Derde Wereldoorlog door Islam-extremisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Derde Wereldoorlog door Islam-extremisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 12:30

Derde Wereldoorlog door islam-extremisme'

Uitgegeven: 18 november 2006 07:18
Laatst gewijzigd: 18 november 2006 10:31
CAMBRIGDE - Als de wereld geen manier vindt om de opkomst van het islamitische extremisme in te dammen, is een Derde Wereldoorlog onvermijdelijk. Deze waarschuwing uitte de Amerikaanse topcommandant in het Midden-Oosten, generaal John Abizaid, vrijdag tijdens een lezing op de Harvard-universiteit in het Amerikaanse Cambridge.

VS-generaal: Abizaid vergeleek de groei van militante ideologieën, zoals de macht achter het terreurnetwerk al-Qaeda, met de opkomst van het fascisme in de jaren twintig en dertig in Europa. Die ontwikkeling leidde tot de Tweede Wereldoorlog.

Volgens Abizaid moeten extremisten worden gestopt omdat zij anders in staat worden gesteld een voordeel te behalen. Zij kunnen dan vanuit een veilig toevluchtsoord opereren en massavernietigingswapens ontwikkelen, aldus de topgeneraal.

www.nu.nl

bah, weer een mogelijke wereldoorlog Alsof er niet genoeg slachtoffers vallen in de wereld op 1 dag.
En dat allemaal door die extremistische idioten die zich ook nog eens moslim durven noemen (en wat ze klaarblijkelijk niet zijn) en dat bemoeizieke Amerike
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 18-11-06 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ShirleyA

Re: Derde Wereldoorlog door Islam-extremisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:40

Pff dat bemoeizuchtige Amerika. Laten ze gewoon eens ophouden overal hun stempel op te willen drukken, dan wordt er minder haat gezaaid. Die Islam-extremisten deugen natuurlijk niet maar Amerika moet eens ophouden.

sukidayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:49

helemaal mee eens...Amerika mag zelf ook eens in de spiegel kijken....War WAR WAR .....altijd WAR ....ze zijn weer bezig de (wereld) bevolking angstig te maken..zodat ze meer steun en macht krijgen..trouwens...volgens Micheal More heeft America zelf het meest baat bij een oorlog...KASSA..TJING TJING...wie levert de wapens aan?? idd...US of A ZELF !! scheef heh...

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:52

Ik hoop niet dat het zover gaat komen. Iemand zou die Bush is flink moeten toespreken. Amerika word er alleen maar rijk van
.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:53

onzin, weer pure amerikaanse onzin! zo is de Vietnam oorlog ook begonnen! communisme is op komst, moeten we stoppen, gevolg: bloedbad in Vietnam.. als die Amerikanen nou eens zouden stoppen met al die onzin, zou er niet eens sprake zijn van een oorlog, laat staan een 3e wereldoorlog!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:03

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het bericht ook maar vrij verdacht vind.
Dit is trouwens al eens geroepen ten tijde van de Twin Towers. Toen stond Bush en aanhang ook voor de pers: "Opent de aanval om de extremisten! We moeten oorlog voeren, anders komt de derde wereldoorlog eraan (volg je nog Verward ) "

Amerika heeft ondanks de kritiek gewoon zijn zin gedaan, oorlogje gaan spelen, maar dat is anders uitgedraaid dan ze gehoopt hadden. Ze dachten even de held van de wereld te worden, maar het land draait mogelijk nog slechter dan voorheen, ze hebben geen absolute controle (er zijn nà de oorlog meer slachtoffers gevallen bij aanslagen dan tijdens de oorlog, explain that to me.), en nu ze na jaren zo een beetje op een sukkelspoor zijn geraakt (Amerikaanse soldaten die na jaren nog in het buitenland zitten terwijl Amerika de problemen binnenshuis niet eens aankan, zie Katrina), de mensen hun geloof in de oorlogvoering van Amerika zijn kwijtgeraakt, er overal weer kritiek opduikt en de overwinning van Democraten, klinkt er plots weer: "Jamaar, we moeten oorlogvoeren hoor, want we moeten een derde wereldoorlog vermijden."
Klinkt mij in de oren als niets anders dan een smoes om de kritiek weg te wuiven en een vrijgelijde om nog maar wat door te gaan met oorlog voeren.
(wil natuurlijk niet zeggen dat extremisten niet gevaarlijk zijn, maar ik heb weinig vertrouwen in de mening hierover gegeven door een Amerikaanse generaal, die wel genoeg voordelen zal hebben als hij de wereld kan aanzetten tot een oorlog) .

