Oprah; Aflevering Maandag 11-12-2006

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSemmiex

Oprah; Aflevering Maandag 11-12-2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 16:57

Het gaat nu over een meisje dat toen ze 15 was, anorexia en boulumia had en zwanger was, ze heeft het aan niemand behalve aan haar (ex)vriend vertelt.
Ze is toen in de badkamer bevallen van een zoontje, en ze heeft hem gewoon laten liggen en is gaan eten met haar familie daarna is ze weer terug naar de baby gegaan en zag dat hij nog steeds niet beweegde en niet huilde.
Ze dacht dat hij dood was geboren maar ze wist het niet zeker dus omdat ze bang was dat hij pijn had heeft ze hem met een mes in zn borst gestoken Gaaaap
En hem in een tas in de kast verstopt!
Haar (ex)vriend heeft de baby in de tas met stenen in de groeve gegooit :S
Een half jaar later kwam op t nieuws dat een man die ging duiken het kindje had gevonden!
En pas na 6 jr is ze opgepakt omdat ze met haar nieuwe vriend in een cafe zat en ze t aan dr nieuwe vriend vertelde omdat ze moest huilen omdat ze t over trouwen en kinderen hadden.
Toen heeft iemand dat gehoort en de politie gebelt. ze is veroordeeld voor 6 jaar straf en haar ex vriend voor 2 jaar!

Vind het echt heel erg voor 't kindje, en echt afschuwelijk wat er is gebeurt dat is echt niet goed te praten Huilen

Ze heeft er nu wel spijt van zegt ze, maar ja das altijd achteraf Verdrietig

123468086

Re: Oprah; Aflevering Maandag 11-12-2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:00

Ik heb het net gekeken, ik vind het echt afschuwelijk voor haar, en natuurlijk de mensen om haar heen. Maar vooral voor haar, het is natuurlijk haar eigen schuld, maar haar hele leven is daardoor verwoest, ze zal altijd een moordenaar blijven voor zichzelf, ze zou nooit met een blik naar kinderen kunnen kijken hoe andere mensen dat doen. Ze heeft haar eigen leven geruineerd door dit.
En het leven van haar Zoontje en Familie... Verdrietig

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:04

In de tijd dat ik in Florida zat was er ook zoiets, kwam dit meisje ook uit FL? Dit soort dingen gebeurt erg veel, ze hebben er al een naam voor: porcelain-baby's ( dit vanwege de bevalling meestal in een wc of badkamer). Ik heb de aflevering niet gezien. Als ik vanavond nog wakker ben ga ik de herhaling kijken

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:05

Uit Idaho was ze volgens mij.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:07

Jah ik heb het gezien..

Nou ik kan me het wel voorstellen. In amerika zijn ze vrij preuts en is het not done als je Straight A student een kind krijgt op haar 15e.

Des al niet te min is het natuurlijk verschrikkelijk dat het gebeurd.

Overigens is soort gelijk iets niet heel lang geleden ook in Nederland gebeurt. Toen vonden ze bij een afvalverwerkingsbedrijf een babytje.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:11

Ja, ook ik heb daarnet zitten kijken. Ik was er helemaal stil van.
Vreselijke gebeurtenis.
Ook bleek dat het kindje niet helemaal gezond was. Het gezichtje was misvormd zei ze.
Ik snap haar wel, geloof ik.
Machteloos jong meisje die een kind krijgt dat niet helemaal gezond is. Wel erg jammer van haar dat ze het niet aan het ouders/moeder heeft verteld. Dan was het waarschijnlijk heel anders gelopen.
Ik heb er geen woorden voor eigenlijk.
Ik wist overigens ook niet dat Oprah vroeger misbruikt is.

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:14

idd heb het net ook gekeken.. Afschuwlijk vreselijk !!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:17

Wat ik het ergste vind is dat dit meisje het dus schijnbaar niet aan haar ouders durfde te vertellen... Dan was dit dus niet gebeurd..

Ik hoop echt dat mijn meisje later wel dingen aan mij durft te vertellen anders zou ik het gevoel hebben, te hebben gefaald als ouder...

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:21

Lame schreef:
Wat ik het ergste vind is dat dit meisje het dus schijnbaar niet aan haar ouders durfde te vertellen... Dan was dit dus niet gebeurd..

Ik hoop echt dat mijn meisje later wel dingen aan mij durft te vertellen anders zou ik het gevoel hebben, te hebben gefaald als ouder...

tjah ik denk nog niet eens dat de relatie met haar moeder slecht was. Het is alleen heel moeilijk om een fout toe te geven als je verder bij iedereen wordt gezien als een verstandig en slim meisje..

Je wil niet dat andere mensen teleurgesteld in je zijn. Niet dat ze dat dan echt zijn.. maar dat zou je als jong kind wel kunnen denken.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:23

In Amerika word het ook ernstiger beschouwd als hier, als je als 15 jarige zwanger bent.
En als je steeds langer wacht, dan komt het er uit eindelijk nooit van.
Ik snap het wel van haar kant, en achteraf zou je natuurlijk alles anders doen.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:24

Oh mijn god... is dit echt gebeurt?
In mijn ogen spoor je dan echt niet hoor Weet best wel wat van AN en BN af maar dat is er absoluut geen reden voor
Wordt er helemaal naar van Scheve mond

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:28

Ja, inderdaad.
Het is sowieso geen verstandig plan om op je 15 onveilige seks te hebben. Je ziet wel wat voor ellende dat veroorzaakt.
Ik denk dat je op zo'n moment niet weet wat je met zo'n klein kindje moet.
Gewoon pure machteloosheid.
Het zou best kunnen dat de moeder-dochter relatie inderdaad niet erg sterk/goed was. Zoiets zou ik mijn moeder dus echt wel vertellen. Bespaart je een hele hoop narigheid.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:46

Hey mam, ik ben zwanger! Haha!
Ik ben achttien dan, maar ik kan best begrijpen dat je op je vijftiende niet had gedurfd om op je mams af te stappen met het nieuws dat je zwanger bent. Ik weet in iedergeval niet wat ik dan zou hebben gedaan. Wel verteld natuurlijk, maar makkelijk zou het niet geweest zijn.

