Nieuwe dienstregeling NS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manny

Nieuwe dienstregeling NS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 20:37

Ik weet niet of hier al en topic over loopt maar kon het niet vinden bij de zoek functie.

Dit is tekst van www.ns.nl
Op zondag 10 december is het zover, dan gaat de dienstregeling veranderen. Ook die van ú.

Op de toekomst voorbereid.De huidige dienstregeling dateert uit de jaren 70. Op dat systeem borduren wij nu dus al 36 jaar voort. In die jaren is er enorm veel veranderd op het spoor. Zo zijn er sinds 1995 18 nieuwe stations bijgekomen en rijden we geen 4.000 maar 5.000 treinen per dag. Willen we nu én in de toekomst al onze reizigers van dienst zijn, dan zal onze dienstregeling met z'n tijd moeten meegaan.
Met deze dienstregeling zijn we op de toekomst voorbereid. Het aantal verbindingen is uitgebreid en de reismogelijkheden per uur vergroot. Zo rijden op de drukste routes straks 4 Intercity's en/of 4 Sprinters per uur. Ook is de nieuwe dienstregeling minder gevoelig voor kleinere en grotere verstoringen.

ik reis 1 keer in de 2 weken met de trein. Ik ben straks 10min langer onderweg.
Is die nieuwe dienstregeling voor jullie straks beter of slechter als dat je het nu hebt?

steeffie

Re: Nieuwe dienstregeling NS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:56

Voor mij verandert er op zich niet zoveel (hoef maar 2 stations). Alleen de tijden veranderen. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik daar blij mee ben...ik kan dan 5 minuten later van huis weg Clown maar als ik dan mijn trein mis (of als hij niet rijd Rolleyes ) ben ik zeker te laat op school. Als ik nu een trein later heb en de metro komt meteen red ik het vaak nog net.

Ik hoop iig dat met die nieuwe dienstregeling de treinen wat vaker op tijd rijden Knipoog

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:48

Bwoah, ik reis 4 dagen in de week van Zwolle-Groningen-Zwolle. In Zwolle verandert er niet veel, treinen gaan twee minuten later of eerder rijden.
In Groningen echter... Ik had nou altijd mooi aansluiting op de intercity van 17 over. Nou gaat pas de trein om 27 over, wat ook nog eens de stoptrein is. De intercity gaat geloof ik om 42 over.
Ik ben er nog niet echt wijs uit welke treinen dat zijn, of ze naar Den Haag, Schiphol of Zwolle gaan, maar dat weet ik dan snel genoeg. Ik vind het in ieder geval een fixe verslechtering! Dat wil zeggen, voor zover. Wie weet werkt het in de praktijk wel. Maar ik vind het gewoon jammer dat de intercity van 17 over zo verplaatst is.

We zullen gaan zien of het werkt!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:21

Voor mij is de heenweg veel fijner, aansluiting blijft gelijk alleen intercity en stoptrein zijn omgedraaid, dus komen bijna tegelijk aan!

Terugweg red ik mijn aansluiting niet, dus dat wordt elke dag een half uur wachten Scheve mond

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:27

Met aansluitingen heb ik niet zoveel van doen, ik reis op dit moment niet met de trein op een vast traject.

Maar ik denk dat ik er wel aan moet wennen dat de treinen naar het westen (dus ook die naar Deventer) voortaan om kwart vóór het hele uur gaan. Want al zolang ik me kan herinneren gaan ze hier om kwart over het hele uur, zowel naar het westen als naar het oosten. Gelukkig blijven ze in de spits om het half uur gaan. Haha!

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:36

ik moet eerder weg..
oops gaat moeilijk worden..
haal het nu nog maar net..
Doe er ook 10 minuten langer over helaas..

en ik zie net dat de regeling van de bus die ik neem ook veranderd.. Daar zit wel verbetering in trouwens!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:45

Voor mij wordt het als ik 's morgens naar Amsterdam ga wel beter ik doe er iets langer over maar ik kan wel een kwartiertje later weg. (al denk ik dat ik op 11 december maar een kwartiertje eerder ga omdat ik denk dat het niet zo soepel zal verlopen. Nagelbijten / Gniffelen ) De terugreis is een stuk minder dan heb ik ipv 40 minuten alles tussen de 48 en 58 minuten reistijd en dat vind ik nogal een behoorlijk verschil.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:01

Ik vind het nogal belachelijk dat er dan alleen nog maar stoptreinen in Zoetermeer stoppen. Sowieso omdat ik nooit over hoefde te stappen als ik naar school ging en nu iig 1x en als ik pech heb zelfs 2x en behalve dat stoppen intercity's soms in de meest belachelijke kleine dorpjes, terwijl Zoetermeer gewoon een grote stad is.
Qua reistijd scheelt het niet veel, maar om de nieuwe reistijd te halen moeten ze harder rijden dan dat ze nu doen, terwijl ze er nu al vrijwel altijd langer over doen dan de tijd die er voor staat (waardoor ik nu al net m'n bus mis, met de nieuwe dienstregeling dus helemaal).
Ik ben er dus niet zo blij mee Schijnheilig .

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:21

Voor de stukjes die ik met de trein moet ziet het er wel gunstig uit.
Er gaan net zoveel treinen in het uur als nu, maar dan beter verdeeld (om de 10/20 min een ipv elk half uur 2).