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:11

D verkiezingen in Amerika komen er binnen kort aan, waarschijnlijk komt het daar vandaan, Bush moet zijn slachtoffers goed praten, en laat dat dus door zijn leger doen, door wederom angst te zaaien.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:40

Er zijn pas weer presidentsverkiezingen in 2008 Knipoog

Oorlog ontstaat maar door één ding: het idee van een bepaalde groep dat zij beter zijn dan een andere groep en daarom het recht hebben dit met geweld te bekrachtigen. Terroristen hebben alleen een kans omdat de wereld zich maar wat graag bang laat maken en zich vervolgens overgeeft aan zo'n groep. Als we nou eens gewoon met zijn allen weigeren ons bang te laten maken dan denk ik dat het met die wereldoorlog ook wel mee zal vallen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:04

Die derde wereldoorlog, die komt er echt wel....
Maar niet vanwege moslimextremisten.... de vergelijking met het fascisme slaat imo ook kant noch wal... het zijn immers niet moslimextremisten die het op een bepaalde bevolkingsgroep gemunt hebben. Het is Amerika die een bepaalde bevolkingsgroep van hun eigen ellende de schuld geeft en daarom oorlog voert om die bevolkingsgroep terug te dringen..... dáár is Nazi-Duitsland wel zeer goed mee te vergelijken.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:38

Aimee schreef:
Die derde wereldoorlog, die komt er echt wel....
Maar niet vanwege moslimextremisten.... de vergelijking met het fascisme slaat imo ook kant noch wal... het zijn immers niet moslimextremisten die het op een bepaalde bevolkingsgroep gemunt hebben. Het is Amerika die een bepaalde bevolkingsgroep van hun eigen ellende de schuld geeft en daarom oorlog voert om die bevolkingsgroep terug te dringen..... dáár is Nazi-Duitsland wel zeer goed mee te vergelijken.

Ben ik niet met je eens, de moslimextremisten hebben t wel op een bp bevolkinggroep gemunt! Amerika is ook fout en samen zijn ze redelijk gevaarlijk. Wel denk ik d een ophoud zich overal mee te bemoeien de moslimextremisten ook minder dreiging vormen. En vergelijking met Nazi-Duitsland vind ik altijd te ver gaan!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:11

Oh dat geloof ik ook wel hoor dat er een derde wereldoorlog aan zit te komen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:17

ShirleyA schreef:
Ben ik niet met je eens, de moslimextremisten hebben t wel op een bp bevolkinggroep gemunt! Amerika is ook fout en samen zijn ze redelijk gevaarlijk. Wel denk ik d een ophoud zich overal mee te bemoeien de moslimextremisten ook minder dreiging vormen. En vergelijking met Nazi-Duitsland vind ik altijd te ver gaan!

Welke bevolkingsgroep dan?
Waarom dan? Dat komt echt niet uit de lucht vallen, ze verdedigen zich gewoon omdat ze alle wereldproblematiek in de schoenen geschoven krijgen. Had de Joodse gemeenschap ook moeten doen toen ze alle duitse problemen in de schoenen geschoven kregen.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:29

cojolly schreef:
D verkiezingen in Amerika komen er binnen kort aan, waarschijnlijk komt het daar vandaan, Bush moet zijn slachtoffers goed praten, en laat dat dus door zijn leger doen, door wederom angst te zaaien.

En Bush kan niet eens herkozen worden... Knipoog

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:43

De WO III komt er sowieso wel. Zolang er geloof of geld (ook olie etc.) is, zullen er altijd oorlogen gevoerd blijven worden.
De VS zijn alleen maar bezig in het Midden-Oosten om hun olie belangen "veilig" te stellen. De VS zijn meer dan welke landen ook afhankelijk van olie. De VS verloederen enorm door de oorlog in het MO, omdat het gruwelijk veel geld kost, maar toch doen ze het en dat komt omdat op deze manier de VS wel voorzien blijven van olie en de economie in ieder geval kan blijven draaien. Dat de economie niet kan groeien omdat er geen geld is om te investeren is een lange termijn probleem waar ze simpelweg gewoon nog niet aan werken.
Als alle landen die de VS helpen in het MO de VS gewoon eens in de sh*t laten zakken - dus ook Nederland (zou één van de weinige goede dingen zijn met een linkse regering Knipoog ), en het VK - dan zullen de VS zich op korte termijn moeten terugtrekken omdat ze het ale helemaal niet meer aankunnen. Er komen dan wel weer oorlogen die onder de noemer "burgeroorlog" vallen, maar is dat nu niet al het geval?

Wat ook een bron is van het 'terrorisme' is de toestand Israël-Palestijnen. Hier hebben 2 partijen schuld en moeten 2 partijen het oplossen en moeten de VS weer proberen een vinger in de pap te hebben.

Wat het frappante is....iets wat aangeeft dat het helemaal niet om de islam draait, maar om de olie...: De VS hebben verhoudingsgewijs de meeste moslim-immigranten ter wereld. Dit komt omdat er bijna alleen maar hoogopgeleide moslims naar de VS komen (laagopgeleiden kunnen de reis gewoon niet betalen). De VS ziet dat ook als investering in het eigen land. Als een land principieel tegen de Islam is, laat je ook geen "gelukzoekers" binnen.
Het is ook niet zo dat de hoogopgeleiden wel geen aanslagen zullen plegen, want 9-11 is juist gepleegd door een groep hoogopgeleiden....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:48

SanderP schreef:
Wat ook een bron is van het 'terrorisme' is de toestand Israël-Palestijnen. Hier hebben 2 partijen schuld en moeten 2 partijen het oplossen en moeten de VS weer proberen een vinger in de pap te hebben.