Niemand erover vertellen. Okee, ergens wel begrijpelijk.
Het daar laten liggen. Ook redelijk begrijpelijk.
Maar een mes pakken en de baby neersteken??!
Dat vond ik nou echt een deeltje van het verhaal waarvan ik zeg; dat kan ik niet begrijpen en niet vergeven, hoeveel spijt ze er ook van heeft.

Waarom heeft ze hem neergestoken? Ik kan het nog enigszins begrijpen waarom ze het niemand verteld heeft en de baby heeft gedumpt, maar neersteken??
Dat vond ik echt ziek.

xxxcatjuxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:50

ik heb het ook zitten kijken.
ik was er stil van.
ik snap het wel wat ze heeft gedaan.
ze had het natuurlijk beter kunnen vertellen aan iemand.er zijn immers genoeg mogelijkheden.
ze vertelde erbij dat ze bang was dat haar kindje pijn had en dat hij een vervormd gezicht en hoofd had. ook wist ze niet of het wel leefde en heeft ze hem gestoken. natuurlijk is het neit goed te praten maar ik kan het redelijk begrijpen wat ze heeft gedaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:54

de manier waarop. Terwijl er zo veel andere mogelijkheden zijn dat valt echt niet goed te spreken.
Wat voor straf heeft ze gekregen? Dit valt toch onder moord met voorbedachte raden.
Vorige week was het op telefax ook hierover.
Komt bij veel zwaar cristelijke gezinnen voor, maar waar veel van die tieners geen anticonceptie gebruiken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 17:58

Ik heb het ook gekeken, wat een verhaal...
Echt iets om goed over na te denken.
Gelukkig dat ze nu wel inziet wat ze beter had kunnen doen en dat ze anderen wil waarschuwen enzo..
Ze zag er wel ontiegelijk ongelukkig uit trouwens..
Haar straf was 6 jaar gevangenis, mede omdat ze minderjarig was toen het gebeurde en het niet aan kon worden getoont of het kind aan de messensteek was overleden of niet. Verder kreeg ze ook nog een aantal jaar voorwaardelijk maar dat heb ik niet helemaal meegekregen Bloos

Maar waar ik nou het meest verbaast over was was dat verhaal van Oprah zelf.. Ik had geen benul dat zij zo'n verrotte start heeft gehad zeg! En moet je zien waar zij nu staat...

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:00

Wisten jullie dat echt niet van Oprah? Die is jaren lang misbruikt geweest door verschillende leden van haar familie. En is daardoor zwanger geraakt en het kind is overleden.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:06

Dat ze zwanger werd dat wist ik niet Scheve mond Jeetje.. dan moet dat voor Oprah ook behoorlijk zwaar zijn geweest Scheve mond
Ik vind het al fout dat ze de baby liet liggen... Echt niet te begrijpen
Dat je t zooo moeilijk vind te vertellen oke, maar vanaf daar vind ik het al moord Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:08

Citaat:
ede omdat ze minderjarig was toen het gebeurde en het niet aan kon worden getoont of het kind aan de messensteek was overleden of niet.

Er was toch aangetoond dat de steek het kindje niet om het leven had gebracht, maar dat hij al dood was.
Daarom ook maar 6 jaar.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:09

Ik heb het daarnet ook gezien, arme meid.. op zo`n vroege leeftijd al zoiets ergs mee te maken Ach gut

roukesmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:13

ik heb het ook gezien, vreselijk dat ze het niet kon delen. maar heb ook wel gemenge gevoelens erbij.. ivb met dat steken en alles! magoed.. heel erg voor haar en de mensen om haar heen.. ze was pas 15!

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:22

mijn vader was maatschappelijk werker van huiselijk geweld. (Hij is nu overleden)
Hij heeft ook zo'n soort gelijke gebeurtenis moeten "begeleiden" (weet niet hoe je dat noemt.)

echt vreselijk wat is er gebeurd.
begrijpelijk? ja
er mee eens? nee
maar als je alles wat je achteraf zegt ook nog zou kunnen doen zou het leven heel makkelijk worden,,
ga vanavond herhaling kijken!

kus

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:04

Sneu hoor, dat dat meisje 6 jaar heeft gekregen.
Dit was volgens mij echt een wanhoopsdaad!
Kijk naar het rechtsysteem hier, een échte moordenaar krijgt soms niet eens 6 jaar. [maar het rechtsysteem in NL is dan ook belabberd]
Maar het kindje was heel waarschijnlijk al dood he. Dat van die messteek klinkt extra gruwelijk (wat het natuurlijk ook is) maar het is niet helemaal gedaan met de instelling om het bewust dood te maken. Ze wou dat hij geen pijn meer zou hebben (als hij dat al had gehad)
Laatst bijgewerkt door Noppes op 11-12-06 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:08

Amerika, heeft dan ook een beter rechtsysteem. Das mischien ook het enige Tong uitsteken
Zes jaar is niet eens zoveel daar, je spreekt nog altijd over moord met voorbedachte raden.
Grootste verschil, is dat daar echte bewijzen moeten zijn voor er iemand gestraft kan worden.
En hier is speculatie genoeg.
Wat nu het beste is...

Hier krijg je (belgie) als je dronken in de auto stapt en twee mensen dood rijd.
een half jaar gemeentewerk Boos!

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:16

erg he heb het ook gezien ja verschrikkelijk