Handen en kleding in buik Indonesische krokodil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sammie_44

Handen en kleding in buik Indonesische krokodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 21:23

Citaat:
06 december 2006, 11:28

JAKARTA (ANP) - In de buik van een in het zuidoosten van Indonesië gedode krokodil zijn twee handen, een been en kledingsstukken gevonden. Inwoners van Kupang op West-Timor hadden de vijf meter lange krokodil gevangen.

Het reptiel zou de afgelopen weken drie mensen hebben verslonden, meldde de krant The Jakarta Post woensdag.

De bewoners staken met kapmessen woedend in op het in een nylon net gevangen reptielenwijfje. Toen de krokodil dood was, sneden zij de buik open en vonden in de maag de lichaamsdelen, menselijk haar, een T-shirt en onderbroeken, onder meer van een 59-jarige visser.

Na de lugubere vondst hebben de West-Timorezen het dier gevild. Volgens het dagblad namen zij de stukken vlees mee naar huis voor het avondeten.

Wat vinden jullie van dit stuk?

Ikzelf vind het echt vreselijk voor die mensen dat er 3 mensen de afgelopen weken zijn verslonden door een krokodil. Ik vind, zoals ik het nu lees hoe ze die krokodil te lijf zijn gegaan echt verschrikkelijk gruwelijk, maar als je je indenkt dat een paar dierbaren zijn vermorseld door zo'n beest dnek ik dat je je door dit te doen misschien wel wilt wreken of zoiets...

milo

Re: Handen en kleding in buik Indonesische krokodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:05

sja.. ik vind het wreed voor de krokodil, zielig voor de overgeleven dierbaren.

de krokodil eet nu eenmaal mensen, dat doet hij echt niet met voorbedachte rade of zo. 'hey lekker, die ga ik opeten, jammer dat hij veel mensen achterlaat. '
ik kan de woede wel begrijpen van de mensen, maar ja, de natuur is wreed. dat zie je maar weer.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:12

Het is erg voor die mensen.
Maar, ik kan me hier zo boos over maken.
Dat dier moet ook aan eten komen.
Hij gaat niet speciaal op zoek naar mensen.
En dan nog de manier waarop. Scheve mond

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:36

Ik snap de natuur wel, maar ik vind het vreselijk, dat zo een beest zo aan zn einde moet komen. Hij moet toch ook eten, en als hun zijn eten uit het water gaan vangen, zodat hij niks meer heeft, tjah dan stapt ie over op de mens. Ik snap ook wel dat er veel verdriet om is, maar om zo een beest op deze gruwelijke manier te doden..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:39

tsja, de mensen leven in het teritorium van de krokodil..
het is zielig voor die mensen, maar ook zielig voor de krokodil Scheve mond

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:34

Deze mensen komen / leven in het territorium van de krokodil en zijn daarmee dus (zonder het zelf te willen) voedsel voor het dier geworden. Het is ontzettend erg om een dierbare te verliezen maar om je dan op zo'n manier te wreken op de krokodil en hem daarna op te eten is nogal walgelijk.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 13:58

MissToseland schreef:
tsja, de mensen leven in het teritorium van de krokodil..
het is zielig voor die mensen, maar ook zielig voor de krokodil Scheve mond

precies, de dieren moeten steeds maar weer wijken voor de mens, tuurlijk is het vervelend voor de mensen die zijn opgegeten en voor de nabestaanden, maar je weet dat krokodillen daar zitten dus ga dan ergens anders heen, dat beest volgt gewoon zijn instinct en denkt gewoon een lekker hapje te hebben gevonden. om nou gelijk dat beest op brute wijze te slachten Boos!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:00

zielig voor die krokodil? Wat had je anders moeten doen, maar wanhopig blijven wachten tot je vader eindelijk weer thuiskomt? Of dat je maar jaren moet wachten om te weten waar je zoon is?
Misschien had de wijze waarop het dier aan zijn einde is gekomen anders gekunt, maar wat kun je verwachten van een wanhopige menigte? Geen rationaliteit iig. Ik ben blij dat de nabestaanden eidenlijk weten waar hun geliefden zijn zodat die in vrede begraven kunnen worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:29

Er worden meer krokodillen gedood door mensen, dan mensen door krokodillen.

Zelfde verhaal voor haaien trouwens..

