Het debat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bos, of Balkenende

1. Bos als premier
30 (35%)
2. Balkenende als premier
23 (27%)
3. Liefst iemand anders als premier
32 (37%)

Totaal aantal stemmen: 85

Schimmelig

Het debat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 00:04

Wie heeft het gezien?

Wie denk je dat er 'sterkere' punten heeft? Wie zie jij het liefst als premier?

Poeh. Ikzelf vond Bos best sterk. Hij heeft duidelijke punten en is bereid deze bij te schafen, maar wat voor goeds heeft de PVDA ons in het verleden allemaal gebracht? PJB vond ik behoorlijk zelf ingenomen en niet openstaan voor andermans mening en dat was erg jammer.

Schimmelig

Re: Het debat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 00:08

Ik heb zelf op Bos gestemd, omdat ik zijn punten zelf wel goed vind.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:09

Ik heb het debat gemist, kun je het ergens na kijken op internet?

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:09

Ik vond inderdaad Bos erg goed, Balkje een stuk minder. Dat geniepige arrogante lachje van m... en dat hij de 3 (laat staan 1) punten niet kon noemen waar Bos om vroeg, wat heeft hij nou gevraagd van de rijkste mensen.

Gaan ze bij de nabeschouwing Balkenende de hemel inprijzen en Bos is ineens de geslagen hond? Wat doet Henk Jan Smits uberhaupt bij die nabeschouwing? Misschien ligt het aan mij maar ik ben toch verbaasd.

Over de poll twijfel ik, ik ga waarschijnlijk voor een andere premier, maar zeker geen Balkenende. Hoewel ik het wel met hem eens was op het eerste punt, de kinderopvang.

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:10

Ik heb in het verleden op Bos gestemd maar vind ik het eigenlijk toch niet echt wat. Ga wel links stemmen, maar wat....

Ik ben niet objectief wat het debat aangaat. Ik denk eigenlijk dat Balkenende het beter deed, maar ik vond Bos beter. Knipoog

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:10

shipd had verkeerd gestemt wilde bos hihi

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 00:11

Tenshi schreef:
Gaan ze bij de nabeschouwing Balkenende de hemel inprijzen en Bos is ineens de geslagen hond? Wat doet Henk Jan Smits uberhaupt bij die nabeschouwing? Misschien ligt het aan mij maar ik ben toch verbaasd.

Ik vind dat HJ daar heel 'misplaatst' zit. Willen ze een soort van Idols sfeer scheppen Verward

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 00:11

avanti4ever schreef:
shipd had verkeerd gestemt wilde bos hihi

Je kunt je stem aanpassen, dat heb ik ingesteld Knipoog

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:12

Tenshi schreef:
Wat doet Henk Jan Smits uberhaupt bij die nabeschouwing? Misschien ligt het aan mij maar ik ben toch verbaasd.
Goeie vraag Lachen Misschien zoekt hij de x-factor in politici?

Tenshi schreef:
Over de poll twijfel ik, ik ga waarschijnlijk voor een andere premier, maar zeker geen Balkenende. Hoewel ik het wel met hem eens was op het eerste punt, de kinderopvang.
Ja maar hij was dramatisch op het WAO-gebeuren!! Ik ga ook voor andere premier

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:15

Mee eens ja.
Ik ben ook maar weggelopen bij de nabeschouwing, bah daar word ik naar van. Tong uitsteken En o wat baal ik nu dat ik 17 ben zeg. Nagelbijten / Gniffelen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:16

waar?? kan dat??

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 00:17

avanti4ever schreef:
waar?? kan dat??

Gewoon opnieuw stemmen, dan verandert hij vanzelf als het goed is.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:31

Ik vond Balkenende veel sterker Ja

Hoewel Bos op sommige punten ook wel scoorde. Nabeschouwing vond ik een beetje flauw...Ach Henk-Jan heeft inderdaad niets met politiek debat te maken. En toch heeft die uitstraling waar hij op doelt ook invloed op het stemmen, niet alleen de inhoud van het debat!

Ik vond trouwens in dat intervieuwtje na het debat dat Bos erg punten van het CDA aan het verdraaien was en het CDA aanviel. Beetje onsportief om dan nog even punten te scoren, terwijl Balkenende zich niet kon verdedigen. Terwijl Balkenende op dat punt gewoon eerlijk bleef en gewoon vertelde wat hij van het debat vond.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:33

Op zich gezien heeft Balkenende zowel inhoudelijk als imagotechnisch gewonnen. Zelfs een sterk linkse vrouw als Andree van Es moest toegeven dat Balkenende feitelijk had gewonnen.

