Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Hoe denken jullie over het afschaffen van dubbele nationaliteit?
Citaat:Hoe denken jullie over eventuele uitzonderingen op deze wet en hoe wil je deze verantwoorden zonder een klacht van discriminatie aan je laars te krijgen?
Citaat:Maar ik vind het idd wel een beetje raar dat Wilders aan de ene kant de dubbele nationaliteit wil afschaffen en aan de andere kant criminelen met een dubbele nationaliteit wil terugsturen. WIE wil je dan terugsturen als niemand meer een dubbele nationaliteit heeft??
steeffie schreef:De toegevoegde waarde van een dubbele nationaliteit is dat je je makkelijker in landen kan verblijven waar je de nationaliteit voor hebt dan waar je dat niet voor hebt. Onze schoonmaakster komt bv uit Brazilië en is uiteindelijk in Nederland terecht gekomen. Haar (volwassen) dochters wonen nog wel in Brazilië. Ze heeft ook nog haar Braziliaanse nationaliteit en kan nu dus makkelijk 4 maanden naar Brazilië om haar dochters op te zoeken. Als ze alleen de Nederlandse nationaliteit heeft gaat dat gewoon lastiger.
Mystica schreef:Dat snap ik helemaal, maar ze kan toch ook gewoon in Nederland wonen, maar toch Braziliaans blijven? Volgens mij ondervind ze daar hier geen hinder van, en ze kan toch vrij makkelijk haar familie opzoeken.
klomp schreef:ik vind het gewoon eten van twee walletjes!!
niet rot bedoeld hoor, maar zo denk ik erover
ShirleyA schreef:Afschaffen dat van 2 walletjes eten per direct. En niet zo snel de NL nationaliteit weggeven, laat ze gewoon hun eigen nationaliteit houden.
Mijn vader heeft jaren in Belgie gewoont en gewoon altijd zijn nederlandse nationaliteit behouden zonder de Belgische aan te nemen: is is tenslotte geen belg en wordt dat ook nooit.
En ja ik ben ook voor t wegsturen van hen die wangedrag vertonen. Als je te veel overlast veroorzaakt dan ga je maar weg. Heel hard misschien maar dat soort veelplegers zijn ook hard. Het gaat me te veel geld kosten en ik zie er geen enkel voordeel in om ze hier te laten door ettteren op mijn kosten.
Pam schreef:En wat Whiz zegt klopt. Dat is volgens de regering in Iran dus in Nederland kunnen wij er niet veel aan veranderen.
Mystica schreef:Pam schreef:En wat Whiz zegt klopt. Dat is volgens de regering in Iran dus in Nederland kunnen wij er niet veel aan veranderen.
Maar inprinciepe denk ik dan... Zijn wij dan geen zelfstandig land? Als het hier een wet zou worden dat je geen nederlandse nationaliteit zou mogen hebben ik combinatie met een andere nationaliteit, wie is dan de regering van Iran om ons die wet te gaan verbieden? Als zij een geemigreerd iranees, nog steeds als hun "eigendom" beschouwen en diens kinderen en kleinkinderen ookLijkt het mij toch dat zij een probleem hebben en niet nederland...