Jongen (5) dood gevonden in woning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

develwife

Jongen (5) dood gevonden in woning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 14:36

Bron: www.nu.nl

APELDOORN - In een woning in Apeldoorn is zondagavond het levenloze lichaam van een 5-jarig jongetje aangetroffen. Het kind is vermoedelijk om het leven gebracht, aldus de politie maandag.

De 27-jarige moeder meldde zich op het politiebureau in Apeldoorn met de mededeling dat ze haar kind had gedood. De politie onderzoekt de manier waarop de jongen om het leven is gekomen.

De vader en moeder van het kind leefden gescheiden van elkaar. De jongen was ondergebracht bij een pleeggezin in Amerongen (Utrecht) waar hij ook naar school ging. "Op christelijke basisschool De Regenboog is inmiddels een informatiebijeenkomst geweest", aldus een voorlichter van de politie.

De politie kwam pas maandag met haar bevindingen naar buiten omdat eerst de vader getraceerd en ingelicht moest worden. De moeder zit momenteel vast en heeft nog geen nadere verklaring kunnen afgeven. "Ze was zondagavond erg verward en wordt mogelijk vandaag gehoord."

Jeugdzorg

Bureau Jeugdzorg Gelderland is sinds januari betrokken bij de hulpverlening aan het gezin. In augustus is het kind na een uitspraak van de kinderrechter door het bureau met een bezoekregeling in het pleeggezin geplaatst wegens psychiatrische problemen van de moeder. Er waren volgens jeugdzorg geen signalen in te grijpen in de bezoekregeling.

Dat bevestigt ook Geestelijke Gezondheidszorg Eindhoven en de Kempen (GGzE) waar de vrouw onder behandeling stond. "Ze verbleef hier doordeweeks op vrijwillige basis en was in de weekeinden thuis. We hadden geen signalen dat iets dergelijks kon gebeuren", aldus een zegsvrouw van de instelling

Wat een vreselijk verhaal krijg er gewoon de kriebels van Bloos
waar gaat dat heen met deze maatschappij Boos!

Groetjes

jennifer14

Re: Jongen (5) dood gevonden in woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:38

Pff.. Waar gaat dit heen met onze maatschappij Boos! !! Dit is gewoon te gek voor woorden..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:39

Weer zo'n geval..... Arm jochie......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:39

Soms vraag ik me toch af of al die welzijnwerkers wel wakker zijn als ze hun werk doen.Dit is notabene de zoveelste keer al dat een kind slachtoffer word van zijn ouders.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:40

gedver wat een vreselijk verhaal

Mayflower_

Oh het arme kindje! Die moest slachtoffer worden van een verwarde moeder.. Krijg gewoon kippenvel van dit verhaal.

MaraYvette

develwife schreef:
Bron: www.nu.nl

Jeugdzorg

Bureau Jeugdzorg Gelderland is sinds januari betrokken bij de hulpverlening aan het gezin. In augustus is het kind na een uitspraak van de kinderrechter door het bureau met een bezoekregeling in het pleeggezin geplaatst wegens psychiatrische problemen van de moeder. Er waren volgens jeugdzorg geen signalen in te grijpen in de bezoekregeling.

en dat dat kan ik dus nog steeds niet begrijpen steeds weer ... sorry maar ik vindt echt dat jeugdzorg vaak faalt ...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:42

silvana schreef:
Soms vraag ik me toch af of al die welzijnwerkers wel wakker zijn als ze hun werk doen.Dit is notabene de zoveelste keer al dat een kind slachtoffer word van zijn ouders.

juist en leert jeugdzorg er van nee ...
ik blijf er bij die mensen die ongetwijfeld hun werk goed willen doen mowten meer tyd voor een gezin krijgen meer scholing meer inzicht meer wat ze moeten overleggen e.d en ja dat kost geld en dat wil nl niet....

edit anders krijgen we straks dat ze bij voorbaat al weg halen en das ook niet altyd nodig en traumatisch
maar wat meer scholing en cusussen in gedrag oppikken en meer overleg lijkt me echt zinvol
maar ja wie ben ik hee ..

edit tikfouten
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 11-12-06 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:44

