Welke combinatie zal regeren??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Welke combinatie zal regeren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 10:49

Sinds Balkie o.a. als campagneontwerper de man die het beste alcohol vrije bier ter wereld maakt heeft.
(En als je dat kan verkopen kan je dus zelfs Balkie verkopen, dat blijkt)
Lijkt het erop dat hij toch weer gaat winnen
Hij zit overal blakend van zelfvertrouwen, soms zelfs grappig te keuvelen, schrikt nergens van en lacht overal om.

En ondanks dat iedereen zegt dat ie op een programma stemt en niet op een kop, lijkt het tegendeel bij gebrek aan beter toch te gaan gebeuren, Mark en Wouter komen niet echt over als grote leiders.

De vraag is dus met wie

Het liefstwil hij weer met de VVD, maar die worden een beetje klein zelfs ondanks Rita (die ze vast geen minister meer willen laten worden)
Dus wat dan??

Hurrycane

Re: Welke combinatie zal regeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:43

Goede vraag Saar,

Ikzelf ben wel voor een nieuwe coalitie waarin het CDA weer zit en Balkenende weer minister president word (hoewel ik misschien nog liever Maxime Verhagen had maar goed...). Balkenende komt niet altijd even spontaan over en ik ben het ook zeker niet altijd met hem en het CDA eens (maar dat ben ik met de andere lijsttrekkers en partijen ook zeker niet). Toch komt Balkenende al met al wel over als iemand die weet wat hij doet en die kennis van zaken heeft. Iets wat bij anderen wel eens ontbreekt (zeker bij Bos).

Welke coalitie?
Tsja.. enerzijds zo doorgaan met misschien de Christen Unie erbij ofzo... die hebben best leuke punten en Rouvoet komt goed en betrouwbaar over, alleen jammer van een aantal standpunten maar ze zijn te klein om daar daadwerkelijk wat mee te kunnen.. word vooral meeregeren.

Anderzijds misschien toch liever CDA met de PVDA samen. Misschien een iets socialer beleid dan met de VVD en bovendien gaan Rutte en Verdonk (1 en 2 VVD) niet echt samen als je naar hun meningen kijkt.

Tsja de rest.. D'66 is niet veel, Groen Links is over z'n top, de SP praat mooi maar heeft nog nooit een degelijk programma neergelegd dus die neem ik niet echt serieus (meer een "ik stem tegen de rest partij"), en al die andere partijen zijn zo klein of onbetrouwbaar dat ik ze al helemaal niet in een coalitie zie zitten.

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:18

het liefst zou ik een groenlinks, SP, PVDD zien, maar dat komt toch nooit. helaas.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:28

Ongeacht m'n eigen voorkeur, denk ik dat het wel weer eens goed is dat er wat wisselingen in het kabinet plaatsvinden. Lekker andere partijen die de afgelopen jaren in de oppositie hebben gezeten, nu laten regeren. Volgens mij kan een nieuwe blik nooit kwaad.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:57

Ik ben zelf links, maar hoop op een links/rechtse coalitie(bv. PvdA/VVD) om zo het balans een beetje te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:03

Ik gok dat het CDA+PvdA wordt, aangevuld met Christenunie of D66.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 14:11

Nou geen D66 lijkt me daar heeft iedereen nu wel even genoeg van over draaikonten gesproken...pfff

Trouwens CDA en PVDA is dikke meerderheid, hebben niemand anders nodig.

En VVD en PVDA hebben elkaar inmiddels uitgesloten, hoop dat ze dat nakomen
Laatst bijgewerkt door sarabande op 10-11-06 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:12

sarabande schreef:
Nou geen D66 lijkt me daar heeft iedereen nu wel even genoeg van over draaikonten gesproken...pfff

Ik denk dat D66 er ook niet tussenkomt.
Ik denk CDA/PdvA en hopelijk toch ook VVD.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:50

sarabande schreef:

Trouwens CDA en PVDA is dikke meerderheid, hebben niemand anders nodig.

En VVD en PVDA hebben elkaar inmiddels uitgesloten, hoop dat ze dat nakomen

Volgens mij is dat niet zo. Gisteren zei Bos nog (als grapje??) dat hij een kabinet met VVD en groen links wel zag zitten. Dus volgens mij sluit Bos helemaal niks uit.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 16:15

Dat heeft hij teruggenomen, was grapje.
Daarna heeft hij expliciet gezegd dat de huidige koers van de VVD dermate ver van de PVDA staat dat samenwerking niet kan (of iets van die strekking weet de letterlijke tekst niet)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:17

Het enige wat ik hoop is dat het nieuwe kabinet niet alleen gaat potverteren, zoals eerder gebeurt is.

Ik hoop ook dat er niet teveel extreme partijen bij komen, waarbij ik ook kijk naar pvvd, deze idealisten kijken niet verder dan het partij programma.

