'De moslims hebben positieve invloed op de Nederland'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oliefjuh

'De moslims hebben positieve invloed op de Nederland'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-06 19:19

'De moslims hebben een positieve invloed gehad op de Nederlandse samenleving.'

Ik heb vandaag een debat hierover gehouden op school. Vond het zelf opzich wel een moeilijke stelling. En natuurlijk, je moet niet alle moslims over 1 kam scheren maar:

Ik ben het met de stelling eens omdat er verder gekeken wordt dan het eigen geloof, en daarmee de eigen cultuur. Niet dat de Islam geheel geisoleerd is van de Nederlandse cultuur.
Tegelijkertijd ben ik ook wel weer tegen omdat er 'angst' is voor moslims door terrorisme.

Nu jullie Lachen .
Laatst bijgewerkt door Oliefjuh op 29-11-06 20:01, in het totaal 2 keer bewerkt

LiNdA1986

Re: 'De moslims hebben positieve invloed op de Nederland'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:37

Ja moeilijk,

ik zou zeggen 'niet', omdat er gewoon veel te veel voor hun wordt gedaan (NEGERzoen wordt veranderd, moskeen worden gebouwd en ga zo maar door) Dat vind ik nou net niet jezelf aanpassen, maar het land aanpassen.
Ook vind het ik het nogal erg dat de meeste berovingen e.d. gepleegt worden door moslims of andere buitenlanders.

Aan de ene kant is het wel positief natuurlijk, want in Nederland zijn nou gewoon zo ontzettend veel culturen, dus alle mensen leren van elkaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:50

Ik zie er ook niet zoveel positiefs aan eerlijk gezegd...

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:53

ik ook niet....

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:59

Heb eerder het idee dat ze het ons moeilijk maken.. altijd als er iemand in elkaar gemept wordt hoor je op tv '4 allochtonen ...' of 'Een groep buitenlanders tussen de 15 en 21 jaar...' het begint toch wel aardig op te vallen..

oke; buitenlanders zijn niet meteen moslim, maar vaak wel in deze gevallen. Natuurlijk zijn nederlanders ook niet altijd even braaf, maar ik vind dat buitenlanders 'te gast' zijn in ons land. dus dan mogen ze zich ook wel netjes gedragen. (omdat NLers geén gasten zijn, betekend natuurlijk niet dat zij wél misdrijven mogen plegen)

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:06

LiNdA1986 schreef:
Ja moeilijk,

ik zou zeggen 'niet', omdat er gewoon veel te veel voor hun wordt gedaan (NEGERzoen wordt veranderd, moskeen worden gebouwd en ga zo maar door) Dat vind ik nou net niet jezelf aanpassen, maar het land aanpassen.

appelbolfan schreef:
Heb eerder het idee dat ze het ons moeilijk maken.. altijd als er iemand in elkaar gemept wordt hoor je op tv '4 allochtonen ...' of 'Een groep buitenlanders tussen de 15 en 21 jaar...' het begint toch wel aardig op te vallen..

oke; buitenlanders zijn niet meteen moslim, maar vaak wel in deze gevallen. Natuurlijk zijn nederlanders ook niet altijd even braaf, maar ik vind dat buitenlanders 'te gast' zijn in ons land. dus dan mogen ze zich ook wel netjes gedragen. (omdat NLers geén gasten zijn, betekend natuurlijk niet dat zij wél misdrijven mogen plegen)

Het veranderen van NEGERzoen heeft niks met Moslims te maken!!

Ik vind om te zeggen dat buitenlanders "te gast" zijn in ons land wel heel kort door de bocht!! Als buitenlanders nederlands leren, zich aan de regels houden (zoals wij dat ook moeten) en niet hier zijn om te profiteren van onze voorzieningen en dus werken is Nederland net zo goed hun land als dat van ons!!!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:09

ik heb ook niet echt het gevoel dat ze Nl er veel positiever op maken...

Als ik 's avonds wel eens van mijn werk naar huis fiets moet ik altijd door de 'buitenlanderswijk' dan wordt ik altijd nagefloten met van die 'ej psssst meisjaaahhh ga je met me mee?'
iell...
en dan bedoel ik er natuurlijk niet allemaal mee.

Maar weet je wat me ook opvalt? Als ik 's ochtends moet werken van 8.00-13.00 (ik werk bij de Ah xl, bijbaantje Schijnheilig )
dan zie ik 's ochtends géén enkele buitenlander! de eerste komen pas om half 1, en die kocht laatst een aantal kratten bier... Scheve mond

Mijn vader heeft ook een aantal bedrijven gehad, en hij had precies hetzelfde, werd door hun bedreigd, ze kwamen precies op sluitingstijd binnenvallen, werden boos als je ze er op aansprak..

Sorry ik ben niet racistisch of wat dan ook, maar ze maken Nl er echt niet positiever op!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:51

Ik zie er zelf niet zoveel positiefs in
Ze willen in een debat dan vast horen dat het positief zou zijn voor de multiculturerel samenleving en dat het volkeren dichterbij een brengt. Kan wel waar zijn, maar er gebeurdt meer negatiefs over in NL dat positiefs IMO

Verder heb ik zelf geen last van het feit dat er moslims zijn in Nederland, collega's van mij zijn ook moslims, hartstikke gezellige meiden! Lachen

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:55

casperrr schreef:

Maar weet je wat me ook opvalt? Als ik 's ochtends moet werken van 8.00-13.00 (ik werk bij de Ah xl, bijbaantje Schijnheilig )
dan zie ik 's ochtends géén enkele buitenlander! de eerste komen pas om half 1, en die kocht laatst een aantal kratten bier... Scheve mond

Jah dus?? Dat maakt ze dan gelijk alcolisten ofzo?>? Mij zie je ook niet ze vroeg bij de AH hoor. Er moet toch ook gewerkt worden dacht ik zo! Wij hebben ook een Perfect draft thuis.. halen we regelmatig een fustje voor.. Met verjaardagen wat meer. We zijn ook met ze 8en in het weekend dus wordt er wel wat afgezopen.