Dit was dan ook heel anders dan het debat Bush versus Gore, wat ik ook bekeken heb indertijd. Daar had Gore gelijk, maar Bush kwam overtuigender over. Bij Bos leek bij mij de wanhoop een beetje toe te slaan, iets wat Gore indertijd ook had. Het detail zit hem alleen in het feit dat Gore toen wél geljk had Knipoog

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:41

ow ok ik hoop t

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:49

Ik vond Bos vooral kretologisch goed overkomen, "ik wil een land zonder voedselbanken". Ja wie wil dat niet? Het gaat erom wat je plannen zijn om dat te bereiken en zodra het op inhoud aankomt heeft hij toch een probleem.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:36

Karl66 schreef:
Ik vond Bos vooral kretologisch goed overkomen, "ik wil een land zonder voedselbanken". Ja wie wil dat niet? Het gaat erom wat je plannen zijn om dat te bereiken en zodra het op inhoud aankomt heeft hij toch een probleem.

Vond ik ook. Ja Hij had het over allemaal mooie plannen, maar niet over de uitwerking ervan. Hoe kan je dit allemaal bereiken?
Maar toch heb ik op Bos gestemt. Ben sowieso níet voor Balkenende.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:41

Ik vond Bos heel sterk in dit debat, terwijl ik juist vantevoren mijn twijfels had. Bos was duidelijk over zijn punten en ging daar juist wél inhoudelijk op in, in tegenstelling tot Balkenende.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:47

Ach degenen die links zijn vonden Bos beter en degenen die rechts zijn Balkenende Gaaaap .
Joost dat je Balkenende imagotechnisch beter vond dat zie ik niet helemaal.
Hij heeft een groot probleem sinds Jan Mulder zijn zo zorgvuldig aangeleerde lachje schamper noemde, dat is dodelijk.
En Bos schijnt eindelijk zijn AOW standpunt (wat de CDA'r De Vries al jaren geleden neerzette) te kunnen uitleggen.
Ik zie een lichte kentering komen, ben heel benieuwd.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:55

In principe vond ik Bos ook beter.. al is bij mij het punt wel dat ik ze allebei niet als premier zou willen hebben.
Ze hebben nu de 2 grote kanshebbers bij elkaar gezet, maar ik vind het jammer dat de anderen eigelijk maar weinig naar voren zijn gekomen (denk aan bv Rutte of Marijnissen).
Ik ga stemmen op de sp, weet alleen nog niet wie uit de lijst.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:01

sarabande schreef:
Ach degenen die links zijn vonden Bos beter en degenen die rechts zijn Balkenende Gaaaap .
Joost dat je Balkenende imagotechnisch beter vond dat zie ik niet helemaal.
Hij heeft een groot probleem sinds Jan Mulder zijn zo zorgvuldig aangeleerde lachje schamper noemde, dat is dodelijk.
En Bos schijnt eindelijk zijn AOW standpunt (wat de CDA'r De Vries al jaren geleden neerzette) te kunnen uitleggen.
Ik zie een lichte kentering komen, ben heel benieuwd.

Haha!
Misschien dat ik er daarom niets meer over gehoord heb van m'n vriend Tong uitsteken Clown
Hij ging gisteravond eens lekker op de bank zitten om zich anderhalf uur lang te irriteren aan Bos.... lekker vooringenomen.... aangezien ik niet zoveel zin had in "zie je nou wel, zie je nou wel!!!" "Hij draait alweer, die vuile huichelaar!" heb ik niet gekeken.....
Achteraf jammer, want de verwachtte kreten kwamen niet..... Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:06

Ik wacht op het moment dat Balk al dan niet in het gezeldschap van Luciele Werners zich met 4 lintjes naar Friesland spoed, op de voet gevolgd door de voltallige internationale media Knipoog

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:55

Ach ja, zullen we met 1.580.000 kijkers RTL4 maar tot winnaar uitroepen? Clown

Waardeloos debat, maar dat komt met name door de opzet. Wat een spektakel weer.....

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:10

ik dacht dat er meer partijen mee deden behalve CDA en PVDA....want anders hadden ze toch alle partijleiders uitgenodigd voor zo'n debat???

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:28

Nee want het gaat nu tussen Balkenende en Bos als het om minister-president gaat.