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 14:23

Ik begin iets eerder met werken en kan dus ook eerder naar huis met de nieuwe dienstregeling (traject Leeuwarden-Groningen).

Beetje jammer dat de bussen de tijden niet aanpassen, zodat er geen aansluiting meer is.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:00

Voor mij is het niet zo gunstig.. de stoptrein en intercity sluit straks niet meer op elkaar aan, dus voor mij nog maar 2 keer ipv 4 keer per uur een trein naar school/naar huis Scheve mond

Maar als dit zorgt voor minder vertraging.... Haha!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 15:11

Voor mij is ie beter!
Ik hoef nu nog maar ipv 20 minuten, nog maar 7 minuten te wachten op mn tussenstation!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:50

Ik ben iets langer onderweg, omdat de intercities tussen Utrecht en R'dam/Den Haag nu voortaan ook in Gouda stoppen.
Verder weet ik nog niet wat voor gevolgen het heeft voor de aansluiting op mijn bus in Utrecht of de metro en de bus in Rotterdam. Dat merk ik wel als de nieuwe dienstregeling is ingegaan.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 22:51

En als ze nou ook eens iets aan de bussen gingen doen was ik helemaal blij Haha!

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:19

Ik ben er wel blij mee! Reis van Best naar Tilburg west, die trein staat dan in Boxtel 10 minuten stil. Straks rijdt ie gewoon meteen door, dus kan ik een trein later pakken!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:20

Mietje schreef:
En als ze nou ook eens iets aan de bussen gingen doen was ik helemaal blij Haha!

Bij ons gaan ze ook iets aan de bussen doen! Clown
Nieuwe maatschappij, en betere aansluiting op treinen geloof ik.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 09:33

Hier gaat ie voortaan precies op het hele en het halve uur, helaas ook niet zo heel gunstig Boos!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:19

waar kan je dat dan vinden? op ns.nl vind ik niks...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:20

Ik kan niet wachten tot ie ingaat! Eindelijk niet meer iedere keer 20 minuten doelloos in Gouda wachten op de trein naar Utrecht resp. Waddinxveen!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:33

milo schreef:
waar kan je dat dan vinden? op ns.nl vind ik niks...

Als je zoekt bij tijden enz, dan die op 10december zetten, dan krijg je ook te zien de tijden en welke trein enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:42

Ik heb straks vier minuten minder overstaptijd op Schiphol op de heenweg en 2 minuten minder op de terugweg (traject [***] - Hoofddorp en weer terug), verder blijft het hetzelfde. Op zich toch vier minuten, zou je denken, maar het nadeel is wel dat ik in die overstaptijd op de terugweg altijd nog wat te eten moest halen. Met twee minuten minder zal dat trein missen betekenen als het eens druk is. (is nu soms al krap)

(Ik reis trouwens 2 of 3 keer in de week op en neer tussen [***] en Hoofddorp, 's ochtends heen, 's avonds terug. Daarnaast gemiddeld nog 1x per week op andere trajecten.)

(Oh, en daarnaast is de eenheid in de dienstregeling er wel uit. Ik heb nu zeg maar ieder half uur dat ik in de trein stap een rechtstreekse verbinding tussen [***] en Schiphol, ieder heel uur eentje met overstap in Amersfoort. Met de nieuwe dienstregeling is dit niet meer echt om en om, waardoor het wel lastig zal zijn om uit te vogelen wanneer je wel en niet een rechtstreekse hebt. Daarnaast kan ik nu steeds écht overstappen, in plaats van gewoon oversteken op het perron of op hetzelfde perron wachten op de volgende trein.)

(Maar ach, ik heb niets te klagen als ik het vergelijk met sommige anderen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:43

Oh, en de rechtstreekse naar Amsterdam Centraal is verdwenen! Dat vind ik dan wel weer jammer.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 15:33

Fijjjjjjjn zeg Scheve mond
ROT NS...

Ik moet op het eerste station dat ik tegenkom overstappen en op het 2e eruit, da's al omslachtig maar was altijd zo.

Overstappen duurde dan 3 minuten, ging nog wel... Nu 27... Met de fiets doe ik er 20 minuten over, maar da's in de winter niet te doen... Nu 50!!!!!!!!!!!

Nou moet ik eerst met de trein, dan met de bus, en dan een end lopen... Doe ik alst goed is 35 min over... Usually 20 Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:52

het wordt er niet beter op.
poedersuiker ns.
Het wordt steeds duurder en service,no way...

(zo dat moest ik even kwijt Haha! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:04

Mik_ schreef:
Fijjjjjjjn zeg Scheve mond
ROT NS...

Ik moet op het eerste station dat ik tegenkom overstappen en op het 2e eruit, da's al omslachtig maar was altijd zo.

Overstappen duurde dan 3 minuten, ging nog wel... Nu 27... Met de fiets doe ik er 20 minuten over, maar da's in de winter niet te doen... Nu 50!!!!!!!!!!!

Nou moet ik eerst met de trein, dan met de bus, en dan een end lopen... Doe ik alst goed is 35 min over... Usually 20 Boos!

Whoa, das echt banketstaaf! Welk traject? Bloos