En inderdaad, de mens heeft het territorium van deze dieren ingenomen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 13:31

Weer zo'm idioot bericht, net als over de haai hier ergens.
Het is ontzettend triest dat er mensen zijn verslonden, maar in hemelsnaam wat voor nut heeft het nog om zo tekeer te gaan, de krokodil gevangen zo op in te steken, om te kijken wat er in de buik te vinden is?? Zoals ik al in dat andere topic zei, wrong place, wrong time..Misselijkmakend dit en niet voor de mens hoor, maar voor de krokodil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 15:20

De mens is hier de aso, niet het dier. Mensen moeten nu eens een keer ophouden met denken dat ze god zijn en overal boven staan. Want de mens IS niet meer waard dan een dier.

En dat ze dat wél denken, dát vind ik misselijkmakend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 15:25

Op tv was een reportage over een student die in Canada alleen in het donker ging wandelen in de sneeuw. Was een paar uur later opgegeten... 2 wolven zijn doodgeschoten die op een midden in de natuur gestortte afvalbult van het dorp afkwamen voor voedsel. De wolven bleken het helemaal niet gedaan te hebben, maar een beer die daar om dezelfde reden rondzwierf... Vind ik dan toch wel sneu om te zien. Wie is hier nu de schuldige met afval in de natuur te storten en wie is er nu zo onnozel om in je eentje tussen wilde dieren te gaan lopen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:56

Ben het helemaal eens met Wuis.

Mensen rukken steeds meer op, en verdringen het leefgebied van steeds meer dieren. "Loss of Ecological Capital" ook wel genoemd.
Als mensen in het territorium van zo'n kroko komen, denk het dier echt niet van "oh jee, die hebben ook kids enzo, laat ik maar een blokje om gaan!" nee, de kroko is een miljoenen jaren oude vecht- en doodmachine, die pakt ze. En waarom ook niet, hij weet toch niet beter?

Verschrikkelijk zoals het dier aan zijn einde is gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:00

aan de ene kant ben ik het met de mensen eens dat ze het dier gevangen hebben, aan de andere kant niet met welke bedoelingen ze het dier gevangen hebben... maar zo hebben ze wel duidelijkheid waar hun dierbaren zijn gebleven..

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 21:13

Ik ben er wel mee eens dat de krokodil gedood is, wanneer een dier geen respect meer heeft voor de mens zijn ze gewoon levensgevaarlijk.. Als dit in een dorpje in Nederland zou zijn geweest zou heel Nederland over de kop gaan en willen dat dat dier verdwijnt omdat hun arme kinderen een prooi kunnen worden.. De manier waarop ben ik het niet mee eens hoe dit is gebeurt, maar stel je voor dat je broer of zus of kind of wat dan ook wie je dierbaar is, gedood zou zijn door zo'n dier, zou ik ook een ontzettende woede hebben..

Wel is t waar dat de mens zijn territorium innneemt en dat de mens ook als een prooi kan dienen, maar dit allemaal is niet terug te draaien.. de dieren moeten gewoon inschikken voor de mensen Scheve mondVreselijk maar waar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:17

sammie_44 schreef:
Ik ben er wel mee eens dat de krokodil gedood is, wanneer een dier geen respect meer heeft voor de mens zijn ze gewoon levensgevaarlijk.. Als dit in een dorpje in Nederland zou zijn geweest zou heel Nederland over de kop gaan en willen dat dat dier verdwijnt omdat hun arme kinderen een prooi kunnen worden.. De manier waarop ben ik het niet mee eens hoe dit is gebeurt, maar stel je voor dat je broer of zus of kind of wat dan ook wie je dierbaar is, gedood zou zijn door zo'n dier, zou ik ook een ontzettende woede hebben..

Wel is t waar dat de mens zijn territorium innneemt en dat de mens ook als een prooi kan dienen, maar dit allemaal is niet terug te draaien.. de dieren moeten gewoon inschikken voor de mensen Scheve mondVreselijk maar waar..

Een dorpje in Nederland is ook niet het territorium van een krokodil. Krokodillen leven hier namelijk niet in het wild. En dáár wel.

En ik zie uberhaupt niet in waarom zo'n dier 'respect' zou moeten hebben voor een méns.
Andersom zou ik het kunnen begrijpen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:18

Juistem. Waar moeten wij nou in vredesnaam respect voor vragen?
Dat we hun familie slachten voor een chique tasje? Dat we massaal hun leefgebied verwoesten voor landbouw, waarna we de grond kapot weer achterlaten en verder trekken naar het volgende stukje ecological capital?
Nou halleluja amen, zijn wij even goed bezig. Respect hoor.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:34

sammie_44 schreef:
De manier waarop ben ik het niet mee eens hoe dit is gebeurt, maar stel je voor dat je broer of zus of kind of wat dan ook wie je dierbaar is, gedood zou zijn door zo'n dier, zou ik ook een ontzettende woede hebben..