Ach ja zoals ik al eerder zei, wij kiezen, en de regering kiest zichzelf..

Ik ben dit jaar voor het eerst van mijn leven een kiezer die dus echt niet weet waarop te stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:18

Ik vraag me af of een CDA/PVDA coalitie zal werken in de praktijk, maar ergens lijkt het me wel de enige optie.

VVD/CDA -> history repeating itself, en laat dat voorlopig maar even zitten
CDA/VVD + Christenunie -> terug naar de jaren '50 Nagelbijten / Gniffelen

en PVDA/SP wordt me dan weer een tikje té sociaal Nagelbijten / Gniffelen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:20

Wat zou het makkelijk zijn als we net als alle buurlanden, maar 2 partijden zouden hebben.
Links en rechts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:02

Ik hoop CDA/VVD/Christenunie, de laatste partij is niet zo heel conservatief en best sociaal. (maar geen sinterklaas zoals de PvdA, groen links en de SP)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:47

Ik hoop toch echt serieus dat je dat niet meent Faye Nagelbijten / Gniffelen

Mijn grootste probleem met zowel de Christenunie (als ook met Bush en zelfs in bepaalde mate JPB overigens) is nog wel dat zij zich vanuit hun geloofsovertuiging laten leiden bij hun politieke aspiraties. Dat is een bijzonder slechte ontwikkeling, het is nl niet voor niets dat we in Nederland een scheiding van kerk en staat hebben.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:02

Hmmmm..... geen van de mogelijke combi's vind ik ideaal....
Eerlijk gezegd ben ik zelf wel benieuwd wat er uit zou komen bij SP/VVD (en nog een partij, waarbij ik denk aan D66) Bloos links en rechts hebben immers meer met elkaar gemeen dan rechts en het midden of links en het midden.... helaas zijn er een paar punten waar ze dusdanig verschillen en bovendien volhardend zullen zijn, waardoor onderhandelingen wel nooit ter sprake zullen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:15

Zep schreef:
Ik hoop toch echt serieus dat je dat niet meent Faye Nagelbijten / Gniffelen

Mijn grootste probleem met zowel de Christenunie (als ook met Bush en zelfs in bepaalde mate JPB overigens) is nog wel dat zij zich vanuit hun geloofsovertuiging laten leiden bij hun politieke aspiraties. Dat is een bijzonder slechte ontwikkeling, het is nl niet voor niets dat we in Nederland een scheiding van kerk en staat hebben.

Ach christen democraten of christen unie, kijk sgp zou ik nooit stemmen. Maar alles beter dan links zullen we maar zeggen Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:26

faye schreef:
Ach christen democraten of christen unie, kijk sgp zou ik nooit stemmen. Maar alles beter dan links zullen we maar zeggen Haha!

Stem dan VVD of D66.... ben je van dat hele christelijke gebeuren af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:29

Ik stem ook VVD, maar ik hoop wel dat de coalitie met CDA en Christenunie is. Ik wil echt geen linkse partij in het kabinet (in ieder geval geen Groen links en al helemaal geen PvdA )
D66 is lachwekkend Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 20:49

faye schreef:
Ik stem ook VVD, maar ik hoop wel dat de coalitie met CDA en Christenunie is. Ik wil echt geen linkse partij in het kabinet (in ieder geval geen Groen links en al helemaal geen PvdA )
D66 is lachwekkend Haha!

Waarom is D66 lachwekkend?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 23:15

Aimee schreef:
Waarom is D66 lachwekkend?

Nou de vraag is eerder waarom niet Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:23

sarabande schreef:

Mwah.... het was vooral een inhoudelijke vraag en daar komt geen inhoudelijk antwoord op Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:57

Aimee schreef:
sarabande schreef:

Mwah.... het was vooral een inhoudelijke vraag en daar komt geen inhoudelijk antwoord op Clown

Waar staat D66 eigenlijk voor en waarom is een clown fractievoorzitter? Clown

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 00:06

ik heb mijn hoop op links gevestigd
rechts helaas meer waarschijnlijk

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:59

faye schreef:
Waar staat D66 eigenlijk voor en waarom is een clown fractievoorzitter? Clown

Dat is een tegenvraag, geen inhoudelijk antwoord.... bevestigd mijn vermoeden dat je geen flauw idee hebt waar D66 voor staat. Alleen omdat ze minder de extremiteiten opzoeken, vallen ze minder op en zijn ze daardoor op dit moment voor mensen niet interessant. Mensen willen tegenwoordig harde uitspraken, harde standpunten... dan wel links, dan wel rechts....
Dat wil echter niet zeggen dat D66 geen standpunten heeft of nergens voor staat. Dat is namelijk weldegelijk zo en ik denk bovendien dat ze een prima lijsttrekker hebben.
Dus... wat is er lachwekkend aan D66? Graag een inhoudelijk antwoord.