Anderzijds heeft jeugdzorg ook niet altijd de mogelijkheid om in te grijpen... de bezoekregeling is er na uitspraak van de rechter en die valt niet zomaar te veranderen. Ze moeten echt zwart op wit bewijs hebben dat het niet goed zit, anders wordt dit niet gewijzigd.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:46

Helaas weet ik daarover mee te praten. Zeer triest.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 14:47

@odetteke en jij denkt dat zedat niet altyd hebben??? ze hebben mi soms meer dan genoeg bewijs maar dan komen ze weer met beschermingsrecht van de betrokkene en willen ze tgraag oplossen met t kind in situatie want ja zeggen ze uithuisplaatsen is ook ingrijpelijk klopt maar soms is t nodig ennee niet in alle gevallen maar echt er zijn echt wel dingwn wat ze zien maar wat ze lijken niet te willen zien sorry

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:00

Vaak niet nee (tuurlijk worden er ook fouten gemaakt, dat is menselijk en valt niet te voorkomen). Het is vaak kiezen tussen 2 kwaden... een kind uit huis plaatsen veroorzaakt gigantische trauma's bij veel kinderen, maar daar is in dit geval toch voor gekozen, Bij de afweging of een kind dan in de weekenden zijn moeder kan bezoeken wordt niet alleen jeugdzorg betrokken, maar ook de instelling waar moeder onder behandeling is. Als die instelling geen bezwaren heeft is het voor jeudgzorg al heeel moeilijk om goede redenen te vinden waarom een kind zijn moeder niet mag bezoeken. Dan moeten er echt enkele incidenten hebben plaatsgevonden die zijn gerapporteerd.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:03

grrrrrrrrr weer 1 terwijl ook deze weer onder toezicht stonden van jeugdzorg! ik heb zelf ook slechte ervaringen met jeugdzorg, misschien dat ik daardoor bevooroordeeld ben, maar van mij mogen ze die instantie eens goed gaan doorlichten en die mensen opnieuw cursussen aanbieden ofzo!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:04

@odetteke , wat dacht je van euhm tot de behandeling afgelopen was dat de moeder m kon bezoeken bij die mensen uit pleeggezin??
ja fouten maken is menselijk maar mj iets te vaak bij jeugdzorg en aanverwante instanties..
ow jee eigenlijk kan ik ook niet oordelen ik weet de situatie niet .
maar dit is mijn mening...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:05

ikenindi schreef:
grrrrrrrrr weer 1 terwijl ook deze weer onder toezicht stonden van jeugdzorg! ik heb zelf ook slechte ervaringen met jeugdzorg, misschien dat ik daardoor bevooroordeeld ben, maar van mij mogen ze die instantie eens goed gaan doorlichten en die mensen opnieuw cursussen aanbieden ofzo!

juist[i][u]

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:09

Ik denk niet dat we over dit geval kunnen oordelen met zo weinig informatie.
Het is vreselijk dat zoiets gebeurt, maar helaas nooit helemaal te voorkomen. In zeeland vermoordde een vader een tijd geleden zijn gezin, zonder dat er iemand was die wist dat het slecht met hem ging.

Dat iemand psychisch in de knoei zit, opgenomen is, wil totaal niet zeggen dat zo iemand een gevaar voor zijn omgeving is.
Er is zelfs een kans dat de moeder heeft meegewerkt aan de uithuisplaatsing van haar kind.
Weten we allemaal niet.

Het is zeer tragisch als dit gebeurt, en voor de nabestaanden moet het wel een traumatische gebeurtenis zijn.

Maar niet te snel jeugdzorg of andere instanties veroordelen, die mensen doen vaak wat ze kunnen, maar met veel te weinig middelen.
En dát ligt wel aan deze maatschappij. Er is te weinig geld, geen goede regelgeving om alle problemen goed te kunnen aanpakken(uithuisplaatsing is duurder dan thuis helpen. Dat is de harde realiteit).

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:13

avanti4ever schreef:
@[***] , wat dacht je van euhm tot de behandeling afgelopen was dat de moeder m kon bezoeken bij die mensen uit pleeggezin??
ja fouten maken is menselijk maar mj iets te vaak bij jeugdzorg en aanverwante instanties..
ow jee eigenlijk kan ik ook niet oordelen ik weet de situatie niet .
maar dit is mijn mening...

