Hart van Nederland (SBS6) Jack Russel Diesel is gered...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Hart van Nederland (SBS6) Jack Russel Diesel is gered...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 00:28

Wat ik nou toch net op tv zag.. Was een JR die al een maand met een gebroken poot liep omdat de eigenaresse geen geld had om het te laten zetten. Nu door giften van kijkers was de poot door de dierenarts in een 3 uur durende operatie gezet.

Ben ik nou de enige die dit een grote bullshit vond?? Als je geen geld heb moet je geen dieren nemen... Elke dierenarts is wel bereid een betaalregeling te doen. Helemaal als ze de poot had laten amputeren, dit kan voor relatief weinig geld, en is stukken goedkoper dan een 3 uur durende operatie.. Ik zal HvN ook wel een mailtje sturen als ik weer een dure dierenartsrekening binnenkrijg, want dat geld kan ik eigenlijk ook niet missen.. Cool

Wat vonden jullie ervan?

Duncan

Re: Hart van Nederland (SBS6) Jack Russel Diesel is gered...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:43

Net zo idioot als dat jij het vind Lachen

Laat SBS eens naar de zielige gevalletjes uit het asiel kijken... Dit soort mensen verdienen nieteens zoveel aandacht, is de JR trouwens bij zijn baasje weg? ('t lijkt me dat ze de verzorging in elk geval NIET aankan :S)

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 01:27

nou ik ben het wel met je eens dat als je de onderhoud van dieren niet kunt betalen moet je ze ook niet nemen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 01:36

Goed, er zijn natuurlijk ook situaties waarin iemand eerst wél genoeg geld had, maar nu op dit moment niet meer.
Als je van jullie uitspraken uit gaat, zou dat dan betekenen dat iemand z´n dieren weg moet doen als het hem/haar financieel niet meer zo rooskleurig gaat?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 01:40

ik vind ook dat als je geen geld hebt je ook geen dieren moet nemen
zelf zou ik er persoonlijk ALLES aan doen om mijn hondje zijn pootje te laten zetten... van vrienden lenen ouders familie... desnoods een lening van de bank... daarbij komt dat je bij 9 van de 10 keer zo'n operatie op afbetaling kan doen...

ik vind dat SBS maar eens aandacht moet besteden aan ECHT dierenleed!!! zoals de RAD-wet bijvoorbeeld (info in mijn onderschrift) wij hebben daar zovaak over gemailt maar kregen nooit wat terug... maar als een arm vrouwtje de rekening niet kan betalen van haar hondjes staan ze daar met zijn allen op de stoep Boos!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 01:45

Sterre schreef:
Goed, er zijn natuurlijk ook situaties waarin iemand eerst wél genoeg geld had, maar nu op dit moment niet meer.
Als je van jullie uitspraken uit gaat, zou dat dan betekenen dat iemand z´n dieren weg moet doen als het hem/haar financieel niet meer zo rooskleurig gaat?

Nou dat moet toch geen excuus zijn om een dier een geruime tijd met een gebroken poot te laten lopen. Dat vind ik toch echt niet humaan. Het dier is jou verantwoordelijkheid.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 01:46

Was ook het 1e wat ik zei bullsch*t. Dan moet je geen beesten nemen en al helemaal niet zo door laten lopen. Als wij geopereerd moeten worden wat spoed heeft gebeurt dat ook waarom zo'n beestje dan niet!

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 07:05

Ik ben het helemaal met de TS eens! Ik zag net een herhaling en ik had echt zo iets. Hoe kun je je beest 4 weken zo laten lopen!! Volgens mij kun je wel een afspraak maken met de DA over aflossing maar zo laten lopen...schande

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 07:09

Waar was SBS toen ik voor 1300 euro mijn paard heb laten opereren aan huidkanker? Kon het geld ook eigenlijk echt niet missen.....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 10:41

Ben het ook met Mariska eens, dit is toch niet te geloven? Ten eerste moet je geen dieren nemen als je de financiele verantwoordelijkheid niet kan dragen. Als je door het een of ander ineens financieel aan de grond zit, is er altijd wel wat te regelen met de DA. Het is in ieder geval géén excuus!
Ten tweede, zwak van SBS. Fijn voor het hondje hoor, daar niet van, maar ze stimuleren zo indirect wel het houden van dieren als je er eigenlijk niet voor kunt betalen. Want als jij het niet kan, dan kan iemand anders het vast wel voor je?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 10:44

Ik zat eerlijk gezegd ook met verbazing te kijken... via TV zou wel de laatste manier zijn om zoiets op te lossen als ik in zo´n situatie zou zitten ...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 10:44

Ik snap er ook geen bal van. Als het niet anders kan, kan je idd om betaling in termijnnen verzoeken. En dat zullen de meeste DA's niet weigeren bij zo'n broodnodige operatie (tenzij ze misschien al eerder zulke regelingen gehad heeft, en haar afspraken niet is nagekomen, dat zou wat verklaren).