Als je zoon wordt aangereden door een heel onschuldig iemand en je zoon overlijdt, dan wil je die onschuldige persoon toch ook niet (per se) dood? Ik niet iig. Dingen gebeuren, alles heeft zo zijn reden. Het is sowieso zo dat het dier niet alles hoeft te pikken van de mens, zeg maar.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 21:35

@Wuis: Ik bedoelde het als 'voorbeeld'.. weet je nog dat hele spektakel over die ene bijtschildpad?

Met respect bedoel ik dat ze niet in de buurt komen en bang zijn voor mensen, krokodillen gaan liever eerst mensen uit de weg dan dat ze er op af gaan (behalve met honger Knipoog)Maar als ze eenmaal hebben ontdekt dat mensen makkelijke hapjes zijn, zijn ze gewoon levensgevaarlijk en zijn wij niet meer het hoofd van de voedselketen. Dit zou mij heel erg beangstigen Knipoog.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:36

sammie_44 schreef:

Ontzettende woede is logisch, maar dat zou je bv het liefste afreageren op de mens als iemand je dochter zou hebben vermoord, dan heb je de neiging om hem zelf te laten pijnigen, dat kan ik mij nog voorstellen, maar de verstandshouding op deze manier woede voelen voor een dier, waar het in zijn natuur zit om in de aanval te gaan als hij onraad ruikt, bedreigd voelt etc, dat kan ik persoonlijk niet begrijpen. Ik kan mij niet voorstellen dat ik de krokodil op deze manier had afgemaakt. Nu moet ik er wel bij zeggen, de normen en waarden voor dieren liggen in elk land weer anders en in Indonesie al helemaal weinig respect te vinden voor bepaalde diersoorten (denk aan de Chimpansees wara de handen van worden afgehakt terwijl ze halflevend zijn nog, om asbakken voor de toeristen van te maken), of China dan met de honden aan het spit. Dus het zal wel iets redelijk normaals zijn daar, wat wij nederlanders niet door de beugel vinden kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:39

Nee ik weet niks over een bijtschildpad.

Het zou wat worden als dieren zo over ons dachten. Toevallig pikken wij wel hún omgeving in en maken hén kapot.Maar nee, als er toevallig een keer een beest een mens iets doet is het meteen moord en brand.
Maar wij mogen wel op de meest afschuwelijke manieren de dieren vermoorden.

Ik kan er niks aan doen, maar ik kan écht niet in jouw mening komen.

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-06 23:01

Sorry, je bedoelt toch niet dat de krokodil maar in leven had moeten blijven, dat iedereen had moeten gaan evacueren en maar rustig afwachten wanneer de krokodil weer tot een aanval ging..?
Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik het een onmenselijke manier vond van doden, maar ik probeer me in die mensen te verplaatsen hoe zíj het zouden kunnen zien, want wij als buitenstaanders kunnen makkelijk zeggen en doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 11:13

sammie_44 schreef:
Sorry, je bedoelt toch niet dat de krokodil maar in leven had moeten blijven, dat iedereen had moeten gaan evacueren en maar rustig afwachten wanneer de krokodil weer tot een aanval ging..?
Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik het een onmenselijke manier vond van doden, maar ik probeer me in die mensen te verplaatsen hoe zíj het zouden kunnen zien, want wij als buitenstaanders kunnen makkelijk zeggen en doen..

Vangen en ergens anders uitzetten waar geen idiote mensen rondlopen was ook een oplossing geweest.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:15

Helaas schijnen kroko's vaak weer terug te keren naar waar ze gevangen zijn, zeker volwassen dieren. Dat is ook de reden waarom er in Miami dieren van meer dan een meter worden afgemaakt, die zijn te gevaarlijk. (aldus de Miami-ers)
Kroko's zijn zeer territoriaal, en een humane oplossing was geweest om het dier met rust te laten, je weet tenslotte dat hij daar zit, en dat hij kan bijten.
Maar goed, de reactie van die mensen kan weinig rationeel genoemd worden, daar zal het wel aan liggen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 12:36

Hadden ze hem niet in een dierentuin kunnen stoppen ofzo?

Vind het vreselijk voor die mensen, maar dit is wel een heel bruut einde voor de kroko.