Niet zo vreemd... ze hebben de problemen daar voor een groot deel zelf veroorzaakt. De VS kan moeilijk Israël ineens laten vallen terwijl ze die mensen daar zelf naartoe hebben gestuurd.

SanderP schreef:
want 9-11 is juist gepleegd door een groep hoogopgeleiden....

Ik kan me niet voorstellen dat Bush hoog is opgeleid Knipoog Haha!

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:57

Aimee schreef:
Niet zo vreemd... ze hebben de problemen daar voor een groot deel zelf veroorzaakt. De VS kan moeilijk Israël ineens laten vallen terwijl ze die mensen daar zelf naartoe hebben gestuurd.

Net zoals de VS zeggen dat Europa nog steeds in het krijt staat door WOII. Makkelijk hoor... Zoiets kan je niet eeuwig blijven gebruiken. Je moet het nooit vergeten natuurlijk, maar op die manier kan de VS de wereld blijven domineren natuurlijk. Zo zouden de fransen ook kunnen zeggen tegen de VS: jullie zijn onafhankelijk, omdat wij jullie geholpen hebben.
Nogmaals, je moet wel je "steun" blijven geven voor een oplossing, maar je moet niet de bepalende partij proberen te zijn.

Aimee schreef:

Ik geloof best dat er een keer een president is geweest of zal komen die iets '24-achtigs' zal doen, maar 9-11 was te groot met teveel slachtoffers, bovendien had Bush dit niet kunnen bedenken, want daar is Bush echt te dom voor. Daar zullen we het waarschijnlijk over eens zijn. Bush was overigens veel te kort aan de macht om echt zoiets te kunnen plannen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:21

SanderP schreef:
Ik geloof best dat er een keer een president is geweest of zal komen die iets '24-achtigs' zal doen, maar 9-11 was te groot met teveel slachtoffers, bovendien had Bush dit niet kunnen bedenken, want daar is Bush echt te dom voor. Daar zullen we het waarschijnlijk over eens zijn. Bush was overigens veel te kort aan de macht om echt zoiets te kunnen plannen.

Ik ga er ook niet vanuit dat zo'n aanslag een "one-man-show" is Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:42

SanderP schreef:

Hebben de Amerikanen zich idd ook te veel bemoeid. Ze hebben de joden geholpen de Palestijnen van hun land te beroven.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:45

Aimee schreef:
ShirleyA schreef:

Welke bevolkingsgroep dan?
Waarom dan? Dat komt echt niet uit de lucht vallen, ze verdedigen zich gewoon omdat ze alle wereldproblematiek in de schoenen geschoven krijgen. Had de Joodse gemeenschap ook moeten doen toen ze alle duitse problemen in de schoenen geschoven kregen.

Oog om oog? Ik vind dit geen verdedigen meer hoor. Ze hebben n hekel aan 't Westen' Nu denk ik wel dat die haat wordt aangewakkerd door Amerika maar moslimextremisten hebben weinig nodig om dood en verderf te zaaien. Geen haar beter dan Amerika. Het zou voor iedereen t beste zijn als die 2 partijen zich niet met elkaar zouden bemoeien.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:46

Aimee schreef:

Reken maar van wel! Hij doet t in mijn ogen helemaal fout maar hij is niet dom, was t maar waar.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:53

ShirleyA schreef:
Reken maar van wel! Hij doet t in mijn ogen helemaal fout maar hij is niet dom, was t maar waar.

Hij heeft het op één na laagste IQ van alle Amerikaanse presidenten ooit Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 13:57

ShirleyA schreef:
Oog om oog? Ik vind dit geen verdedigen meer hoor. Ze hebben n hekel aan 't Westen' Nu denk ik wel dat die haat wordt aangewakkerd door Amerika maar moslimextremisten hebben weinig nodig om dood en verderf te zaaien. Geen haar beter dan Amerika. Het zou voor iedereen t beste zijn als die 2 partijen zich niet met elkaar zouden bemoeien.

Natuurlijk hebben ze een hekel aan het westen.... hebben de VS zelf voor gezorgd en zoals de VS dat hebben gedaan/doen, dat vat ik niet onder 'weinig'.
Het westen is echter geen bepaalde bevolkingsgroep Knipoog en ze zijn ook niet stelselmatig bezig die te onderdrukken.

Met dat laatste ben ik het helemaal met je eens Ja

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:07

ShirleyA schreef:
Hebben de Amerikanen zich idd ook te veel bemoeid. Ze hebben de joden geholpen de Palestijnen van hun land te beroven.

Dat is zeker waar. Maar ze zitten er nou eenmaal. Je kan moeilijk de joden daar nu weg gaan halen. De joden en palestijnen moeten daar samen uitkomen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:20

Gewoon even uit nieuwsgierigheid, zitten jullie nu naast elkaar op de bank met elkaar te discusieren Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:25

sarabande schreef:
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, zitten jullie nu naast elkaar op de bank met elkaar te discusieren Haha!

Bloos Clown

We zitten inderdaad vaak op de bank te discussiëren, maar in dit geval zit ik op de bank en Sander achter de pc in het werkkamertje Haha!