Citaat:Wat is irritanter: een file, een bumperklever of een verkeersdrempel? Volgens de deelnemers aan het Nationale Automobilisten Onderzoek (NAO) van mobiele dienstverlener YPCA is er niets zo ergerlijk als agressief rijgedrag. Voor maar liefst 27,3 procent van de ondervraagden staan agressieve bestuurders met stip op nummer 1 in de top 10 verkeersirritaties.
Irritaties
Het NAO wordt driemaal per jaar uitgevoerd. Ook uit voorgaande onderzoeken bleek dat agressief rijgedrag door het merendeel van de automobilisten als het meest hinderlijk wordt ervaren. Van de ondervraagden vond 12,6 procent files het meest irritant en de beschonken automobilist haalt bij 11,6 procent het bloed onder de nagels vandaan.
De ergernis over snelheidscontroles daalde in de top 10. Nieuwkomer in de lijst is de irritatie over de vele verkeersdrempels in ons land. Slechts één procent van de kandidaten gaf aan zich vrijwel nooit te ergeren in het verkeer.
Top 10
De huidige top 10 ziet er als volgt uit:
1. agressief rijden
2. files
3. mensen die onder invloed rijden
4. bumperklevers
5. linksrijders
6. zondagsrijders
7. drempels
8. mensen die geen richting aangeven
9. snelheidscontroles
10. vrachtwagens
Tjah.. voor mij gaat de lijst (denk ik) alsvolgt:
1. drempels 2. files 3. zondagsrijders 4. mensen die geen richting aangeven 5. agressief rijden 6. mensen die onder invloed rijden 7. bumperklevers 8. linksrijders 9. snelheidscontroles en 10. vrachtwagens
hoewel ik er eigenlijk nog weinig mee te maken heb, maar zo lijkt het mij het meest vervelend

Bron