Precies, dat is het probleem ook... geen van ons allen kan oordelen over de situatie omdat we de dossiers niet kennen. Het kan ook zijn dat de moeder haar kind nooit heeft geslagen, alleen slecht voor zichzelf zorgde, het de afgelopen maanden heel goed ging en de bezoeken in het weekend daarom ook sinds kort zonder begeleiding mochten, dat er intensief werd gewerkt aan de terugkeer van de jongen bij zijn moeder en dit op korte termijn heel haalbaar leek, maar moeder dit weekend een psychose kreeg en dacht dat haar zoon de duivel himself was...... Kortom, het hoeft niet persee een fout van jeugdzorg te zijn!

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:22

ik ben het aan de ene kant met odette eens jeugdzorg kan niet alles in goede banen leiden maar aan de andere kant hebbe z nu wel heel vaak gefaald in de bescherming voor een kind,en dan zegt die vent van jeugdzorg op het journaal van onze fouten leren we!sorry maar een dood 5jarig jongetje is wel een hele goote fout

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:22

randalinpony schreef:
I

Dat iemand psychisch in de knoei zit, opgenomen is, wil totaal niet zeggen dat zo iemand een gevaar voor zijn omgeving is.
Er is zelfs een kans dat de moeder heeft meegewerkt aan de uithuisplaatsing van haar kind.
Weten we allemaal niet.

dat hoeft idd ook niet dat iem die psychisch in de war is zn kind wat doet mee eens..

@odetteke t kan allemaal ik zei toch al dat ik eigenlijk niet mag oordelen maar tis wel mijn mening...
en nu kap ik met reageren in dit topic...ik heb t trouwens nie over slaan gehad hoor maar goed ...
ik blijf bij mn mening dat jeugdzorg toch ook al kost t geld wat meer inzicht moet krijgen wat meer scholing..en en MEER tijd moet krijgen per gezin..meer moet overleggen
want ik geloof heus wel dat ze wel willen hoor ...maar soms mist t aan inzicht e.d.
zo ik ben klaar Lachen ik heb mn mening weer genoeg geformuleerd

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:28

Het is gewoon verschrikkelijk dat dit kan gebeuren... We kunnen wel heel snel met een vingertje gaan wijzen richting jeugdzorg e.d. maar ik denk idd dat wij niet kunnen oordelen zonder de inns en outs te weten van het dossier...

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:14

Echt zo triest.. Ik ken de pleegouders wel.. Echt heel zielig..

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:58

Kom net van de zwemles vandaan en daar waren wat moeders van kinderen die bij dit jongetje in klas zitten,1 daarvan voelde zich ontzettend schuldig mdat de moeder van het jongetje haar gevraaagd had haar zoon 3 maanden in huis te nemen. Zij heeft dit niet gedaan omdat zij vond dat ze hier niet de aangewezen persoon voor was, omdat er natuurlijk veel bij komt kijken. Ik heb begrepen dat dit jongetje niet bij pleegouders woonde momenteel. De moeder had borderline en was erg hard aan zichzelf aan t werk om beter te worden... Gisteravond is het helaas gruwelijk misgegaan en heeft zij haar zoontje gewurgt. Later is zij weer bij zinnen gekomen en zelf naar de politie gegaan om het te melden.

Echt verschrikkelijk dat dit gebeurt is...

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:11

Op het nieuws zeggen ze inderdaad ook dat het kind uit huis geplaatst is... Vreemd daar zei deze moeder niets over.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:34

@ obsession (ow nee ik zou niet meer reagerennog 1 keer dan )
hoe weet jij dat t kind gewurgd is omdat moeders dat zeggen??? voorals nog is er nog niks uit politieonderzoek naar voren gekomen,, dat waren ze toch nog aan t uitzoeken? dacht ik ..

en betrap i in je tekst stiekem n leugen van jeugdzorg die zegt namelijk sdt t kind in utecht woonde momenteel? maar voor bezoekregeling wa bij zn moeder?
ik vindt t echt heel erg dit....
en raar genoeg ook voor de moeder want als ze pas later besefte wat d\ze deed is dat echt erg :S,,,
toch blijf ik erbij dat jeugdzorg te veel fouten maken...

nou ja hoe dan ook ikkan t niet snappen..

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:36

Hè bah...
zieke mensen bestaan er toch hè..
Wil nu wel weten wie het is eigenlijk...
*woon in Apeldoorn
Scheve mond