En wat betekend dat dan volgens jou?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:05

itisi73 schreef:

Het veranderen van NEGERzoen heeft niks met Moslims te maken!!

Ik vind om te zeggen dat buitenlanders "te gast" zijn in ons land wel heel kort door de bocht!! Als buitenlanders nederlands leren, zich aan de regels houden (zoals wij dat ook moeten) en niet hier zijn om te profiteren van onze voorzieningen en dus werken is Nederland net zo goed hun land als dat van ons!!!

je zegt het goed, ALS ze dit zouden doen ja, dan was het wat anders. helaas zijn er te weinig die echt willen....

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:07

Whiz schreef:
casperrr schreef:

Jah dus?? Dat maakt ze dan gelijk alcolisten ofzo?>? Mij zie je ook niet ze vroeg bij de AH hoor. Er moet toch ook gewerkt worden dacht ik zo! Wij hebben ook een Perfect draft thuis.. halen we regelmatig een fustje voor.. Met verjaardagen wat meer. We zijn ook met ze 8en in het weekend dus wordt er wel wat afgezopen.

En wat betekend dat dan volgens jou?

als moslim mag je toch geen alcohol, ik denk dat casperrr dat bedoelde te zeggen Knipoog

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:09

@klomp en Casper..

ALSOF alle buitenlanders MOSLIM zijn??!!!!!!!!!!!!!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:12

nee, maar de meeste mensen denken bij het woordje buitenlander direct aan moslims..ik in dit geval dus ook...

eigenlijk wel vreemd (merk ik zelf op) dat ik andere buitenlanders niet als buitenlander ervaar buiten de marokkaan/ moslim om...komt dit misschien omdat ik van deze bevolkingsgroep bijna geen aanpassingen zie?

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:12

totaal niet met de stelling eens!
ik geef ook verder me reden NIET..

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:14

klomp schreef:
nee, maar de meeste mensen denken bij het woordje buitenlander direct aan moslims..ik in dit geval dus ook...

eigenlijk wel vreemd (merk ik zelf op) dat ik andere buitenlanders niet als buitenlander ervaar buiten de marokkaan/ moslim om...komt dit misschien omdat ik van deze bevolkingsgroep bijna geen aanpassingen zie?

En hoe zie jij het verschil tussen een marokaan, afghaan, syrier, iranier, irakees, donkere italiaan en een donkere spanjaard .. etc etc etc.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:16

dat weet ik goed genoeg, misschien niet tussen iranier of irakees, maar ik heb er meer dan voldoende mee te maken gehad, helaas...bovendien woon ik in gouda, dat zal de meeste genoeg zeggen die het plaatsje kennen Knipoog

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:19

klomp schreef:
dat weet ik goed genoeg, misschien niet tussen iranier of irakees, maar ik heb er meer dan voldoende mee te maken gehad, helaas...bovendien woon ik in gouda, dat zal de meeste genoeg zeggen die het plaatsje kennen Knipoog

haha, nou ik weet zeker dat het niet zo is. Ik ben zelf van buitenlandse afkomst. En er is er nooit 1 die het goede raad. Niet bij mij en niet bij mijn 4 broertjes en zusjes. Bij mijn vrienden ook niet en die zijn van alle soort etnische achtergronden. Ik zal je zeggen wat de meeste mensen zeggen en dat is marokaan. Bij alles!! Alles is marokkaan! Dat kan men ook niet helpen omdat men niet beter weet!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:21

sorry hoor meis, maar een marokkaan herken ik altijd direct! Knipoog
ik heb er zelfs (ook heel erg helaas) verkering mee gehad in mijn domme puberjaren...de domste fout van mijn leven. verder heb ik met veel asielzoekers gewerkt, met name de kinderen, dus ik kan heel wat afkomsten herkennen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:23

klomp schreef:

Overigens ga ik ook met mensen uit gouda om.. en die wisten het ook niet!!! Dus zelfs dat zegt niet genoeg!!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:26

Oh, dit belooft weer een pittige (en lange) discussie te worden?

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:27

Meen je dit nou echt ???????? Gestoord

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:28

nop helemaal niet.
En dan heb ik het over het algemeen. En ik ken toch aardig wat moslims..

In onze straat woonden eerst alleen maar autochtonen. Nu bijna alleen maar Moslims. en de buurt is heel erg verandert. En zeker niet positief...

Er is hier 1 Nederlands meisje. en zij kent nu ongeveer alle scheldwoorden die er bestaan. Scheve mond en dan alleen door de Moslim kinderen hier.(er zijn geen andere meer ) En ook zijn ze hier niet allemaal even aardig...
Nee naar mijn ervaringen ben ik niet even blij met ze. Ik heb dan ook bijna allemaal slechte ervaringen( En kan me daar zo aan ergeren Sigaar ) Marjah. wel jammer want er zullen vast wel gewoon mensen zijn die wel heel aardig zijn. En hun kinderen een beetje goed opvoeden. Alleen die heb ik hier nog niet gezien. Sigaar

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:29

mariekie schreef:

Meen je dit nou echt ???????? Gestoord

ik wil anders wel eens een rondleiding geven in antwepen. Haha! hoe positief die is.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:55

Antwerpen is geen Nederland.... Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:59

mariekie schreef:
Antwerpen is geen Nederland.... Haha!

mag ik weer niet mee doen Huilen

Waarom zijn nederlanders altijd jarlours op belgische mensen }> Vork