer voor het kind, dan het kind voor zichzelf.

Ik geef je groot gelijk hoor! Ik weet niet of je het tegen mij had...Maar om terug te komen op die hazenlip: er zijn zelfs hazenlippen waarbij bv een groot deel van de kaak mist. Ik heb eens een foto gezien van een meisje (baby) die had dat dus. Ik ben me rot geschrokken, zo'n kind zal in haar eerste levensjaren vooral een ziekenhuis van binnen zien. Telkens maar weer wat opereren. Ik zou dat een kind niet aankunnen doen! Als het nou een klein minim hazenlipje is met open gehemelte etc, kijk dan vind ik het belachelijk dat je dan abortus pleegt...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:25

In kan me voorstellen dat in deze maatschappij kinderen met een lichte handicap het moeilijker gaan hebben dat kinderen zonder handicap. Vooral een handicap in het gezicht is voor veel mensen een probleem. Ik kan me herinneren dat er hele discussie waren op bokt over het meisje zonder onderkaak die door de artsen toch in leven is gehouden. Waar leg je de grens? Moet je een dergelijk kind geboren laten worden in een ouderlijk huis die met deze handicap niet om kunnen gaan? Ik denk dat je daar een kind echt geen plezier mee doet.

Ik zou persoonlijk in dit geval echt niet voor abortus hebben gekozen, maar als buitenstaande mag je in mijn ogen een beslissing van een ander niet beoordelen en niet veroordelen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:30

nee hoor was gewoon algemeen.
Ja zo was het dochtertje van men kennis ook.
Precies of ze helft van haar gezicht miste. Zelfs een beetje eng om te zien Bloos
Maar moeder liefde ging daar echt door hoor.
Vroeg ze op een dag aan mij: is ze niet mooi Sigaar Heb maar ja gezegd Pling
Ze was wel veel in het ziekenhuis das waar. Maar waar stopt het dan. Al bij hartpatientjes aborteren.. Want die baby's liggen ook vaak in het ziekenhuis.

Nu is ze een speelse meid waar van je het nog een beetje ziet.
Je moet rekening houden dat het tegenwoordig een oppervlakige maatschapij is. Vind ik toch. Je kan al kiezen voor een jonge of meisje...
Ernstige gehandicapte kinderen kan ik begrijpen dat sommige het niet aankunnen maar voor een hazenlip nee. Maar iedereen denkt daar anders in Haha! En dat mag ook

Iemand die mevrouw gezien waarbij haar gezicht opgegeten geweest is door een beer. Heeft nu gezichttransplantatie. En leeft gelukkig verder
Laatst bijgewerkt door lesilla op 12-12-06 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:31

katiavl schreef:
Ernstige mishandelde kinderen kan ik begrijpen dat sommige het niet aankunnen maar voor een hazenlip nee.

Mishandeld? Mismaakt zul je bedoelen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:32

Cassidy schreef:
katiavl schreef:
Ernstige mishandelde kinderen kan ik begrijpen dat sommige het niet aankunnen maar voor een hazenlip nee.

Mishandeld? Mismaakt zul je bedoelen.

Inderdaad Bloos

Ben ook overtuigt dat het per ouder anders is. Mijn mama blijft bv altijd rustig enzo. Mijn tante niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:46

Tsja, de drang naar perfectie zet door. Persoonlijk vind ik het walgelijk en hoop dat de ouders die hun kind om een hazelip hebben laten aborteren nooit meer zwanger worden.