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 10:57

Deze mevrouw stond een paar dagen geleden ook al in het Noordhollands Dagblad met een artikel volgens mij. Ik snap niet dat HvN zich hiervoor leent (kennelijk heeft deze dame alle media opgezocht/aangeschreven/gemaild). Als je écht om je beesten geeft is er altijd iets te regelen: je laat zo'n beest toch niet zoveel weken met pijn rondlopen !!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 11:02

Sterre schreef:

Daar heb je wel gelijk in, maar grijp dan eerder in? Iedere leek van dieren weet toch dat dit niet normaal is? Je hoeft je huisdier niet meteen weg te doen maar zoek inderdaad een andere oplossing ofzo?

jiehaaa schreef:
Ik snap er ook geen bal van. Als het niet anders kan, kan je idd om betaling in termijnnen verzoeken. En dat zullen de meeste DA's niet weigeren bij zo'n broodnodige operatie (tenzij ze misschien al eerder zulke regelingen gehad heeft, en haar afspraken niet is nagekomen, dat zou wat verklaren).

Zoiets ja Lachen

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 11:34

mijn paard moet woensdag op de foto zal ik hvn ook maar inschakelen. Wie wil mn rek.nr alvast?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:29

Sterre schreef:

Hier ben ik het mee eens.
Je weet niet wat zich achter de schermen heeft afgespeelt.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:32

tja...SBS kijkt alleen naar de kijkcijfers, die doen zo'n stunt echt niet omdat ze het arme vrouwtje zo graag willen helpen.

Het is een echte tearjurker en dat trekt kijkers , komt bij dat SBS dan weer een "goede daad " op het conto kan bijschrijven.
De kerst nadert en dan doen dit soort acties het altijd erg goed.. Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:49

Ik zag laatst de herhalingen 's ochtends, het eerste wat ik dacht: Wat een gelul! Dit zijn dure operaties, dat geld gooit bijna niemand zo even over de toonbank. Tuurlijk zal een dierenarts bereid zijn om de rekening in termijnen te laten betalen.
Als ik financieel in de problemen zou zitten, dan was het niet eens in me opgekomen om een huisdier aan te schaffen.
Mariska_28 schreef:
Als je geen geld heb moet je geen dieren nemen...

En hier ben ik het dan ook mee eens Lachen

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:22

Kijk, ik kan me voorstellen dat er zich situaties voordoen dat je een dier hebt, maar zo'n operatie onverwacht écht niet kan betalen. Dat er dan actie ondernomen wordt, ok. Maar dat je dan vervolgens geld overhoudt en dat besteedt aan het inenten, verzekeren etc van het dier vind ik echt te ver gaan! Dat soort dingen behoren al bij aankoop gedaan te worden. Als je inentingen etc al niet kan betalen hoor je geen dier te kopen vind ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:44

Ik mag toch hopen dat het arme diertje niet terug is naar dat baasje? Welke idioot heeft nu geen geld voor een operatie voor zijn eigen hond? Als je echt van zo'n diertje houd dat zorg je wel dat je aan geld komt op welke manier ook Boos!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:21

Het ergste vond ik nog om te horen dat het arme diertje 4 weken lang met een gebroken pootje heeft rond gelopen!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:43

En wat ik me nog kan herinneren is dat ze in een schuldsanering zaten. Da´s kei rot voor ze maar die pup was toch niet zo heel oud en hebben ze dus niet al tijden in huis. Als je al moeilijk financieel zit en je weet dat er schuldsanering aan zit te komen (kan me nl. niet vertellen dat dat "opeens" aan komt zetten!) dan vind ik dat je dus je eigen verantwoordelijkheid moet nemen door in dit geval geen pup aan te schaffen want iedereen weet: dieren kosten geld!
En zeker als er al minimaal 3 katten in huis lopen?!
Maar dit is mijn bescheiden mening Knipoog en ik heb makkelijk praten want ik zit niet in dezelfde situatie.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:03

de achtergrond van het verhaal is ook wel bepalend denk ik om het zo maar stom te vinden.

aan de andere kant is er vast wel een DA te vinden die op afbetaling behandeld.

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:36

ik vind het ook grote onzin..
als je geen geld heb moet je ook geen dieren nemen..
en dan is er nog te veel geld ook gestort. en dan gaat ze daar de entingen enzo van betalen.. nou sorry .. maar dit vind ik echt grote onzin..
dan ken ik ook wel een hond nemen en dan geld gaan inzamelen zodat ik zelf lekker niks hoef te betalen!
onzin toch..

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:39

Ik vind het ook de grootstmogelijke onzin, en dat hondje was niet haar enige huisdier, want volgens mij zag ik ook een kat in beeld. Als je niet veel geld hebt, heb je ook geen geld voor een huisdier (lijkt mij). En als je dan een huisdier wilt, neem je een diertje dat misschien wat goedkoper is, ook in onderhoud, een hamstertje ofzo.

Maar dan nog iets, als ze het geld heeft om een Jack Russel te kopen, heb je toch ook geld om hem te laten opereren, want een raspup is toch nog niet zo goedkoop, of heb ik dat verkeerd?